sufyan bin uyeyne diyor ki.
''ilim talebinde meşrık ve mağribden bir takım insanlar çıkacakdır.amma ve lakin emdieli alimden daha alim bulamayacaklar.'' mealindeki hadisi şerifi işitdiğim zaman kendi kendime diyordum ki.
bu alim said bin museybdir fakat onun zamanında derecesinde süleyman bin yesar ,salim bin abdullah ve başkaları var idi.amma bugun o alim malik'den başkası değildir derim çünkü medinede benzeri yokdur.
* bu hadis mürsel olarak da mevkuf olarakda rivayet eidlmişdir.fakat bununla beraber olarak beyhaki - imam ahmed - ibni kudame ve tirmizi hadisin hazen olduğunu ; ibnu hıbban - hakim sahih olduğunu söylediler.hafız zehebide telhisinde hakime muvafakat etdi.
bakınız :
siyer-u alamin nubela c.8 s.56
ismail çetin şerh-i mişkat cilt 1 sahife : 273-274
''ilim talebinde meşrık ve mağribden bir takım insanlar çıkacakdır.amma ve lakin emdieli alimden daha alim bulamayacaklar.'' mealindeki hadisi şerifi işitdiğim zaman kendi kendime diyordum ki.
bu alim said bin museybdir fakat onun zamanında derecesinde süleyman bin yesar ,salim bin abdullah ve başkaları var idi.amma bugun o alim malik'den başkası değildir derim çünkü medinede benzeri yokdur.
* bu hadis mürsel olarak da mevkuf olarakda rivayet eidlmişdir.fakat bununla beraber olarak beyhaki - imam ahmed - ibni kudame ve tirmizi hadisin hazen olduğunu ; ibnu hıbban - hakim sahih olduğunu söylediler.hafız zehebide telhisinde hakime muvafakat etdi.
bakınız :
siyer-u alamin nubela c.8 s.56
ismail çetin şerh-i mişkat cilt 1 sahife : 273-274