Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kur'an I Kerim'i elle tutmak...

mehmet_16

New member
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
367
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
1-ona tertemiz temizlenmiş olanlardan başkası el süremez;

2- Onu ancak temizler kavrayabilir.

Tamam Hadislerin bir kısmı uydurma dendi kabul ettim.Ama görüyorumki Kuran'da da farklı farklı anlamlar ortaya atılmış.Şimdi ben hangisine inanayım?
1.ye mi 2.ye mi?

Burada 2.si daha mantıklı geliyor ama tam olarak temiz insandan ne kastettiğini anlayamadım.Ben şimdi ahlaksız,pislik,terbiyesiz,zalim vb. birisi olan müslüman olsam Kuran'ı anlayamayacak,kavrayamayacakmıyım yani?
Onu mu demek istiyor bu ayet?
Hadislerin farklılıklarını anladım ama lütfen Kuran'ı da değiştirmeyin.Benim bu tür şeyler yüzünden imanım sarsılıyor...
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
1-ona tertemiz temizlenmiş olanlardan başkası el süremez;

2- Onu ancak temizler kavrayabilir.

Tamam Hadislerin bir kısmı uydurma dendi kabul ettim.Ama görüyorumki Kuran'da da farklı farklı anlamlar ortaya atılmış.Şimdi ben hangisine inanayım?
1.ye mi 2.ye mi?

Burada 2.si daha mantıklı geliyor ama tam olarak temiz insandan ne kastettiğini anlayamadım.Ben şimdi ahlaksız,pislik,terbiyesiz,zalim vb. birisi olan müslüman olsam Kuran'ı anlayamayacak,kavrayamayacakmıyım yani?
Onu mu demek istiyor bu ayet?
Hadislerin farklılıklarını anladım ama lütfen Kuran'ı da değiştirmeyin.Benim bu tür şeyler yüzünden imanım sarsılıyor...

Sevgili kardeşim, sakın ha, imanını sarsacak durumlardan uzak dur, eğer imanına zarar verecekse, Kur'an hariç herşeyi arkana at.. Zaten, iman etmemiz gereken bütün meseleler kur'an da mevcuttur, ötesi, inansan da inanmasan da bir zararı olmayacak şeylerdir, bunun için, sana acizane şunu tavsiye ederim
Kur'anla irtibatı kesme, Sadece Kur'ana teslim ol, Basit meselelere takılıp kalma. Göreceksin, ortada sıkıntı falan kalmayacaktır.

Meseleye gelince, Cünüp olmak insanın doğasında olan bir realitedir. Bunu, istesekte engelleyemeyiz, bütün mesele, bu halde namaza yaklaşmamak, bunun haricinde, ne yapıp ne yapmayacağın konusunda Rabbim uzun bir serbesiyet tanımış, istediğin gibi davran, kafaya takma bu tip şeyler..
Şunu unutma, islamı yaşamak demek, diken üstünde bir hayat yaşamak demek değildir, yani, islam, abartıldığı gibi, dünyayı insana zindan eden bir din değil, insanı tıkandığı yerden alıp huzura çıkartan ve HER ŞEYİ İLE İNSAN İÇİN VAR OLAN (buraya dikkat, insan din için değil, din insan içindir ve bir din insanı köleleştirmek istiyorsa, bu din değildir, tam tersine, din insanı yücelten, büyüten bir olgudur) bir dine sahibiz ki, ne kadar şükretsek azdır..
Küçük bir not: Eğer birilerinin görüşleri islamı daraltıyor, yaşanmaz kılıyorsa, bu, islamın değil, onu dar kalıba sıkıştıranın suçudur bu, bu tip oluşumları reddedin, inanın hiçbir sakıncası yoktur..
 
T

teslimolan

Guest
Sevgili kardeşim, sakın ha, imanını sarsacak durumlardan uzak dur, eğer imanına zarar verecekse, Kur'an hariç herşeyi arkana at.. Zaten, iman etmemiz gereken bütün meseleler kur'an da mevcuttur, ötesi, inansan da inanmasan da bir zararı olmayacak şeylerdir, bunun için, sana acizane şunu tavsiye ederim
Kur'anla irtibatı kesme, Sadece Kur'ana teslim ol, Basit meselelere takılıp kalma. Göreceksin, ortada sıkıntı falan kalmayacaktır.

Meseleye gelince, Cünüp olmak insanın doğasında olan bir realitedir. Bunu, istesekte engelleyemeyiz, bütün mesele, bu halde namaza yaklaşmamak, bunun haricinde, ne yapıp ne yapmayacağın konusunda Rabbim uzun bir serbesiyet tanımış, istediğin gibi davran, kafaya takma bu tip şeyler..
Şunu unutma, islamı yaşamak demek, diken üstünde bir hayat yaşamak demek değildir, yani, islam, abartıldığı gibi, dünyayı insana zindan eden bir din değil, insanı tıkandığı yerden alıp huzura çıkartan ve HER ŞEYİ İLE İNSAN İÇİN VAR OLAN (buraya dikkat, insan din için değil, din insan içindir ve bir din insanı köleleştirmek istiyorsa, bu din değildir, tam tersine, din insanı yücelten, büyüten bir olgudur) bir dine sahibiz ki, ne kadar şükretsek azdır..
Küçük bir not: Eğer birilerinin görüşleri islamı daraltıyor, yaşanmaz kılıyorsa, bu, islamın değil, onu dar kalıba sıkıştıranın suçudur bu, bu tip oluşumları reddedin, inanın hiçbir sakıncası yoktur..

Aklina ve kalemine saglik Capanoglu kardesim.

Mehmet kardesimin kafasini karistiran olay ayetlerin farkli farkli oldugunu düsündügü icin.

Gerci cok yazildi ancak ben genede biraz söylemeye calisayim Mehmet. Orada 1 incide kastedilen Melekler mis.
2 incide ise onu anlamak icin önyargisiz ona yaklasanlar düsünerek onu anlayabilirler. Ben bunlari anladim simdiye kadar yanlisim varsa Allahin affina siginirim.
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
VAKIA SURESİNDEKİ KUR'ANI ANLATAN AYETLER.


77. Bu, onurlu bir Kuran'dır.

78. Saklanmış-korunmuş bir kitapta (yazılı)dır.

79. Onu ancak temizler kavrayabilir.


80. Alemlerin Rabbinden indirilmedir.

;)
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
:D Anahtarı bulduk mu?
Artık kapıyı açabiliriz.
Birde çay olsaydı muhabbetde. :)
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Bu konu ile ilgili fikir verecek birkaç satır daha...


Ona, temizlenip-arınmış olanlardan başkası dokunmaz.39


39. Bu ayet, kafirlerin, "Kur'an'ı Muhammed'e Allah vahyetmiyor. O'na cinler ve şeytanlar ilka ediyorlar" şeklindeki iddialarına bir reddiyedir. Nitekim bu iddialanın cevabı Kur'an'ın muhtelif yerlerinde verilmiştir. Örneğin, Şuara Suresi'nde (210-212) şöyle buyurulmuştur:

"O Kur'an'ı şeytanlar indirmedi. Bu onlara yaraşmaz ve zaten yapamazlar da, çünkü onlar işitmekten uzaklaştırılmışlardır."

Aynı konu bu ayette de ele alınmıştır. "İlla'l-Mutahharun" (Temiz olanlar hariç) Yani Kur'an'ın vahyolunmasına, nüzulüne, değil şeytanların müdahale etmesi, tahir (temiz) olan meleklerden başkası onun yanına dahi yaklaşamaz. Melekler için "mutahharûn" ifadesinin kullanılmasının nedeni, Allah'ın onları her türlü kötülükten arınmış varlık kılmış olmasıdır.

Bu ayeti, Enes bin Malik, İbn Abbas, Said bin Cübeyr, İkrime, Mücahid, Katade, Ebu-l Aliye, Süddî, Dahhak ve İbn Zeyd yukarıda açıkladığımız şekilde yorumlamışlardır. Nitekim ayetin siyak ve sibakından da aynı anlam çıkmaktadır. Zira bu ayet, kafirlerin Tevhid ve Ahiret akidesi hakkında yanlış düşünceleri beyan edilirken onların bu yanlışlarının vurgulanması sadedinde zikredilmiştir.

Kur'an yüce bir kitap olduğu ve hiç kimsenin ona müdahale edemeyeceği gerçeğinden hareketle yıldızlar üzerine yemin edilmiştir. Çünkü O, Allah indinde mahfuzdur ve ayrıca Hz. Peygamber'e (s.a) nazil olurken pâk ve temiz (Mutahharûn) meleklerden başkası O'na yaklaşamaz. Bazı müfessirler ayette geçen (La) yı nehiy La'sı olarak kabul etmiş, ayeti "temiz olanlardan başkasının Ona dokunmaması gerekir" şeklinde yorumlamıştır. Bazıları ise nehiy "La"sı olarak kabul etmiş ve ayete "temiz olanlardan başkası Ona dokunamaz" şeklinde anlam vermiştir. Bu müfessirler, bu nehyin, Rasulullah'ın (Müslümanlar kardeştir. Biri diğerine zulm etmez." hadisindeki gibi kullanıldığı görüşündedirler. Yani, "Bir Müslüman diğerine zulmetmesin" denilmek istenmiştir. Dolayısı ile ayetin anlamı da "temiz olmayan bir kimse Kur'an'a dokunmasın" şeklinde anlaşılmalıdır.

Ancak bu yorum ayetin siyak ve sibakı ile uygunluk arzetmemektedir. Çünkü ayette kafirlere seslenilmektedir. Yani şöyle buyurulmuştur: "Bu, Allah tarafından nazil edilen bir sözdür ve "Rasulullah'a cinler ve şeytanlar ilka ediyorlar" şeklindeki düşünceniz batıldır. Zira O'na temiz olandan başkası yaklaşamaz bile."

Görüldüğü gibi bu ayetten, "Kur'an'a abdestsiz dokunmak yasaktır" şeklinde fıkhi bir hüküm çıkarmak doğru değildir ve açıkça ayetin nüzul sebebinin de bu olmadığını söyleyebiliriz. Ancak, Allah indinde bu kitaba temiz olanların dışında hiç bir mahluk nasıl yaklaşamaz ise, dünyada da bu kitaba, ilahî bir kitap olarak iman edenlerin, temiz olmadan ona dokunmaktan kaçınmaları gerektiği öne sürülebilir. Bu mesele hakkında muhtelif rivayetleri aşağıda zikretmekte yarar görüyoruz:

1) İmam Malik'in Muvatta adlı eserinde, Abdullah bin Ebubekir, Muhammed bin Ömer bin Hazm'dan naklettiği rivayete göre, Hz. Peygamber'in (s.a.), Ömer bin Hazm ile Yemen beldesi liderlerine gönderdiği yazılı emirlerden biri "La yemessuhûl-Kur'ane illa tahîrûn" şeklindedir. Aynı konu ile ilgili mürsel bir rivayeti Ebu Davud, İmam Zühri'den nakletmiştir. O, Rasulullah'ın Ebu Bekir Muhammed bin Ömer bin Hazm ile gönderdiği yazılı vesikayı Ömer bin Hazm'ın elinde gördüğünü söylemektedir.

2) Hz. Ali'nin rivayet ettiğine göre, cünüplüğün dışında hiçbir şey Hz. Peygamber'i Kur'an okumaktan alıkoymazdı. (Ebu Davud, Tirmizi, Nesei)

3) İbn Ömer'den rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber, cenabet ve hayız halinde olanların Kur'an okumamalarını emretmiştir. (Ebu Davud, Tirmizi)

4) Buhari'nin rivayet ettiğine göre, Bizans İmparatoru Herakliyus'a Hz. Peygamber'in (s.a.) gönderdiği mektupta "Ey Ehli Kitap, sizinle bizim aramızdaki ortak bir kelimeye gelin..." ayeti yazılı idi.

Bu mesele hakkında Sahabe ve Tabiun'dan çeşitli görüşler naklediyoruz.

Hz. Selman el-Farisî "Abdestsiz Kur'an okumanın bir sakıncası yoktur ama dokunmak caiz değildir." demiştir. Sa'd bin Ebi Vakkas ve İbn Ömer de aynı görüştedirler. Hasan Basri ve İbrahim Nehaî, "Abdestsiz Kur'an'a dokunmak mekruhtur" demişlerdir. (Ahkamûl-Kur'an, el-Cessas) Ayrıca Ata, Tavus, Şa'bî ve Kasım bin Muhammed'den de aynı görüş nakledilmektedir. (El-Muğni, İbn Kudeme) "Kur'an'ı, dokunmamak kaydıyla görerek ve ezbere okumak, abdestsiz de caizdir" şeklindeki görüşe hepsi katılmaktadır. Hz. Ömer, Hz. Ali, Hasan Basri, İbrahim Nehai ve İmam Zühri'ye göre Cünüp, hayız ve nifas halinde Kur'an okumak mekruhtur. İbn Abbas ise, Kur'an okumayı düzenli bir şekilde devamlı sürdüren kimseler için, "ezberden okuyarak devam etsinler" demiş ve kendisi de bu şekilde davranmıştır. Said bin Müseyyeb ve Said bin Cübeyr kendilerine bu meseleyle ilgili bir soru yöneltildiğinde "Zaten Kur'an hafızalarda saklı değil mi? O halde okunmasında ne zarar var?" diye cevap vermişlerdir. (El-Muğni ve İbn Hazm, El-Muhalla)

Fakihlerin görüşleri:

İmam Kâşânî, "Bedaiüs-Senayî" adlı eserinde Hanefilerin görüşlerini açıklarken şunları söylüyor: "Nasıl abdestsiz namaz kılmak caiz değil ise abdestsiz Kur'an'a dokunmak da caiz değildir. Fakat Kur'an bir kılıf içinde bulunuyorsa dokunulabilir." Bazıları Kur'an'ın cildini kılıf kabul ederler. Ayrıca tefsir kitaplarına veya ayetin yazıyla bulunduğu herhangi bir şeye de abdestsiz dokunulmamalıdır. Fıkıh kitaplarına dokunulabilir ama abdestli dokunmak müstehaptır. Çünkü bu eserlerde de ayet bulunmaktadır. Bazı Hanefî fakihleri, Kur'an ayetlerinin yazılı olduğu şeylere abdestsiz dokunulabileceğini söylemektedirler. Nitekim haşiyelere de dokunulabilir. Fakat haşiyelerin de Kur'an'ın bir parçası sayılması gerektiği bir hakikattir. "Kur'an'a dokunmadan ezbere okumak ise caizdir" Ancak Fetevay-ı Hindiye'ye göre çocuklar bu hükümden istisna kılınmışlardır. Abdestsiz olsalar bile öğrenmeleri için çocukların eline Kur'an verilebilir.

Şafiî mezhebi imamlarından, İmam Nûdi, "el-Minhac" adlı eserinde Şafiilerin görüşlerini şöyle açıklar:

"Namaz ve Tavaf'da olduğu gibi Kur'an'a abdestsiz dokunmak haramdır. Kur'an cilt içinde olursa da bu caiz değildir. Şayet Kur'an valiz içinde, para üzerinde veya tefsirde olursa, bunlara abdestsiz dokunulabilir. Ancak Kur'an bir tahtada yazılı ise veya sandık içinde ise tahtaya veya sandığa abdestsiz dokunmak caiz değildir. Ayrıca çocuklar abdestsiz Kur'an'a dokunabilirler. Abdestsiz Kur'an okuyan bir kimse sopa vb. araçlarla Kur'an'ın sayfalarını çevirebilir."

Malikî Mezhebi, abdestsiz Kur'an'a dokunulmayacağı konusunda Cumhur ile ittifak halindedir. Fakat öğretmen ve öğrenci Kur'an öğrendikleri, öğrettikleri için bu hükümden istisna edilmişlerdir. Hatta Kur'an öğrenmek için hayızlı kadınlar dahi Kur'an'a dokunabilirler. İbn Kudame, el-Muğni adlı eserinde İmam Malik'in görüşünü nakletmiştir. "Cünüp bir halde Kur'an okumak yasaktır. Ama hayız halinde kadının Kur'an okuması caizdir. Çünkü, onu uzun bir süre Kur'an okumaktan nehyederseniz, Kur'an'ı unutur."

İbn Kudame'nin naklettiğine göre "Hanbeli Mezhebinde cünüplük, hayız ve nifas halinde Kur'an veya Kur'an'dan tam bir ayet okumak caiz değildir. Ancak "bismillah", "elhamdülillah", "maşaallah" demek caizdir. Gerçi bunlar da Kur'an ayetlerinden bir cüzdür ama, Kur'an okuma gayesiyle söylenmediğinden, denilmesinde bir mahzur yoktur. Kur'an'a abdestsiz dokunmak ise kesinlikle caiz değildir. Ancak bir ayetin yazılı olduğu fıkıh kitabına veya mektuba dokunulabilir. Ayrıca Kur'an kılıf içinde ise yine abdestsiz ona dokunmak caizdir. Tefsir kitaplarına da dokunulabilir. Şayet Kur'an'a dokunmak acilen gerektiyse, teyemmüm alınır ve öyle dokunulur. "Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı"nda Hanbeli Mezhebi'ne göre "çocukların abdestsiz olarak Kur'an'a dokunmaları doğru değildir. Çünkü onlara abdest aldırmak büyüklerin görevleridir" denilmektedir.

Zahiriye Mezhebine göre, Kur'an'ı okumak veya dokunmak her halükârda (cünüp, hayız, nifas, abdestsiz vs.) caizdir. (İbn Hazm, el-Muhalla, cilt: 1, sh. 77-84) Bu meseleyi ayrıntılı bir şekilde ele alan İbn Hazm, kendi görüşleri hakkında sağlam deliller öne sürmüş ve "Fakihlerin Kur'an'a dokunmak ve okumak hakkında ileri sürdükleri delillerin hiç biri ne Kur'an'da ne de Sünnet'te sabit değildir" demiştir.
 

#21

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
408
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Konum
The Netherlands
Kur'an I Kerim'i elle tutmak...

Merhaba arkadaslar,

Bazi kisilerden duyduguma gore. Kuran I Kerim in Turkce veya baska mealine abdestsiz el surmek caizdir deniyor.....
AMA Arapcasina abdestsiz el surulemez...

Kuran i kerim e her halde abdestsiz el degmemesi daha mantikli degilmi?

Bu konuyu aciklayabilecek, beni bilgilendirecek olan varsa, affiniza siginarak, vaktinizi biraz bana ayiripta bu konuya aciklik getirmenizi rica ediyorum...

Slm ve dua ile...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Merhaba arkadaslar,

Bazi kisilerden duyduguma gore. Kuran I Kerim in Turkce veya baska mealine abdestsiz el surmek caizdir deniyor.....
AMA Arapcasina abdestsiz el surulemez...

Kuran i kerim e her halde abdestsiz el degmemesi daha mantikli degilmi?

Bu konuyu aciklayabilecek, beni bilgilendirecek olan varsa, affiniza siginarak, vaktinizi biraz bana ayiripta bu konuya aciklik getirmenizi rica ediyorum...

Slm ve dua ile...


Selam,neden el sürülmez o Okunmasi gerekli olan degilmi?
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Merhaba arkadaslar,

Bazi kisilerden duyduguma gore. Kuran I Kerim in Turkce veya baska mealine abdestsiz el surmek caizdir deniyor.....
AMA Arapcasina abdestsiz el surulemez...

Kuran i kerim e her halde abdestsiz el degmemesi daha mantikli degilmi?

Bu konuyu aciklayabilecek, beni bilgilendirecek olan varsa, affiniza siginarak, vaktinizi biraz bana ayiripta bu konuya aciklik getirmenizi rica ediyorum...

Slm ve dua ile...


Manası çok okunan olan bir kitabın okunmaması için öne sürülen engeller, eğer gerçekten safiyane değilse, tam bir küfr mantığıdır, çünkü, eğer birileri canınıza rahatça okamak istiyorsa, bunun tek yolu vardır, sizin Allahın size vermiş olduğu haklarınızı iyi okumamanız ve öğrenmemeniz..
Bak kardeşim, Bu konuda Kur'ani bir yasaklama yoktur, yok eğer hadislere göre hüküm nedir dersen.. Aişe'den bir rivayet vardır hadis kitaplarında..
"Hiçbir engel Allah Rasülü ile Kur'an arasına giremezdi"..
Fakat, bağlayıcı olan vahydir ve vahy her halükarda Kur'anla haşir-neşir olmamızı emreder..
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
dokunulmaz diyenlerin sebebi.. "Ona tertemiz olanlardan başkası dokunamaz" (Vâkıa: 56/79) mealindeki âyettir.
ANCAAKK...

Hz. Peygamber'in (s.a.) Herakliyüs'e gönderdiği mektupta ayetin de bulunduğu, mektubun bir gayr-i müslime verildiği ve onun âyete dokunmasında sakınca görülmediğidir..ve dokunulabilir olmasının sebebi ise Allah Teâlâ orda "...dokunmasınlar" demiyor, "...dokunmazlar diyor. Bizler Kur'an'a herkesin (temiz, pis, müslüman, kâfir...) dokundukların görüyoruz; o zaman bu âyette geçen kitaptan maksat Mushaf değil, 78. âyette açıklanan "meknûn; yani gizli, saklanan" kitaptır, Kur'an'ın levh-i mahfuzdaki aslıdır ve ona ancak melekler dokunabilir....

ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ
(138) Bu (Kur'an), insanlar için bir açıklama, Allah'a karşı gelmekten sakınanlar için bir hidayet ve bir öğüttür.


inşallah öğüt alanlarda oluruz..
selametle..
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Merhaba arkadaslar,

Bazi kisilerden duyduguma gore. Kuran I Kerim in Turkce veya baska mealine abdestsiz el surmek caizdir deniyor.....
AMA Arapcasina abdestsiz el surulemez...

Kuran i kerim e her halde abdestsiz el degmemesi daha mantikli degilmi?

Bu konuyu aciklayabilecek, beni bilgilendirecek olan varsa, affiniza siginarak, vaktinizi biraz bana ayiripta bu konuya aciklik getirmenizi rica ediyorum...

Slm ve dua ile...

Merhaba #21,

Konu ile ilgili daha önce yapılan tartışmalara bakmanda fayda olabilir. Okuduktan sonra sorun olursa tekrar konuşulabilir.

http://www.islamforum.net/showthread.php?t=6223&highlight=abdest+olmadan

http://www.islamforum.net/showthread.php?t=2951&highlight=abdest+olmadan

Selamlar.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Dokunursun arkadaş dokunmazsın diye bir kural yok. Ama sen saygını ve O'na olan bağlılığını göstermen açısından abdest alıpda dokunmayı düşünürsen bu takvadir. Takva ise "o hepsinden hayırlı olandır".
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Dokunursun arkadaş dokunmazsın diye bir kural yok. Ama sen saygını ve O'na olan bağlılığını göstermen açısından abdest alıpda dokunmayı düşünürsen bu takvadir. Takva ise "o hepsinden hayırlı olandır".



Selam,Radikal iste dogrusu bu.Aslinda sorun bu gibi olaylari Farz gibi sunmada yani detay aslinda bana göre böyle inanclari söküp atmak lazim nedeni iste insanlarin kafasini karistirmayi önlemenin tek yolu Dini Allaha has kilmadigimiz sürece basimiza gelecek olan olaylarin en ufak bir örnegi.Abdes benim en sevdigim olay hatta her Salati Ikamede degil günüme basladigim zaman dahi önce yapmaya calistigimki evde oldugum sürece %99 yaparim acil isim yoksa.Ama farz olarak degil zaten sicak bölgenin insanlari yaparlar bunu.Bende sicak bölgenin insani oldugum icin kafamiz estigin de yaparim ama bir farkla herkes buna dus der ben abdes derim.(yani normal abdes degil Gusül)Takva göstermelik farz gibi gösterilen degil kendiliginden olusan insanlarin inanclarinin olgunlasmasindan kendiliginden meydeana gelen bir olay olarak bakmak lazim "O hepsinden Hayirli olan"Allaha emanet ol.
 
Üst Alt