Kâmil insan, mana alemine açilan bir kapidir. Sonsuzluk okyanusuna dalmak için manevi mücevherlerle donatilmis bu degerli kapidan nasıl girebiliriz?
Lügatlerimizde “kapilarin kapisi” anlaminda “bâbü'l-ebvab” deyimi vardir. Hz. Peygamber s.a.v. dostlari bu deyimi tevbe etmek anlaminda degerlendirmislerdir. Insandaki bütün kapilara açilan taç kapinin anahtari veya kâmil insanin kapisindaki muhafizlara ilk söyleyebilecegimiz söz, “estagfirullah” olmalidir. Nefsimizin isyanina, aklimizin unutkanligina, ruhumuzun esaretine tevbe ...
Cennet yadigâri mübarek Hacerü'l-Esved tasi, acaba hangi alemin kapisidir? O kutlu kapidan girmek isteyen asik insanlar, baslarini tasa koymadan girme iradesi gösterebilirler mi?
Kalp, insanin sonsuzluk alemine açilan kapisidir. Bu kapinin madeni, insanin kimligi demektir. Kalbini ve kalbinin etrafini güzelliklerle donatabilen insanin kapisi ötelere açilir. Böyle bir kalp, insanin, fizigin hem derununa hem de ötesine nüfuz etmesini nasil sagliyorsa, mana alemine açilan bir kalbi tasiyan kisi de, bulundugu toplum içinde, ask ve mutluluk arayan insanlara kapi olma görevini yerine getiriyor demektir.
Ne mutlu mana alemine geçis için “kapi” olabilen insanlara...
Ne mutlu bu “kapi”larin esigine bas koyabilen insanlara...
Lügatlerimizde “kapilarin kapisi” anlaminda “bâbü'l-ebvab” deyimi vardir. Hz. Peygamber s.a.v. dostlari bu deyimi tevbe etmek anlaminda degerlendirmislerdir. Insandaki bütün kapilara açilan taç kapinin anahtari veya kâmil insanin kapisindaki muhafizlara ilk söyleyebilecegimiz söz, “estagfirullah” olmalidir. Nefsimizin isyanina, aklimizin unutkanligina, ruhumuzun esaretine tevbe ...
Cennet yadigâri mübarek Hacerü'l-Esved tasi, acaba hangi alemin kapisidir? O kutlu kapidan girmek isteyen asik insanlar, baslarini tasa koymadan girme iradesi gösterebilirler mi?
Kalp, insanin sonsuzluk alemine açilan kapisidir. Bu kapinin madeni, insanin kimligi demektir. Kalbini ve kalbinin etrafini güzelliklerle donatabilen insanin kapisi ötelere açilir. Böyle bir kalp, insanin, fizigin hem derununa hem de ötesine nüfuz etmesini nasil sagliyorsa, mana alemine açilan bir kalbi tasiyan kisi de, bulundugu toplum içinde, ask ve mutluluk arayan insanlara kapi olma görevini yerine getiriyor demektir.
Ne mutlu mana alemine geçis için “kapi” olabilen insanlara...
Ne mutlu bu “kapi”larin esigine bas koyabilen insanlara...