Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İhwanForum (yenilendi)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Zinar Sen Tam Bir Musriksin.sitenizde Sizin Gibi Sapik Allaha Iftira Eden Sapiklar.
 

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
bide banlamislar sanki cok umurundaydi o uyduruk siteniz.
 

zýnar

New member
Katılım
7 Şub 2006
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
yok birde tebrik edelim bizim sitemizde alimlerimize laf atamazsınız müslümana yakışır davranında ölmüş bir kul-un arkasından gıtbet etmeyin o zaman

eyvallahh
 

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Adam Bana Allah Tapar Demis Ac Fususl Hikemi Oku.boyle Birisi Pek Coklarini Sapitmistir.pek Cok Alim Onu Tekfir Etmistir.siz Ise Eski Putperestler Gibi Denileni Kabul Ediyorsunuz,adam Rabbimize Laf Atiyor Siz Allah Dostu Diyorsunuz.
Allahin Dostu Oldugunu Soyleyerek Gayba Tas Atiyorsunuz.
 

zýnar

New member
Katılım
7 Şub 2006
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşım helal olsun vallah ne diyebilirm ibni arami hz. bu yakıştırmayı yapmak yani çok kötü ne diyelim ALLAH en doğrusunu bilendir bu arada Fususl Hikemin hangi sayfasında geçiyor sayfa no verirseniz bizde okuruz bilgineriz

selam ve dua ile..
 

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
hemen veriyim oku ve gor biz iftira atmiyoruz,
Ibn Arabi’nin Vahdet-i Vücûd inancinin dayanagi olarak ünlü eseri Fûsus el-Hikem dikkate alindiginda, söz konusu inancini ifade eden bazi söz ve açiklamalari sunlardir;

"Bu kitap, nefis ârzularinin münezzeh ve içine fesad karismamis olan en küdsî makamdan indirilmistir.. .ben ancak bana ilham olunan seyi söyledim. (s:5)

Tanri, mahlûkuna insan ile nazar kildi ve onlara rahmet eyledi. Su halde O ezelî olan insan, sekliyle hadîs, zuhur ve nes'eti bakimindan ebedî ve daimdir. (s: 10)

Bineanaleyh biz O'nu gördügümüz vakit kendi nefislerimizi görürüz ve O bizi gördügü vakit kendi nefsini görür, (s: 1 9)

O (yani Adem) hem Hak, hem de Halk'tir (s:25)

Hakk'i tenzih eden kimse ya câhildir, ya edebî noksan kimsedir.. .Çünkü Hak olan Mahlûk'larin hepsinde zuhur yani belirme vardir. Su halde bütün mefhumlarda beliren O'dur. (s: 51,52)

Sen Hakk'in sureti ve Hakk da senin ruhun oldugu oldugu cihetle sen Hakk için cismanî bir suret gibisin. O da senin cesedinin suretini sevk ve idare eden bir ruh gibidir (s:54).

Alemin suretinden Hakk'in ayrilmasi asla mümkün degildir (s: 55).

Böyle olunca her bir Mâbud'da Allah'tan baskasina ibadet olunmadi (s: 62)

Sen yere gömüldügün vakit O'nun içindesin, O senin zarfindir (s: 66)

Vücûd âleminde ancak O vardir (s: 74).

Varlikta O'nu gören, O'dan baskasi degildir (s:75).

insan ve esya isimleriyle anilan hep O'dur (s:76).

Demek oluyor ki, tabiat âlemi bir aynada beliren suretlerdir. Hayir! belki de çesitli aynalarda görülen tek bir surettir (s:81).

Allah beni öger, ben de O'nu. O bana kulluk eder, ben de O'na (s:94)

Hakk'in belirmesi benim vücûdumdadir. Bunun için biz Hakk'a göre kap gibiyiz (s:95).

Ey nefsinde varliklari yaratan! Sen halk ettigin seylerin hepsisin(s:105).

Bir vakit olur ki, Kul süphesiz Rabb olur. Baska bir vakitte de iftirasiz kulluk derecesine iner (s:109).

Herhangi bir mahlûkta Allah'tan su eser vardir ve diger mahlûkta bu sey vardir denilemez. Çünkü O ezelî varlik parçalanmayi kabul etmez (s: 111).

Sen Kul'sun ve Tanri'sin; kullugun kimin kulu oldugunu bildigin içindir (s:116).

O herseyi kaplamistir (s: 118 ).

Zaten yolda muhakkak olarak yürüyen Hakk'tir. Bilinen de ancak O'dur. (s: 156).

Su halde sen bir yönden düsünürsen benim siginmam O'ndan O'nadir(s:164).

Göz O'ndan baskasina bakmaz (s:167)...

Hakikat ancak bizim bahsettigimizdir. Buna inan ve bu meselede hâl ile bizim gibi ol (s:307)...

Ibn Arabi'ye tabi olanin gidecegi yer cehennemdir. (Bülent)

Senin Rabbin kendisinden baskasina ibadet etmemeni emretti." (17/23) ayetini Ibn Arabi söyle tefsir eder:

"Sekilci alimler ayetteki "kada" kelimesini "emretti" seklinde anlarlar. Biz ise ona kesif yoluyla "hükmetti" anlamini veririz. Dogru olan da budur. Çünkü insan Allah'tan baskasina tapamaz. Allah'tan baskasina tapanlar da itiraf ediyorlar ki bu putlara sirf kendilerini Allah'a yaklastirsin diye tapmaktadirlar. Tüm putlara gerçek ilahi temsilen, ona niyabeten tapilir. Onlarin taptiklari hersey uluhiyyete nisbet ettikleri suretten ibarettir. Iste bunun içindir ki Allah onlarin da nziklanni veriyor, ihtiyaçlarini karsiliyor. O suretlere ve putlara tevessül etmelerini de makbul karsiliyor. Onlarin cisimlere "ilah" demeleri ve cismi ilaha benzetmelerinden dolayi onlari hataya düsürmüs olsa bile, netice itibariyla o cisimler de vahdetin bir görüntüsü oldugundan makamda hataya düsmemis olacaklardir."
(Ibn Arabi, Fütuhat, III/117.)
 

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Bu Adama Allah Dostu Diyenler Allaha Iftira Etmis Olurlar.sonra Demeyin Lev Kunna Nesmeu Ev Nakilu Ma Kunna Fi Ashabissair.
 

HARRAS

New member
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sual: İbni Arabi hazretlerine dil uzatılıyor. Evliyaya dil uzatmak caiz midir?

CEVAP

İmam-ı Rabbani hazretleri, Müjdeci Mektublarda buyuruyor ki:

(Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin, Ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. Hataları keşfinde, kalbde doğan bilgilerde olduğu için, ictihaddaki hatalar gibi, bir şey söylenemez. Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim.



Onun hakkında konuşanlardan bir kısmı haddi aşıyor, bir kısmı büsbütün mahrum kalıyor. Evliyanın büyüklerinden olan M.Arabi hazretleri, keşflerindeki hatalardan dolayı büsbütün reddedilemez. Onun vahdet-i vücud bilgisi, görünüşte, Ehl-i sünnet itikadına uymuyor ise de, uydurulması kolaydır. Aradaki farkın, yalnız sözde ve kelimelerde olduğunu gösterdim.) [m.266]



(Kıyas ve ictihad, dinin 4 temelinden birisidir. Evliyanın ilhamları böyle değildir. Bunlara uymaya emrolunmadık. İlham, yalnız sahibi için delildir, başkaları için senet değildir. Tasavvufçuların, Ehl-i sünnete uygun olmayan sözlerine uyulmaz. Fakat, onlara iyi gözle bakarak dil uzatmamalı, şuursuz sözlerinden saymalıdır!) [m.272]



(Şeyh-i ekberi [yani İbni Arabiyi] caiz olmayan bazı bilgileri ile, yine makbuller arasında görüyorum. Evliya arasında bulunuyor. Onu reddeden, beğenmeyen tehlikededir.) [c.3, m.77]



İmam-ı Süyuti hazretleri Tenbih-ul-gabi kitabında İbni Arabi hazretlerinin büyüklüğünü vesikalarla ispat etmektedir.



Ebüssüud efendi hazretleri de ona dil uzatılamıyacağına dair fetva vermiştir.



Abdülgani Nablüsi hazretleri, İbni Arabi gibi büyük bir evliyaya dil uzatanın cahil ve gafil olduğunu bildirmektedir. (Hadika)
 

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Evet Harras Dogruya Yakinsin.
 

milwaukee

Üyeliði durduruldu
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ne ihwani be sapik forum.fasist forum.
 

Admin

Administrator
Yönetici
Katılım
29 Haz 2004
Mesajlar
748
Tepkime puanı
206
Puanları
43
konuyu uzatmaya ve tekrar göncellestirmeye gerek yok, siteniz hayitli olsun.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt