Hz. Adem ile İlgili

y oglu

New member
arkadaşlar benim sizden bir rıcam var kuranı kerimde var olduğunu bildiğim bir konunun hangi ayette olduğunu yazarsanız menun olurum

konu hz Allah adem eleyi selamı topraktan halk ederken cinlerin külündende ademe karıştırdı bu bilgiyi iceren ayet hangi sürenin hangi ayetinde
 
arkadaşlar benim sizden bir rıcam var kuranı kerimde var olduğunu bildiğim bir konunun hangi ayette olduğunu yazarsanız menun olurum

konu hz Allah adem eleyi selamı topraktan halk ederken cinlerin külündende ademe karıştırdı bu bilgiyi iceren ayet hangi sürenin hangi ayetinde

Böyle bir ayetin varlığından eminmisin.Çok aradım ama bulamadım.Selametle
 
böyle bir ayet mevcut değildir diye biliyorum fakat bakara suresinde işaret edilen bir nokta vardır müfessirlerin yorumuna göre yeryüzünde ins yaradılmadan önce cin taifesinin olduğudur..şeytan olarak bilinen asl adı ezazil olan ve cins gibi ateşten yaratılan şeytanın hz Ademe secde emri sırasında göstermiş olduğu kibri cinsin helakında göstermiş olduğudur ...bunun dışında şeytan cin ve hz Adem ile birlikte adı zikredilen bir ayet olduğunu bilemiyorum ...selam ve dua ile...
 
konu hz Allah adem eleyi selamı topraktan halk ederken cinlerin külündende ademe karıştırdı bu bilgiyi iceren ayet hangi sürenin hangi ayetinde

Öncelikle Kur'an da aramak istediğiniz şey kendi içinde bir anlam teşkil etmiyor.."Kül" yanıcı bir maddenin(elle tutulur gözle görülür) geriye bıraktığı kalıntıdır..Bizim hissettiğimiz ateş ile cinlerin yaratıldığı ateş aynı olmayabilir..
 
arkadaşlar cevap verip değer vermenizden dolayı cok sağ olun

konu şöyle xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

bu konuyu özet olarak veren bir ayeti ben var olduğunu biliyorum ama hangi ayette bunu bilmiyorum aramak için böyle bir imkanım olmadığından sizlerden rıcada bulundum
 
Öyle bir ayet yok.Zeynep hanımın açıklaması da gayet yeterli. Boşuna aramayın. Kur'an'ı Kerim'de efsaneler yer almaz!
 
arkadaşlar benim sizden bir rıcam var kuranı kerimde var olduğunu bildiğim bir konunun hangi ayette olduğunu yazarsanız menun olurum

konu hz Allah adem eleyi selamı topraktan halk ederken cinlerin külündende ademe karıştırdı bu bilgiyi iceren ayet hangi sürenin hangi ayetinde

böyle bir ayet yok...
 
İlk insanın yaratılışında da günümüzdeki yaratılış gibi çeşitli devreler yer alır. "O`dur ki her şeyin yaratılışını güzel yaptı ve insanı yaratmaya çamurdan başladı." (Secde, 7).

Şu ayette de bu çamurun mahiyetinden bahsedilir:

"Andolsun biz insanı kuru bir çamurdan, değişmiş cıvık balçıktan yarattık..." (Hicr, 26).

Bu Ayet-i Kerimelerden, yaratılışın; toprakla başladığını, daha sonra bunun çamur halini aldığını anlamak mümkün. Bu çamur da süzülerek çamur özü hasıl olmuştur.

"Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." (Mü`minun, 12).

Daha sonra balçık halini alan bu çamur özünün zamanla değiştiği ifade edilir.

"İblis: `Ben bir salsaldan (kurumuş çamurdan) değişken bir balçıktan (Hamein mesnun) yarattığın insana secde edemem` dedi" (Hicr, 33).

Bazı müfessirler "insanı bir nutfeden yarattık" hükmünün, Hz. Adem (as) için de geçerli olabileceğini ileri sürerler. Onlara göre bu balçıktan nutfe hasıl edilmiştir. (Elmalılı, V, 3058).

Bu safhaya kadar olan gelişmeler, günümüzdeki ceninin ilk dört aylık (120 günlük) durumuna benzerlik gösterir. Midedeki besinlerden spermanın süzülerek çıkarıldığı gibi, çamur da süzülerek çamur özü (sülale) hasıl edilmiştir. Bir müddet bu halde kalan çamur özü, balçık şeklini (Hamein mesnun) almış ve daha sonra katı hale (salsal) sokulmuştur. Bu devreden sonra kuruyan bu balçığa insan şekli verildiğini anlıyoruz. "... sizi yarattık, sonra size şekil verdik, sonra da meleklere: "Adem`e secde edin" dedik..." (`Araf, 11).

Nuh suresinde ise, gerek ilk insan ve gerekse insan neslinin merhale merhale yaratılışına da işaret edilir: "Halbuki O, sizi çeşitli merhaleler halinde yarattı." (Nuh, 14).

İlk insanın bu safhaya kadar bitki ve hayvanlarda görülen büyüme, gelişme ve farklılaşma kanunlarına tabi olduğu söylenebilir. Artık bundan sonra ceninde olduğu gibi, yeni bir yaratılış safhası başlayacaktır. Yani, ruh bedene gelecektir. Çünkü, insanın terkip ve tesviyesi tamamlanmıştır..

"..sonra onu bambaşka bir yaratık (insan) yaptık..." (Mü`minun, 14).

"Onun (şeklini) düzeltip ona ruhumdan üflediğim zaman kendisi için derhal (bana) secdeye kapanın"
(Sa`d, 72).

Kurân-ı Kerim'e göre insanın yaradılışını iki bölümde inceleyebiliriz. Hz. Adem' jn yaratılışı. Anne rahminde insan yavrusunun yaratılışı. Hz. Adem'in yaratılışı diğer insanlardan farklı olsa da belli bir süreçte yaratılmıştır.

Hz. Âdem'in (a.s.) yaratılışına dair Kuran ayetleri şu mealdedir:

"Hani Rabbin meleklere muhakkak ben yeryüzünde bir halife (bir insan, Adem) yaratacağım" demişti (Bakara 30).

"And olsun biz insanı kuru bir çamurdan suretlenmîş balçıktan yarattık" (Hicr 26).
"O insanı (Ademi) bardak gibi (çınlayan) kupkuru bir balçıktan yarattı (Rahman 14)

"Yaratılışta kendileri mi daha kuvvetli yoksa bizim yarattıklarımız mı?Hakikat bizonları cıvık bir çamurdan yarattık" (Saffat 11)

"Ki o, yarattığı herşeyi güzel yapan, insanı (Âdemi) yaratmaya da çamurdan başlayandır" (Secde 7)

"And olsun biz insanı (Âdemi) çamurdan (süzülmüş) bir hulâsadan yarattık" (Mü'minun 12)

"O,sîzi çamurdan yaratan sonra ölüm zamanını takdir edendir" (Enam 2).
"Sizi (aslınızı) ondan (topraktan) yarattık" (Taha 55)

"Sizi bir topraktan yaratmış olması O'nun ayetlerindendir. Sonra siz (her tarafa yayılır) bir beşer_oldunuz" (Rum 20)

Bu âyetler özetlenecek olursa, "Âdem çamurdan yaratılmıştır" (İsra 61, Araf 12, Sad76, Secde 7),

'Âdem cıvık çamurdan yaratılmıştır" (Saffat 11)
"Âdem çamurdan süzülmüş bir hulâsadan yaratılmıştır" (Mü’minun 12)
"Âdem kuru çamurdan suretlenmiş balçıktan yaratılmıştır" (Hicr 27, Rahman 4). (3).

Adem (yerden çıkmış varlık) edim (yeryüzü, toprak) anlamında İbranice bir kelimeden gelmektedir, Âdem'in çamurdan, yani toprağın su İle karışımından yaratıldığı, daha açık bîr ifade ile kuru çamurdan şekillenmiş bir balçıktan yaratılıp ilâhi ruhtan üflendikten sonra canlandığı beyan ediliyor:

"Ki o yarattığı her şeyi güzel yapan, insanı (Âdem'i) yaratmaya çamurdan başlayandır" (Secde 7)

"Sonra onu (Âdem'i) düzeltip tamamladı, içine ruhundan üfürdü, sizin İçin kulaklar, gözler, gönüller yarattı" (Secde 9)

Elmalılı Hamdi tefrişinde Hz. Âdem'in çamurdan çıkarılan bir hulâsadan, yani önce çamurdan istifa (temiz olanı seçme) ile ayrılan bir hulâsadan yaratıldığını ifade ediyor, adeta insanın anne rahminde bir nutfeden yaratılması gibi, önce çamurdan ayrılan nutfe mahiyetini almış hulâsa dan halk edilmiş; sonra ruh verilmiş ve böylece Adem yaratılmış oluyor. Fahreddin Razi de tefsir-i kebirinde Hz. Âdem'in topraktan seçilmiş bir hulâsadan yaratılmış olduğunu vurguluyor.
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks