Hadislerde Namaz kavramı

ARZ_7,
Namaz kılanın önünde sütre bulunmaması halinde erkekde namaz kılanın önünde olamaz
Erkekde namaz kılanın önünde olamaz. Kadında olamaz erkekde olamaz anlamına mı geliyor?

Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), kendisi O'nunla kıble arasında, kocasının (yani Hz. Peygamber'in) döşeğinin üzerinde, cenazenin, (namazını kılan kimsenin önünde) enine uzanışı gibi uzanmış olduğu halde, namaz kılarmış .

Bu hadisi yanlış anladım sanırım. Kadının namaz kılanın önünde olmasının mahzuru yok gibi..
 
ARZ_7,
Değerli kardeşim,
önceki hadis peygamberin döeşeğinin bulunduğu yerde kılanan bir namazdan bahsediyor aynı konumda erkek uzanmış olsa kadın namaz kılabilir, bunu anlıyorum

sonraki hadis umuma açık yerde kılınan namazdan, sütre olmadan heriki cinsinde namazının olmayacağından bahsediyor bundan da bunu anlıyorum. siz farklı anlıyorsanız bizimle paylaşırsanız fikirlerinizden istifade etmiş oluruz
 
ARZ_7,
Değerli kardeşim,
önceki hadis peygamberin döeşeğinin bulunduğu yerde kılanan bir namazdan bahsediyor aynı konumda erkek uzanmış olsa kadın namaz kılabilir, bunu anlıyorum
Bunu nereden anlıyorsunuz? Erkek kılarken kadın uzanabilir, kadın kılarken erkek uzanabilir. Bir erkek kılarken, önünde uzanmış olarak yatan bir erkek olsa durum neden farkediyor? Bu farkı nereden anlıyorsunuz?

Zannediyorum hz aişe arkası dönük olarak uzanmış olsa gerek.
 
ARZ_7,
Birisinin özel bir durum olduğunu anlamak için nasıl bir ifade kullanmak lazım, Peygamberin döşeğinin bulunduğu yer de hanımı uzanmış ve reul namaz kılıyor Yani Ben hanımım uzanmışken namaz kılabilirim yada hanımım ben uzanmışken namaz kılabilir.

Diğeri bu özel halin dışında sütresiz namazdan bahsediyor bundan anlıyorum
 
NAMAZI NAMAZ KILANIN FİİLİ DIŞINDA HİÇ BİR ŞEY KESMEZ

Bize Ebû Nuaym haber verip (dedi ki), bize İbn Uyeyne, ez-Zühri'den, (O) Ubeydullah b. Abdillah'tan, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Ben, el-Fazl ile, Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Mina'da -veya Arafafda- namaz kıldırmakta iken geldim -yani, bir dişi eşek üzerinde geldim- ve safın birini geçtim. Sonra ondan indim ve onu otlamaya bıraktım. Ben de safa girdim, cemaatle namaza durdum.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 128 Hadis no 1422
 
NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN GEÇMENİN MEKRÛHLUĞU

1423

Bize Yahya b. Hassan rivayet edip (dedi ki), bize Ibn Uyeyne, Salim Ebu'n-Nadr'dan, (O da) Busr b. Sa'id'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Ebû Cuheym el-Ensari beni, Zeyd b. Hâlid el-Cuheni'ye, O'na, namaz kılanın önünden geçen kimse hakkında Hz. Peygamberden (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ne duyduğunu sormam için göndermişti. (Ben de gidip sormuştum) da O şöyle demişti: Muhakkak ki, Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Birinizin kırk (yıl veya kırk ay yahut kırk gün) ayakta dikilip (namazın bitmesini beklemesi), namaz kılanın önünden geçmesinden daha hayırlıdır." (İbn Uyeyne) dedi ki, "artık bilmiyorum, (Hz. Peygamber, kırk) yıl mı, yahut (kırk) ay mı, veya (kırk) gün mü (buyurmuştu). "

1424
Bize Ubeydullah b. Abdilmecîd haber verip (ded ki) bize Malik, Ömer b. Ubeydillah b. Ma'mer'in âzâdlısı Ebu'n-Nadr'dan rivayet etti ki, Busr b. Sa'id O'na haber vermiş ki, Zeyd b. Halid el-Cuhenî kendisini namaz kılanın önünden geçen kimse hakkında Rasûlullah'ı (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ne buyururken işittiğini sormak üzere Ebû Cuheym'e göndermişti. (O da gidip sormuştu) da Ebû Cuheym şöyle demişti: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Namaz kılanın önünden geçen kimse bu hususta üzerine (almış olduğu günâhı) bilseydi, kırk (gün veya kırk ay yahut kırk yıl) durması, kendisi için onun önünden geçmesinden daha hayırlı olduğunu (anlardı)". Ebu'n-Nadr dedi ki; "bilmiyorum, (Busr, rivayetinde) kırk gün mü, yahut (kırk) ay mı, veya (kırk) yıl mı (demişti).

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 129 Hadis no 1423-1424
 
HZ. PEYGAMBERİN (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) MESCİDİNDE NAMAZ KILMANIN FAZİLETİ

1425

Bize Ubeydullah b. Abdilmecid haber verip (dedi ki), bize Eflah -ki O, İbn Humeyd'dir- rivayet edip (dedi ki), bana Ebû Bekr b. Muhammed rivayet edip (dedi ki, bana Süleyman el-Ağarr rivayet edip dedi ki, ben Ebu Hureyre'yi şöyle derken işittim: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Şu Mescidimde (kılman) bir namaz, Mescid-i Haram hariç, onun dışındaki mescidlerde (kılınan) bin namaz gibidir. "

1426
Bize Musedded haber verip (dedi ki), bize Bişr İbnu'l. Fadl rivayet edip (dedi ki), bize Ubeydullah, Nâfi'den, (O da) İbn Ömer'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Şu Mesidîmde (kılınan) bir namaz, Mescid-i Haram hariç, onun dışındakilerde (kılınan) bin namazdan daha faziletlidir.

1427
Bize Haccâc b. Minhâl rivayet edip (dedi ki), bize İbn Uyeyne, Sa'id İbnu'l-Museyyeb'den, (O) Ebû Hureyre'den, (O da) Hz. Peygamber'den (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) rivayet etti ki, O şöyle buyurdu: "Şu Mescidimde (kılınan) bir namaz, Mescid-i Haram hariç, onun dışındakilerde (kılınan) bin namazdan daha faziletlidir.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 130 Hadis no 1425-1426-1427
 
DEVE PALANLARI SADECE ÜÇ MESCİDE GİTMEK İÇİN BAĞLANIR

Bize Yezîd b. Harun haber verip (dedi ki), bize Mu-hammed b. Amr, Ebu Seleme'den, (O da) Ebû Hureyre'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Deve palanları sadece üç mescide, yani Kabe'ye, benim şu Mescidime ve Mescid-i Aksa'ya gitmek için bağlanır, içlerinde ibadet yapmak maksadıyla sadece bu mescidlere yolculuk yapılır). "

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 131 Hadis no 1428
 
MESCİDLERE KARANLIKLARDA GİTMENİN FAZİLETİ

Bize Zekeriyya b. Adiyy, Ubeydullah b. Amr'dan, (O) Zeyd b. Uneyse'den, (O) Cunâde'den, (O) Mekhûl'den, (O) Ebû İdris'ten, (O) Ebu'd-Derdâ'dan, (O da) Hz. Peygamber'den (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) rivayet etti ki, O şöyle buyurdu: "Kim gece karanlığında namaza gitmek için yürürse, Allah ona Kıyamet gününde bir nur verir.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 132 Hadis no 1429
 
NAMAZDA YÜZÜ SAĞA SOLA ÇEVİRMENİN MEKRÛHLUĞU

Bu hadisi Taberâni de el-Mu'cemu'1-Kebîr'inde rivayet etmiştir (Mecme, 2/30). Hadisin şâhidleri de vardır: Ebû Dâvûd, Salât, 50 (1/154); Tirmizi, Salât, 165 (1/435); İbn Mâce, Mesâcid, 14(1/256). 1430. Bize Abdullah b. Salih rivayet edip (dedi ki), bana el-Leys rivayet edip (dedi ki), bana Yûnus, İbn Şihâb'dan, şöyle dediğini rivayet etti: Ebu'l-Ahvas'ı, ibnu'l-Museyyeb'den (naklen) rivayet ederken işittim ki, Ebû Zerr şöyle demiş: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Allah (rahmet ve mağfireti ile), (namazda) yüzünü sağa sola çevirmediği sürece kula yönelik olmaya devam eder. (Kul) yüzünü çevirince, (Allah da rahmet ve mağfiretini) ondan çevirir. "

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 133 Hadis no 1430
 
HANGİ NAMAZ DAHA FAZİLETLİDİR?

Bize Ahmed b. Abdillah haber verip (dedi ki), bize Haccâc b. Muhammed rivayet edip dedi ki, İbn Cureyc şöyle dedi: Bana Osman b. Ebî Süleyman, Ali el-Ezdîden, (O) Ubeyd b. Umeyr el-Leysî'den, (O da) Abdullah b. Hubşî'den (naklen) haber verdi ki, Hz. Peygamber'e (Sallallahu Aleyhi ve Sellem); "hangi ameller daha faziletlidir?" diye sorulmuş, O da; "Allah'a seksiz iman, ganimetinde hainlik yapılmamış olan cihâd ve riyâ günâh karışmamış makbul hacc!" buyurmuş. "Peki, denmiş, hangi namaz daha faziletlidir?" "Kıyamı uzun olan (namaz!)" buyurmuş. Bundan sonra; "peki hangi sadaka daha faziletlidir? denmiş. "Malı az olanın gücüne göre verdiği (sadaka!)" buyurmuş. "Peki, denmiş, hangi hicret daha faziletlidir?" "Allah'ın sana haram kıldığı şeylerden hicret etmen, (bunları terketmen!)" buyurmuş. "Peki, hangi cihad daha faziletlidir?" denmiş. "Müşriklerle malıyla, canıyla cihad edenin (cihadı!)" buyurmuş. "Ya hangi ölüm daha şereflidir?" denmiş. "Atı öldürülen, kendi kanı da akıtılan (böylece canıyla, ve malıyla Allah yolunda cihad ederken ölen) kimsenin (ölümü!)" buyurmuş .

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 134 Hadis no 1431
 
SABAH NAMAZI İLE İKİNDİ NAMAZININ FAZİLETİ

1432

Bize Affân rivayet edip (dedi ki), bize Hemmâm, Ebû Cemre'den, (O) Ebû Bekr b. Ebî Musa'dan, (O da) babasından (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellenı) şöyle buyurdu: "Kim iki serin (namazı) kılarsa Cennet'e girer. " Ebû Muhammed (ed-Dârimi'ye); "iki serin, nedir?" denildi. O da; "sabah ve ikindi (namazlarıdır)" karşılığını verdi.

1433
Bize Yahya b. Hassan haber verip (dedi ki), bize Süleyman b. Bilâl, ibrahim b. Ebî Esîd'den, (O) dedesinden, (O da) Ebû Hureyre'den (naklen) rivayet etti ki, Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Sabah namazını kılan kimse, Allah'ın himayesi altındadır. Artık Allah'ın, himayesi altına aldığı kimse hakkındaki teminatını yok etmeyin, ikindi namazını kılan da Allah'ın himayesi altındadır. Artık, Allah'ın, himayesi altına aldığı kimse hakkındaki te'minatını yok etmeyin.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 135 Hadis no 1432-1433
 
NAMAZDA KÜÇÜK VE BÜYÜK ABDESTİN SIKIŞTIRMASINDAN MEN'

Bize Muhammed b. Künâse, Hişâm b. Urve'den, (O) babasından, (O) Abdullah İbnu'l-Erkam'dan, (O da) Hz. Peygamber'den (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) rivayet etti ki, O şöyle buyurdu: "Namaz vakti geldiği, kişi de helaya (gitmek) istediğinde önce helaya gitsin.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 136 Hadis no 1434
 
NAMAZDA ELLERİ BÖĞRÜNE KOYMAKTAN MEN'

Bize Abdullah b. Sa'id rivayet edip (dedi ki), bize Ebû Halid, Hişâm'dan, (O) İbn Sirin'den, (O da) Ebû Hureyre'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), kişinin, ellerini böğrüne koyarak namaz kılmasını Yasakladı.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 137 Hadis no 1435
 
YATSIDAN ÖNCE UYUMANIN, ONDAN SONRA KONUŞMANIN MENEDİLMESİ

Bize Hafs b. Ömer el-Havzî haber verip (dedi ki), bize Şu'be, Seyyar Ebu'I-Minhâl er-Riyâhî'den, (O da) Ebû Berze'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), yatsıdan önce uyumayı, ondan sonra da konuşmayı kerih görürdü.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 138 Hadis no 1436
 
MÜŞRİKİN MESCİD-İ HARAMA GİRMESİNİN YASAKLANMASI

Bize Bişr b. Sabit el-Bezzâr haber verip (dedi ki), bize Şu'be, el-Muğire'den, (O) eş-Şa'bî'den, (O) el-Muharrer b. Ebî Hureyre'den, (O da) babasından (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Hz. Ali'yi (h. 9. yılın hac mevsiminde bazı hükümleri ilân etmek göreviyle Mekke'ye) gönderdiğinde ben O'nunla beraberdim. O, sesi boğuklaşıncaya kadar şu dört şeyi bağırarak söylemişti:
"İyi bilin, gerçek şu ki, Cennet'e sadece mü'min kimse ("nefis") girecektir.
Bu yıldan sonra hiçbir müşrik kesinlikle haccetmeyecekdir. Hiçbir çıplak kimse Kabe'yi tavaf etmeyecekdir.
Kiminle Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) arasında bir antlaşma varsa, [onun antlaşması, müddetine kadar geçerlidir. Müddeti olmayan antlaşmanın süresi ise dört aya kadardır. Dört (ay) geçince, artık, şüphe yok ki, Allah ve Rasûlü müşriklerden uzaktır. "


SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 139 Hadis no 1437
 
ÇOCUK NAMAZ KILMAKLA NE ZAMAN EMROLUNUR?

Bize Abdullah İbnu'z-Zübeyr el-Humeydi haber veri (dedi ki), bize Harmele b. Abdilaziz İbni'r-Rebî' b. Sebre b.Ma'bed el-Cuhenî rivayet edip (dedi ki), bana amcam Ab-dulmelik İbnu'r-Rebî' b. Sebre, babasından, (O da) dedesinden (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Çocuğa, yedi yaşında iken namazı öğretin. Onu, on yaşında iken, (namaz kılmaması) yüzünden dövün. "

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 140 Hadis no 1438
 
HANGİ VAKİTTE NAMAZ KILMAK MEKRUH OLUR?

1439

Bize Vuheyb b. Cerir haber verip (dedi ki), bize Musa b. Uleyy rivayet edip dedi ki, babamın şöyle dediğini işittim: Ben Ukbe b. Amir'in şöyle dediğini işittim: Üç vakit var ki, Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bizi, onlarda namaz kılmaktan, onlarda ölülerimizi defnetmekten menederdi: Güneş doğmaya başladığında, yükselinceye kadar; güneş göğün tam ortasında olduğunda, (batıya) meyledinceye kadar; güneş batmaya yöneldiği vakit, batmcaya kadar.

1440
Bize Affân haber verip (dedi ki), bize Hemmâm, Katâde'den, (O) Ebu'l-Aliye'den, (O da) İbn Abbâs'tan (naklen) rivayet etti kî, O şöyle dedi: Bana, içlerinden biri Ömer İbnu'l-Hattâb olan (Hakkın ve halkın) beğendiği bazı adamlar -ki, bana göre onların en beğenileni Ömer'dir- rivayet ettiler ki, Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Sabah namazından sonra, güneş doğuncaya kadar namaz kılınmaz. İkindi namazından sonra, güneş batmcaya kadar da namaz kılınmaz.

SÜNEN-İ DARİMİ
Namaz bölümü
Bölüm 141 Hadis no 1439-1440
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks