Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Güzel Peygamberimin Hayatı

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
Resulullah (s.a.v), Fil yılı Rabi�ul Evvel ayının on yedisinde (M.570�de) Cuma günü şafak vakti Mekke şehrinde dünyaya geldi.(1) Resulullah (s.a.v)�in değerli babası, Abdullah bin Abdulmuttalip bin Haşim bin Abdumenaf�dır. Değerli annesi ise Veheb bin Abdumenaf�in kızı Amine�dir. Görüldüğü gibi her iki şahsiyetin akrabalık bağı Abdumenaf�da birleşiyor.

Hz. Peygamber�in mübarek ismini İlahi emir gereği Muhammed, (2) künyesini ise Ebu�l Kasım (3) koyuyorlar.

İmam Bakır (a.s) buyurmuşlardır ki, Hz. Peygamber doğumunun yedinci günü Hz. Ebu Talib, Hazretin dünyaya teşrifinden dolayı bir kurban keser ve akrabalarını misafirliğe davet ederek şöyle der: "Bu Ahmed�in akikasıdır.� Misafirler; �Onun ismini neden Ahmed koydun?� diye sorduklarında, ise Ebu Talib; �Yer ve gök ehlinin övgüsünden dolayı onun ismini Ahmed koydum.� der.(4) İşte bundan dolayı Hz. Emir-ul Mü�minin Ali (a.s), Hz. Resulullah (s.a.v)�ın iki ismi bulunan peygamberlerden olduğunu söylemiştir.(5)

Peygamber (s.a.v) henüz daha dünyaya gelmeden babasını kaybetti; (6) dünyaya geldikten sonra da onu süt emmesi için Halime-i Sadiyye�ye emanet ettiler. İbn-i Sad�ın yazdığına göre, Halime Hazreti kucağına alır almaz döşü sütle doldu; öyle ki, Peygamber ve Halime�nin açlıktan uyumayan çocuğu da o sütten doydular.(7)

Peygamber (s.a.v) üç yaşına kadar annesi Amine�nin de gözetimiyle süt annesi Halime�nin yanında kaldı, daha sonra Mekke şehrine getirilerek annesine teslim edildi.

Peygamber (s.a.v) altı yaşında iken annesi Amine ve bakıcısı Ümmi Eymen�le birlikte akrabalarını görmek için Medine�ye giderler. Bir ay Medine�de kaldıktan sonra Mekke�ye dönüşte, Ebva denen yere (Cuhfe�den 37 km. uzak) ulaştıklarında Hazretin değerli annesi vefat eder ve orada defnedilir. Ümmi Eymen Hz. Peygamber�i Mekke�ye getirir ve ceddi Abdulmuttalib�e teslim eder. Böylece Abdulmuttelib Hazretin sorumluluğunu üstlenmiş olur.(8) Ama iki yıl sonra Abdulmuttalib de dünyadan göçer.(9) Onun vasiyeti gereğince de, Hz. Ebu Talib kardeşi oğlu Hz. Muhammed (s.a.v)�ın sorumluğunu üstlenir.(10)

İbn-i Abbas�ın naklettiğine göre, Ebu Talib Hz. Peygamber ile öyle ilgileniyordu ki, gece ve gündüz ondan bir an olsun ayrılmıyordu, onu kendi yanında yatırıyor ve onun hakkında kimseye güvenmiyordu.(11)

Hz. Resulullah (s.a.v) on iki yaşında iken (12) Ebu Talib�le birlikte Şam�a yolculuğa çıkarlar. Bu yolculukta Buheyra isminde bir rahiple karşılaşırlar. Buheyra, Hıristiyan alimlerinin en bilginlerindendi. Hz. Peygamber�i görür görmez, O�nun ahir-uz zaman Peygamberi olduğunu hemen anlar ve Ebu Talib�e dönüp şöyle der: �Önceki semavi kitaplarda bu gencin peygamberliğiyle ilgili haber vardır.(13)

Hz. Resulullah (s.a.v), erginlik çağına kadar Hz. Ebu Talib�in evinde kalılar ve ahlak, yiğitlik, halkla geçinmek ve emanete riayet etmek bakımından öyle bir yüce ahlak ve erdemlilik sergilerler ki halk ona �Emin� lakabını takarlar.(14)

Hz. Resulullah (s.a.v) yirmi yaşında iken �Hilf-ul Fodul� antlaşmasına katılmıştır. Bu antlaşma, Beni Haşim, Beni Zühre ve Beni Temim arasında yapılan insani değerleri önemseyen bir anlaşma idi. Bu antlaşma gereğince mazlumların hakları zorbalardan alınacak ve gereken yardımlar onlardan esirgenmeyecekti.(15)

Hz. Hatice asaletli ve serveti olan bir kadındı. Hz. Hatice erkekler vasıtasıyla ticaretle uğraşıyordu. Resulullah,ın doğru konuşan ve emin biri olduğunu öğrenince, Hazrete, kölesi Meysere ile birlikte ticaret yapmak için Şam�a gitmesini ve diğer tacirlerden daha fazla pay almasını önerdi. Hz. Resulullah (s.a.v) Hatice�nin bu önerisini kabul ederek onun malı ile Şam�a doğru yola çıktılar. O memlekette mallarını satıp işlerini bitirdikten sonra Mekke�ye döndüler. Mekke�de de oradan getirdikleri malları satıp öncekilere oranla iki kat veya daha fazla kar elde ettiler. Üstelik Meysere de yol boyunca Resulullah�dan gördüğü hareket ve davranışları Hatice�ye anlattı.

Bunun üzerine, Hatice, birisi vasıtasıyla Resulullah�a şöyle bir mesaj gönderdi: �Ey amca oğlu, aramızda akrabalık bağı olduğundan kavmin arasında yüce şeref ve nesebe sahip bulunduğundan, güvenilir, iyi huylu ve doğru konuşan olduğundan dolayı seninle evlenmeye gönüllüyüm.�

Hatice�nin bu evlenme teklifi öyle bir zamanda oldu ki, Hatice o zamanlar nesep açısından en köklü, şeref ve mal bakımından da bütün kadınların en üstünü idi; herkes onunla evlenmek istiyordu, ama o hiç kimseyi kabul etmiyordu.(16)

Resulullah (s.a.v) Hz. Hatice�nin bu evlenme teklifini kabul ederek amcalarını onu istemeye gönderir ve böylece bu mübarek vuslat gerçekleşmiş olur .(17)

Resulullah (s.a.v) evlendiği zaman yirmi beş yaşında idiler. (18) İbn-i Abbas ve bir grup diğer bilginlerin sözüne göre, Hz. Hatice de yirmi sekiz yaşında idi.(19)

Hz. Peygamber (s.a.v)�in Hz. Hatice ile evlenmesinden ikisi erkek, dördü kız olmak üzere toplam altı çocuğu olmuştur. Erkeklerin isimleri: Kasım ve Tahir; kızların isimleri ise Ümmi Gülüsüm, Rukayye, Zeynep ve Fatıma�dır.(20)

Hatice-i Kübra (a.s) Resulullah (s.a.v) ile ortak yaşantısında çok fedakarlıklar yapmıştır. O, bütün mal ve servetini aziz eşinin ihtiyarına bırakmış ve bütün kadınlardan önce Hz. Resulullah�a iman etmiştir. Resulullah (s.a.v) onun hakkında şöyle buyurmuştur:

�O, insanlar kafir olduğunda bana iman etti, halk beni tekzip ettiğinde o beni tasdik etti, halk beni mahrum bıraktığında o kendi malıyla bana yardımda bulundu.�(21)

Hz. Resulullah�ın yaşantısının en hassas dönemi, 40 yaşına girdiği dönemdir. Zira Hazret bu yaşta Receb�in 27. günü (M. 610) peygamberliğe seçilmiştir.(22) O zamandan itibaren üç yıl boyunca halkı gizlice İslam�a davet etmiştir. (23) Hz. Resulullah�a ilk iman eden Emir-ul Mü�minin Hz. Ali olmuştur. (24) Ondan sonra da Hz. Hatice iman etmiştir.

Bi�setin üçüncü yılında Resulullah (s.a.v), halkı açıkça İslam�a davet etmeye mamur kılındı. Bu emir gereği önce kendi yakınlarını misafirliğe davet edip onlara şöyle buyurdu:

�Allah Teala beni, sizi O�na davet etmeye emretmiştir. İçinizden kim beni tasdik edip, bu işte bana yardımcı olursa, sizin aranızdaki kardeşim, vasim ve halifem olacaktır.� (25)

Teberi�nin yazdığına göre, bu toplantıda Hz. Ali, Peygamber�e yardımcı olacağını ilan eden tek şahıs oldu. Peygamber (s.a.v) de oradakilere şöyle buyurdu:

�Bilin ki, bu şahıs, benim sizin aranızdaki kardeşim, vasim ve halifemdir; onun sözlerini dinleyin ve emirlerine itaat edin.� (26)

Resulullah (s.a.v) akrabalarını İslam�a davet ettikten sonra, halkın da putlarını bırakıp sadece Allah�a ibadet etmelerini istedi. Bu söz onlara çok ağır geldi; az bir grup hariç, hepsi Hazretle düşman olmaya başladılar. O kritik anda, Mekke�nin büyüğü ve Peygamber�in amcası olan Hz. Ebu Talib, kardeşi oğlunun yardımına koştu ve onu yalnız bırakmayacağına dair yemin etti.(27) Gerçekten öyle de yaptı. Hz. Ebu Talib, hayatta olduğu müddetçe Kureyş, Hz. Peygamber�i fazla incitemedi.
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
Kureyş büyükleri, Hz. Ebu Talib�in varlığıyla Hz. Peygamber�i tam baskı altına alamadıklarını görünce, yeni Müslüman olanları eziyet ve işkence etmeye başladılar. Peygamber (s.a.v), Müslümanların Kureyş�in zulüm ve eziyetinden kurtulmaları için onlara Habeşi�ye hicret etmeleri için izin verdi.

Bi�setin altıncı yılında, Mekke müşrikleri, Peygamber (s.a.v)�i öldürme kararı aldılar. Bu yüzden Hz. Muhammed (s.a.v)�i kendilerine teslim etmedikçe, Beni Haşim�le muamele yapmayacak ve onlardan evlenmeyeceklerine dair kendi aralarında bir antlaşma imzaladılar. Bu antlaşmayı bir deri sayfaya yazıp Ka�be�nin duvarına astılar. Beni Haşim de canlarını korumak için Peygamber (s.a.v) ile �Şi�b-i Ebu Talib� deresine sığındılar; üç yıl boyunca orada kaldılar. Üç yıl sonra Allah Teala Peygamberine, antlaşmayı �Allah� lafzı hariç, karıncaların yediğini haber verdi. Hz. Ebu Talib bu haberi Kureyşlilere iletti ve onlara; �Eğer Muhammed�in söyledikleri doğru çıkarsa ne yaparsınız?� diye sordu. Onlar da: �Artık el çekeriz� dediler. Kureyşliler Ka�be�ye gidip oraya astıkları antlaşmanın �Allah� lafzı hariç karıncalar tarafından yenildiğini görünce, kendi antlaşmalarından vazgeçtiler. Bi�setin onuncu yılında vuku bulan bu olay neticesinde Mekke halkından bir çok kimseler İslamiyet�i kabul ettiler. Böylece Beni Haşim Şi�bi Ebu Talib�den dışarı çıkabildi.(28)

Peygamber (s.a.v) bi�setin onuncu yılında iki büyük yardımcısı olan Hz. Ebu Talib ve Hz. Hatice�yi kaybetti, (29) bu iki büyük şahsiyetin ölümü Hazrete çok ağır geldi, bundan dolayı o yılın ismini �Hüzün Yılı� koydu.(30)

İmam Zeyn�ul- Abidin (a.s) şöyle buyurmuştur:

�Resulullah (s.a.v), Ebu Talib ve Hatice�yi kaybettiğinde artık Mekke�de kalması güçleşmişti... Allah Teala bundan dolayı Hz. Peygamberin, Mekke�de yardımcısı olmadığından orayı terk edip Medine�ye doğru hareket etmesini emretti�(31)

Hz. Ebu Talib dünyadan göçtükten sonra Kureyşin peygambere eziyeti gittikçe fazlalaştı, Hazrete defalarca ihanet edip O�nun canına kıymak istediler. (32)

Mekke müşrikleri, bi�setin on üçüncü yılı �Dar�un Nedve� denilen bir yerde toplanıp Hz. Peygamberi öldürme kararı aldılar. Bu karara göre çeşitli kabilelerden oluşan gençler hep birlikte Hazrete saldıracak ve kimin tarafından öldürüldüğü bilinmeyecekti. (33)

Hz. Peygamber (s.a.v), İlahi vahiyle bu komplodan haberdar oldu ve geceleyin Mekke�den ayrılarak Medine�ye doğru yola çıktı. Emir�ul- Mü�minin Hz. Ali de Peygamber (s.a.v)�in canını korumak için O�nun yatağında yattı. (34)

Peygamber (s.a.v), Rabi-ul Evvel ayının ilk günü Mekke�den ayrıldı ve aynı ayın on ikinci günü Medine�nin yakınlarında olan �Kuba� denilen yere vardı ve orada yaklaşık on gün Hz. Ali�yi bekledi. (35)

Bu müddet içerişinde de Kuba camisini yaptırdı. Daha sonra Hz. Ali�nin gelmesiyle Medine�ye teşrif buyurdular .

Hz. Peygamber�in hicreti ardından Mekke Müslümanları da yavaş-yavaş Medine�ye hicret etmeye başladılar. Peygamber (s.a.v), Muhacir ve Ensar (Medine halkı) arasındaki samimiyet bağını güçlendirmek için onların aralarında kardeşlik bağı oluşturdu.

Peygamber (s.a.v), bu teşebbüsü ile Medine�de İslami bir toplum oluşturmuş ve Muhacirlere yardım için de uygun bir zemin hazırlamıştı.

Bu küçük İslam toplumunun kuruluşundan daha on dokuz ay geçmemişken Müslümanlarla Mekke müşrikleri arasında savaş ateşi tutuştu. İlk önemli savaş Bedir savaşı idi, onun peşi sıra Uhud, Handek, Hayber,Tebuk vb....savaşlar da vuku buldu.

Peygamber (s.a.v)�in savaşları iki çeşittir; birincisi, kendisinin katıldığı savaşlardır, bu savaşlara �Gazve� denilir. Diğeri ise kendisinin katılmadığı savaşlardır, bu savaşlara da �Seriyye� deniliyor. Gazvelerin sayısının 28, seriyyelerin sayısının ise 38 tane olduğunu söylemişlerdir. (36) Bunca savaş, dokuz yıldan az bir zamanda vuku bulmuştur.

Bu gazve ve seriyyeler, Müslümanların Hicaz topraklarında azamet ve güçlerinin aşikar olmasına ve bir çok Arap kabilelerinin Hz. Peygamberle barış antlaşmaları imzalamalarına sebep oldu.

Bu antlaşmaların en önemlisi, Hudeybiye antlaşması idi. Hz. Peygamber bu antlaşmayı, hicretin altıncı yılında Mekke müşrikleriyle yaptı. Bu antlaşma, Hicaz toprağında nispi bir emniyet ve huzurun oluşmasına yol açtı ve diğer topraklarda da İslam�ın yayılmasına ortam hazırladı.

Peygamber (s.a.v), hicretin yedinci yılında İslam�ın geniş bir şekilde yayılmasını sağlamak için bir çok mektuplar yazmış ve bu mektupları İran, Rum, Habeş, Mısır, Yemame, Bahreyn vb. ülkelerin kıralı ve padişahlarına göndererek kendi mesajını onlara iletmiştir. (37) Hazret bu mektuplarda onları İslam�a davet ediyordu. Bu vesileyle Hz. Peygamber�in cihanı risaleti dünyanın her tarafına bildirilmiş ve böylece İslam�ın mesajı uzak memleketlere de ulaşma imkanını bulmuştur.

Hicretin sekizinci yılının Ramazan ayında Mekke şehri Peygamber tarafından fethedildi. (38) Resulullah (s.a.v) ordusuyla birlikte savaşmaksızın Mekke şehrine girdi, ilk teşebbüsünde Mekke halkının hepsini affetti ve Kabe�de bulunan üç yüz altmış putu oradan temizledi (39) ve sonra minbere çıkıp şöyle buyurdu:

�Ey insanlar! Allah Teala cahiliyye tekebbürünü ve atalarla övünmeyi sizin aranızdan temizledi. Bilin ki siz Adem�densiniz, Adem de balçıktandır. Bilin ki, Allah�ın en iyi kulları O�ndan korkan ve günah işlemeyendir.� (40)

Resulullah (s.a.v), Mekke�de kısa bir müddet kaldıktan sonra Medine�ye doğru hareket etti. Bir kaç aydan sonra, Rum ordusunun İslam ülkelerine saldırıp o topraklarda ilerlemeyi amaçladıklarını öğrendi. Hazret bu haberi öğrenir öğrenmez İslam ordusunun, Rum ordusuna karşı koymak için Şam sınırlarına doğru hareket etmelerini emretti, kendisi de ordunun komutanlığını üzerine aldı. Uzun bir mesafeyi kat ettikten sonra, Hicretin dokuzuncu yılının Şaban ayında Şam sınırında bulunan Tebuk topraklarına ulaştılar. Ama Rumlulardan hiçbir eser yoktu. Çünkü Rum ordusu, Hz. Peygamber�in komutanlığındaki İslam�ın güçlü ordusunun hareketinden haberdar olmuş ve Müslümanlar karşısında yenilgiye uğramak korkusundan aldıkları kararlarından vazgeçmişlerdi.

Resulullah (s.a.v) düşman tehlikesinin olmadığını görünce, ordunun Medine�ye dönmesini emretti. �Tebuk� ismiyle meşhur olan bu gazve, Hz. Peygamber�in en son gazvesi sayılmaktadır.

Hz. Peygamber (s.a.v)�in Hicaz topraklarındaki en fazla muvaffakiyet elde ettiği yıl, hicretin dokuzuncu yılıdır. Çünkü o yılın hac merasiminde müşriklerden beraat ilan edildi. (41) Bu önemli mesele, Kurban Bayramında Emir�ul- Mü�minin Hz. Ali (a.s) vasıtasıyla düşmanlara duyuruldu ve onlara, İslam�a karşı tavırlarını belirlemeleri için dört ay mühlet verildi. Bu beraatın ilanı neticesinde çeşitli kabilelerin elçileri Medine�ye doğru akın etmeye başladılar. Hepsi Hz. Peygamber�in huzuruna gelip İslam�ı kabul ettiklerini veya İslam�ın sığınağında yaşamaları için cizye ödemeye hazır olduklarını ilan ettiler.

O yıl çok fazla elçinin Medine�ye akın etmesinden dolayı o yıla �Amm�ul- Vefud� (elçiler yılı) ismini vermişlerdir. Böylece puta tapma adet ve geleneği Hicaz toprağından silinmiş ve yerine tevhit dini yerleşmiştir.

Resulullah (s.a.v), hicretin onuncu yılında hac amellerini yapmak için Mekke�ye yolculuk yapmaya hazırlandı. Müslümanlar da bu haberi duyunca, hac amellerini doğru bir şekilde kamil olarak öğrenmek için yolculuğa hazırlandılar. Resulullah (s.a.v) Zilkade ayının sonuna dört gün kala Medine�den ayrıldı, Zilhacce�nin dördüncü günü ise Mekke�ye vardı. (42) Hac amellerini yaptıktan sonra Müslümanlarla birlikte o şehirden ayrıldı ve Medine�ye doğru yola koyuldu. Yüz yirmi bin civarında olan hac kervanı �Cuhfe� denilen yere yetiştiğinde, Hz. Peygamber tarafından kervanın durdurulması emredildi. Hazret namazını kıldıktan sonra Gadir-i Hum kenarında bir hutbe okudu sonra Hz. Ali�nin elinden tutarak yüksek bir sesle şöyle buyurdu:

�Ben kimin mevlası (efendisi) isem Ali de onun mevlasıdır. Allahım, ona yardım edene sen de yardım et, onu yalnız bırakını sen de yalnız koy...� (43)

Bu vakıa, Zilhacce�nin on sekizinci günü vuku buldu. Hz. Peygamber�in halife tayin etme işi bir kaç defa çeşitli yerlerde tekrarlanmıştır.

Hz. Peygamber (s.a.v) Haccet�ul- Veda yolculuğundan sonra, ömrünün son günlerini yaşıyordu, nihayet hicretin on birinci yılı Sefer ayının yirmi sekizinde fani dünyadan ayrılıp ebedi yurda göç etti. (44)

Peygamber (s.a.v)�in Hatice�den altı çocuğu vardı, onların isimlerini daha önce zikrettik. Mariye�den de İbrahim isminde bir oğlu vardı. Hazretin, Fatıma (a.s) hariç bütün evlatları kendi hayatı döneminde vefat ettiler. (45) Hz. Peygamber�in nesli, Hz. Fatıma�dan devam etti.
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
HZ. PEYGAMBER�LE İLGİLİ KISSALAR

1- İki Meleğin Haline Gülüyorum

Bir gün Resulullah (s.a.v) gülümseyerek göğe bakıyordu, bir adam Hazretin gülmesinin sebebini sorunca, Resulullah (s.a.v) şöyle buyurdular: �Evet göğe bakıyordum, iki meleğin hali beni güldürdü, onlar kendi yerinde ibadetle meşgul olan mü�min bir kulun gece gündüz yaptığı ibadetlerinin mükafatını yazmaları için yeryüzüne indiler, fakat onu, hasta olduğundan dolayı ibadetgahında bulamayınca, göğe çıkıp, Hak Teala�ya şöyle arz ettiler: �Ey Rabbimiz! Biz o mü�min kulun ibadetini yazmak için her zamanki gibi onun ibadetgahına gittik, fakat onu orada bulamadık, hastalık yatağına düşmüştü.�

Allah Teala, o meleklerin cevabında şöyle buyurdu: �O mü�min kul, hastalık yatağında olduğu sürece, her gün ibadetgahında olduğu zaman ona yazdığınız her günün sevabı miktarınca ona sevap yazın. Hastalık yatağında olduğu müddetçe onun hayır amellerinin mükafatı bana aittir; onun mükafatını ben vereceğim.� (46)

2- Sırayı Riayet Edin

Hz. Ali (a.s) şöyle buyuruyor: �Bir gün Hz. Resulullah (s.a.v) ayaklarının üzerine yorgan örtmüş ve istirahata çekilmişti. Bu arada Hasan su istedi. Resullullah (s.a.v) hemen yerinden fırladı ve devemizden bir kaba biraz süt sağıp onu Hasan�a (a.s) verdi. Bunu gören Hüseyin (a.s) yerinden fırlayıp sütü almak istedi. Ama Resulullah (s.a.v) ona mani olup sütü Hasan�a verdi. Bu arada durumu seyretmekte olan Fatime: �Ya Resulellah! Güya Hasan�ı daha çok seviyorsun� dedi. Resulullah cevaben buyurdular ki: �Hayır öyle değildir. Benim Hasan�ı savunmamın sebebi, öncelik onun hakkı olduğu içindir. Çünkü O, daha önce su istemişti, sırayı riayet etmek gerekir. Yoksa kıyamet günü ben, sen, bu ikisi ve şu yerde yatan (Ali) hepimiz bir mekanda olacağız� buyurdu. (47)

3- Rahmetmeyene Rahmolunmaz

Ebu Hureyre dedi ki: Resulullah (s.a.v)�ın huzurunda bulunuyorduk. Bu arada Hazret durmadan henüz küçük yaşta olan Hasan ve Hüseyin�i öpüyordu. Hazret�in bu hareketini gören Uyeyne: �Ya Resulullah (s.a.v), benim on çocuğum vardır. Ben şimdiye kadar onların hiçbirini asla öpmemişim� dedi. Hazret bu sözü duyunca çok sinirlendi, öyle ki çehresinin rengi değişti ve: � Kim rahmetmezse, ona rahmolunmaz; eğer Allah rahmeti kelbinden almışsa, benim sana yapacak bir şeyim yoktur; kim, küçüklerimize rahmetmez, büyüklerimizi de saymazsa, o bizden değildir� (48) buyurdu.

4- Resulullah (s.a.v)�ın Ağlaması

Resulullah (s.a.v) Ümmi Seleme�nin evinde bulunduğu bir gece yarısı uykudan kalkıp evin karanlık bir köşesinde dua ve ağlamakla (Allah�a yalvarıp yakarmakla) meşgul oldu. Ümmi Seleme, Resulullah (s.a.v)�ı yatağında görmeyince, kalkıp onu aramaya koyuldu. Bir de baktı ki Resulullah (s.a.v), evin karanlık bir köşesinde durup ellerini göğe kaldırmış, ağlayarak Allah�a şöyle yalvarıp yakarıyor:

�Allah�ım! Bağışladığın nimetleri benden esirgeme. Beni, düşmanların gülmüş vesilesi kılma, kıskançları bana musallat etme.

Allah�ım!Beni kurtardığın kötülük ve çirkinliklere geri çevirme.

Allah�ım! Beni hiçbir zaman ve hiçbir an kendi başıma bırakma; kendin beni her şeyden ve her afetten koru.�

Ümmi Seleme Resulullah (s.a.v)�in bu durumunu görünce, ağlayarak kendi yerine döner. Resulullah (s.a.v) Ümmi Seleme�nin ağlama sesini duyunca, ona doğru gidip ağlamasının sebebini sorur.

Ümmi Seleme:

�Ya Resulellah! Senin ağlaman beni ağlattı. Sen neden ağlıyorsun? Siz Allah katında olan onca büyük makam ve yakınlığınıza ve Allah�ın geçmiş ve gelecek bütün kusurlarınızı affetmesine rağmen Allah�tan böyle korkuyor, sizi düşmanların gülüş vesilesi kılmamasını, kurtardığı kötülük ve çirkinliklere geri çevirmemesini, bir an bile kendi başınıza bırakmamasını istiyorsunuz, o halde vay bizim halimize!� der.

Resulullah (s.a.v) onun cevabında:

�Nasıl korkmayayım, nasıl ağlamayayım, nasıl kendi akıbetimden endişelenmeyeyim, nasıl kendi makam ve mevkime güveneyim! Oysaki Allah Teala, Hz. Yunus�u bir an kendi haline bıraktı ve onun başına, gelmemesi gereken şeyler geldi!�buyurur.(49)

5- Allah Beni Zulmetmek İçin Göndermemiştir

Emir-ül Mü'minin Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Bir Yahudi'nin Resulullah (s.a.v)'den bir kaç dinar alacağı vardı, Hazret'ten o parayı istedi. Resulullah (s.a.v); "Ey Yahudi! Şimdi yanımda sana verecek bir param yoktur." buyurdu. Yahudi; "Ey Muhammed! Paramı vermedikçe senden ayrılmayacağım!" dedi. Resulullah (s.a.v) cevaben; "Bu durumda ben de seninle birlikte otururum!" buyurdular.

Resulullah (s.a.v) onunla birlikte oturdu; öyle ki öğle, ikindi, akşam, yatsı ve sabah namazlarını da orada kıldı. Resulullah (s.a.v)'in ashabı o Yahudi'yi tehdit etmeye başladılar. Resulullah (s.a.v) onlara bakıp şöyle buyurdu: "Onunla ne işiniz vardır?" Ashap: "Ey Resulullah! Bu Yahudi seni hapsetmiştir!" Resulullah (s.a.v) onların cevabında; "Allah Teala beni, bir zimmi veya başka birisine zulüm yapmak için mebus etmemiştir." buyurdular.

Gün yükseldiğinde o Yahudi adam şöyle dedi: "Allah'tan başka bir ilah olmadığına ve Muhammed'in de O'nun kulu ve elçisi olduğuna şehadet ediyorum; malımın bir şatrı (yarısı) Allah yolu içindir. Allah'a andolsun ki, sana karşı böyle davranmam, sırf senin Tevrat'taki vasfını sende görmem içindi. Ben senin Tevrat'taki vasfını okumuştum. Onda şöyle yazılmıştı: "Abdullah oğlu Muhammed Mekke'de dünyaya gelecektir, Teybe'ye (Medine'ye) hicret edecektir, sert ve katı kalpli değildir, sövüş etmez ve çirkin söz ağzına almaz." Ben Allah'tan başka bir ilahın olmadığına, senin de O'nun elçisi olduğuna şehadet ediyorum. Bu benim malımdır, Allah nerede emretmişse, onu orada harca." (50)

6
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
6- Âmanın Yanında Hicabı Korumak!

Ümmi Seleme şöyle diyor:

Peygamber (s.a.v)�in huzurunda idik. Meymune isminde olan hanımlarından birisi de orada idi. Bu esnada âma (kör) olan İbn-i Ümmi Mektum Resulullah�ın huzuruna geldi. Resulullah (s.a.v) bana ve Meymune�ye: �İbn-i Ümmî Mektum�un karşısında hicabınızı (kendinizi) koruyun.� buyurdu.

�Ya Resulullah! O âma değil midir, hicaplı olmamızın ne anlamı vardır?� dediğimizde de şöyle buyurdular:

�Siz de mi körsünüz? Siz onu görmüyor musunuz?�(51)

7- Kötü Ahlak Kabir Azabına Sebep Olur

İmam Sadık (a.s) şöyle buyuruyor:

�Sa�d bin Muaz�ın ölüm haberini Resulullah (s.a.v)�e verdiklerinde, Hazret kalkıp ashabıyla birlikte onun evine gittiler. Resulullah�ın emri ile Sa�d�a gusül verdiler. Gusül işlemi bitinceye kadar Hazret kapı önünde ayakta bekledi. Gusül, henut ve kefenleme işleminden sonra onu bir tabuta bırakıp defnetmek için kabristana götürdüler.

Cenazeyi teşyi ederken Hz. Resulullah (s.a.v) ayak yalın ve abasız olarak hareket ediyordu, kabrin yakınına ulaşana dek bazen tabutun sağ bazen de sol tarafını tutuyordu. Hz. Resulullah (s.a.v)�in bizzat kendisi kabrin içine girip cenazeyi kabre bıraktı; taş, tuğla ve diğer şeylerin getirilmesini emretti. Bizzat kendisi iyice cenazenin üzerini kapatıyor ve: �Ben onun yakında çürüyeceğini biliyorum; ama Allah, kulu bir iş yaptığında onu sağlam yapmasını sever� buyuruyordu. Daha sonra mübarek elleriyle onun üzerine toprak döküp, güzelce mezarını düzlediler.

Bu esnada Sa�d�ın annesi kabrin kenarına gelerek: �Ey Sa�d ! Cennet sana kutlu olsun� dedi.

Hz. Resulullah (s.a.v) bu sözü ondan duyar duymaz şöyle buyurdular ki: �Ey Sa�d�ın annesi !Sus! Allah�dan taraf bu kadar kesin ve yakin ile konuşma. Şimdi Sa�d kabir azabına duçar olmuştur ve bundan dolayı eziyet görmektedir.�

Daha sonra Hazret orada bulunanlarla birlikte mezarlığı terkedip, geri döndüler. Bu arada halk Hazrete: �Ya Resulellah ! Sa�d için yaptığın işleri, şimdiye kadar hiç kimseye yaptığını görmedik. Ayak yalın, abasız onun cenazesini teşyi ettiniz; tabutun bazen sağ bazen de sol tarafından tutuyordunuz !� dediler.

Hz. Resulullah (s.a.v) onlara:

�Melekler de abasız ve ayakkabısız idiler; ben de onlara uydum� cevabını verdi. Halk: �Bazen tabutun sağından, bazen de solundan tutuyordunuz� dediler. Hazret: �elim Cebrail�in elinde olduğundan dolayı o tabutun neresinden tutuyorduysa, ben de o tarafından tutuyordum� buyurdu.

Halk bu sözleri duyunca:

�Ya Resulellah ! Sa�dın cenazesine gusül verilmesini emrettiniz, bizzat kendiniz ona namaz kıldınız, mübarek ellerinizle onu kabre bıraktınız, kabri kendi elinizle düzelttiniz, bütün bunlara rağmen, yine de: �Kabir Sa�d�ı sıktı� buyurdunuz.

Hz. Resulullah (s.a.v) cevaben: �Evet, kabir azabına duçar oldu. Çünkü o, evinde kötü ahlaklı idi, kabir azabı bundan dolayı idi� buyurdular. (52)

8- Bereketli On iki Dirhem

Hz. Ali (a.s), Hz. Peygamber-i Ekrem (s.a.v) tarafından bir gömlek almak için pazara gitmekle görevlendirilir. Hz. Ali (a.s) pazara gidip on iki dirheme bir gömlek alarak eve döner. Bu arada Hz. Resulullah (s.a.v) ile Hz. Ali (a.s) arasında şöyle bir diyalog geçer:

Hz. Resulullah (s.a.v): �Bu gömleği kaça aldın?�

Hz. Ali: �On iki dirheme.�

Hz. Resulullah (s.a.v): �Bu gömleği pek sevmedim, bundan daha ucuzunu istiyorum. Acaba satıcı bunu geri almaya hazır olur mu?�

Hz. Ali (a.s) diyor; bunun üzerine, gömleği alıp çarşıya döndüm, Hz. Peygamber�in isteğini satıcıya ilettim, satıcı da kabul etti. Parayı alıp Hz. Peygamber (s.a.v)�in yanına döndüm. Bir gömlek almak için Hz. Resulullah (s.a.v) ile birlikte pazara doğru hareket ettik. Yolun yarısında Hz. Resulullah (s.a.v)�ın gözü, ağlayan bir cariyeye ilişti. Hz. Resulullah (s.a.v) onun yanına gidip; �Neden ağlıyorsun?� diye sordu. Cariye: �Ev sahibi bana dört dirhem verdi, bir şeyler almak için beni çarşıya gönderdi. Fakat ben parayı nasıl kaybettiğimi bilemiyorum, şimdi eve dönmekten korkuyorum� dedi.

Hz. Resulullah (s.a.v) on iki dirhemden dört dirhemi cariyeye verdi ve; �İstediğin şeyleri al ve eve dön� buyurdular.

Hz. Resulullah (s.a.v) da Allah�a şükredip pazara doğru hareket etti; pazardan dört dirheme bir gömlek alıp giydi, Allah�a hamdederek eve doğru yola koyuldu. Bu arada yol üzerinde bir çıplağı görünce, gömleğini çıkarıp ona verdi ve tekrar çarşıya geri döndü, geriye kalan dört dirheme bir gömlek alıp giydi ve eve doğru hareket etti. Yolun yarısında yine aynı cariyeyi üzüntülü ve şaşkın bir halde gördü. Bunun üzerine; �Neden evinize gitmedin?� diye sordu.

Cariye: �Ya Resulellah ! Gecikmişim, beni dövmelerinden korkuyorum� dedi.

Resulullah: �Gel birlikte gidelim, evinizi bana göster ben suçundan geçmeleri için aracı olurum� buyurdu.

Hz. Resulullah (s.a.v) o cariye ile birlikte yola koyuldu. Evlerine yetiştiklerinde cariye; �İşte bu bizim evdir� dedi.

Hz. Resulullah (s.a.v) kapının arkasından yüksek bir sesle; �Ey ev sahibi! Selam�un- aleykum� diye seslendi; ama bir cevap gelmedi. Hazret ikinci kez selam verdi, yine bir cevap duyulmadı. Üçüncü kez bir daha selam verdiğinde, �Aleyke�s- selam ya Resulellah ve rahmetullahi ve berekatuh� diye cevap verdiler.

Hz. Resulullah (s.a.v): �Neden ilk ve ikinci defada cevap vermediniz? Acaba benim sesimi duymadınız mı?� buyurdular.

Ev Sahibi: �Hayır, ilk defasında duyduk, senin olduğunu bile anladık� dedi.

Hz. Resulullah (s.a.v): � Öyleyse neden geç cevap verdiniz?�

Ev sahibi: �Senin sesini bir kaç defa duymak istedik.�

Hz. Resulullah (s.a.v): �Sizin bu cariyeniz gecikmiştir, onu muahaza etmemeniz (cezalandırmamanız) için size rica etmekten ötürü buraya geldim.�

Ev sahibi: �Ya Resulullah! Sizin mübarek ayağınızın hürmetine bu cariye artık şimdiden azattır (hürdür).�

Daha sonra Hz. Resulullah (s.a.v) kendi kendisine: �Allah�a şükür, ne de bereketli on iki dirhemdi! İki çıplağı örttü, bir köleyi de azat etti� buyurdular.(53)

9- Ya Resulellah! Bana Tavsiye Et!

Hz. Ali (a.s) şöyle diyor:

Bir şahıs Resulullah (s.a.v)�in huzuruna gelerek Hazretin kendisine tavsiye etmesini istedi. Hz. Resulullah (s.a.v) ona şöyle tavsiye ettiler:

�Benim sana tavsiyem şudur ki; parçalansan, ateşe atılıp yakılsan bile, Allah�a şirk koşma.

Annene ve babana eziyet etme; eğer dünyadan göçmeni bile emretseler öyle yap.

İhtiyacından fazla kalan malını dini kardeşinin ihtiyarına bırak.

Müslüman kardeşinle karşılaştığında açık yüzlü ol.

Halka ihanet etme.

Gördüğün her Müslümana selam ver.

İnsanları İslam�a davet et.

Bil ki, her sorunu çözmenin (sıkıntısı olanın sıkıntısını gidermenin), Hz. Yakub�un oğullarından bir köleyi azat etmek kadar sevabı vardır.

Bil ki, şarap ve her sarhoş edici şey de haramdır.�(54)

10- Yetimler İçin Ağlamak

Uhud savaşında İslam savaşçılarından çoğu şahadete erişti, Hz. Hamza da o savaşta şehit düştü, hatta Hz. Peygamber (s.a.v)�in şehit olduğu bile şâyi oldu.

Savaş sona erdikten sonra, Medine kadınları Uhud�a doğru hareket edip Peygamber (s.a.v)�in istikbaline koştular; herkes kendi şehitlerini bırakıp Hz. Peygamber�i sorup arıyorlardı.

Bu arada Cehş�in kızı Zeynep Hz. Peygamber (s.a.v) ile karşılaştı ve aralarında şöyle bir diyalog geçti:

Hz. Peygamber- �Sabırlı ve tahammülü ol!�

Zeynep- �Ne için?�

Hz. Peygamber- �Kardeşin Abdullah�ın şahadetinden dolayı.�

Zeynep- �Şahadet onun için kutlu ve mübarek olsun!�

Hz. Peygamber- �Sabret!�

Zeynep- �Ne için?�

Hz. Peygamber- �Dayın Hamza�nın şahadetinden dolayı.�

Zeynep- �Bizim hepimiz Allah�tanız ve hepimiz O�na döneceğiz, şahadet makamı ona mübarek olsun!�

Hz. Resulullah (s.a.v) biraz durduktan sonra Zeyneb�e dönerek şöyle buyurdu:

- �Sabırlı ol!�

Zeynep � �Şimdi ne için?�

Hz. Resulullah - �Eşin Mus�ab bin Umeyr�in şahadetinden dolayı.�

Zeynep bu sözü duyunca, can yakıcı bir şekilde yüksek bir sesle ağlayıp sızlamaya başladı. Bunu gören Hz. Resulullah: �Hiçbir kimse, kocanın karısının kalbinde olan yerini alamaz� buyurdu.

Bu arada Zeynep; �Neden kocan için böyle ağlıyorsun?� diyenlere şu cevabı verirdi: �Ağlamam kocam için değildir. Çünkü o Peygamber (s.a.v)�in yanında şahadet makamına erişmiştir. Beni ağlatan çocuklarımın öksüz kalışıdır� (55)

11- Dostlarla Müdara

Ebu Hureyre şöyle diyor:

Hz. Resulullah (s.a.v) (bir gün) oturdukları halde birden dişleri görülür bir şekilde güldüler. Gülmesinin sebebini sorduğumuzda şöyle buyurdular:

�Ümmetimden iki kişi gelip Allah Teala�nın huzurunda duracaklar; onlardan biri diyecek ki: �Allah�ım ! benim hakkımı ondan al!� Allah Teala buyuracak ki: �Kardeşinin hakkını ver !� Borçlu adam arz edecek ki: �Allah�ım ! Benim iyi amellerimden bir şey kalmamıştır (ona verecek dünyevi bir malım da yoktur).� Hak sahibi de diyecek ki: �Ey Rabbim! Öyleyse benim günahlarımdan yüklensin!�

Sonra Hz. Resulullah (s.a.v)�in mübarek gözlerinden yaşlar boşanarak şöyle buyurdular:

�O gün (kıyamet günü) öyle bir gündür ki insanlar, günahlarının başka bir kimseye yüklenmesine ihtiyaç duyarlar. Allah Teala hakkını isteyen kimseye şöyle buyurur: �Gözlerini çevir, cennete doğru bir bak, ne görüyorsun?� O zaman başını kaldırıp güzel nimetleri görünce hayretle; �Allah�ım ! Bunlar kimin içindir?� diyecektir.

Allah Teala- �O hakkın değerini bana veren kimse içindir.�

Hak sahibi � �O hakkın değerini kim sana ödeyebilir?�

Allah Teala - �Sen.�

Hak sahibi � �Ben nasıl ödeyebilirim?�

Allah Teala - �Ondan geçmenle (hakkını bağışlamanla).�

Hak sahibi � �Allah�ım ! Ondan geçtim.�

Daha sonra Allah Teala buyuracak ki: �Dini kardeşinin elini tut, birlikte cennete gidin !�

Bu esnada Resulullah (s.a.v) buyurdular ki: �Takvalı olun, birbirinizin arasını bulun!� (56)

12- Çaba Veya Zengin Olmak Yolu

Ashaptan birinin durumu çok bozulmuştu. Bu arada karısı ona; �Resulullah (s.a.v)�ın yanına varıp bir şey istesen� dedi. Bunun üzerine o adam bir şey istemek için Hz. Peygamber�in yanına gitti. Hazretin yanına vardığında Hz. Resulullah (s.a.v) onu görür görmez şöyle buyurdular:

�Kim bizden bir şey isterse veririz, kim de ihtiyaçsız olmaya çalışırsa, Allah onu ihtiyaçsız kılar.�

Adamcağız Hz. Resulullah (s.a.v)�ın bu sözünü duyunca, kendisinden başkasının kastedilmediğini anlar ve bir şey istemeden huzurlarından ayrılır; evine gelip durumu karısına anlatır; ama ihtiyaç onu zorlar ve ikinci kez Hz. Resulullah�ın huzuruna varır; fakat Hazret�in yine aynı şeyi buyurduğunu görür ve bu olay üç defa tekrarlanır.

Bunun üzerine komşusundan bir balta emanet alıp çöle çıkar, bir miktar odun toplayıp pazara getirir ve odunlarını bir buçuk kilo arpaya satar; elde ettiği arpayı ekmek yaparak ailesiyle birlikte yerler. Ertesi sabah daha fazla odun getirir ve yılmadan bu işine devam eder; ilk önce bir balta satın alır; daha sonra elde ettiği kazançtan iki genç deve ve bir köle alır; böylece durumu düzelip zenginleşir. Daha sonra Hz. Resulullah�ın yanına giderek başından geçen macerayı Hazrete anlatır. Hz. Resulullah (s.a.v) onun sözünü dinledikten sonra ona:

�Demedim mi kim, bizden bir şey isterse ona veririz, kim de ihtiyaçsız olmaya çalışırsa, Allah onu ihtiyaçsız kılar?!� buyururlar.(57)
 

zxcvbnm22

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Peygamber güzeldir ama iftiralar çirkin !

Peygamber güzeldir ama iftiralar çirkin !

*** İmam Bakır (a.s) buyurmuşlardır ki, Hz. Peygamber doğumunun yedinci günü Hz. Ebu Talib, Hazretin dünyaya teşrifinden dolayı bir kurban keser ve akrabalarını misafirliğe davet ederek şöyle der: "Bu Ahmedin akikasıdır. Misafirler; Onun ismini neden Ahmed koydun? diye sorduklarında, ise Ebu Talib; Yer ve gök ehlinin övgüsünden dolayı onun ismini Ahmed koydum. der.(4) ***

Sevgili Reyyan kardeşim, alıntı yaptığınız bu yazıda Rasululllah ile uzaktan yakından ilgi ve alakası olmayan bir çok yanlışları nakletmişsiniz. Bunlardan bazı önemli kısımlarını size hatırlatmak suretiyle Allahın rasulünü daha iyi tanıma yolunda gayret sarfetmeni arzu ediyorum.

Bu vesile ile değinmek zorunda kaldığım birinci nokta; 61/6 “daki “… onun ismi Ahmed’dir” ifadesi ile: Ayetteki “ Ahmed” sözcüğünün lafzı değil manası murat edilmiştir. Zira (h m d) fiilinden türeyen ve tef'il babına çevrilerek zikredilen bu Ahmed isminin ifade ettiği gerçek şudur. Yani çevirirken “… onun adı Ahmed’dir” demeyip “….adı başkalarından fazla övülen..” diye çevirmemiz gerekir. “Ahmed” sözcüğünün İbranice karşılığı “paraklitos”tur. Bir düşünün ki gelecek peygamber “Ahmed” adıyla bildirilseydi şunu bilin ki İsa’dan Rasülüllah’a kadar herkes çocuğunun adını “Ahmed” koyardı.

Bizim peygamberimizin adı “Ahmed” değildir Muhammed’dir. Doğduğu zaman ailesi bu adı koymuştur. Doğumundan irtihaline kadar da sadece bu adı taşımıştır. Mühürü’nün baskıları bu gün dünya arşivlerinde sergilenmektedir. O günün Arabistan’ında yüzlerce, binlerce Muhammed vardır. Ayrıca Rabbimiz de onu Kur’an’da “Muhammed” olarak yâdetmiştir (Al-i Imran 144; Ahzab 40; Muhammed 2; Fetih 28). Rasülüllah’a Ahmed, Mahmud, Hamid vs. 99, 310 ve 400 tane ad İmam-ı Kastalani gibi herifler tarafından uyarlanmıştır.

Bunu “Mevahib-ü Ledünniye”de görürebilirsiniz. Görün ki överken aslında nasıl sövdüklerine şahit olasınız. İlahlaşmış, Hıristiyanların ve diğer müşriklerin şirklerine rahmet okutan cinsten .

Bu kitap Necip Fazıl tarafından “Gönül Nimetleri” adıyla sadeleştirildi. İlgililerini de Karunlaştırdı. Meşgul olacağınız daha hayırlı bir işiniz yoksa göz atmanızı öneririm

*** İbn-i Sadın yazdığına göre, Halime Hazreti kucağına alır almaz döşü sütle doldu; öyle ki, Peygamber ve Halimenin açlıktan uyumayan çocuğu da o sütten doydular.(7)***

Madem küçüklüğünde peygamberlik alametleri vardı da onu annesi neden kendisi emzirip evini bereketlendirmeyi düşünmedi aceba ! Bu ve buna benzer aşağıda yazacağım konularda maksat peygamberin hayatını yansıtmak deyil, onu diğer peygamberlerle yarıştırmak suretiyle onlardan üstünlüğünü ortaya koyma gayretiyle ilahlaştırmak amaçlanmıştır.

Rahib Buheyra olayı da sadece bir senaryodur. Evet peygamber geleceği konusunda bilgi sahibi olmaları normaldir, çünkü Hz. İsa bunun müjdecisi idi. Ama iki omuzu arasındaki nübüvvet mührü olduğunu görüp Rahip Buhayranın durumu anladığı nakledilmektedir ki; bu da kuyruklu bir yalandır. Öyle bir şey vardı da neden kendi annesi, amcası, dedesi ve yakınları o güne kadar kimseye bahsetmediler.?

*** Allah Teala beni, sizi Ona davet etmeye emretmiştir. İçinizden kim beni tasdik edip, bu işte bana yardımcı olursa, sizin aranızdaki kardeşim, vasim ve halifem olacaktır.***

Bu sözün '' vasim ve halifem '' kısmı uydurmadır. Çünkü bütün Şialar ( taraftarlar) sonradan açılan bu kapıdan girerek müslümanları parçalamışlardır. Bekr-i Şiası, Ömer Şiası, Osman Şiası ve Ali Şiası gibi fırkalar kendilerine haklılık payesini hep bu uydurmalardan çıkarmışlardır.

** Bilin ki, bu şahıs, benim sizin aranızdaki kardeşim, vasim ve halifemdir; onun sözlerini dinleyin ve emirlerine itaat edin. **

Bu sözün Rasulullah'a atfedilmesi kadar büyük bir iftira olamaz. Eğer olursa; Rasulullah bölücülük yapmış demek olurki, bu alçaklığın daniskasıdır. Sırf bu sözden dolayı parçalanan ümmetin Şia grubu kendi arasında tam 24 ayrı parçaya bölünür. Diğerlerini var sen hesap et !

*** Ben kimin mevlası (efendisi) isem Ali de onun mevlasıdır. Allahım, ona yardım edene sen de yardım et, onu yalnız bırakını sen de yalnız koy... ***

Bu sözde, içerisinde Şia kokusu gelen ve parçalanmayı amaçlayan maksadı körükleyen sözlerden birisidir. Olmasa diğer sahabeyi ne yapacaktık ?

*... Yoksa kıyamet günü ben, sen, bu ikisi ve şu yerde yatan (Ali) hepimiz bir mekanda olacağız buyurdu. (47)*

Bu söz de aynı şekilde kuyruklu yalandır, Kur!anı incelerseniz Rasulullahın gelecekle ilgili birşey söylemediğini görürsünüz.

*** Bir gün Resulullah (s.a.v) gülümseyerek göğe bakıyordu,... diye devam eden kıssa.***

Peygamberin bunlara benzer şeyler anlattığını kendisinden en az 200 yıl sonra nakletmelerin gerçeği yansıttığı konusunda bizim için asla delil olamaz.

*** Emir-ül Mü'minin Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Bir Yahudi'nin Resulullah (s.a.v)'den bir kaç dinar alacağı vardı, Hazret'ten o parayı istedi. Resulullah (s.a.v); "Ey Yahudi! Şimdi yanımda sana verecek bir param yoktur." buyurdu. Yahudi; "Ey Muhammed! Paramı vermedikçe senden ayrılmayacağım!" dedi. Resulullah (s.a.v) cevaben; "Bu durumda ben de seninle birlikte otururum!" buyurdular.....***

Allah Duha suresi 5. ayette '' Muhakkak rabbin sana verecek ve sen de razı olacaksın '' ve 8. ayette '' Seni fakir bulupta zenginleştirmedi mi '' buyurarak peygamberini her yönüyle zengin kıldığını, ayrıca Kalem suresi 3. ayette de '' Ve muhakkak senin için minnete bulaşmamış çok mal var.'' buyurarak rasulullahın hiç bir kimseye minnet edecek durumda olmayıp hiç bir müşrik veya yahudiye boyun bükecek zelilliğe düşmediğini açıkça bildirmektedir. Buna rağmen Kendi kitabı olan Kur'andan haberi olmayanların yazdıkları bu tür ahlaksızlıklar maalesef halen prim yapmaktadır.

Sadece bu deyil vefatından önce zırhının da yine bir Yahudide 30 ölçek arpa karşılığında rehin bulunduğu haberi sahih olarak bilnen uydurma hadislerde geçmektedir. Bunun anlamı nedir biliyor musunuz ? Ehli Salib'in bize bir mesajıdır, yani: '' Sizin o çok övdüğünüz peygamber, kendisini koruyan zırhını dahi bir Yahudiye rehin bırakmak zorunda olduğu için ne bir malı, mülkü nede güvenliği olmadığı için dünyadan gidişide geldiği gibi sahipsiz, zavallı ve muhtaç vaziyette olmuştur '' demek istiyorlar. Siz kabul ederseniz bu konuda benim diyecek başka bir sözüm yok.

Hatırlarsanız uydurma miracda da peygamberimize akıldanelik yapanın Musa olduğu anlatılarak '' eğer Musa olmasaydı günde 50 vakit namaz kılacaktınız sizi Musa bu sıkıntıdan kurtardı '' mantığı ile yahudilik mantığı öne çıkmaktadır. Fakat biz burada Hz. Musa'dan bizim hiç bir rahatsızlığımız asla yoktur.

Olayın sonunda Tevrattan peygamberin vasıflarını okuduğu ve hakkındaki tevratta olmayan özellikleri uydurarak iman etmesine gelince buda yaptığı küstahlıkları kamufle etmek içindir. Tıpkı İbn-i Selul'un nifakını gizlemek için ölmeden evvel rasulullah'ın gömleği ile kabre gömülmesini ve cenazesini bizzat peggamberin kıldırmasını oğlu Abdullah'a vasıyyet etmesi gibi bir nifak alametidir.

*** 7- Kötü Ahlak Kabir Azabına Sebep Olur.........Bu esnada Sadın annesi kabrin kenarına gelerek: Ey Sad ! Cennet sana kutlu olsun dedi.

Hz. Resulullah (s.a.v) bu sözü ondan duyar duymaz şöyle buyurdular ki: Ey Sadın annesi !Sus! Allahdan taraf bu kadar kesin ve yakin ile konuşma. Şimdi Sad kabir azabına duçar olmuştur ve bundan dolayı eziyet görmektedir.***

Kur'ani olmayan bu kabir azabı tamamen uydurmadır. Peygamber ise Allah'ın kendisine beyan etmediği konularda asla beyanatvermemiştir. Çünkü o, din adına ne söylediyse hepsi vahiydir.

*** Melekler de abasız ve ayakkabısız idiler; ben de onlara uydum cevabını verdi.***

Bu da karanlık kuyuya taş atmaktan gayrı bir şey deyildir..Meleklerin ne yeyip ne içtiğini, nasıl giydiğini satırlara dökmek nasıl bir mantıkdır bilemiyorum ama, Allahın rasulü böyle safsatalarla ilgili abesle asla iştiğal etmemiştir bunu biliyorum.

Uydurma hadisleri incelerseniz Ali hakkındaki tavsiyelerin tamamının uydurma olduğunu orada göreceksiniz.

*** Ümmetimden iki kişi gelip Allah Tealanın huzurunda duracaklar; onlardan biri diyecek ki: Allahım ! benim hakkımı ondan al! Allah Teala buyuracak ki: Kardeşinin hakkını ver ! Borçlu adam arz edecek ki: Allahım ! Benim iyi amellerimden bir şey kalmamıştır (ona verecek dünyevi bir malım da yoktur). Hak sahibi de diyecek ki: Ey Rabbim! Öyleyse benim günahlarımdan yüklensin!...***

Bakara Suresi 48. Ve korkun o günden ki, hiçbir benlik başka bir benliğin herhangi birşeyi için karşılık ödemez; hiçbir benlikten şefaat kabul edilmez, hiçbir benlikten fidye alınmaz.Ve onlara yardım da edilmez.

Bakara Suresi 123. Kimsenin kimse yerine birşey ödemeyeceği, kimseden fidye kabul edilmeyeceği, şefaatin hiç kimseye yarar sağlamayacağı ve onların hiçbir yardım göremeyecekleri o günden korkun.

Ahirette hiç bir şeyin fayda vermeyeceğini yüce mevlamız beyan tmektedir. Nasıl olacağını ve ne yapacağını sadece yaratan bilir. bu konular bizimm boyumuzu aşar.

*** Kim bizden bir şey isterse veririz, kim de ihtiyaçsız olmaya çalışırsa, Allah onu ihtiyaçsız kılar.***

Bu söz ister rasulullaha isterse başka birisine ait olsun hiç farketmez, doğrudur çünkü. Fakat adamın henüz istediğini söylemeden peygamberin ondan önce söylemiş olması yalandır. Ayrıca odun kesmekten develer ve köle alacak kadar zengin olma imkanı vardı da adam neden kendisi bunu düşünmedi aceba, buda manidardır.

Dikkat ederseniz yazdığınız konuların tarihi hatalarıyla ilgilenmiyorum. Çünkü tarihin bütün kaydettikleri doğru olmayabilir. Ama akaid konusu çok ince meselelerden birisidir. Bütün sapık fırkaların hatta kendisini Ehli sünnet zanneden nice kardeşimiz dahi bu gibi konularda maalesef şirk tehlikesinden kendini kurtaramamaktadır.Bu sebeple ben işin bu boyutuyla ilgilenmek istedim.
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
Allah razi olsun sizlerdende kardeşlerim
 

hasret

New member
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
709
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
Allah razı olsun ablacığım...
 
T

teslimolan

Guest
*** İmam Bakır (a.s) buyurmuşlardır ki, Hz. Peygamber doğumunun yedinci günü Hz. Ebu Talib, Hazretin dünyaya teşrifinden dolayı bir kurban keser ve akrabalarını misafirliğe davet ederek şöyle der: "Bu Ahmedin akikasıdır. Misafirler; Onun ismini neden Ahmed koydun? diye sorduklarında, ise Ebu Talib; Yer ve gök ehlinin övgüsünden dolayı onun ismini Ahmed koydum. der.(4) ***

Sevgili Reyyan kardeşim, alıntı yaptığınız bu yazıda Rasululllah ile uzaktan yakından ilgi ve alakası olmayan bir çok yanlışları nakletmişsiniz. Bunlardan bazı önemli kısımlarını size hatırlatmak suretiyle Allahın rasulünü daha iyi tanıma yolunda gayret sarfetmeni arzu ediyorum.

Bu vesile ile değinmek zorunda kaldığım birinci nokta; 61/6 “daki “… onun ismi Ahmed’dir” ifadesi ile: Ayetteki “ Ahmed” sözcüğünün lafzı değil manası murat edilmiştir. Zira (h m d) fiilinden türeyen ve tef'il babına çevrilerek zikredilen bu Ahmed isminin ifade ettiği gerçek şudur. Yani çevirirken “… onun adı Ahmed’dir” demeyip “….adı başkalarından fazla övülen..” diye çevirmemiz gerekir. “Ahmed” sözcüğünün İbranice karşılığı “paraklitos”tur. Bir düşünün ki gelecek peygamber “Ahmed” adıyla bildirilseydi şunu bilin ki İsa’dan Rasülüllah’a kadar herkes çocuğunun adını “Ahmed” koyardı.

Bizim peygamberimizin adı “Ahmed” değildir Muhammed’dir. Doğduğu zaman ailesi bu adı koymuştur. Doğumundan irtihaline kadar da sadece bu adı taşımıştır. Mühürü’nün baskıları bu gün dünya arşivlerinde sergilenmektedir. O günün Arabistan’ında yüzlerce, binlerce Muhammed vardır. Ayrıca Rabbimiz de onu Kur’an’da “Muhammed” olarak yâdetmiştir (Al-i Imran 144; Ahzab 40; Muhammed 2; Fetih 28). Rasülüllah’a Ahmed, Mahmud, Hamid vs. 99, 310 ve 400 tane ad İmam-ı Kastalani gibi herifler tarafından uyarlanmıştır.

Bunu “Mevahib-ü Ledünniye”de görürebilirsiniz. Görün ki överken aslında nasıl sövdüklerine şahit olasınız. İlahlaşmış, Hıristiyanların ve diğer müşriklerin şirklerine rahmet okutan cinsten .

Bu kitap Necip Fazıl tarafından “Gönül Nimetleri” adıyla sadeleştirildi. İlgililerini de Karunlaştırdı. Meşgul olacağınız daha hayırlı bir işiniz yoksa göz atmanızı öneririm

*** İbn-i Sadın yazdığına göre, Halime Hazreti kucağına alır almaz döşü sütle doldu; öyle ki, Peygamber ve Halimenin açlıktan uyumayan çocuğu da o sütten doydular.(7)***

Madem küçüklüğünde peygamberlik alametleri vardı da onu annesi neden kendisi emzirip evini bereketlendirmeyi düşünmedi aceba ! Bu ve buna benzer aşağıda yazacağım konularda maksat peygamberin hayatını yansıtmak deyil, onu diğer peygamberlerle yarıştırmak suretiyle onlardan üstünlüğünü ortaya koyma gayretiyle ilahlaştırmak amaçlanmıştır.

Rahib Buheyra olayı da sadece bir senaryodur. Evet peygamber geleceği konusunda bilgi sahibi olmaları normaldir, çünkü Hz. İsa bunun müjdecisi idi. Ama iki omuzu arasındaki nübüvvet mührü olduğunu görüp Rahip Buhayranın durumu anladığı nakledilmektedir ki; bu da kuyruklu bir yalandır. Öyle bir şey vardı da neden kendi annesi, amcası, dedesi ve yakınları o güne kadar kimseye bahsetmediler.?

*** Allah Teala beni, sizi Ona davet etmeye emretmiştir. İçinizden kim beni tasdik edip, bu işte bana yardımcı olursa, sizin aranızdaki kardeşim, vasim ve halifem olacaktır.***

Bu sözün '' vasim ve halifem '' kısmı uydurmadır. Çünkü bütün Şialar ( taraftarlar) sonradan açılan bu kapıdan girerek müslümanları parçalamışlardır. Bekr-i Şiası, Ömer Şiası, Osman Şiası ve Ali Şiası gibi fırkalar kendilerine haklılık payesini hep bu uydurmalardan çıkarmışlardır.

** Bilin ki, bu şahıs, benim sizin aranızdaki kardeşim, vasim ve halifemdir; onun sözlerini dinleyin ve emirlerine itaat edin. **

Bu sözün Rasulullah'a atfedilmesi kadar büyük bir iftira olamaz. Eğer olursa; Rasulullah bölücülük yapmış demek olurki, bu alçaklığın daniskasıdır. Sırf bu sözden dolayı parçalanan ümmetin Şia grubu kendi arasında tam 24 ayrı parçaya bölünür. Diğerlerini var sen hesap et !

*** Ben kimin mevlası (efendisi) isem Ali de onun mevlasıdır. Allahım, ona yardım edene sen de yardım et, onu yalnız bırakını sen de yalnız koy... ***

Bu sözde, içerisinde Şia kokusu gelen ve parçalanmayı amaçlayan maksadı körükleyen sözlerden birisidir. Olmasa diğer sahabeyi ne yapacaktık ?

*... Yoksa kıyamet günü ben, sen, bu ikisi ve şu yerde yatan (Ali) hepimiz bir mekanda olacağız buyurdu. (47)*

Bu söz de aynı şekilde kuyruklu yalandır, Kur!anı incelerseniz Rasulullahın gelecekle ilgili birşey söylemediğini görürsünüz.

*** Bir gün Resulullah (s.a.v) gülümseyerek göğe bakıyordu,... diye devam eden kıssa.***

Peygamberin bunlara benzer şeyler anlattığını kendisinden en az 200 yıl sonra nakletmelerin gerçeği yansıttığı konusunda bizim için asla delil olamaz.

*** Emir-ül Mü'minin Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Bir Yahudi'nin Resulullah (s.a.v)'den bir kaç dinar alacağı vardı, Hazret'ten o parayı istedi. Resulullah (s.a.v); "Ey Yahudi! Şimdi yanımda sana verecek bir param yoktur." buyurdu. Yahudi; "Ey Muhammed! Paramı vermedikçe senden ayrılmayacağım!" dedi. Resulullah (s.a.v) cevaben; "Bu durumda ben de seninle birlikte otururum!" buyurdular.....***

Allah Duha suresi 5. ayette '' Muhakkak rabbin sana verecek ve sen de razı olacaksın '' ve 8. ayette '' Seni fakir bulupta zenginleştirmedi mi '' buyurarak peygamberini her yönüyle zengin kıldığını, ayrıca Kalem suresi 3. ayette de '' Ve muhakkak senin için minnete bulaşmamış çok mal var.'' buyurarak rasulullahın hiç bir kimseye minnet edecek durumda olmayıp hiç bir müşrik veya yahudiye boyun bükecek zelilliğe düşmediğini açıkça bildirmektedir. Buna rağmen Kendi kitabı olan Kur'andan haberi olmayanların yazdıkları bu tür ahlaksızlıklar maalesef halen prim yapmaktadır.

Sadece bu deyil vefatından önce zırhının da yine bir Yahudide 30 ölçek arpa karşılığında rehin bulunduğu haberi sahih olarak bilnen uydurma hadislerde geçmektedir. Bunun anlamı nedir biliyor musunuz ? Ehli Salib'in bize bir mesajıdır, yani: '' Sizin o çok övdüğünüz peygamber, kendisini koruyan zırhını dahi bir Yahudiye rehin bırakmak zorunda olduğu için ne bir malı, mülkü nede güvenliği olmadığı için dünyadan gidişide geldiği gibi sahipsiz, zavallı ve muhtaç vaziyette olmuştur '' demek istiyorlar. Siz kabul ederseniz bu konuda benim diyecek başka bir sözüm yok.

Hatırlarsanız uydurma miracda da peygamberimize akıldanelik yapanın Musa olduğu anlatılarak '' eğer Musa olmasaydı günde 50 vakit namaz kılacaktınız sizi Musa bu sıkıntıdan kurtardı '' mantığı ile yahudilik mantığı öne çıkmaktadır. Fakat biz burada Hz. Musa'dan bizim hiç bir rahatsızlığımız asla yoktur.

Olayın sonunda Tevrattan peygamberin vasıflarını okuduğu ve hakkındaki tevratta olmayan özellikleri uydurarak iman etmesine gelince buda yaptığı küstahlıkları kamufle etmek içindir. Tıpkı İbn-i Selul'un nifakını gizlemek için ölmeden evvel rasulullah'ın gömleği ile kabre gömülmesini ve cenazesini bizzat peggamberin kıldırmasını oğlu Abdullah'a vasıyyet etmesi gibi bir nifak alametidir.

*** 7- Kötü Ahlak Kabir Azabına Sebep Olur.........Bu esnada Sadın annesi kabrin kenarına gelerek: Ey Sad ! Cennet sana kutlu olsun dedi.

Hz. Resulullah (s.a.v) bu sözü ondan duyar duymaz şöyle buyurdular ki: Ey Sadın annesi !Sus! Allahdan taraf bu kadar kesin ve yakin ile konuşma. Şimdi Sad kabir azabına duçar olmuştur ve bundan dolayı eziyet görmektedir.***

Kur'ani olmayan bu kabir azabı tamamen uydurmadır. Peygamber ise Allah'ın kendisine beyan etmediği konularda asla beyanatvermemiştir. Çünkü o, din adına ne söylediyse hepsi vahiydir.

*** Melekler de abasız ve ayakkabısız idiler; ben de onlara uydum cevabını verdi.***

Bu da karanlık kuyuya taş atmaktan gayrı bir şey deyildir..Meleklerin ne yeyip ne içtiğini, nasıl giydiğini satırlara dökmek nasıl bir mantıkdır bilemiyorum ama, Allahın rasulü böyle safsatalarla ilgili abesle asla iştiğal etmemiştir bunu biliyorum.

Uydurma hadisleri incelerseniz Ali hakkındaki tavsiyelerin tamamının uydurma olduğunu orada göreceksiniz.

*** Ümmetimden iki kişi gelip Allah Tealanın huzurunda duracaklar; onlardan biri diyecek ki: Allahım ! benim hakkımı ondan al! Allah Teala buyuracak ki: Kardeşinin hakkını ver ! Borçlu adam arz edecek ki: Allahım ! Benim iyi amellerimden bir şey kalmamıştır (ona verecek dünyevi bir malım da yoktur). Hak sahibi de diyecek ki: Ey Rabbim! Öyleyse benim günahlarımdan yüklensin!...***

Bakara Suresi 48. Ve korkun o günden ki, hiçbir benlik başka bir benliğin herhangi birşeyi için karşılık ödemez; hiçbir benlikten şefaat kabul edilmez, hiçbir benlikten fidye alınmaz.Ve onlara yardım da edilmez.

Bakara Suresi 123. Kimsenin kimse yerine birşey ödemeyeceği, kimseden fidye kabul edilmeyeceği, şefaatin hiç kimseye yarar sağlamayacağı ve onların hiçbir yardım göremeyecekleri o günden korkun.

Ahirette hiç bir şeyin fayda vermeyeceğini yüce mevlamız beyan tmektedir. Nasıl olacağını ve ne yapacağını sadece yaratan bilir. bu konular bizimm boyumuzu aşar.

*** Kim bizden bir şey isterse veririz, kim de ihtiyaçsız olmaya çalışırsa, Allah onu ihtiyaçsız kılar.***

Bu söz ister rasulullaha isterse başka birisine ait olsun hiç farketmez, doğrudur çünkü. Fakat adamın henüz istediğini söylemeden peygamberin ondan önce söylemiş olması yalandır. Ayrıca odun kesmekten develer ve köle alacak kadar zengin olma imkanı vardı da adam neden kendisi bunu düşünmedi aceba, buda manidardır.

Dikkat ederseniz yazdığınız konuların tarihi hatalarıyla ilgilenmiyorum. Çünkü tarihin bütün kaydettikleri doğru olmayabilir. Ama akaid konusu çok ince meselelerden birisidir. Bütün sapık fırkaların hatta kendisini Ehli sünnet zanneden nice kardeşimiz dahi bu gibi konularda maalesef şirk tehlikesinden kendini kurtaramamaktadır.Bu sebeple ben işin bu boyutuyla ilgilenmek istedim.

Bu uydurmalari din diye yutturmaya kalkiyorlar kardesim.
 

farklýkýz

New member
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
arkadasım iftiraları anllatana soluyorum hersey guzelde RAB okdar buyukken sen nasıl olduda kuçük yazdın
 

farklýkýz

New member
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
şimdi dikkat ettim REULULLAHı da küçük yazmısın bence buna dikkat etmeliyiz
 

kata

New member
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
14
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
50
Web sitesi
www.serefcakmak.com
GÜZEL PEYGAMBERİM



Duygularda bir bir terk edildiğimde
Ağlatan hüzün çöker bu garip gönlüme
O zaman ararım seni, bastığın kum tanelerinde
Doğumun kutlu olsun, güzel peygamberim.



Candan istedik cemalini görmeği
Bir nursun, dayanır mı bu göz bebeği
Öyleyse sen bak, bakışın çıkarsın arşa bizi
Doğumun kutlu olsun, güzel peygamberim.



Bir ümmet aşkı ki, sadece sende, can dayanmaz
Kimse bizim için karnına taş bağlamaz
Doğarken, ölürken ümmetim diye ağlamaz
Doğumun kutlu olsun, güzel peygamberim.



Evinden göç ettin, taşlandın, çile hep hayatın
Sevdadır bize, yılana el tıkayan o mağara arkadaşın
Acımasız ret edenin de var, bizler gibi seveninde
Doğumun kutlu olsun, güzel peygamberim.



Sana sevgilim dedi, her şeyi güzel yaradan
Levlake sözü, senin içindi ondan
Âlemlere ebedi rahmetsin, nasıl sevilmezsin
Doğumun kutlu olsun, güzel peygamberim.

ŞEREF ÇAKMAK
 
Üst Alt