Bu Parça Altın ve Elmas ile Yazılsa Liyakatı Var ..Bediüzzaman Said Nursi (Mektubat - 19.Mektup'tan

  • Konbuyu başlatan beyaz_ýþýk
  • Başlangıç tarihi
B

beyaz_ýþýk

Guest
Bu Parça Altın ve Elmas ile Yazılsa Liyakatı Var ..Bediüzzaman Said Nursi (Mektubat - 19.Mektup'tan

efendimiz2.jpg


Evet, sabıkan bahsi geçmiş:
Avucunda küçük taşların zikir ve tesbih etmesi;


“Attığın zaman sen atmadın”(1) sırrıyla, aynı avucunda küçücük taş ve toprak, düşmana top ve gülle hükmünde onları inhizama sevk etmesi;

“Ay yarıldı”(2) nassı ile, aynı avucunun parmağıyla kameri iki parça etmesi, ve aynı el, çeşme gibi on parmağından suyun akması ve bir orduya içirmesi,

ve aynı el, hastalara ve yaralılara şifa olması, elbette o mübarek el, ne kadar harika bir mucize-i kudret-i İlâhiye olduğunu gösterir.


Güya, ahbap içinde o elin avucu küçük bir zikirhane-i Sübhânidir ki, küçücük taşlar dahi içine girse zikir ve tesbih ederler.

Ve a'dâya karşı küçücük bir cephane-i Rabbanidir ki, içine taş ve toprak girse gülle ve bomba olur.


Ve yaralılar ve hastalara karşı küçücük bir eczahane-i rahmanidir ki, hangi derde temas etse, derman olur.

Ve celâl ile kalktığı vakit, kameri parçala-yıp, Kab-ı Kavseyn şeklini verir.

Ve cemal ile döndüğü vakit, âb-ı kevser akıtan on musluklu bir çeşme-i rahmet hükmüne girer.

Acaba böyle bir zatın bir tek eli, böyle acib mucizata mazhar ve medar olsa; o zatın, Hâlik-ı kâinat yanında ne kadar makbul olduğu ve davasında ne kadar sadık bulunduğu ve o el ile biat edenler ne kadar bahtiyar olacakları, bedahet derecesinde anlaşılmaz mı?

1- Enfal Suresi. 17
2- Kamer Suresi: 1

 
evet güzel. zaten her hakikat güzeldir.fakat nereden alıntı yapıldığı belirtilmeli ta müellife hakkı verilsin.hem orada ayetler arapça yazıyor. siz aslını kaldırıp nakıs bir meali yerine koymakla tesir-i ilahiyi celbeden; kurandan ilhamen gelen bir nüktenin aslına sadakatten beri kalmak dahi mananın hukukuna tecavüz edilmiş 2. bir cürümdür ki onda kuranın paye ve hakkı mestur olmasından büyük vebaldir.ezcümle alıntıyı yaptığınız yeri belirtin ve aynen alın bir harfini dahi değiştirmeyin.zaten meal kurana ayine değil ancak bir mirsat olabilir.onu onun yerine ikameden hazer edilmeli.zira bir bardak karadenizden alınan suyu gösterip işte karadeniz denilemez.o onu haber verir fakat o olamaz.kuran ayine ister vekil istemez. siz dahi nefsinize vekalet makamında pay vermeyin.zira hadise kul hakkı da değil kuran hakkıdır.o da şefidir.o gün davacı olmasın.
 
Acaba böyle bir zatın bir tek eli, böyle acib mucizata mazhar ve medar olsa; o zatın, Hâlik-ı kâinat yanında ne kadar makbul olduğu ve davasında ne kadar sadık bulunduğu ve o el ile biat edenler ne kadar bahtiyar olacakları, bedahet derecesinde anlaşılmaz mı?


harika bi anlatım tarzı ve insanı büyüleyen kelimler ve anlamlar...
Allah Bediüzzaman Said Nursi den razı olsun ve bizi onun şefaatine nail etsin...
Paylaşımın için teşekkürler arkadaşım...
Allah razı olsun..
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks