2. Rekatta 1. Rekattakinden büyük zammı sure okumak

Çilekeþ

New member
Hocam bana '' 2. rekatta okudugun zammı sure 1. rekattakinden , 3. rekatta okudugun her ikisinden , son rekatta okudugunda hepsinden büyük olacak '' dedi. Burdaki büyük manası ; Kur'an-ı Kerim'deki diziliş midir ? , Ayet uzunluğumudur ki bana diziliş sırası gibi geldi. Birisi buna acıklık getirebilir mi ? Hükmü Nedir ?
 
Kardeş bildiğim kadarı ile sıralamaya uymak yani baştan sona doğru tertib üzere okumak makbul olanıdır.. Yani birinci rekatta fil suresi,ikinci reketta Kureyş suresi,Üçüncü rekatta Maun suresi,Dördüncü rekatta Kevser suresi okumak.Normal sırası bu şekilde Şimdi sen ikinci rekatta Kureyşi okumak yerine Kevser suresini okursan tertibi bozmuş olursun..Yani sıralamada uzunluk ve kısalık söz konusu değil.Önemli olan baştan sona doğru okunmasıdır esas olan.Dua ile
 
Ayrica sunada dikkat etmek gerek.Ikinci Rekattaki süre birinci Rekattakinden cok daha uzun olmamali.
Buda Hanefi ulemasinca mekruh kabul edilmis.
Mesela sirayla gidiyoruz ya 1.rekatta kurays süresini okuduk.Ikincide maun süresini okursak 3 ayet uzunlugundan fazla oldugu icin mekruh olur.
Birde su durum vardir.Siralamada atlama yaparken en az iki süre atlamalisin eger 1 süre atlarsan yine mekruh olur.
Örnegin 1. Rekatta kafirun süresini okuduysan 2. Rekatta tebbet süresini okumanda mekruhdur.Ama Kafirundan sonra ihlas süresini okumakda sakinca yoktur.Siralamanin önemi kendinden önceki süreyi ondan sonraya birakmak noktasindadir.Buda mekruhdur.
Sanirim anlasilmistir.
Bu durumlarda namaz bozulmaz sevih secdeside gerekmez.Ancak tenzihen mekruhdur.Yani kinanmistir.Bu sanirim diger 3 mezhebce caiz olsada kacinmak o mezheblercede müstehabdir.
Zira Rasulullah s.a.v Efendimizin genel olarak kiraat bu düstür üzerine idi.
selametle
 
Ayrica sunada dikkat etmek gerek.Ikinci Rekattaki süre birinci Rekattakinden cok daha uzun olmamali.
Buda Hanefi ulemasinca mekruh kabul edilmis.
Mesela sirayla gidiyoruz ya 1.rekatta kurays süresini okuduk.Ikincide maun süresini okursak 3 ayet uzunlugundan fazla oldugu icin mekruh olur.
Birde su durum vardir.Siralamada atlama yaparken en az iki süre atlamalisin eger 1 süre atlarsan yine mekruh olur.
Örnegin 1. Rekatta kafirun süresini okuduysan 2. Rekatta tebbet süresini okumanda mekruhdur.Ama Kafirundan sonra ihlas süresini okumakda sakinca yoktur.Siralamanin önemi kendinden önceki süreyi ondan sonraya birakmak noktasindadir.Buda mekruhdur.
Sanirim anlasilmistir.
Bu durumlarda namaz bozulmaz sevih secdeside gerekmez.Ancak tenzihen mekruhdur.Yani kinanmistir.Bu sanirim diger 3 mezhebce caiz olsada kacinmak o mezheblercede müstehabdir.
Zira Rasulullah s.a.v Efendimizin genel olarak kiraat bu düstür üzerine idi.
selametle
tek tek atlamaktaki durumun mekruh olmasındaki hikmet olarak hocalarımız , atladığınız ayetin şahs-ı manevisine saygıda kusurdur zira bu sebeple iki atlayın buyurmuşlardı... hikmetini merak eden kardeşlerimize de "acaba neden ?" sorularını akıllarında bırakmayalım...
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks