yelken06500
New member
varlık birincisi, mutlak olarak mevcut bulunan,herhangi başka bir sebebe ve varlığa bağlı olmadan varolan''vacib ül vücud''dur.ikincisi isevarlığı bir neden ve sebepler zincirine bağlı olarak gerçekleşen''mümkün ül vücud''dur.
zorunlu varlıkta ,varlık ve mahiyet içiçedir,birbirinden ayrılmaz biçimde bir bütündür.mümkün olabilir ve nedenli varlık ta ise mahiyet ve varlık birbirinden ayrıdır.zorunlu varlık asıldırva ALLAH(CC) dan başka bir şey değildir.başka hiçbir şeye ihtiyaç duymadığı için kendiliğinden vardır ve varlığa kendi özünün bir sonucudur.mümkün yani nedenli varlık ise ALLAH(CC) tarafından yaratılan herşeydir,kainattır.mümkün ül vücud kademeli olarak bir sebebe bağlı yaratılmıştır varlığı kandi özünden öteye gitmeyen,varoluş nedenini kendi dışında bir başka varlığa borçlu olan varlıktır.
varlık aleminde insanı ve onun mahiyetini belirleyen ve onu kendisinden aşağı varlıklardan ayıran en belirgin özelliği onun nefs,akıl ve ruh kavramlarıyla açıklamaya çalıştığı ilahi yandır.i.s
zorunlu varlıkta ,varlık ve mahiyet içiçedir,birbirinden ayrılmaz biçimde bir bütündür.mümkün olabilir ve nedenli varlık ta ise mahiyet ve varlık birbirinden ayrıdır.zorunlu varlık asıldırva ALLAH(CC) dan başka bir şey değildir.başka hiçbir şeye ihtiyaç duymadığı için kendiliğinden vardır ve varlığa kendi özünün bir sonucudur.mümkün yani nedenli varlık ise ALLAH(CC) tarafından yaratılan herşeydir,kainattır.mümkün ül vücud kademeli olarak bir sebebe bağlı yaratılmıştır varlığı kandi özünden öteye gitmeyen,varoluş nedenini kendi dışında bir başka varlığa borçlu olan varlıktır.
varlık aleminde insanı ve onun mahiyetini belirleyen ve onu kendisinden aşağı varlıklardan ayıran en belirgin özelliği onun nefs,akıl ve ruh kavramlarıyla açıklamaya çalıştığı ilahi yandır.i.s