baiolacantiano
New member
- Katılım
- 16 Eyl 2006
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
selamün aleyküm 20 rekatlık teravih namazının ilk oturuşlarında ettehiyyatü den başka dualar okunuyormu.allah razı olsun hepinizden.
Sevgili kardesim; Teravih namazinda tahiyyat duasindan baska bir dua okunup okunmayacagini sormussunuz. Isterseniz once tahiyyatin kendisini inceleyelim. Namazda Fatiha suresini okuyan musluman, ( iyya ke......dedigi zaman namazda Allahdan baskasini muhatab kabul etmiyecegini zaten ifade etmektedir. Tahiyyat ise Allahdan baska peygamberi de selamlamak suretiyle ikinci bir muhatab kabul ederek ( Esselamu aleyke eyyuhen nebiyyu...........Selam sana ey nebi...denmektedir, boyle bir hata namazin maksadina asla uygun olmadigi gibi ustelik namazda yapilan bir sirktir. Sebebine gelince, ibadet yalnizca Allaha yapilmasi gerekir. Namazda tahiyyat uydurmasi, Kuranda yapamadikrari tahribatin en korkuncunu hadis uydurarak yapan ve dinimizi anlamakta zorluk cekmemize sebep olan alcaklarin senaryosundan baska bir sey deyildir. Bu senaryonun temeli de yine bir senaryo olan Mirac uydurmasiyla yuz yillardir incelemeden, elestirmeden * Alimlerimiz ne yazdiysa dogrudur * cehaletinin arkasina gizlenerek bu rezaletleri ne namazdan ne de diger meselelerden temizleyemedik.
Sevgili dostum namazda tahiyyati okuma da, hangi duayi okursan oku. Ayrica namazda salevatlar da okunmaz. Salevat okumanin mantigi ise; ona *a.s* dua etmek maksadiyka yapilmaktadir ki bu da uydurmadir. Dua hayatta olana yapilmasi gerekir. Rasulullah ise vefat etti. Salevatin anlami, yardim ve destek vermek demektir. Peygamberin misonunu yuklenmek gibi ciddi bir sorumluluktan kacanlar Salevattan maksati, Hristiyanlasmis bir anlayisla degerlendirdikleri icin peygamberi Allah gibi zikredilen bir varlik olarak gormektedirler. Bu da peygamberi ilahlastiran bir konuma yerlestirmektir ki, bu gun muslumanlari en buyuk akide bozukluguna ugratan cok ciddi bir meseledir. Klawyemde olan bir hata nedeniyle rahat yazamadim, anliyacagini umarim. Daha fazla bilgi edinmek istersen; www.istekuran.com dan gerekli bilgiyi almani ve kafandaki problemin giderilmesini temennih ederim, Allah yar ve yardimciniz olsun.
Sevgili Seyfullah,
Tamam,
Hadisi bu dinin kaynağı kabul etmişsiniz,
Belki tasavvufu da, bu sizin meseleniz..
yazdıklarımın hangisini sizce kafamdan koymuş olabilirim?Ama,
Şu dine kafanızdan kurallar koymak hastalığından uzak durmanızı rica ediyorum,
İmam-ı a’zam hazretleri, (Teravih namazı sünnet-i müekkededir. Hz. Ömer, teravihin 20 rekat olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmamıştır. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullahın sünnetine dayanarak emretmiştir) buyuruyor. (El-İhtiyar)Ne demek Teravih Sünneti müekkededir..
Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırmış, daha sonra evden çıkmamıştır. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için evden çıkmadım) buyurmuştur. [Buhâri] Teravihin yirmi rekat oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu Eshab-ı kiramın İcmaı ile sabittir. (Merâkıl-felâh şerhi)Peygamberimiz kaç kez cemaatle böyle bir namaz kılmıştır..
Cemaati bırakın, sahih kaynaklar da tek başına bile kıldığı mevcut mudur?
ve üstelik bir sürü müslüman kişi toplanmış Allah secde edip anıyorlar , tamamen bütün kötü duygulardan arınıp Allah diyorlar onun başını secde ediyorlar...yani herşeyi Allah rızası için yapıyorlar... kayıpları nerde?Resmen farzların önüne geçirilen ve bir anlam da NAMAZ İLE DALGA GEÇMEK.. ALAY ETMEK suretine bürünen bu sporvari ayinleri Peygambere mal etmek..
Sizce normal bir şey midir..
teravih namazlarına huşıu içinde devam edin. kötülüklerden alıkoyucağını görüceksiniz...Kur'an da NAMAZ geçen ayetin önünde veya arkasında HUŞU ve Kötülüklerden alıkonmaktan bahsedilir..
Şu teravih ve tesbih namazının neresi huşu.. huzur.. kötülüklerden alıkonma ha..
imamın jetliği imamı ilgilendirir.Jet imamlar, füze imamları doğuran böyle bir ayini NAMAZ OLARAK görmek bile haşa İBADET KAVRAMINI tersyüz etmektir..
farzla sünnet bir tutmak mümkün değil şayete öyle bir şey aklımzın ucundan geçseydi,Söyler misiniz.. Bir milyon rek'at teravih namazı bir rek'at farz namazın yerini tutabilir mi?..
birincisi kimse ramazdan beş vakiti bırakın size teravi yeter demediği için sizin bu cümleyi sarfetmeniz mantıksızlıktır. kimse teraviyi farzın önüne geçirmiyor...hangi farza manidir teravih namazı ? yapmayın? yatsı namazınamı? çok şükür onuda kılıyorlar? Allahı zikretmek mi? içinde bbulunuyor? hangi farza manidir? böyle cümleler kurupta sanki ortada bir şey varmış gibi göstermöek çok yanlış ve vebalide çooookkk büyüktür.!Ama, Ramazan ayında birçok farzın önüne geçirilen bu ucube ayinleri bir de Peygambere mal etmek..
1- Allaha hakarettir.. (Bu tip ibadet mantığı olamaz asla)
2- Namaz terimine ihanettir.. (namaz huşudur, huzurdur)
3- Peygambere ihanettir.. (Peygamber asla spor yaparcasına ibadet etmez, ettirmez de, tenzih ediyorum)
Lütfen beyanlarınız da Vahy esprisine sadık kalınız, hiç olmaz sa, Ramazan ve oruç hatırına
Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. [Buhâri]
Bakın, sünnet dediniz, Peygamberimizin kıldığına dair ciddi deliller sunacağınızı beklerken, tuttunuz, sünnet kavramına yeni bir açılım getirdiniz, demek, bir başkaları da sünnet koyma yetkisine sahip öyle mi?.. Bu din bu kadar ucuz ise, bu kadar sulu ise, bu kadar her gelenin burnunu soktuğu bir şey ise...
Söyler misiniz.. Allah'a ne kaldı, Kur'an'a ne kaldı, Peygambere ne kaldı.. A dostum, korkarım, bu gidişle FARZ ibadetlerin pabucu tamamen dama atılacak, belliki, farzları ıskalamak için o kadar bahaneniz mevcut ki..
BEN SADECE FARZLARI KABUL ETMEKLE MÜKELLEFİM, SORULACAĞIM HESAP SADECE FARZLARDIR, GERİSİNİ ALLAH'A KAFA TUTANLARIN ORTAYA ATTIKLARI HÜKÜMLER OLARAK KABUL EDERİM VE DİNİNE KARIŞILAN BİR ALLAH'I HERŞEYDEN TENZİH EDERİM..
Hükmünün üstünde ve yanında eşit hükümlerin asla bulanmadığı ve bulunmayacağı bir Allah'a kul olduğum için zerrat adedince hamdü senalar ediyorum...
kimse farzı atmıyor bir kenara sünneti terk edipte sadece farzı yapmakla Allahın rahmetini ümit edenlere şaşarım ''muhammed Allahın kulu ve resuludur'' efendimiz a.s buyuruyorlar kim bana anasından babasından eşinden çocuğundan malından daha sevgili olmadıkça gerçekten iman etmiş olamaz ... şu mantığa bir bakın ben Rabbimi bilirim ondan başka birşey bilmem sen Resulullahın sünnetini bir kenara at at bakalım yarın Ruzi mahşerde mahşer halkı ile şefaat nebisine koştuğun zaman hangi yüzle şefaat talep edeceksin şaşarım ...
size şunu söylim eğer iş benim idrakıma kalıp , anladığım ile amel edip eğer yardımcı kitapları okumsadyım dini sadece mealler ile algılasaydım şuan namaz kılmazdım... orucu açmak için elime bir iplik alır gezerdim, allahı gökte oturuyor kabul ederdim. Allahın benim gibi eli olduğuna inanırdım.. yani kızaca meallerle hareket etseydim müslüman olmazdım... yardımcı kitap şart , yanlız meal yeter diyenler aldanıyorlar... kendilerini kandırıyorlar...
sizin ne düşündüğünüz Allah katında önemi nedir? haberini almadığımız hikmet verilenlerdenmisiniz? bana bir veli bir ulema, bi ilim sahibi gösterinki makamını sadece mealle kazanmış olsun. ilmi sadece mealden ibaret olsun...Demek, siz sırf Kur'an öğretileri ile hareket etseydiniz Müslüman olmazdınız..
Ne tuhaf, bendenizde tam aksini düşünüyorum iyi mi?..
sizin ne düşündüğünüz Allah katında önemi nedir? haberini almadığımız hikmet verilenlerdenmisiniz? bana bir veli bir ulema, bi ilim sahibi gösterinki makamını sadece mealle kazanmış olsun. ilmi sadece mealden ibaret olsun...
evet, hemen gösteriyorum..
HAZRETİ MUHAMMED MUSTAFA (sav)
Yetmez derseniz, bu sizin bileceğiniz iş...
sizde taktir edersinizki ne kayısı anlattım,ne kuru yemişleri yani bu aşure tarifi değil. ama dilerseniz onuda veririm afiyetle yersiniz.Seyfullah kardeş siz bu yazınızda namaz tarifi mi yoksa aşure çorbasının tarifini mi yaptınız ? İlmihal mantığı ile Allahın dinine mudahale eden ahmakların ekledikleri pislikleri nas olmadan kabul mü edeceğiz yani ?
kaynakları ikinci kez yazmama gerek yok sanırım bir önceki kaynağa bakabilirsiniz.namazla alayy mümkün değil. hangi hareket alay? kırat mı? rükü mu? secdemi_? Allahı tepih mi? yoksa okunana ayetler mi? rezalet bunların neresinde? bir ikinci Allah ve resulune iftira atmaktan Allah a sığınırım. hangi sözümde iftiram sabittir? aslında bana söylediğiniz iftiradır, benim açımdan için rahat olsun hakkım helaldir. ama ulema edermi onu bilemem.Teravih namazının hiç bir kaynağı yoktur, var diyen Allaha ve rasulüne en büyük iftirayı atmıştır. ( tıpkı sizin yaptığınız gibi ) Teravih namazı diye bir namazın varlığını hiç bir kimse kanıtlayamamıştır. Tarikat ve mezheb pisliklerinin uydurduğu bu rezalet namaz deyil, namazla alay etmenin, namazı angarya haline getirmenin bir tezahurudur.
diğer namazlarda Allah ın huzurunda olduğunun farkında olanlar teravih namazındada farkındalar bu namazda değil kişide biter. sanırım cevap açıklayıcıdır.Teravih namazi kildiran ve namazda Allahin huzurunda oldugunun farkinda olan bir imam veya cemaat gosterebilir misiniz.
amenna bunların hangisi teravide yok?Namaz, Allaha yapilan fili, bedeni ve daha asıl olani da mü'mini ruhen Allaha yaklaştıran huzur ve hudusu olan, ikamesi olan hiç bir güç ve kuvvetin karşısında yapılmayan tazimlerin en mükemmeli ruku ve secdesi olan , aklin, kalbin, cesedin her şeyiyle Allahı tesbih ettigi muhteşem bir ibadettir.
Teravi namazıda diğer beş vakiy gibi kılınan bir namazdır. lakin siz ama onlarıda sportif faiyet görüp anladığınız üzere şekil vermişsiniz. anladığınız gibi kılıyorsunuz yani sizinde bir şekliniz var ama biz resule uymayı tercih ediyoruz..Teravih namazında Allah ile meşguliyyet yerine kaç rekat kıldım ve hangi rekatta ne okuyacağım hesabının yapıldığı; kıraatın, rükunun, secdenin savsaklandığı bir sembolik hareketten ibaret olan ve içi boşaltılan, sportip bir faaliyete dönüştürülen bu gösteriyi namaz kabul etmek ahmaklık deyilde nedir ? Allahın Kitabında böyle kılınan namaza Maun suresinde '' Onlar namazlarından gagildirler '' buyurulmuyor mu ?
Teravih namazından başka nafile namazlar için cemaat teşkili meşru görülmemektedir. Nafile namazların münferiden kılınması daha faziletlidir. Aslolan hüküm bu olmakla beraber, bazı şart ve kayıtlara bağlı olarak istisnai bir hüküm de mevcut bulunmaktadır.Delil olarak kabul ettiğiniz ilmihal kitaplarında nafile namazlarının cemaatla kılınması mekruhtur. Hem kerih bir iş yapacaksınız hemde adını sünnet koyacaksınız öylemi ? Ayrıca Teravih namazını ispata çalıştığınız hiç bir hadiste teravih kelimesi geçmemesine rağmen zorlama yorumlar ve parantezlerle yapılan yorumlar bu namazın meşruiyyetini asla ispat etmeye yetmemektedir.
Teravih namazını ilk olarakTeravih namazının 8-12-20 olarak kılınabileceğini iddia ettiğiniz halde 20 den başka kılınmaması o namazın farzdan üstün tutulduğunun alameti deyil de nedir ? Yine bütün ilmihallerde nafile namazını (reğaib nafileleri) ve teravihi ikiden fazla kılmanın mekruh olduğunu yazmasına rağmen, tamamını bir selamla da kılabilirsiniz açıklamasını da yaparak çelişkiye düştüklerini görmüyor musunuz ?
iftira olmadığı verdiğim delilerde ıspatlıdır dileyen inanır. dileyen ilimden öte olan aklına uymaya devam eder.Naklettiğiniz ve adına kudsi hadis dediğiniz şeyleri iyice incelerseniz tamamının uydurma olduğunu görürsünüz. Çünkü Allah bir şey söylerde o kitabında bulunmazsa, böyle bir sözün varlığını kabul etmek, Kur'an da eksiklik iddia etmektir ki; Bu Allaha, Rasulüne ve Kur'ana karşı yapılacak en büyük iftiradır, küfürdür. Böyle manası Allaha sözü peygambere aid olan uydurmalar, Allahın dininde olamaz, olsa olsa sizin tabi olduğunuz teravihler icad edenlerin dininde olabilir..
bu ayette namazda olduğu söylememiş ama siz bunu çıkarbilmişsiniz. diğerleride aynı şekilde tevsir edilrek bulunmuş tıpkı sizinde tevsir ettiğiniz gibi. ben eğer tefsirini kabul etmemiş olsaydım şuanki yazmış olduğunuz ayeti salat için olduğunu ıspat edemezdiniz. ama çok şükür aklım ilmimn önüne geçmiyor...Rasulullah'ın namazda niyyet ettiğini tahiyyat ve salevat okuduğunu hiç bir rivayet nakletmemektedir. Rasulullah'ın oturduğu zaman okuduğu şeyi kimse bilmemektedir, zaten bilmesine de gerek yok. Çünkü o, Allah'ın '' O halde Kurandan kolay (ınıza) geleni okuyun '' (Müzzemmil 20) emrine uyarak Kur'an okumuştur.
Peki sana kısa ve net bir soru,
Farzları Allah emrettiği için Allah'a kılıyoruz..
Sünneti Peygamber emrettiği için Peygambere mi kılıyoruz..,
Eğer hal böyle ise, bu sünnetleri Peygamberimiz kime kılmıştır, kendine mi?
Sakın Allah'a demeyin, Allah'a kılınan namaza Farz denir..
Buyrun, cevabınız