i'm_muslim_for_GOD
New member
- Katılım
- 3 Haz 2005
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
SELAM ARKADASLAR TARIK SURESİNDEKİ 5.6. VE 7 AYETLERDEKİ GECENLERİN BAZI DİN DUSMANLARNIN VE AHMAK ATEİSTLERİN YORUMUNA GÖRE OLMADIĞINI SÖYLEMEK İSTİYORUM....
NEDİR BUNLAR :
5- İnsan bir baksın, hangi şeyden yaratıldı?
6- Dökülüp atılan bir sudan yaratıldı.
7- (Bu su,) Bel kemiği ile kaburgalar arasında(ki organlar)dan çıkar.
bu ayetlerde ateistlerin dayanakları ''SPERM HİÇ BEL VE KABURGA KEMİKLERİ ARASINDAN MI CIKAR'' demeleri idi. halbuki iş gercektende böyle değildir. sizlere aklımın yettiği derece acıklamaya calısacağım
Bu iddiaya göre Tarık suresindeki 7. ayette geçen ifadede meninin kaburga ve bel kemiği arasından çıktığı fakat bunun bilimle çeliştiği söylenmektedir. Çünkü bilimsel olarak meninin testislerde üretildiği bilinmektedir.
İlk başta bu konuyla ilgili ayetlere bakıp sonra üzerinde tartışalım.
Tarık suresindeki ayetler şöyle:
86/5- İnsan bir baksın, hangi şeyden yaratıldı?
86/6- Dökülüp atılan bir sudan yaratıldı.
86/7- Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar.
86/8- Şüphesiz (Allah), onu yeniden-döndürmeye güç yetirendir.
5. ayette Allah insanın neden yaratıldığını sorar. 6. ayette ise onun dökülüp atılan meniden yaratıldığını söyler. 7. ayette ise onun belkemiği ile kaburga arasından çıktığı ifade edilir. 7.ayette çıkan şeyin meni olduğunu söyleyenler varsa da burada söylenen insanın çıkışıdır. Yani belkemiği ile kaburga arasında tarif edilen yer anne rahmidir. İnsan anne rahminden çıkar. Bir sonraki ayette “o” zamiri insana gittiği açıktır. Eğer 8. ayete dikkatli bakılırsa “onu tekrar döndürmeye güç yetirendir” ifadesiyle, insanın tekrar öldükten sonra yaratılacağından söz edildiği görülür. Yani buradaki “o” ifadesi insandır. 7. ayette de “çıkan” olarak söylenenin insan olduğu açıklamış olur.
7. ayetteki ifadede çıkan şeyin meni olduğu düşünülmüş ve bu şekilde açıklanmaya çalışılmıştır. Tabi bu da günümüzdeki bilimsel gerçeklerle çelişmektedir. Oysa ayetin geliş ve gidişi dikkatli okunduğunda burada kaburga ve belkemiği arasından çıkan şeyin insan olduğu, yani anne karnında insanın oluşumu ve doğumunun anlatıldığı anlaşılmaktadır. Dolayısıyla bu ayetin bilimle çelişmesi söz konusu değildİ.
DAHA KOLAY BİR DİLLE ; ''İNSANOĞLU SPERMDEN YARATILMISLARDIR. VE BU SPERMDEN YARATILAN İNSAN KABURGA VE BELKEMİKLERİ ARASINDAN ÇIKAR YANİİ ANA RAHMİNDEN....
İŞTE ATEİST AHMAKLARIN ANLAMAKTA KITLIK ÇEKTİĞİ BUDUR
(GERCEKTEN DE ALLAH DAHA BİLİR) SAYGILARIMLA
(ARKADASLAR ''İlk başta bu konuyla ilgili ayetlere bakıp sonra üzerinde tartışalım'''DAN BASLAYARAK ........Dolayısıyla bu ayetin bilimle çelişmesi söz konusu değildİ.'YE KADAR http://www.ateist.ipbfree.com DA YAZDIĞIM MAKALEDEN KOPYALA YAPISTIR YAPTIM CUNKU BU ACIKLAMA COK AYDINLATICI OLMUSTU. AFFINIZA SIĞINARAK BU YAPTIĞIM SEYİ ACIKLIYORUM. HAKKINIZI HELAL EDİN)
NEDİR BUNLAR :
5- İnsan bir baksın, hangi şeyden yaratıldı?
6- Dökülüp atılan bir sudan yaratıldı.
7- (Bu su,) Bel kemiği ile kaburgalar arasında(ki organlar)dan çıkar.
bu ayetlerde ateistlerin dayanakları ''SPERM HİÇ BEL VE KABURGA KEMİKLERİ ARASINDAN MI CIKAR'' demeleri idi. halbuki iş gercektende böyle değildir. sizlere aklımın yettiği derece acıklamaya calısacağım
Bu iddiaya göre Tarık suresindeki 7. ayette geçen ifadede meninin kaburga ve bel kemiği arasından çıktığı fakat bunun bilimle çeliştiği söylenmektedir. Çünkü bilimsel olarak meninin testislerde üretildiği bilinmektedir.
İlk başta bu konuyla ilgili ayetlere bakıp sonra üzerinde tartışalım.
Tarık suresindeki ayetler şöyle:
86/5- İnsan bir baksın, hangi şeyden yaratıldı?
86/6- Dökülüp atılan bir sudan yaratıldı.
86/7- Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar.
86/8- Şüphesiz (Allah), onu yeniden-döndürmeye güç yetirendir.
5. ayette Allah insanın neden yaratıldığını sorar. 6. ayette ise onun dökülüp atılan meniden yaratıldığını söyler. 7. ayette ise onun belkemiği ile kaburga arasından çıktığı ifade edilir. 7.ayette çıkan şeyin meni olduğunu söyleyenler varsa da burada söylenen insanın çıkışıdır. Yani belkemiği ile kaburga arasında tarif edilen yer anne rahmidir. İnsan anne rahminden çıkar. Bir sonraki ayette “o” zamiri insana gittiği açıktır. Eğer 8. ayete dikkatli bakılırsa “onu tekrar döndürmeye güç yetirendir” ifadesiyle, insanın tekrar öldükten sonra yaratılacağından söz edildiği görülür. Yani buradaki “o” ifadesi insandır. 7. ayette de “çıkan” olarak söylenenin insan olduğu açıklamış olur.
7. ayetteki ifadede çıkan şeyin meni olduğu düşünülmüş ve bu şekilde açıklanmaya çalışılmıştır. Tabi bu da günümüzdeki bilimsel gerçeklerle çelişmektedir. Oysa ayetin geliş ve gidişi dikkatli okunduğunda burada kaburga ve belkemiği arasından çıkan şeyin insan olduğu, yani anne karnında insanın oluşumu ve doğumunun anlatıldığı anlaşılmaktadır. Dolayısıyla bu ayetin bilimle çelişmesi söz konusu değildİ.
DAHA KOLAY BİR DİLLE ; ''İNSANOĞLU SPERMDEN YARATILMISLARDIR. VE BU SPERMDEN YARATILAN İNSAN KABURGA VE BELKEMİKLERİ ARASINDAN ÇIKAR YANİİ ANA RAHMİNDEN....
İŞTE ATEİST AHMAKLARIN ANLAMAKTA KITLIK ÇEKTİĞİ BUDUR
(GERCEKTEN DE ALLAH DAHA BİLİR) SAYGILARIMLA
(ARKADASLAR ''İlk başta bu konuyla ilgili ayetlere bakıp sonra üzerinde tartışalım'''DAN BASLAYARAK ........Dolayısıyla bu ayetin bilimle çelişmesi söz konusu değildİ.'YE KADAR http://www.ateist.ipbfree.com DA YAZDIĞIM MAKALEDEN KOPYALA YAPISTIR YAPTIM CUNKU BU ACIKLAMA COK AYDINLATICI OLMUSTU. AFFINIZA SIĞINARAK BU YAPTIĞIM SEYİ ACIKLIYORUM. HAKKINIZI HELAL EDİN)