Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sizce evlilikte ana baba onayı olmadan evlilik ne kadar doğrudur

sumisali

Üyeliði durduruldu
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,904
Tepkime puanı
2,114
Puanları
0
Bizim toplumumuzda eli öpülesi ayaklarının altında Cennet kokusu olan analarımız vardır..
Fatihleri doğuran, bir kavga için gül yetiştiren..cefakar vefalı çilekeş analar vardır..


Bu anaların yanında her şeyi çocuklarının iyiliği için yaptığını söyleyen fakat kendi düşüncesinden başka düşünceleri kabul etmeyen analar ve babalar vardır…

Oğlan ve kız üniversitede tanışmışlar fikir ve düşünce olarak birbirlerine uygun olduğunu düşünüp evlenmeye karar vermişler..Bu fikirlerini ana-babasıyla paylaşınca, işte o kendi fikrinden başka fikirleri kabul etmeyen ana kendini gösterir ve oğluna karşı gelir..
Elin bilinmedik görülmedik neydiği belirsiz kızını ben gelin olarak kabul etmem der dayatır..

Kızın ailesi de aynı fikirde tabi bazı istisna aileler olabilir..
Evlenmek isteyen gençler ne dediyse ne dil döktüyse ana-baba çocuklarının bu kararını veto etmekte..

Eğer bu kızla evlenirsen hakkımı sana helal etmem.. Ebeveynler çocuklarının kendilerinin istemediği durumlarda ilk öne sürdükleri bu hak meselesi…

Genelde böyle durumlarda anne bir karar almışsa babalar anaların kararını desteklemek zorunda kalır..
Bazen durum tam terside olabilir..

İki gençte birbirini deli gibi sevmekte (Evlenince akıllanırlarda bakmayın siz şimdiki deli sevgiye)…

Her neyse şimdi bu gençle ne yapmalı?
Ana-babasına bu evlilik kararını nasıl onaylatmalı..
Şimdi sizlerin referandumuna sunuyorum..
1. Siz kabul etseniz de etmeseniz ben o kızla evleneceğim. Ben çocuk değilim kendi kararımı kendim verebilirim..

2. Bu kızla evlenemezsen beni öldü sayın!

3. Bu kız olmazsa bir daha bende evlenmem ve sizin başınıza görün bakın nasıl bela olurum..

4.Bir araştırım bakın yanlış bir aile değil şundan eminim ki sizde bu kızı seveceksiniz..

5. Her şeyde bir hayır var tamam sizin istediğiniz gibi olsun deyip kızdan vaz geçip sevgisini kalbinin mezarlığına mı defnetmeli..

Ana-babanın kesin kararı bu evliliğe hayır…
Ana-baba bu konuda ne kadar haklı?
Ana-baba hakkı her istenilmeyen durum karşısında bu hakkı kullanmak ne kadar doğru?…
Evlatlar ana-babanın istediği fakat kendi istemediği biriyle ne kadar mutlu olabilir?
Ana-babanın onayı olmadan bir evlilik ne kadar doğru?
 

bekir

sadece bir kul
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,198
Tepkime puanı
5,997
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Evlenenler veya evlenecekler için bir tavsiye.

Evlenecek gençlerin yüzde doksandokuza yakını, eş adayının, ilerleyen yıllarda gerekli olan hususiyetlerini aramaz, zira zaten bu hususiyetleri bilmez. Genellikle aşk ve sevgi ve heyecanlar ile gözü yarı kördür, pek de bir şey göremez, görse de gördüğü eksikliğin önemli olmadığını ve telafi edilebilir olduğunu sanar ve de yanılır ve ileride başını taşa da vursa fayda etmez.

Bu yanılgıyı yaşamış ana-babanın tecrübe, görüş ve tavsiyeleri altın kadar önemlidir. Evliliğin bekası ve süregelen saadet için çok elzemdir. Kişinin nefsine zorda gelse mutlak uyulmalıdır, derim...
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
33
off çok zor bir durum.... ama mesele konuşarak halledilebilir... genelde böyle durumlarda anne ve baba sosyal statüyü problem ediyor... maddi durum, soy-sülale, aile çevresi falan filan... ama gençler aileyi ikna edebilir...
 

sumisali

Üyeliði durduruldu
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,904
Tepkime puanı
2,114
Puanları
0
Benim bildiğim tek şey hayırlı evlat olmayan hayırlı bir eş olamaz
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
VELİSİZ EVLENME YASAĞI

Bize Ebu Asım, İbn Cüreyc'den, (O) Süleyman b. Musa'dan, (O) ez-Zühri'den, (O) Urve'den, (O) Hz. Aişe'den, (O da) Hz. Peygamber'den (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) rivayet etti ki, O şöyle buyurdu: "Hangi kadın velisinin izni olmadan evlenirse, onun evliliği ("nikah"ı) geçersizdir, onun evliliği geçersizdir, onun evliliği geçersizdir! Eğer (kadının velileri) anlaşmazlığa düşerlerse (="işteceru"), -Ebu Asım dedi ki, (İbn Cüreyc) bir defasında; "eğer (kadının velileri) anlaşmazlığa düşerlerse (="teşaceru) demiştir-, hükümdar (hakim, vali), velisi olmayanın velisidir. Şayet (bir erkek, velisiz yapılan, dolayısıyla geçersiz olan bir nikahla bir kadından) faydalanırsa (onunla cima ederse), artık mehir, helal edindiği kadınlık organı sebebiyle, bu (kadınındır!)" Ebu Asım dedi ki, (İbn Cüreyc) bu (Hadisi) bana yüzkırkaltı yılında yazdırmıştı

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah bölümü
Bölüm 11 Hadis no 2190
 

sumisali

Üyeliði durduruldu
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,904
Tepkime puanı
2,114
Puanları
0
Hangi kadın velisinin izni olmadan evlenirse, onun evliliği ("nikah"ı) geçersizdir, onun evliliği geçersizdir, onun evliliği geçersizdir


günümüzde ana babaya karşı gelip kaçarak evlenen insanlar oluyor bu nikah ne kadar geçerliditr? genelde çocuk sahibi oluncada aileleriyle barışmaya meilli olurlar rızasız bir evlilik evlililik değilse bu şekilde yapılan evlilikler ne oluyor

bu gibi evliliklere ne demeli?
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
sumisali,
Bugün insanlar hukuk olarak kendi seçimlerine bakmak zorundalar bizim burada dile getirdiğimiz hadisler ve kuran ayetleri İslam hukukunun gerekleridir. Bunların yerine getirilmemesinin yaptırımı islam hukukuna göredir.

Bizler de İslam hukuku egemen olmadığı için geriye nasıl inandığımız ve bu inancımıza ne kadar sadık kaldığımız kalıyor sorunuzun cevabı olan hadis ortada buna uymak ve uymamak artık bir iman meselesidir.

Muhatabı olduğumuz ve şimdi genel kabul gören hukuka göre evlidirler ve aykırı hareketlerine karşıda mevcut yasalar gereği yaptırımlar kendilerine uygulanır.

Olaya şöyle bakalım gayri müslim evli bir çift islamı kabul ettiklerinde onların nikahları geçerlidir değilmi?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Eğer kişi şafi mezhebine tabi ise, velisiz bayanın nihakı batıldır. Eğer kişi hanefi mezhebine tabi ise, buluğa ermiş bayan kendisinin velisidir. Ve nikahı sahihdir.
Şayet kişi şafi mezhebindeyse ve babası keyfi olarak veliliğine güvenerek nikaha izin vermiyorsa, o vakit devlet lideri o bayanın velisidir. Nikahını kıyabilir. Nikah velinin sebepsiz karşı çıkması sebebi ile velisi artık devlet lideri olduğundan onun tayin ettiği kişi ile nikah ahdi gerçekleşir.
Ama bu demek değildir ki ebebyne sorulmasın , ebebeyne sorulup onların fikirlerine değer verilmeli. Zira çok yaşayan insanların deneyimleri biraz daha çoktur. Sizin duygusallığınız sebebi ile göremediğiniz sorunları onlar görebilir önceden sizi uyarırlar. Bu durum daha sonra doğucak felaketleri önleme adına bir istişaredir.

diye biliyorum...
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
seyfullah putkıran,
Değerli kardeşim nikah hadisesi bir akit meselesidir akdin karşılıklı olarak imza altına alınması ve bu akdin feshinin nasıl ve kimler arasında olacağı tayin ve tespit olunmuştur.
Bu tayin ve tespit Allahın koyduğu kurallara göre yapıldığında islam hukuku gündeme gelir ve dediğiniz veli olayıda yani nikahtan kadının garantörü devlet lideri olur.
Şimdi bu garantiyi verecek devlet lideri varmı?
Kadının evliliği hangi koşullarda kayıt altına alınmıştır?
Boşanma hangi hukuka göre yapılacaktır.?
Bizim yanılgımız nikah hadisesini iki şahit ve bir imamdan ibaret görmemizden kaynaklanmaktadır.
 

sumisali

Üyeliði durduruldu
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,904
Tepkime puanı
2,114
Puanları
0
Eğer kişi şafi mezhebine tabi ise, velisiz bayanın nihakı batıldır. Eğer kişi hanefi mezhebine tabi ise, buluğa ermiş bayan kendisinin velisidir. Ve nikahı sahihdir.
Şayet kişi şafi mezhebindeyse ve babası keyfi olarak veliliğine güvenerek nikaha izin vermiyorsa, o vakit devlet lideri o bayanın velisidir. Nikahını kıyabilir. Nikah velinin sebepsiz karşı çıkması sebebi ile velisi artık devlet lideri olduğundan onun tayin ettiği kişi ile nikah ahdi gerçekleşir.
Ama bu demek değildir ki ebebyne sorulmasın , ebebeyne sorulup onların fikirlerine değer verilmeli. Zira çok yaşayan insanların deneyimleri biraz daha çoktur. Sizin duygusallığınız sebebi ile göremediğiniz sorunları onlar görebilir önceden sizi uyarırlar. Bu durum daha sonra doğucak felaketleri önleme adına bir istişaredir.

diye biliyorum...

Rabbimiz Kuran'da her konuya açıklama getirdiği ise, bize düşen bu ayetlere göre yani kurana göre bunu değerlendirmek kuranın doğru bulmadığı bizim için yanlıştır

Erkek olsun, kadın olsun, bir mümin olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç şüphesiz Biz onu güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle muhakkak veririz. (Nahl Suresi, 97)
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Baliğ olmayan Çocuğun Velisi tarafından evlendirilmesi: Hanefi, Maliki, Şafii mezheplerine göre baliğ olmayan kimsenin nikahı velisi tarafından akdedilebilir. Fakat bundan sonra ne çocuk karısını boşayabilir, ne de velisi onu boşayabilir. (Halil Gönenç-Fetvalar)
Hanefi fukahası “Kadın ister bakire olsun, ister dul oslun zevcini seçmekte hürdür. İzni ve müsadesi olmadan katiyyen evlendirilemez. (İmam Serahsi-İbni Hümam) (Fıkhi Meseleler-Yusuf Kerimoğlu)
Hür olan, deli olmayan ve ergenlik çağına varan kadın –ister kız ister dul olsun- nikahı İmam Ebu Hanife ile zahir olan rivayete göre İmam Ebu Yusuf’a göre, velisi bulunmasa da kendi muvafakatı ile kıyılabilir. (Hidaye Tercümesi) Velisi tarafından evlendirilen küçük çocuğun nikahı caizdir. Baba ve dededen başka veliler tarafından evlendirilen çocuk ise, büyüdükten sonra muhayyer olup isterse evliliğini sürdürür isterse bozar. (Hidaye Tercümesi)
 

ÝslamSever

New member
Katılım
15 Ağu 2010
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
anan baban sana yıllarını harcıyorlar.Birde evlendiğinde onların rızalarını almazsa o evlat gerçekten nankördür.
 
Üst Alt