Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Salt Kuran anlayışı ;

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
Sadece yanılgıdır.
Kuran ayetlerine bakarak Benim için geçerli hakikat budur demekte olanlara
Bir soru sorulur bu kişilere.

bakara suresi 1. Ayetten ne anlıyorsun?

-eliflamra

mealide aynıdır zira bunun tercümesini yapacak zat sadece rahmandır.

durum bu iken her akıldan ses çıkar ise ahenk olmaz. Zıtlık oln yerde de tevhit olmaz. Nedeni açık ikilik olan yerde teklikten bahsedilemez. nedense hanif olma düşüncesinden uzaklaşılmakta

1ayeti açıklayamamakta ve uygulayamakta ise salt kurancılar o kuranın tamamına intizaptanda uzaklaşırlar.

Mevla Cümlemizi şirkten muhafaza buyursun.
 

turk

New member
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Nedir gerçekten bu elif lam ra. Üzerinde çok çeşit şeyler yazılıp çiziliyor. Hatta bir yerde okumuştum. İnanamadım. Yok mısırlılar ra ya taparlarmış, ra güneş tanrısıymış falan, elif lam ra burdan geliyormuş falanda filanda. Herkes bir yere çekiyor. Başka bir yerdede kuranın matematiksel düzenini sağlıyor falan deniyordu. ??
 

Mahfuz

New member
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Ýstanbul
Kur'an'daki ayetlerin hepsinin manaları Allah katında. Allah'a yakın olmayan insanların bu manaları anlamaları mümkün değil. yakın olanların dışındakilerin söyleyecekleri zandan ibarettir. herşeyin en doğrusunu Allah bilir...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Karababa' Alıntı:
Sadece yanılgıdır.
Kuran ayetlerine bakarak Benim için geçerli hakikat budur demekte olanlara
Bir soru sorulur bu kişilere.

bakara suresi 1. Ayetten ne anlıyorsun?

-eliflamra

mealide aynıdır zira bunun tercümesini yapacak zat sadece rahmandır.

durum bu iken her akıldan ses çıkar ise ahenk olmaz. Zıtlık oln yerde de tevhit olmaz. Nedeni açık ikilik olan yerde teklikten bahsedilemez. nedense hanif olma düşüncesinden uzaklaşılmakta

1ayeti açıklayamamakta ve uygulayamakta ise salt kurancılar o kuranın tamamına intizaptanda uzaklaşırlar.

Mevla Cümlemizi şirkten muhafaza buyursun.

Sevgi deger kardesim,Karababa;

Sorunu okurken birden aklima geldi ve aradim buldum;

2211 - Ebü Sa'lebe eI-Huşenî (radıyallâhu anh)anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Allah bir kısım farzlar koymuştur, siz bunları daraltmayın. Bir kısım da sınırlar (yasaklar) koydu. Bunlara tecavüz etmeyin. Bazı şeyleri de haram kıldı, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri de (farz, sınır, haram diye tavsifetmeden mutlak) bırakmıştır. Bunları, unutarak bırakmış değildir. Öyle ise onları (farz mı, haram mı.. vs. diye didikleyip) araştırmayın."
Rezîn ilavesidir. Bunu Dârakutnî, Sünen'inde Radâ bahsinde (4, 184) tahric eder. ed-Dürru'l Mensür'da Suyütî, başka rivayetler de kaydeder (4. 279).


(Bu hadisi buraya yapistirmamin sebebi siz inaniyorsunuz diye,delil olarak yapistirmadim)

Ben hadislerin hic birinin delil olarak kullanilmasini veya hüküm olarak alinmasini kabul edenlerden degilim hemde red ederim.Bende salt Kitabbullah diyen biriyim nedenmi?

Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.

6 Enam Suresi 115

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?

6 Enam Suresi 114

En önemlisi ise;(senin sorunada cevap olarak yukardaki hadisten daha gercekci)


Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.

5 Maide Suresi 101

Bu bir kitaptır ki, Hakim ve Her şeyden Haberdar olan, ayetlerini hüküm ifade edici (muhkem) kılmış ve sonra detaylandırıp(fussilet) açıklamıştır.

11Hud Suresi 1

Allaha emanet ol,Sevgi deger kardesim,Karababa.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sevgi deger,Karababa;
Bu, içinde hiç bir şüphe olmayan ve sakınanlara yol gösterici bir kitaptır.Bakara,2

Acaba bu ayet ne diyor o birincisi,buda ikincisi;Kur’an’ın anlaşılmayacağı, anlayabilmek için ciltler dolusu kitap okumak gerektiği sizce nekadar dogru?

Biz onları anlayasınız diye indirdik. Yusuf,2

Akledesiniz diye indirdik. Zuhruf,3

Güçlük çekesiniz diye indirmedik. Tâhâ, 2

öğüt alasınız diye kolaylaştırdık. Kamer,17,22,32,40

Acaba simdi bu ayetleri inkar etmek dogrumu.

Alinti;Karababa
Zıtlık oln yerde de tevhit olmaz. Nedeni açık ikilik olan yerde teklikten bahsedilemez.

Ne kadar net bir söz(Allah sizden razi olsun)simdi Kitabbullahin oldugu yerde ikinci bir kitabtan söz edilemez"
 

Mahfuz

New member
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Ýstanbul
Necm suresi 3. ayet: "Hevadan (arzusuna göre) söylemiyor."
Ahzab suresi 21. ayet: "Yemin ederim ki, muhakkak ki size, Allah'a ve son güne ümit besleyip de Allah'ı çokça ananlar iç Allah'ın Resulünde pek güzel bir örnek vardır!"

varın ötesini siz düşünün...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Mahfuz' Alıntı:
Necm suresi 3. ayet: "Hevadan (arzusuna göre) söylemiyor."
Ahzab suresi 21. ayet: "Yemin ederim ki, muhakkak ki size, Allah'a ve son güne ümit besleyip de Allah'ı çokça ananlar iç Allah'ın Resulünde pek güzel bir örnek vardır!"

varın ötesini siz düşünün...

Sevgi deger kardesim,Mahfuz;
Sana kim dediki biz Resulü Ekrem Efendimiz Muhammed Mustafayi S.A.V.Inkar ediyoruz diye.Bilakis biz onu Kitabullahta Allahin övdügü gibi övüp,seviyor ve ona biat ediyoruz"

Allah Peygamberimiz’i seçti ve ona büyük bir iyilikte bulundu. (4 Nisa Suresi 113)
Onu güzel ve büyük bir ahlak sahibi kıldı. (68Kalem Suresi 4)
Onu alemlere rahmet yaptı. (21Enbiya Suresi 107)
ve Peygamberimiz’in tüm günahlarını bağışladı (48 Fetih Suresi 2)

tabiki onun hic bir Vahiyde kendi hevasina uymadigina inaniyoruz;(Necm 3)
Ama ayni zamanda;

O size melekleri ve Peygamberler’i Rabler edinmenizi emretmez. Siz Müslüman olduktan sonra, size kafir olmayı mı emredecek?

3 Ali İmran suresi 80

(Allahin ikazina azami dikkat ederiz)bu durumada düsmekten korkariz.
Simdi;
Ahzab suresi 21. ayet: "Yemin ederim ki, muhakkak ki size, Allah'a ve son güne ümit besleyip de Allah'ı çokça ananlar iç Allah'ın Resulünde pek güzel bir örnek vardır!"
ayeti kerimesinden anladigimizi senin yorumunla yorumlar isek biz eksigiz;Ozaman sorarlar adama,

İbrahim ve onunla birlikte olanlarda size güzel bir örnek vardır.

60 Mümtehine Suresi 4

Ibrahimin hadisleri nerede o zaman ibrahimden alacagimiz örnekler?Yani kardesim Kitabullahin disindakilerle ugrasirsan bu sitedeki Hiristiyan ve ateislerle daha cok ugrasirsiniz,verecekte cevabiniz ancak bu kadar olur.
Allaha emanet ol.Vesselam.
 

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
Allah cümlemizden razı olsun.....


Ancak;
-eliflamra
Bakara 1

Unutmuşsun açıklamalarında. Ben sana daha bu ayetlerden bahsedeceğim 9 ayet daha var:)

Bende iddia ediyorumki;

-oku
İkgra suresi 1.ayet
De bahsedilen kitaptır kuran. Yani daha evvelinde mevcot bulunan kitap. Kuran kim kurulan kim?

Hertürlü açıklamalar yapabiliriz. Bir kısmımız hadislerle anlatacak sıktı melek, Nasıl bir sıkmaydı bu elleriyle arkasından yanaşıp kollarını önündemi doladı yok ise önünden yaklaşıp kollarını arkasındamı birleştirdi. Melek zahiren mi ? gelmişti... Batıni mi gelmişti. Yok ise manevi bir sıkıntımıydı bu sıkma. o an önünde bir kitapmı vardı ki oku dedi. (Biliyoruzki nefs terbiyesinde, itikafda idi rasulallah)
bu durumu slat bir açıklama getirmek olanaksız.


sadece kuran ile açıklama dendiğinde ben sadece ayeti okumak gerektiği kanatindeyim yani

-İkgra
Denmeli zira kuran budur.

-oku
değildir.

anlamak için anlamsızlıklara sürüklemek istemiyorum. Ama Şirk insanlar için heran yanında. Unutulmaması gereken ise mevla insanları af edebilmek istemekde.

Allah cümle günahlarımızı af etsin.
 

Mahfuz

New member
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Ýstanbul
İslam Efendimiz (s.a.v.) ile kemale erdi. insanlar herşeyi O'nun dilinden öğrendi. ne hz Ebu Bekr ne hz Ömer vahiy ile muhatab olmadı. Onlar Efendimiz ile muhatab oldu. yani diğer bir değişle Allah ile iletişimi Efendimiz üzerinden yaptılar. O'nun dilinden dökülen herşeyi Allah'ın emri gibi gördüler. çüki Allah O'nun ile muhatab idi. ve O, normal konuşsa bile, hevasından konuşmadı. O'na, o an, gönlüne Allah tarafından ne akıtıldı ise O'nu söyledi. O'nun gönlü hep Allah ile beraberdi. O'nun varisleride böyle. bakın hadis kitaplarından birşey öğrenebiliriz ama hadis kitapları bizi eğitemez. bizi O eğitebilir. yani O'nun varisleri.

biz de Allah ile muhatab değiliz. böyle kör sağır yaşanmaz. Kur'an yeter diyorlar da Kur'an'dan ne anlıyorlar? hepsi yalan söylüyor. kendini kandırıyor. Kur'an anlaşılır diyorlar. anlayan için anlaşılır. yani anlayabilcek olan için. bizim aklımız yokmu diyorlar. evet yok. olsaydı böyle yapmazdınız zaten.

neyse, yani mesele şu, madem Allah ile bir irtibatımız yok, zandan başka, o zaman irtibatı olanlar ile irtibata geçmeliyiz.

ha diyeceksiniz ne farkımız var onlardan. gidin bir Allah dostu ile tanışın, arayın bulun farkı o zaman görürsünüz. Efendimize tabi olmak denilen şey bol bol hadis kitabı okumak değildir. O'nun varisleriyle beraber olmaktır...

benim aklım, benim bilgim, Kur'an bana yeter diyenlere birşey demiyorum... onlar zaten kendi hayalleri peşinde koşuyorlar... ama dikkat insanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar. ölmeden önce ölünüz ki uyanasınız, diyecem ama nasıl olsa hadisleri kabul etmiyorlar...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Karababa' Alıntı:
Allah cümlemizden razı olsun.....


Ancak;
-eliflamra
Bakara 1

Unutmuşsun açıklamalarında. Ben sana daha bu ayetlerden bahsedeceğim 9 ayet daha var:)

Bende iddia ediyorumki;

-oku
İkgra suresi 1.ayet
De bahsedilen kitaptır kuran. Yani daha evvelinde mevcot bulunan kitap. Kuran kim kurulan kim?

Hertürlü açıklamalar yapabiliriz. Bir kısmımız hadislerle anlatacak sıktı melek, Nasıl bir sıkmaydı bu elleriyle arkasından yanaşıp kollarını önündemi doladı yok ise önünden yaklaşıp kollarını arkasındamı birleştirdi. Melek zahiren mi ? gelmişti... Batıni mi gelmişti. Yok ise manevi bir sıkıntımıydı bu sıkma. o an önünde bir kitapmı vardı ki oku dedi. (Biliyoruzki nefs terbiyesinde, itikafda idi rasulallah)
bu durumu slat bir açıklama getirmek olanaksız.


sadece kuran ile açıklama dendiğinde ben sadece ayeti okumak gerektiği kanatindeyim yani

-İkgra
Denmeli zira kuran budur.

-oku
değildir.

anlamak için anlamsızlıklara sürüklemek istemiyorum. Ama Şirk insanlar için heran yanında. Unutulmaması gereken ise mevla insanları af edebilmek istemekde.

Allah cümle günahlarımızı af etsin.

Aslinda unutulan bir sey yok o zaman acalimda söyleyelim;bunlari anladigini idíaa edenlerin görüsleri ne onlarida yaz cünki benim bir prensibim var ondan sasmam;

“Bilmediğin şeyin peşine düşme; göz, gönül, kulak bundan sorumludur.”(17/36)

Bilmiyorsan ugrasma varsa cözen buyursun.
 

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
Tevekkül kafidir. İlla bilmeklik dilerse kişi. Önce kendi sınırını bilmelidir.

Hamd olsun tevekkül eden insanlar var...

Unutulmamalıdırki tefekkür edenlerde var!
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Mahfuz' Alıntı:
İslam Efendimiz (s.a.v.) ile kemale erdi. insanlar herşeyi O'nun dilinden öğrendi. ne hz Ebu Bekr ne hz Ömer vahiy ile muhatab olmadı. Onlar Efendimiz ile muhatab oldu. yani diğer bir değişle Allah ile iletişimi Efendimiz üzerinden yaptılar. O'nun dilinden dökülen herşeyi Allah'ın emri gibi gördüler. çüki Allah O'nun ile muhatab idi. ve O, normal konuşsa bile, hevasından konuşmadı. O'na, o an, gönlüne Allah tarafından ne akıtıldı ise O'nu söyledi. O'nun gönlü hep Allah ile beraberdi. O'nun varisleride böyle. bakın hadis kitaplarından birşey öğrenebiliriz ama hadis kitapları bizi eğitemez. bizi O eğitebilir. yani O'nun varisleri.

biz de Allah ile muhatab değiliz. böyle kör sağır yaşanmaz. Kur'an yeter diyorlar da Kur'an'dan ne anlıyorlar? hepsi yalan söylüyor. kendini kandırıyor. Kur'an anlaşılır diyorlar. anlayan için anlaşılır. yani anlayabilcek olan için. bizim aklımız yokmu diyorlar. evet yok. olsaydı böyle yapmazdınız zaten.

neyse, yani mesele şu, madem Allah ile bir irtibatımız yok, zandan başka, o zaman irtibatı olanlar ile irtibata geçmeliyiz.

ha diyeceksiniz ne farkımız var onlardan. gidin bir Allah dostu ile tanışın, arayın bulun farkı o zaman görürsünüz. Efendimize tabi olmak denilen şey bol bol hadis kitabı okumak değildir. O'nun varisleriyle beraber olmaktır...

benim aklım, benim bilgim, Kur'an bana yeter diyenlere birşey demiyorum... onlar zaten kendi hayalleri peşinde koşuyorlar... ama dikkat insanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar. ölmeden önce ölünüz ki uyanasınız, diyecem ama nasıl olsa hadisleri kabul etmiyorlar...

Eyvallah gülüm ama bir sey soracagim Allahmi yalan söylüyor yoksa senmi yukardaki yazinda kirmiziya bir bak istersen.

De ki: «Eğer ben yanılırsam, yalnız kendi adıma yanılırım. Ve eğer hidayeti bulmuşsam, bilinmeli ki Rabbimin bana vahiy vermesiyledir. Çünkü O, yakındır, işitir, işittirir.»(34/50).

yani Resulü Ekrem S.A.V. dahi irtibatin yalnizca Vahyle oldugunu söylerken bu Varisler daima vahy aliyorlar her halde.

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?

6 Enam Suresi 114

Rabbin asla unutkan değildir.

19 Meryem Suresi 64

Kitap' ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.

6 Enam Suresi 38

O yalnızca bir öğüt ve Mübin(apaçık) bir Kuran'dır.

36Yasin Suresi 69

Bu bir kitaptır ki, Rabbinin izniyle insanları karanlıklardan nura (aydınlığa), O övgüye layık, Aziz olanın yoluna çıkarman için sana indirdik.

14İbrahim Suresi 1

Allah bu kadar acik derken birilerinin hegamonyasinami inanalim yani;

154 Size ne oluyor, nasıl hüküm veriyorsunuz?

155 Hiç mi hatırınıza getirmiyorsunuz?

156 Yoksa sizin apaçık olan bir deliliniz mi var?

157 Şayet doğru söylüyorsanız kitabınızı getirin.

37 Saffat Suresi 154-157

36 Neyiniz var? Nasıl hüküm veriyorsunuz?

37 Yoksa okuyup, ders almakta olduğunuz bir kitabınız mı var?

38 İçinde keyfinize uyanın sizin olduğu.

68 Kalem Suresi 36,37

Sen de aralarında, Allah' ın indirdiğiyle hükmet.

5Maide Suresi 49

Sende anlayacak izan yoksa biz ne yapa biliriz dostum.Vesselam.
 
S

seha

Guest
Kur'an; insana hem bir kitâb-ı şeriat, hem bir kitâb-ı duâ, hem bir kitâb-ı hikmet, hem bir kitâb-ı ubûdiyet, hem bir kitâb-ı emir ve dâvet, hem bir kitâb-ı zikir, hem bir kitâb-ı fikir, hem bütün insanın bütün hâcât-ı mâneviyesine mercî olacak çok kitapları tazammun eden tek, câmi’ bir kitâb-ı mukaddestir.

Hem, bütün evliyâ ve sıddîkîn ve ariflerin ve muhakkikînin muhtelif meşreplerine ve ayrı ayrı mesleklerine, herbirindeki meşrebin zevkine,tadına lâyık ve o meşrebi tenvir edecek ve herbir mesleğin sevk edildiği yere uygun ve onu tasvir edecek birer risâle ibraz eden mukaddes bir kütüphâne hükmünde bir kitâb-ı semâvîdir.
Kur’ân, asırları muhtelif bütün enbiyânın kütüblerini ve meşrebleri muhtelif bütün evliyânın risâlelerini ve meslekleri muhtelif bütün asfiyânın eserlerini bütün olarak içine alan; ve altı yönü parlak ve evham ü şübehâtın karanlığından arınmış; ve dayanağı kesin bir bilgi ile vahy-i semâvî ve kelâm-ı ezelî; ve hedefi ve gâyesi kesin bir görüşle saadet-i ebediye; içi, apaçık, hâlis hidâyet; üstü, mecburen, iman nuru; altı, kesin bir ilimle, delil ve bürhan; sağı, tecrübeyle sabit, teslim-i kalb ve vicdan; solu, gözle görülmüşçesine, teshir-i akıl ve izan; meyvesi, bihakkalyakîn, rahmet-i Rahmân ve dâr-ı cinân; makamı ve revâcı, doğru ve hızlı bir kavramayla, makbul-ü melek ve ins ü cân bir kitâb-ı semâvîdir.

Selametle
 

Mahfuz

New member
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Ýstanbul
offf anlamak istemiyorsunuz. Kur'an Efendimiz'in ahlakıdır. O yürüyen bir Kur'an'dır. Kur'an insan ile ikizdir. insandan kasıt insanı kamildir... siz Kur'an'ı istediğiniz kadar okuyun. eğer yürüyen Kur'an'ı okumaz iseniz (ikra) hiç bir faydası yok size. aksine zararı var...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Mahfuz' Alıntı:
offf anlamak istemiyorsunuz. Kur'an Efendimiz'in ahlakıdır. O yürüyen bir Kur'an'dır. Kur'an insan ile ikizdir. insandan kasıt insanı kamildir... siz Kur'an'ı istediğiniz kadar okuyun. eğer yürüyen Kur'an'ı okumaz iseniz (ikra) hiç bir faydası yok size. aksine zararı var...

Bizmi? yoksa senmi anlamamakta direniyorsun eger senin dediklerin gercek olsaydi Eksiksiz Kitabullah mutlak söylerdi.Eger sende Allahin dinini Allaha has kilmaz isen senin okudugun her sey sana zarar verir.Nedenmi?Iste cevabi;


Biz onları anlayasınız diye indirdik. Yusuf,2

Akledesiniz diye indirdik. Zuhruf,3

Güçlük çekesiniz diye indirmedik. Tâhâ, 2

öğüt alasınız diye kolaylaştırdık. Kamer,17,22,32,40

Ikilik olan yerde tevhit olmaz;Kitabullah varken baska kitaba teveccüh edilmez Vesselam.
 
S

seha

Guest
Mahfuz Kardeşim; Peygamberimiz yürüyen Kur'an'dır derken neyi kastediyorsun. Açıklayabilir misin?
Eğer Sünnet'e ittibaı kastediyorsan baş göz üstüne...

Eğer Allah’a muhabbetiniz varsa, Habibullaha ittibâ edilecek. İttibâ edilmezse, netice veriyor ki, Allah’a muhabbetiniz yoktur.
Selametle
 

Mahfuz

New member
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Ýstanbul
Efendimiz (s.a.v.)'in ahlakı Kur'an ahlakı idi, bu yüzden yürüyen Kur'an, canlı Kur'an dedik.

ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ (132)
Allah'a ve Peygambere itaat edin ki size merhamet edilsin.

NİSÂ SÛRESİ (13)
İşte bu (hükümler) Allah'ın koyduğu sınırlarıdır. Kim Allah'a ve Peygamberine itaat ederse, Allah onu, içinden ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte bu büyük başarıdır.

NİSÂ SÛRESİ (59)
Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu'l-emre de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.

NİSÂ SÛRESİ (64)
Biz her peygamberi sırf, Allah'ın izni ile itaat edilmek üzere gönderdik. Eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler de Allah'tan günahlarının bağışlamasını dileseler ve Peygamber de onlara bağışlama dileseydi, elbette Allah'ı tövbeleri çok kabul edici ve çok merhametli bulacaklardı.

NİSÂ SÛRESİ (80)
Kim peygambere itaat ederse, Allah'a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse (bilsin ki) biz seni onlara bekçi göndermedik.

MUHAMMED SÛRESİ (33)
Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygamber'e itaat edin. Amellerinizi boşa çıkarmayın.

böyle ayetler çok. yani peygambere uymak, itaat etmek farz!

şimdi dikkatinizi kırmızı yazılı yere çekmek istiyorum. "Kim peygambere itaat ederse, Allah'a itaat etmiş olur."
yani peygambere itaat etmekle biz Allah'a itaat etmiş oluyoruz. peygamberperest olmayanlar buraları iyi okusunlar!!!

şimdi soru şu:
Allah bize peygambere itaat etmemizi emrediyor. ama O 1400 yıl önce aramızdan ayrıldı. Kur'an'da bir çok Peygamber'e itaat emri var. o zaman bu ayetlerin (haşa) son kullanma tarihi geçti mi? Kur'an bütün zamanlara gönderilmiştir deniliyor. her emri her an geçerlidir deniliyor. zaten mantık olarak düşünün bu insan sözü değil, zamanı ve mekanı yaratan Allah'ın sözü. haliyle bütün zamanlara hükmeder. o zaman Peygamber'e (s.a.v.) nasıl itaat edeceğiz?

bu gün yaptığımız, uyguladığımız amellerin hepsi Efendimiz'den geliyor. yani O nasıl yapmışsa ta bize kadar nesilden nesile aktarılmış. zaten Allah O'na itaati emrederken O'na ait şeyleri (sözü olsun, fiili olsun) korur. eğer buna inanmayan varsa zaten, o zaman o kişiye göre İslam tahrif olmuştur. aramızda durmasın çeksin gitsin, budist falan olsun.

eğer hadislere inanıyorsanız devam edeceğiz...
 
S

seha

Guest
Mahfuz Kardeşimiz demiş ki;
"şimdi dikkatinizi kırmızı yazılı yere çekmek istiyorum. "Kim peygambere itaat ederse, Allah'a itaat etmiş olur."

Yarın güneş açacak. O zaman denilebilir ki; Madem güneş açacak o zaman hava aydınlanacaktır. Başka bir olasılık yoktur.
Aynen öyle; Eğer Allah’a muhabbetiniz varsa, Habibullaha itaat edilecek.İtaat edilmezse, netice veriyor ki, Allah’a muhabbetiniz yoktur.
Teşekkür ederim Mahfuz Kardeşim
vesselam
 

noanda

New member
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Al-i Imran Suresi 7. Ayet

Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez
 
Üst Alt