94 inşirah 1:Elem neşrah leke sadrek ---senin göğsünü ferahlatıp genişletmedik mi?
bu ayeti kerime de göğsünü ferahlatmak deyiminin (şerh-i sadr) kelimesine göğsün yarılıp açılması (şakk-ul sadr) manasını vermenin ne gramatik ne de mantıki hiçbir açıklaması yoktur. yaptıkları en iyi şey olan kelimelerin anlamlarını kaydırmak olan(5/13) bazı kendini ulema diye tanıtan kimselerin burdaki şerh-i sadr kelimesinin anlamını kaydırıp güya Cebrail as'nin Muhammed as'ye peygamberlik verilmeden önce açık kalb ameliyatı yaptığını kalbi zemzem suyuyla yıkadığını vs.. anlatıp durmaktadırlar. bunu Kuran ile delillendirmeye çalışmışlardır. oysaki Kuranda şerh-i sadr ibaresi mecazi anlamda göğsün ferahlaması olarak kullanılır.
6 enam 125 Fe mey yüridillahü ey yehdiyehu yeşrah sadrahu lil islam ve mey yürid ey yüdilehu yec'al sadrahu dayyikan haracen ke ennema yessa'adü fis sema' kezalike yec'alüllahür ricse alellezine la yü'minun
Allah kimi hidayete erdirmek isterse, onun gönlünü İslâm'a açar. Kimi de saptırmak isterse, sanki göğe yükseliyormuş gibi, göğsünü dar ve sıkıntılı yapar. Allah, inanmayanları işte böyle pislik içinde bırakır.(elmalılı)
20 taha 25:Kale rabbişrah li sadri
Musa dedi ki: «Ey Rabbim! Benim göğsüme genişlik ver,(elmalılı)
acaba bu açık kalb ameliyatı Musa as'ye de mi yapıldı?
26 şuara 13:Ve yediyku sadri ve la yentaliku lisani fe ersil ila harun
«Ve göğsüm daralır, dilim dönmez, onun için Harun'a da elçilik ver.»(elmalılı)
39 zümer 22: E fe men şerahallahü sadrahu lil islami fe hüve ala murim mir rabbih fe veylül lil kasiyeti kulubühüm min zikrillah ülaike fi dalalim mübin
Allah, kimin göğsünü İslâm'a açmış ise işte o, Rabbinden bir nur üzerinde değil midir? Artık Allah'ın zikri hususunda kalpleri katılaşmış olanların vay haline! İşte bunlar, apaçık bir sapıklık içindedirler. (ö.n. bilmen)
işte size Kurandan deliller eğer bir hatam mevcut ise Kuran ölçüsünde delil sununuz?
bu ayeti kerime de göğsünü ferahlatmak deyiminin (şerh-i sadr) kelimesine göğsün yarılıp açılması (şakk-ul sadr) manasını vermenin ne gramatik ne de mantıki hiçbir açıklaması yoktur. yaptıkları en iyi şey olan kelimelerin anlamlarını kaydırmak olan(5/13) bazı kendini ulema diye tanıtan kimselerin burdaki şerh-i sadr kelimesinin anlamını kaydırıp güya Cebrail as'nin Muhammed as'ye peygamberlik verilmeden önce açık kalb ameliyatı yaptığını kalbi zemzem suyuyla yıkadığını vs.. anlatıp durmaktadırlar. bunu Kuran ile delillendirmeye çalışmışlardır. oysaki Kuranda şerh-i sadr ibaresi mecazi anlamda göğsün ferahlaması olarak kullanılır.
6 enam 125 Fe mey yüridillahü ey yehdiyehu yeşrah sadrahu lil islam ve mey yürid ey yüdilehu yec'al sadrahu dayyikan haracen ke ennema yessa'adü fis sema' kezalike yec'alüllahür ricse alellezine la yü'minun
Allah kimi hidayete erdirmek isterse, onun gönlünü İslâm'a açar. Kimi de saptırmak isterse, sanki göğe yükseliyormuş gibi, göğsünü dar ve sıkıntılı yapar. Allah, inanmayanları işte böyle pislik içinde bırakır.(elmalılı)
20 taha 25:Kale rabbişrah li sadri
Musa dedi ki: «Ey Rabbim! Benim göğsüme genişlik ver,(elmalılı)
acaba bu açık kalb ameliyatı Musa as'ye de mi yapıldı?
26 şuara 13:Ve yediyku sadri ve la yentaliku lisani fe ersil ila harun
«Ve göğsüm daralır, dilim dönmez, onun için Harun'a da elçilik ver.»(elmalılı)
39 zümer 22: E fe men şerahallahü sadrahu lil islami fe hüve ala murim mir rabbih fe veylül lil kasiyeti kulubühüm min zikrillah ülaike fi dalalim mübin
Allah, kimin göğsünü İslâm'a açmış ise işte o, Rabbinden bir nur üzerinde değil midir? Artık Allah'ın zikri hususunda kalpleri katılaşmış olanların vay haline! İşte bunlar, apaçık bir sapıklık içindedirler. (ö.n. bilmen)
işte size Kurandan deliller eğer bir hatam mevcut ise Kuran ölçüsünde delil sununuz?