Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Risalet Nurlari'daki Abartinin Sebebi Nedir?

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
İskender'in müritleri, sizler Hz. Muhammed için Efendimiz ve (sav) falan diyorsunuz, onun adını anarken saygı ve hürmet ifadeleri kullanıyorsunuz değil mi? Rabbimiz de Kur'anda hem Hz. Muhammed'e hem de diğer kutlu elçilerimize güzel övgülerde bulunuyor değil mi? Bu övgülerin neler olduğunu umarım biliyorsunuzdur. Bilmiyorsanız Kur'andan araştırın lütfen.

O halde neden Risalet Nurları isimli sözde Tanrı katından inzal edilmiş olan kitapta İskender; "Habibim=Sevgilim, Kainatın Hakimisin, El-Ekber, Ubudiyyeti aştın, sen Hayy olan kullarımızdansın, sen çok ama çok seviyorum, seni en çok seveniz en çok seni seveniz, gözyaşların katımızda pek değerlidir silme onları ey habibim" tarzı abartılı ballı kaymaklı övgüler varken Neden Hz. Muhammed için sadece "Kulumuz Muhammed" ibaresi var?

Allah Hz. Muhammed(ss) ve diğer hiçbir nebi için kullanmadığı abartılı övgüleri sözde Türk ırkının Resulü olduğu halde Amerika'da ömür tüketen, mehdi olduğunu iddia ettiği halde ümmeti kurtarmak yerine sadece vaaz veren basit bir tarikat şeyhi için yapmış olabilir mi?

İskender'in hangi çapta bir adam olduğu ve faaliyetlerinin düzeyinin ne olduğu ortada. Siz pespembe rüyalar görseniz de gerçek herkesin gözünün önünde. Siz "ama 700 sene yaşayabilir" diye saçmalasanız da herkes İskender'in ne yaptığını ve bu seviyesiyle daha başka neler yapabileceğini ve yapamayacağını gayet net olarak görüyor. Görünen köy kılavuz ister mi? Örneğin devrin imamlığı hayali. Bu adam kimin imamı? (Sizin anlayacağınız dille) Hangi Sünni Alimler yada Mürşidler bu adamı imam kabul etmiş?

Risalet Nurların'da neden İskender için abartılı övgüler hatta Tanrılaştırma (sen hayy olan kullarımızdansın, ubudiyeti aştın, ölmeden önce bendeki tüm ili mi de alacaksın, kainatın hakimisin, el-ekbersin vs.) varken neden Hz. Muhammed için geçiştirme babında "Kulumuz Muhammed" deniliyor?

Hz. Muhammed (haşa) İskender'le kıyaslandığında bu kadar mı değersiz? Sizden rica ediyoruz lütfen kısa bir süreliğine mürit havasından çıkın ve sade müslüman nazarıyla bu sorumuzu cevaplayın.
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
46
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
tek cümle
hz Muhammed S.A.V e Allah diyorki
sen olmasaydın Alemleri yaratmazdım
Hz mehdi As a diyorki şuan yaşayanlar arasında seni en çok seveniz
eeee
sen ozaman neyin peşindesin
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Karababa' Alıntı:
O halde neden Risalet Nurları isimli sözde Tanrı katından inzal edilmiş olan kitapta İskender; "Habibim=Sevgilim, Kainatın Hakimisin, El-Ekber, Ubudiyyeti aştın, sen Hayy olan kullarımızdansın, sen çok ama çok seviyorum, seni en çok seveniz en çok seni seveniz, gözyaşların katımızda pek değerlidir silme onları ey habibim" tarzı abartılı ballı kaymaklı övgüler varken Neden Hz. Muhammed için sadece "Kulumuz Muhammed" ibaresi var?


El cevap :

Cünkü o sahtekar zindigi seven ve ona o sözde ayetleri telkin et IBLIS, onu cok seviyordur, hem de balli balli. IBLIS onu nasil sevmesin ki, IBLIS in isi insanlari inkara ve sapikliga cagirmaktir. O mel´un da ayni isi yapiyor.
 
S

seha

Guest
Kara Baba Kerdeşim; Risale-i Nur 19. Mektub ve 19.Söz Peygamberimizin(s.av) peygamberliğini en muanid dinsize bile ikikere iki dört edercesine ıspatlıyor. Ve şimdiye kadar hiç bir kimse peygemberimizi bu kadar güzel övememiştir. İnanmıyorsan oku ve gör. Bu yazı toplam 130 sayfayı bulmaktadır.
Risalelerde İskender hakkında yazılmış olan övgünün kaynağını sayfa nosunu falan söylersen sana yardımcı olabilirim. Ben böyle bir şeye rastlamadım.
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seha' Alıntı:
Kara Baba Kerdeşim; Risale-i Nur 19. Mektub ve 19.Söz Peygamberimizin(s.av) peygamberliğini en muanid dinsize bile ikikere iki dört edercesine ıspatlıyor. Ve şimdiye kadar hiç bir kimse peygemberimizi bu kadar güzel övememiştir. İnanmıyorsan oku ve gör. Bu yazı toplam 130 sayfayı bulmaktadır.
Risalelerde İskender hakkında yazılmış olan övgünün kaynağını sayfa nosunu falan söylersen sana yardımcı olabilirim. Ben böyle bir şeye rastlamadım.


Iste sizin sorununuz burda Said Nursi yi tüm Alim ve Velilerden üstün tutuyorsunuz.

Yazik, bu yaptiginiz ayrimciliga sebeb olmaktadir...
 

noanda

New member
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
E R H A N' Alıntı:
tek cümle
hz Muhammed S.A.V e Allah diyorki
sen olmasaydın Alemleri yaratmazdım
Hz mehdi As a diyorki şuan yaşayanlar arasında seni en çok seveniz
eeee
sen ozaman neyin peşindesin

Tartismaya katilmayacagim, sadece "hz Muhammed S.A.V e Allah diyorki
sen olmasaydın Alemleri yaratmazdım" seklinde gecen ve kutsi hadis oldugu soylenen soz, bazi diger kaynaklarda gecmekle beraber,“Usûl-ü Hadis” denen hadis kriterlerinin tümüne senetleri yönünden tam olarak uymadıkları için “Kütüb-ü Sitte”ye dahil edilmemişlerdir. Senet ve ravî yönünden “Kütüb-ü Sitte” gibi Usûl-i Hadis’in tüm kriterlerine uygun değildir.

Hadisin gectigi bazi kaynaklar;
1- Cem’ü’l-Fevâid, 2: 442 (Hz. Ömer’den (ra))
2- Müsnedü’l-Firdevs, 5:227 (İbn-i Abbas’dan (ra))
3- Aliyyu’l-Muttakî, Kenzu’l-Ummal, Hadis No: 32025
4- Aliyyu’l-Kârî, El-Esrâru’l –Merfûa, 295-296
5- Celaleddin-i Suyutî, El-Laâli’l-Masnûa, 1:272
6- Şevkânî, El-Ferâidu’l-Mecmua, 326
7- Aliyyu’l-Kârî, Şerh-u Şifa, 1:6
 
S

seha

Guest
15. Sözden Alıntı:
Hem, Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm, ya resûlullahtır ve bütün resûllerin ekmeli ve bütün mahlûkatın efdalidir; veyahut - hâşâ, yüz bin defa hâşâ - Allah’a iftira ettiği ve Allah’ı bilmediği ve azabına inanmadığı için, itikadsız, esfel-i sâfilîne sukut etmiş bir beşer farz etmek Hâşiye lâzım gelir ki; bu ise, ey İblis, ne sen ve ne de güvendiğin Avrupa feylesofları ve Asya münâfıkları bunu diyemezsiniz ve diyememişsiniz ve diyemeyeceksiniz ve dememişsiniz ve demiyeceksiniz. Çünkü, bu şıkkı dinleyecek ve kabul edecek, dünyada yoktur. Onun içindir ki, güvendiğin o feylesofların en müfsidleri ve o Asya münâfıklarının en vicdansızları dahi diyorlar ki: "Muhammed-i Arabî (a.s.m.) çok akıllı idi, çok güzel ahlâklı idi."

Mâdem, şu mesele iki şıkka münhasırdır. Ve mâdem ikinci şık muhâldir ve hiçbir kimse buna sahip çıkmıyor. Ve mâdem kati hüccetlerle ispat ettik ki, ortası yoktur. Elbette, bizzarûre, senin ve hizbü’ş-şeytanın rağmına olarak, bilbedâhe ve bihakkalyakîn, Muhammed-i Arabî Aleyhissalâtü Vesselâm Resûlullahtır ve bütün resûllerin ekmelidir, bütün mahlûkatın efdalidir.

Hâşiye
Kur’ân-ı Hakîm, kâfirlerin küfriyâtlarını ve galîz tâbirâtlarını, iptal etmek için zikrettiğine istinâden, ehl-i dalâletin fikr-i küfrîlerinin bütün bütün muhâliyetini ve bütün bütün çürüklüğünü göstermek için, şu tâbirâtı farz-ı muhâl sûretinde titreyerek kullanmaya mecbur oldum.

19.Söz den alıntı

Rahmân-ı Rahîm olan Allah’ın, Furkan-ı Hakîmi Arş-ı Azîmden üzerine indirdiği zât olan Efendimiz Muhammed’e (a.s.m.) ümmetinin iyilikleri adedince milyon salât ve milyon selâm olsun.

Risâletini İncil, Tevrat ve Zebûr’un müjdelediği; nübüvvetini doğduğundan hemen önce ve doğumu ânında meydana gelen hârikulâde hallerin, cinnî hâtiflerin, insanlardan evliyâ ve kâhinlerin haber verdiği; işaretiyle ayın ikiye bölündüğü Efendimiz Muhammed’e (a.s.m.) ümmetinin alıp verdiği nefesler sayısınca milyon salât ve milyon selâm olsun.

Çağırmasıyla, ağaçların, yanına geldiği, duâsıyla yağmurun süratle yağdığı, bulutun sıcaktan korumak için başında gölge yaptığı, bir kilelik yiyeceğinden yüzlerce insanın doyduğu, parmakları arasından suyun üç defa Kevser gibi aktığı; Allah’ın kertenkeleyi, ceylanı, kuru hurma direğini, koyun paçasını, deveyi, dağı, taşı ve çakıl taşlarını onun için konuşturduğu; Mi’racın ve, "Göz ne şaştı, ne de başka bir şeye baktı" (Necm Sûresi: 17.) âyetinin sahibi Efendimiz ve şefaatçimiz Muhammed’e, (a.s.m.) ilk indiği andan itibâren Kıyâmete kadar Kur’ân’ın, her okuyanın okuduğunda hava dalgalarının aynalarında Allah’ın izni ile temessül eden her kelimesindeki her harfi sayısınca salât ve selâm olsun. Bu salâvâtların her birisi hürmetine bizi bağışla, bize merhamet et, ey İlâhımız! âmin.

25. söz den alıntı
Evet, Kur’ân’da Zât-ı Ahmediyeye en büyük makam vermek ve dört erkân-ı imaniyeyi içine almakla Lâ ilâhe illâllah rüknüne denk tutulan Muhammedun Resulullah risalet-i Muhammediye (a.s.m.) kâinatın en büyük hakikati ve zat-ı Ahmediye (a.s.m.) bütün mahlûkatın en eşrefi ve hakikat-i Muhammediye (a.s.m.) tabir edilen küllî şahsiyet-i mâneviyesi ve makam-ı kudsîsi, iki cihanın en parlak bir güneşi olduğuna ve bu hârika makama liyakatine dair pekçok hüccetleri ve emareleri, katî bir surette Risale-i Nur’da ispat edilmiş. Binden birisi şudur ki: Es-sebebu ke’l-fâil düsturuyla, bütün ümmetinin bütün zamanlarda işlediği hasenatın bir misli onun defter-i hasenatına girmesi ve bütün kâinatın hakikatlerini, getirdiği nurla nurlandırması, değil yalnız cin ve insi ve meleği ve zîhayatları, belki kâinatı ve semavatı ve arzı minnettar eylemesi ve istidat lisanıyla nebatatın duaları ve ihtiyac-ı fıtrî diliyle hayvanâtın duaları, gözümüz önünde bilfiil kabul olmasının şehadetiyle, milyonlar, belki milyarlar fıtrî ve reddedilmez duaları makbul olan sulehâ-yı ümmeti hergün o zâta (a.s.m.) salât ve selâm ile rahmet duaları ve mânevî kazançlarını en evvel o zâta (a.s.m.) bağışlamaları ve bütün ümmetçe okunan Kur’ân’ın üç yüzbin hurufunun herbirisinde on sevaptan tâ yüz, tâ bin hasene ve meyve vermesinden, yalnız kıraat-i Kur’ân cihetiyle defter-i a’mâline hadsiz nurlar girmesi haysiyetiyle, o zâtın (a.s.m.) şahsiyet-i mâneviyesi olan hakikat-i Muhammediye (a.s.m.) istikbâlde bir şecere-i tûbâ-i Cennet hükmünde olacağını Allâmü’l-Guyûb bilmiş ve görmüş ve o makama göre Kur’ân’ında o azîm ehemmiyeti vermiş ve fermanında ona tebaiyeti ve sünnet-i seniyyesine ittibâ ile şefaatine mazhariyeti en ehemmiyetli bir mesele-i insaniye göstermiş ve o haşmetli şecere-i tûbânın bir çekirdeği olan şahsiyet-i beşeriyetini ve bidayetteki vaziyet-i insaniyesini ara sıra nazara almasıdır.

Daha bunu gibi çok var. Lütfen okumadan eleştirmeyelim.
 
S

seha

Guest
Değerli Noanda kardeşim; Allah'ın kainatı yaratma sebebi muhteliftir. Birisi de Peygamber Efendimiz(a.s.v) dir. Yani; yaratma sebeblerinden biri budur. Yoksa tek sebebi bu değil tabiki. Bütün insanların efdali,reisi yaratılmışların en üstünü olan bir zatı ,Allah tüm mahluklara göstermek istemesinin aklı dışı olduğunu düşünmek doğru değilidir.
Mesela bir kaynakta diyor ki; Allah kainatı kendi Cemalini, Celalini görmek ve müştak müstehsinlere göstermek için yaratmıştır. Allah'ın Cemal ve Celalini en iyi gösteren ve gören bir zatın varlığı ise normaldir. Çünkü; kaide budur ki her şeyin bir en üstünü vardır. Muhammed Arabi (a.s.v) de tüm mahlıkların en üstünüdür. O Zaman denilebilirki; Allah'ın kainatı yaratmasının bir sebebi de bu Zat(a.s.v) 'ı mahlukalara göstermektir.
Selam ve dua ile...
 
S

seha

Guest
_313_ kardeşim; Peygamberleri,Peygamberimizi ve Sahabeyi sevmek farzdır. Daha tabiyi ,tabiye tabi olanları, selef-i salihini sevmek elzemdir.Birde Gazali gibi Abdül Kadir Geylani gibi Şah-ı Nakşi gibi İmam-ı Rabbani gibi zatlar sevmek inkar etmek yanlıştır. Üstünlük bunlarındır.
Şimdi Risale-i Nurlar'da yada Nurcularda Said Nursi'yi bu sayılanlardan daha üstün gösteren,kabul eden bırak açık bir ifadeyi,bir işareti ve imayı dahi gösterbilirsen ben mesleğimi terk ederim.
Bir kişinin kendi Üstadına hüsn-ü zan edip bu sayılan alimlerin dişında tüm alimlerden üstün görmesinin neresi sorun. Yoksa sen kendi Üstadını böyle görmüyor musun?
vesselam
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
seha' Alıntı:
Kara Baba Kerdeşim; Risale-i Nur 19. Mektub ve 19.Söz Peygamberimizin(s.av) peygamberliğini en muanid dinsize bile ikikere iki dört edercesine ıspatlıyor. Ve şimdiye kadar hiç bir kimse peygemberimizi bu kadar güzel övememiştir. İnanmıyorsan oku ve gör. Bu yazı toplam 130 sayfayı bulmaktadır.
Risalelerde İskender hakkında yazılmış olan övgünün kaynağını sayfa nosunu falan söylersen sana yardımcı olabilirim. Ben böyle bir şeye rastlamadım.
kardeş sanırım sen karıştırdın kararaba kardeşim risalet nurlarında bahsetmektderi, risale-i nurlardan bahsetmiyorki, risalet nurları Ali İskender MihR(İskender Erol Evrenosoğlunun yzmış olduğu bir eserdir ) yani karabanın yazısı onadır said nursiyle bir Alakası yok konunun..Konu açılış amacından spmış gözüküyor...başlığa bakalım başlık risalet nurları, risale-i nur değil!

saygılarımla...
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seha' Alıntı:
_313_ kardeşim; Peygamberleri,Peygamberimizi ve Sahabeyi sevmek farzdır. Daha tabiyi ,tabiye tabi olanları, selef-i salihini sevmek elzemdir.Birde Gazali gibi Abdül Kadir Geylani gibi Şah-ı Nakşi gibi İmam-ı Rabbani gibi zatlar sevmek inkar etmek yanlıştır. Üstünlük bunlarındır.
Şimdi Risale-i Nurlar'da yada Nurcularda Said Nursi'yi bu sayılanlardan daha üstün gösteren,kabul eden bırak açık bir ifadeyi,bir işareti ve imayı dahi gösterbilirsen ben mesleğimi terk ederim.
Bir kişinin kendi Üstadına hüsn-ü zan edip bu sayılan alimlerin dişında tüm alimlerden üstün görmesinin neresi sorun. Yoksa sen kendi Üstadını böyle görmüyor musun?
vesselam

Aleyküm selam kardesim,

1. Cevap:

" Ve şimdiye kadar hiç bir kimse peygemberimizi bu kadar güzel övememiştir. " sözü bir iddiadir. Cünkü bu sözün sahibi Efendimiz s.a.v. hakkinda ki tüm medhiyyeleri okumus olamaz, okuduysa bile bu medhiyyelerin güzellik derecelerini belirleyecek bir "ölcü birimi" mevcut degil. Kiloyla degil ki tartasin!


2. Cevap:

Tarikate bagli salik elbette kalbini bagli oldugu Büyüge yöneltmeli ve O Zatin kendisini ALLAHÜ TEALA ulastiracak yegane sebeb oldugunu bilmeli. Yoksa Mürsid´in kalbinden kendi kalbine akacak feyzden mahrum kalir. Lakin Nurculuk bir tarikat degildir, o halde Said Nursi yi bir Alim belleyip sevmek ve duacisi olmak, dogrularina uymakta bir beis yoktur. Lakin biz yine yanlislarini da gösterdik ki hak ve batil belli olsun, zira:

1- Said Nursi Üstadimin sakali yoktu ben de birakmiyorum, diyenler var

2- Said Nursi yi Müceddid ilan edenler var, bu ise en fazla bir zan olabilir


3. Cevap:

Bu ise bircok kesimde olan yanlislardan biri:

Efendim benim Seyhim son Mürsid, efendim o Gavs tir vesaire, bu gibi sözleri sarf edenler delilsiz konusmakta ve husumet ve tefrikaya sebeb olmaktadir. Evet herkes bagli oldugu büyügü sevsin ona uysun, ama GAVS ve MÜCEDDID ancak zamaninda bir büyüge verilen makamlardir. Nsil olurda 2-3 tane GAVS ve MÜCEDDID duyuyoruz? Demekki yalan söyleyenler var (söz meclisten disari).


Selametle...
 
S

seha

Guest
Öncelikle düştüğüm gaf için Karababa kardeşimden özür dilerim. Hakkını helal et.
Ayıp ettim.:(

_313_ Kardeşim Söylediklerinde yanlış bir şey yok. Yalnız Tarikat'in yolu Tasavvuftur. İlim ikinci planda kalmaktadır. İlim yok demiyorum. Tarikat Allah'a ulaşmak için hak ve hakikat olan Tasavvuf yolunu seçmiştir. Tarikatteki kardeşlerimizi dünyayı yerinden oynatabilecek bir güç dahi imanlarından ayıramaz. Ama Nurların mesleği ayrıdır. Tasavvufa ikinci dereceden bakmamız ona batıl nazarıyla bakmak demek değildir. Önemini küçümsemek değildir. Risalede Tarikati öven yazıyı okuyan Ehl-i Tarik bazı kardeşlerimiz maaşallah demekten kendini alamamıştır.
biz Nakşide 10 Kadiride 7 hatve olan Nefis terbiyesini uygulamıyoruz. İnanın tek fark bu denilebilir. Ama bu yolların ne kadar muhteşem ve zor olduğunu her seferinde dile getiriyoruz.
Der tarik-i Nakşibendi lâzım amed çar terk / Terk-i dünya, terk-i ukba, terk-i hesta, terk-i terk" olan güzel kaideye bedel biz deriz ki;lazım amed çar çiz / Fakr-ı mutlak, acz-i mutlak, şükr-ü mutlak, şevk-i mutlak ey aziz."
İşte aramızdaki tek fark bu sözlerin manasında gizli.
Bizim düşüncemiz şudur; Bu devirde küfür ilim ve fen cenahından gelmekte.Eskide ise cehaletten gelmektedir. Eskiden bir kişiyi irşat etmek için iddiayı tasvir etmek yeterdi , alimlerin velilerin sözü delilsiz kabul görürdü. Bu devirde kendini aklıllı zanneden zındıka bilimi ve feni ele geçirmiş ve İslam'a darbeler vurmaktadırlar. Bunları ikna etmek delille oluyor. Adam kendinden başka kimseye değer vermiyor ve Allah'ı kabul etmiyor ki bizim alimlerimizin sözünü delilsiz kabul etsin. Sen ben delil istemeden kabul ediyoruz ama; bu seferde zındıkaya izah edemiyoruz. Diyeceksin ki; izah etme, ahmağa cevap verilmez.Ama; aramızdaki zayıfları sapıttırma ihtimali var. Onları koruma adına cevap vermeliyiz.
Evet Tarikatin cenahı mesleği farklı bizim farklıdır. Biz avrupanın dinsizlerine ,kominizme, dinsiz felsefeye, teslis inancına savaş açmışız. Onlarla mücadele ederken bazı taktikler yapmaktayız. Şimdi bunu bir kısım iyi niyetli safdil arkadaşlar yanlış yorumlayıp bize saldırması gücümüzü kırıyor. Onların elini kuvvetlendiriyor.Aramızda yanlış yapanlar var muhakkak, onlarıda usulüne uygun ve adaba göre uyarsanız normal karşılarız.
Mesleğimiz ayrı olduğu için birbirimizin yolunu eleştirmenin anlamı yok. Burda biribirimizin samimiyetine güvenip kendi işimizle meşgul olmalıyız. Biz bir ehl-i tarik bir kardeşimize "gel seni Nurcu yapalım", demeyiz. Diyen varsa ahmaktır. Çünkü; madem amacımız imanı kurtarmak,imanını kurtarmış bir ehl-i tarike Nurları anlatıp zaman kaybetmenin belki onun nefretini celp etmenin bir anlamı yok.
Bak Risale_i Nurlada çoklukla bahsedilen meselelere. Hepsi bu devirde kafir, münafık , felsefeci zındıkanın itiraz ettiği konular.

İbadetin özellikle Namazın hikmeti, Haşir, Allah'ın birliğinin delilleri, Peygamberimiz,Kader, Miraç. Meleklerin varlığı. Ruhun varlığı, Ene ve Zerre, Atomlar, Doğanın Tanrılaştırılması, İktiran, Yeknesak İstimrar, Eşyanın Mahiyeti
Gençlere Nasihatler, İhtiyarlara Nasihatler, Hastalara Nasihatler
Nurlar Siyasete ikinci üçüncü dercede bakar ve değinir.

Üstadın dediği gibi; Biz size ilişmiyoruz, sizde bize ilişmeyiniz. Yalnız takib ediniz. Yanlışlarımızı samimiyetle düzeltiniz. Birbirimize düşmanlık beslememiz, zındıkanın işine gelmektedir.
Selam dua ve muhabbetle canım kardeşim.
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seha' Alıntı:
Öncelikle düştüğüm gaf için Karababa kardeşimden özür dilerim. Hakkını helal et.
Ayıp ettim.:(

_313_ Kardeşim Söylediklerinde yanlış bir şey yok. Yalnız Tarikat'in yolu Tasavvuftur. İlim ikinci planda kalmaktadır. İlim yok demiyorum. Tarikat Allah'a ulaşmak için hak ve hakikat olan Tasavvuf yolunu seçmiştir. Tarikatteki kardeşlerimizi dünyayı yerinden oynatabilecek bir güç dahi imanlarından ayıramaz. Ama Nurların mesleği ayrıdır. Tasavvufa ikinci dereceden bakmamız ona batıl nazarıyla bakmak demek değildir. Önemini küçümsemek değildir. Risalede Tarikati öven yazıyı okuyan Ehl-i Tarik bazı kardeşlerimiz maaşallah demekten kendini alamamıştır.
biz Nakşide 10 Kadiride 7 hatve olan Nefis terbiyesini uygulamıyoruz. İnanın tek fark bu denilebilir. Ama bu yolların ne kadar muhteşem ve zor olduğunu her seferinde dile getiriyoruz.
Der tarik-i Nakşibendi lâzım amed çar terk / Terk-i dünya, terk-i ukba, terk-i hesta, terk-i terk" olan güzel kaideye bedel biz deriz ki;lazım amed çar çiz / Fakr-ı mutlak, acz-i mutlak, şükr-ü mutlak, şevk-i mutlak ey aziz."
İşte aramızdaki tek fark bu sözlerin manasında gizli.
Bizim düşüncemiz şudur; Bu devirde küfür ilim ve fen cenahından gelmekte.Eskide ise cehaletten gelmektedir. Eskiden bir kişiyi irşat etmek için iddiayı tasvir etmek yeterdi , alimlerin velilerin sözü delilsiz kabul görürdü. Bu devirde kendini aklıllı zanneden zındıka bilimi ve feni ele geçirmiş ve İslam'a darbeler vurmaktadırlar. Bunları ikna etmek delille oluyor. Adam kendinden başka kimseye değer vermiyor ve Allah'ı kabul etmiyor ki bizim alimlerimizin sözünü delilsiz kabul etsin. Sen ben delil istemeden kabul ediyoruz ama; bu seferde zındıkaya izah edemiyoruz. Diyeceksin ki; izah etme, ahmağa cevap verilmez.Ama; aramızdaki zayıfları sapıttırma ihtimali var. Onları koruma adına cevap vermeliyiz.
Evet Tarikatin cenahı mesleği farklı bizim farklıdır. Biz avrupanın dinsizlerine ,kominizme, dinsiz felsefeye, teslis inancına savaş açmışız. Onlarla mücadele ederken bazı taktikler yapmaktayız. Şimdi bunu bir kısım iyi niyetli safdil arkadaşlar yanlış yorumlayıp bize saldırması gücümüzü kırıyor. Onların elini kuvvetlendiriyor.Aramızda yanlış yapanlar var muhakkak, onlarıda usulüne uygun ve adaba göre uyarsanız normal karşılarız.
Mesleğimiz ayrı olduğu için birbirimizin yolunu eleştirmenin anlamı yok. Burda biribirimizin samimiyetine güvenip kendi işimizle meşgul olmalıyız. Biz bir ehl-i tarik bir kardeşimize "gel seni Nurcu yapalım", demeyiz. Diyen varsa ahmaktır. Çünkü; madem amacımız imanı kurtarmak,imanını kurtarmış bir ehl-i tarike Nurları anlatıp zaman kaybetmenin belki onun nefretini celp etmenin bir anlamı yok.
Bak Risale_i Nurlada çoklukla bahsedilen meselelere. Hepsi bu devirde kafir, münafık , felsefeci zındıkanın itiraz ettiği konular.

İbadetin özellikle Namazın hikmeti, Haşir, Allah'ın birliğinin delilleri, Peygamberimiz,Kader, Miraç. Meleklerin varlığı. Ruhun varlığı, Ene ve Zerre, Atomlar, Doğanın Tanrılaştırılması, İktiran, Yeknesak İstimrar, Eşyanın Mahiyeti
Gençlere Nasihatler, İhtiyarlara Nasihatler, Hastalara Nasihatler
Nurlar Siyasete ikinci üçüncü dercede bakar ve değinir.

Üstadın dediği gibi; Biz size ilişmiyoruz, sizde bize ilişmeyiniz. Yalnız takib ediniz. Yanlışlarımızı samimiyetle düzeltiniz. Birbirimize düşmanlık beslememiz, zındıkanın işine gelmektedir.
Selam dua ve muhabbetle canım kardeşim.


Aleyküm selam kardesim,

meseleye izah ettigin sekilde yaklasanlara ALLAHÜ TEALA muvaffak etsin amin, deriz.

Bilmiyorum büyük ihtimalle senin izah ederken itina ile kacinilmasi gerekli hususlar olarak ortaya koyduklarini kabul etmiyenler görmüs veya duymussundur.

Lakin samimiyetle söylüyorum, yine de herkesi ayni kefeye koymus degilim, cünkü velev ki bir kiside isnad ettiklerim yoksa iftira etmis olurum. Konusarak anlasabilmek güzel, madem ki ayni gaye icin ayri kulvarlarda kosuyoruz ve gücümüz yetmese bile dogrulari kabul ediyoruz mesele yok. INSAALLAH zor gördüklerimiz de kolay olur.

Selametle...
 
S

seha

Guest
Amin! Rabbim seni ve bütün kalbi İman hizmeti için, İslam ihyası için çarpan kardeşleri istikamette daim ve sebatlı kılsın. Tevfik refik olsun inşaallah.
Selam dua ve muhabbetle
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
seha' Alıntı:
Öncelikle düştüğüm gaf için Karababa kardeşimden özür dilerim. Hakkını helal et.
Ayıp ettim.:(

_313_ Kardeşim Söylediklerinde yanlış bir şey yok. Yalnız Tarikat'in yolu Tasavvuftur. İlim ikinci planda kalmaktadır. İlim yok demiyorum. Tarikat Allah'a ulaşmak için hak ve hakikat olan Tasavvuf yolunu seçmiştir. Tarikatteki kardeşlerimizi dünyayı yerinden oynatabilecek bir güç dahi imanlarından ayıramaz. Ama Nurların mesleği ayrıdır. Tasavvufa ikinci dereceden bakmamız ona batıl nazarıyla bakmak demek değildir. Önemini küçümsemek değildir. Risalede Tarikati öven yazıyı okuyan Ehl-i Tarik bazı kardeşlerimiz maaşallah demekten kendini alamamıştır.
biz Nakşide 10 Kadiride 7 hatve olan Nefis terbiyesini uygulamıyoruz. İnanın tek fark bu denilebilir. Ama bu yolların ne kadar muhteşem ve zor olduğunu her seferinde dile getiriyoruz.
Der tarik-i Nakşibendi lâzım amed çar terk / Terk-i dünya, terk-i ukba, terk-i hesta, terk-i terk" olan güzel kaideye bedel biz deriz ki;lazım amed çar çiz / Fakr-ı mutlak, acz-i mutlak, şükr-ü mutlak, şevk-i mutlak ey aziz."
İşte aramızdaki tek fark bu sözlerin manasında gizli.
Bizim düşüncemiz şudur; Bu devirde küfür ilim ve fen cenahından gelmekte.Eskide ise cehaletten gelmektedir. Eskiden bir kişiyi irşat etmek için iddiayı tasvir etmek yeterdi , alimlerin velilerin sözü delilsiz kabul görürdü. Bu devirde kendini aklıllı zanneden zındıka bilimi ve feni ele geçirmiş ve İslam'a darbeler vurmaktadırlar. Bunları ikna etmek delille oluyor. Adam kendinden başka kimseye değer vermiyor ve Allah'ı kabul etmiyor ki bizim alimlerimizin sözünü delilsiz kabul etsin. Sen ben delil istemeden kabul ediyoruz ama; bu seferde zındıkaya izah edemiyoruz. Diyeceksin ki; izah etme, ahmağa cevap verilmez.Ama; aramızdaki zayıfları sapıttırma ihtimali var. Onları koruma adına cevap vermeliyiz.
Evet Tarikatin cenahı mesleği farklı bizim farklıdır. Biz avrupanın dinsizlerine ,kominizme, dinsiz felsefeye, teslis inancına savaş açmışız. Onlarla mücadele ederken bazı taktikler yapmaktayız. Şimdi bunu bir kısım iyi niyetli safdil arkadaşlar yanlış yorumlayıp bize saldırması gücümüzü kırıyor. Onların elini kuvvetlendiriyor.Aramızda yanlış yapanlar var muhakkak, onlarıda usulüne uygun ve adaba göre uyarsanız normal karşılarız.
Mesleğimiz ayrı olduğu için birbirimizin yolunu eleştirmenin anlamı yok. Burda biribirimizin samimiyetine güvenip kendi işimizle meşgul olmalıyız. Biz bir ehl-i tarik bir kardeşimize "gel seni Nurcu yapalım", demeyiz. Diyen varsa ahmaktır. Çünkü; madem amacımız imanı kurtarmak,imanını kurtarmış bir ehl-i tarike Nurları anlatıp zaman kaybetmenin belki onun nefretini celp etmenin bir anlamı yok.
Bak Risale_i Nurlada çoklukla bahsedilen meselelere. Hepsi bu devirde kafir, münafık , felsefeci zındıkanın itiraz ettiği konular.

İbadetin özellikle Namazın hikmeti, Haşir, Allah'ın birliğinin delilleri, Peygamberimiz,Kader, Miraç. Meleklerin varlığı. Ruhun varlığı, Ene ve Zerre, Atomlar, Doğanın Tanrılaştırılması, İktiran, Yeknesak İstimrar, Eşyanın Mahiyeti
Gençlere Nasihatler, İhtiyarlara Nasihatler, Hastalara Nasihatler
Nurlar Siyasete ikinci üçüncü dercede bakar ve değinir.

Üstadın dediği gibi; Biz size ilişmiyoruz, sizde bize ilişmeyiniz. Yalnız takib ediniz. Yanlışlarımızı samimiyetle düzeltiniz. Birbirimize düşmanlık beslememiz, zındıkanın işine gelmektedir.
Selam dua ve muhabbetle canım kardeşim.


Allah razı olsun...
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
46
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
Risalet nurları İskender Ali M İ H R in yazdığı değil Allah ın ona yazdırdığı ve hiç bir şeri hüküm içermeyen sohbet kitabıdır.ne kurana haşa bişey ekler ,nede haşa birşey çıkarır.
Siz kabul etsenizde etmesinizde o Mehdi resuldür
aklınızı kullanıp inceleyin
Akletmeyen azaba muhatab olur
 
Üst Alt