Nehc-ül-belaga kitabını yazan Râdi, Yahudi dönmesi bir Şiîdir.
Nehc-ül-belaga kitabını Yahudi dönmesi olan Ali Mürtedanın kardeşi, Râdi isminde bir Şiî yazmıştır. Şiîliği kuran İbni Sebe gibi O da bir Yahudi dönmesidir.
Nehc-ül-belaga kitabındaki, Hazret-i Aliye isnat edilen hutbeler de doğru değildir.
Nehc-ül-belaga kitabını Şiîler ve Mutezile olanlar şerh etmiştir. Mesela şerh edenlerden biri olan İbni Ebilhadid, Mutezile mezhebindendir. Bu kitabı, mason ve süper mezhepsiz Abduh da şerh etmiştir, fakat hiçbir Ehl-i sünnet âlimi muteber kabul etmemiştir. Şiîlerin ve mezhepsizlerin bu kitabı övmeleri, Ehl-i sünnet için ölçü olamaz. Nasıl ki, Ehl-i sünnetin nakilleri bidat fırkalarınca muteber sayılmazsa, onların nakilleri de, elbette Ehl-i sünnete göre muteber sayılmaz. O kitaptaki yazıların Ehl-i sünnete göre, hiçbir ilmi değeri yoktur. Bu kitap, üç büyük halife ve Eshab-ı kirama düşmanlıkla doludur.
Nehc-ül-belaga kitabını Yahudi dönmesi olan Ali Mürtedanın kardeşi, Râdi isminde bir Şiî yazmıştır. Şiîliği kuran İbni Sebe gibi O da bir Yahudi dönmesidir.
Nehc-ül-belaga kitabındaki, Hazret-i Aliye isnat edilen hutbeler de doğru değildir.
Nehc-ül-belaga kitabını Şiîler ve Mutezile olanlar şerh etmiştir. Mesela şerh edenlerden biri olan İbni Ebilhadid, Mutezile mezhebindendir. Bu kitabı, mason ve süper mezhepsiz Abduh da şerh etmiştir, fakat hiçbir Ehl-i sünnet âlimi muteber kabul etmemiştir. Şiîlerin ve mezhepsizlerin bu kitabı övmeleri, Ehl-i sünnet için ölçü olamaz. Nasıl ki, Ehl-i sünnetin nakilleri bidat fırkalarınca muteber sayılmazsa, onların nakilleri de, elbette Ehl-i sünnete göre muteber sayılmaz. O kitaptaki yazıların Ehl-i sünnete göre, hiçbir ilmi değeri yoktur. Bu kitap, üç büyük halife ve Eshab-ı kirama düşmanlıkla doludur.