Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Namazda secde

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Samet Gul

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
68
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Slm arkadaşlar
Ben üzerinde çok durduğum bir konuyu size takdim etmek istiyorum.
Namazda secde ederken çok kişi secde ediyor ama neye secde ettiğini düşünmüyor.Hissederek emiyor secdeyi.Sadece namazın bir hareketi oalrak görüyor secdeyi.Oysa ki karşında Allah'ı hissetmen gerek.Ona secde ettiğini düşünmen gerek.Geçen ablamla konuşurken ben dedim ki.DÜnyada sayılı insan bunu yapıyordur.Ama tam tersi olarak bunu dünyada yapan çooook kişi olduğunu ve bunu ilk benim düşünmediğimi söyledi.Bu konuyu sizin karşınıza sunayım dedim.Acaba sizde namaz kılarken bi kere karşınızda Allah'ın sizi izlediğini hissetmeye çalışın.Eğer o an kalbinizde iman varsa hissedebilirsiniz;)
Hissetmesseniz yok demek değildir tabi ki:)
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
Samet Gul' Alıntı:
Slm arkadaşlar
Ben üzerinde çok durduğum bir konuyu size takdim etmek istiyorum.
Namazda secde ederken çok kişi secde ediyor ama neye secde ettiğini düşünmüyor.Hissederek emiyor secdeyi.Sadece namazın bir hareketi oalrak görüyor secdeyi.Oysa ki karşında Allah'ı hissetmen gerek.Ona secde ettiğini düşünmen gerek.Geçen ablamla konuşurken ben dedim ki.DÜnyada sayılı insan bunu yapıyordur.Ama tam tersi olarak bunu dünyada yapan çooook kişi olduğunu ve bunu ilk benim düşünmediğimi söyledi.Bu konuyu sizin karşınıza sunayım dedim.Acaba sizde namaz kılarken bi kere karşınızda Allah'ın sizi izlediğini hissetmeye çalışın.Eğer o an kalbinizde iman varsa hissedebilirsiniz;)
Hissetmesseniz yok demek değildir tabi ki:)


Evet kardeşim... Secde, insanın Allah'a en yakın olduğu andır. İnsan, Allah'a karşı sorumluluklarını hatırlamalı ve bunların bilincinde olmalıdır...

Ben de böyle uzun bir secde yapıyorum. Bazen 10 dakika sürüyor bazen 15 dakika... Ama ben mezheplerin söylediği gibi değil, Kur'an'ın söylediği gibi kılıyorum namazımı.... bir secde 3 kere "subhanerabbiyel ala" ile kısıtlanamaz. Ne dediğini bilmeden yatıp kalkmak namaz değildir. Namazda her söylediğimiz sözcüğü sindire sindire tane tane okumalı ve anlamak için çaba sarfetmeliyiz.

Namaz, Allah'ı anmaktır, Allah'ı hatırlamaktır. Allah'tan yardım dilemektir. Allah'a karşı aciz bir kul olduğunu dile getirmek, büyüklük taslamamaktır namaz...

Namaz kıldığını sanan, yatıp kalkan, söylediklerinin anlamını bilmeyen birisi namaz kılmış sayılmaz. Hatta Allah'ın emrine uymamış olur. Çünkü Allah "Ne dediğinizi bilmediğinizde namaza yaklaşmayın" buyuruyor. Papağan gibi anlamını bilmeden, idrak etmeden söylenen her söz, bilincinde olmadan, ne dediğini bilmeden söylenmiş sözdür. Bunun için, söylediğimiz her sure veya ayetin mutlaka anlamını idrak ederek, sindirerek okuyalım. Yoksa Allah'ın emrine uymamış oluruz...

Kendi fikirlerimi kısaca özetledim. İnşallah demek istediğimi anlatabilmişimdir...

Vesselam
 
S

seha

Guest
Namazda okunan dua,ayet veya tesbihlerin manasını bilmek lazım diyerek Türkçe okumak hatadır. Kainatın Halıkına tabi olduğumuzu göstermek için kıldığımız namazda onların kısıcık manalarını ezberleyip orjinali olan arapçasını okumak zor olmas gerek. Kur'an'ı hem orjinal dili ile okumalı sonra Allah'ın lütfu olan mealine bakmalıyız.

Hem Kur'an düzeni, nizamı ve ölçüyü getirmiştir. Aşırı hareketleri, ölçüde ileri gidenleri tehdit eder.
En güzel düzen ise Secdeyi aynı şekilde yapmaktır. En güzel ölçüde itaatle emredildiğimiz Rasulullahın ölçüsüdür. Faraza yanlış nakil olsada Peygamberimiz böyle yapmamış olsada şu an yapılan secde ve namaz şekli düzeni ve ölçüyü seven Allah'ın Kitab'ına muhallif değildir.
Düzene uymamak ise kaostur. Ölçüsüzlük ya ifrat ya tefrit doğurur.
vesselam
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kulun Allah'a en yakın olduğu an yere en yakın olduğu secde halidir.İnsana Rabbi karşısında hangi konumda bulunduğunu hatırlatır.Hanif kadeşin dediği gibi
bir secde 3 kere "subhanerabbiyel ala" ile kısıtlanamaz
Secde insanın kulluk bilincine varmasına neden olur.Secde bir VESİLE'dir,kulu Allah'a aracısız direkt yaklaştıran.
 

gencsofi

New member
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.seferli.net
HaNiF' Alıntı:




Ben de böyle uzun bir secde yapıyorum. Bazen 10 dakika sürüyor bazen 15 dakika... Ama ben mezheplerin söylediği gibi değil, Kur'an'ın söylediği gibi kılıyorum namazımı.... bir secde 3 kere "subhanerabbiyel ala" ile kısıtlanamaz. Ne dediğini bilmeden yatıp kalkmak namaz değildir. Namazda her söylediğimiz sözcüğü sindire sindire tane tane okumalı ve anlamak için çaba sarfetmeliyiz.

kardeşim burda dur işte.tasavvufa laf dersin bişey olmaz tasavvufsuz islamda yaşanır ama mezhep ööle deildir kuranda namazı nasıl kılacaını yazmıyodur bunu 4 imam peygamber efendimizin yaptığı gibi yapmıştır. bilgin olsun diye söyledim.
ayrıca subhanerabbiyel ala meselesine gelince fıkıhta;
efendimizin3,5,7,21 defa söylediği görlmştr.efendimizin sünnetini yerine getirmek için bunlardan ne az nede fazla yapmamamızı dilerim
allah razı olsun dua ile
 
S

seha

Guest
Secde Allah'ın her kusurdan münezzeh,ali ,pak ve müberra olduğunu ilan etmektir. Kulluğun değil kulluktan abdliğe terakkinin sonucudur. Kainatın Halıkının kudretini görüp onun kulu olduğunu bilip abd olmaktır.

Alemlerin Rabbi olan Allah, her türlü kusurdan münnezzeh ve yücedir demek olan "subhanerabbiyel ala"dan daha yüce hangi kelime ,kulluğunu bilip abd olmayı ilan eden secdede, söylenmeye layıktır. Böyle öz bir kelime varken başka bir kelime nasıl daha iyi kulluğumuzu gösterebilir. Oysa bu aczimizin en has ilanıdır.
Baki Selam
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
HaNiF' Alıntı:



Evet kardeşim... Secde, insanın Allah'a en yakın olduğu andır. İnsan, Allah'a karşı sorumluluklarını hatırlamalı ve bunların bilincinde olmalıdır...

Ben de böyle uzun bir secde yapıyorum. Bazen 10 dakika sürüyor bazen 15 dakika... Ama ben mezheplerin söylediği gibi değil, Kur'an'ın söylediği gibi kılıyorum namazımı.... bir secde 3 kere "subhanerabbiyel ala" ile kısıtlanamaz. Ne dediğini bilmeden yatıp kalkmak namaz değildir. Namazda her söylediğimiz sözcüğü sindire sindire tane tane okumalı ve anlamak için çaba sarfetmeliyiz.

Namaz, Allah'ı anmaktır, Allah'ı hatırlamaktır. Allah'tan yardım dilemektir. Allah'a karşı aciz bir kul olduğunu dile getirmek, büyüklük taslamamaktır namaz...

Namaz kıldığını sanan, yatıp kalkan, söylediklerinin anlamını bilmeyen birisi namaz kılmış sayılmaz. Hatta Allah'ın emrine uymamış olur. Çünkü Allah "Ne dediğinizi bilmediğinizde namaza yaklaşmayın" buyuruyor. Papağan gibi anlamını bilmeden, idrak etmeden söylenen her söz, bilincinde olmadan, ne dediğini bilmeden söylenmiş sözdür. Bunun için, söylediğimiz her sure veya ayetin mutlaka anlamını idrak ederek, sindirerek okuyalım. Yoksa Allah'ın emrine uymamış oluruz...

Kendi fikirlerimi kısaca özetledim. İnşallah demek istediğimi anlatabilmişimdir...

Vesselam
[/SIZE]
şuan verdiğin fetva ile amel edenin karşısında alacağın karşılığı biliyormusun? şayet doğru anladıysan ne ala.. yok ama biri senin veridğin ayeti senin çıkardığım yorumdan nefsini hissedar edip, evet madem arapça bilmiyorum ozaman arrağpça öğrenene kadar namaza yaklamıcam namaz kılmıcam kaynak bknz. HAFIZ derse ne olucak? bunun vebalini kaldırabilicekmisin? fetva verme makamına eriştiğiniz düşünmüyorum madme vericekseniz şahsınız nasiplensin. siz mücdehitte dğeilsinizki yanlış karar size sevap getirisin.. fetva vermeye yakın olan cehenneme yakındır. unutmayın hem konu saptırılıyor. dileyen sübhane rabbiyel ala der Rabbimi tüm noksan sıgfatlardan tenzih eder bunun manasınıu bilir ve sünnete riayet içinde bu kelimeleri kullanır dileyende kafasına göre takılır sünnet mahrum kalır, ve bi hadisi de çiğner

Efendimiz buyruyor
Namazı benim gibi kılın....

Rabbim ayette buyuruyor;
o neyi yasaklarsa ondan uzak durun neyi emrederse onu kabul edin.

daha hala ne sorun arıyorsunuz? dileyen sünnet-i peygambere uyar, dileyen
sünnet-i nefse uyar tercih size sunulmuş iradenizle. çok bilen çok yanılır efendiler ! herkes bilgisi doğrultusunda hareket etmelidir, ilmi olmıyanın fikri olmasın!! kendiinde bu hakkı görenler , fetva verenlerin hükümleri kendi başın abela açtığı gibi fetvasına uyan kişilercede başına iş gelir, fetvaya yakın olan cehenneme yakındır... eski köye yeni adet yok ,islamda reformda yok Allah resulu ne yaptıysa takipcisiyizdir. emrediyor ben nasıl namaz kıldıysam öyle kılın, Daha öte söz arayan varmı?

ama bu demek değilki manasını bilinmesin, bizcede bugün sokaktaki çocuk dahi ingilizce biliyor artık, what is your name dediğinizde cevap veriyor, yahu hatta bu zamanda en az iki dil istiyor iş yerleri o kadar dilin arasına birde kuran dilini koyalım. birde Rabbim ayetlerde ne diyor bilelim... bilelimki daha iyi idrak edelim. ama bilmiyorz diyede kurandna uzaklaşmıyalım anlamıyorum diye arapçasını terk etmiyelim türkçeleştirmek yerine ilmimize arapça ekliyelim...
çünkü hiçbir dilde tam çeviri olmaz onun için yazılan eserler dilinde okunmalıki daha iyi idrak edilebilsin aksi halde bir çeviri değil bugünkü gibi 20 küsür mealle uğraşırız... çöüzm belli arapça öğrenilmeli ve ibdaetide bu yönde yapmalıyız, ve bu zaman kadar ibadetleri ertelememeliyiz.. belki zor ve zahmetli, bir ekmeğin bünyemize kadar ulaşması da zahmetli ama yapılmalıdır.


saygılarımla...
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Hala anlıyamadınız herhalde!İslamda reform yapanlar,çarpık veli,rabıta,şirk vb anlayışları İslami anlayışlara katan gavslar,kutublar,abdallar!
Biz ise özümüze yani Kur'ana ve peygamberin sünnetine ( Kur'anı anlama yol ve yöntemine) dönme çabası veriyoruz.İslami anlayışlarımızı,hint mistiklerinin,şamanistlerin çarpık,sapık,sapkın anlayışlarından arındırmaya çalışıyoruz.Çünkü Allah şirk dışında dilediğini ( günahları ) bağışlar.
 
S

seha

Guest
Seyfullah kardeşim cevabını kırmak istemezdim. Böldüğüm için özür dilerim. Bir şey eklemek istiyorum.
Her gün meal okurum. Dün Nisa Suresi 93'ü okudum. Bir mealde "müslümanı öldürenin uzun bir süre cehennemde kalacağını", söylüyor.Bir mealde "müslümanı öldürenin sonsuz cehennemde kalacağını", söylüyor. Bir meal Ömer Nasuhi Bilmenin bir meal Elmalının. Hadi bakalım çık işin içinden.
Hizmetinin devamını dilerim canım kardeşim.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seha' Alıntı:
Seyfullah kardeşim cevabını kırmak istemezdim. Böldüğüm için özür dilerim. Bir şey eklemek istiyorum.
Her gün meal okurum. Dün Nisa Suresi 93'ü okudum. Bir mealde "müslümanı öldürenin uzun bir süre cehennemde kalacağını", söylüyor.Bir mealde "müslümanı öldürenin sonsuz cehennemde kalacağını", söylüyor. Bir meal Ömer Nasuhi Bilmenin bir meal Elmalının. Hadi bakalım çık işin içinden.
Hizmetinin devamını dilerim canım kardeşim.
Kur'anda cehennemin vasıflarını belirtirken HALİDUN diyor.Anlamına bakarsanız sınırsız,sonsuz,ebediyen anlamını verir.Müslümanı haksız yere öldüren kafir olarak cehenneme girer,öldürülen isterse kafir olsun haksız yere insan öldürenin varış yeri cehennemdir,içinde ebedi kalmak üzere.bu nedenle İmanımızı,amellerimizi öncelikle Rabbimizin kesinlikle bağışlamayacağı şirkte,sonrada diğer günahlardan koruyalım.
 

gencsofi

New member
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.seferli.net
umit2006' Alıntı:
Hala anlıyamadınız herhalde!İslamda reform yapanlar,çarpık veli,rabıta,şirk vb anlayışları İslami anlayışlara katan gavslar,kutublar,abdallar!
Biz ise özümüze yani Kur'ana ve peygamberin sünnetine ( Kur'anı anlama yol ve yöntemine) dönme çabası veriyoruz.İslami anlayışlarımızı,hint mistiklerinin,şamanistlerin çarpık,sapık,sapkın anlayışlarından arındırmaya çalışıyoruz.Çünkü Allah şirk dışında dilediğini ( günahları ) bağışlar.

ümit yanlışın var tekrar söylüyorum.allah şirke ve KUL HAKKINa karışmaz bilgin olsun.bu nedenle suçlamalarını biraz daha seviyeli yapmanı dilerim
allah razı olsun
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
seha' Alıntı:
Seyfullah kardeşim cevabını kırmak istemezdim. Böldüğüm için özür dilerim. Bir şey eklemek istiyorum.
Her gün meal okurum. Dün Nisa Suresi 93'ü okudum. Bir mealde "müslümanı öldürenin uzun bir süre cehennemde kalacağını", söylüyor.Bir mealde "müslümanı öldürenin sonsuz cehennemde kalacağını", söylüyor. Bir meal Ömer Nasuhi Bilmenin bir meal Elmalının. Hadi bakalım çık işin içinden.
Hizmetinin devamını dilerim canım kardeşim.
Allah C.C. razı olsun onun için diyorum ya başka bir dilden başka bir dile çeviri çok zor olur. onun için herkes orji,nali rafa koymamalıdır, kuran dilini öğrenmelidir ve hem kendine hem çevresine yararlı olmalıdır bu tür çıkmazların önüne ancak bu şekilde geçilebilir. Eklediğiniz yazı içi teşekkürler...Hzimetimiz bellidir inşallah. bil maruf ve nehy-i anil münker.
Rabbim cümlemizi makbul ve muvaffak eylesin.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
gencsofi' Alıntı:
ümit yanlışın var tekrar söylüyorum.allah şirke ve KUL HAKKINa karışmaz bilgin olsun.bu nedenle suçlamalarını biraz daha seviyeli yapmanı dilerim
allah razı olsun
Kardeşim açıklarmısın Allah nasıl şirke karışmaz?anlıyamadım
 

gencsofi

New member
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.seferli.net
ben öyle demedim allah şirki affetmez ama kul hakkına karışmıyor.onu iki kul arasına bırakıyo.bunun detaylı açıklamasını bilen arkadaşımız varsa lütfen söyleyebilirmi??
 

gencsofi

New member
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.seferli.net
şirke ve kul hakkına karışmıyor : bir kul bu ikisini yaptığında cennet kapıları ona kapanır anlamında söyledim
allah razı olsun
dua ile...
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
gencsofi' Alıntı:
ben öyle demedim allah şirki affetmez ama kul hakkına karışmıyor.onu iki kul arasına bırakıyo.bunun detaylı açıklamasını bilen arkadaşımız varsa lütfen söyleyebilirmi??
Kardeşim yazdıklarımı okurmusun lütfen!ben Kur'anda diyorki " Allah şirk dışında dilediğini bağışlar ( şirk dışındaki diğer günahları affeder) " diyorum,farkındamısınız bilmiyorum!
 
S

seha

Guest
Gençsofi Kardeşim Allah'ın merhameti gazabını kuşatmıştır. O af edicidir. Tevbeleri kabul eder. Mağfiret etmeyi sever.
Kul hakkı yediğimizde sonradan tevbe etsek ve helallik alsak sorun yok. Ama diyelim ki karşı taraf helallik almanı red etti. İşte burda Rabbimizin merhameti ve Afüvv ismi ve Tevvab ismi ve Gaffar ismi devreye girer helallik taleb edenin tevbesini kabul eder. Hakkı yenen zatın ise hakkını zayi etmez. Zira o Adl olandır.
Allah şirk, küfür, münafıklık dışında her şeyi halis bir tevbe sonucunda kabul edendir.

Selam ve dua ile
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kul hakkı; kul ile diğer insanların arasında, mallarını gasbetme, dövme, eziyet etme, yaralama, öldürme ve kötü sözler söylemekten dolayı meydana gelen haklardır. Kul hakkı insanlara yapılan bir zulümdür.

Ahireti üzerinde meraklı olan kimseler, başkalarının haklarına ihlal etmekten sakınmalıdırlar. Çünkü Allah-u Zülcelal bir ayet-i kerime de şöyle buyurmuştur:
“... sonra şüphesiz siz de kıyamet günü Rabbinizin huzurunda hesaplaşacaksınız.” (Zümer; 31)

Bir kimse, başkası ile olan hesabını, Allah-u Zülcelal’in huzuruna bırakırsa, çok büyük bir zarara girmiş demektir. Allah-u Zülcelal hiçbir kulunun alacağını başkasında bırakmaz. Çünkü O, çok büyük adalet sahibidir.

Üzerinde başka insanların hakkı bulunan kişi, ölmeden önce o kimselerle helalleşmelidir. Nitekim Hz. Peygamber (asv) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
Sizden biriniz bir başkasına haksızlık etmişse, dinar ve dirhem bulunmayan kıyamet gününden önce, yani bugün helalleşsin. Kıyamet günü, haksızlık yapan kimsenin sevaplarından, haksızlık yaptığı kadarı alınır ve haksızlığa uğrayana verilir. Şayet sevabı yoksa, haksızlığa uğrayanın günahlarından alınır, haksızlık yapana yüklenir.” (Buhari)

Görüldüğü gibi, kul hakkıyla ahirete giden kimsenin hali perişanlıktır. Buna göre, herkes hakkını aldığı kimseyle helalleşmelidir.

Şayet helalleşmemişse, salih amellere sarılmak suretiyle Allah-u Zülcelal’in rızasını kazanmaya gayret etmelidir.
Eğer Allah-u Zülcelal’i razı ederse, kıyamet günü Allah-u Zülcelal de hakkını aldığı kişiyi razı ederek onu cehennemden kurtarır.

Nitekim, rivayet edildiğine göre, üzerinde kul hakkı bulunan bir kişi Allah-u Zülcelal’i razı ederse, kıyamet gününde hakkını aldığı kişiye, Allah-u Zülcelal:
- Başını kaldır, bak, buyurur. O kişi başını kaldırınca Cennet-i Ala’da çok büyük güzel saraylar görür ve:
- Ya Rabbi! Bunlar kimindir? diye sorar. Allah-u Zülcelal:
- Bunlara sahip olmak senin elindedir, buyurur. O kimse:
- Ya Rabbi! Bunlara ne ile sahip olabilirim, benim gücüm buna yeter mi? diye sorar. Allah-u Zülcelal:
- Bunlara gücün yeter. Çünkü bunların bedeli, bu kulumu affetmendir, buyurur. O zaman adam:
- Ya Rabbi! Ben onu affettim, der. Bunun üzerine Allah-u Zülcelal şöyle buyurur:
- Öyleyse elele tutun ve beraberce cennete girin.
Görüldüğü gibi, insan dünyada Allah-u Zülcelal’i razı etmeye gayret ederse, kıyamet gününde Allah-u Zülcelal de onun üzerindeki hakları ödemesi için bu şekilde ihsanda bulunur.

Şehidler bile, Allah-u Zülcelal’in yanında çok kıymetli olmalarına rağmen, Allah-u Zülcelal hak sahiplerini affetmediği sürece, şehitlerin dahi kul haklarını affetmez. Onun için Hz. Peygamber (asv) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
“Şehidin, borcunun dışındaki bütün günahları bağışlanır.” (Müslim)

Bu hadis-i şerifte kul hakkının ne kadar çok önemli olduğu anlaşılmaktadır. Bu yüzden kul hakkına girmemeye çok dikkat etmek lazımdır. İnsanları kırmayan, zarar vermeyen, bir malı borç alıp da geri veren insan, kıyamet gününde rahat eder. Zulüm, insan için çok çirkin bir elbisedir ve sahibini kıyamet gününde azaba müstahak edecektir. Onun için insanın hem başka insanlara hem de kendisine zulmetmekten kaçınması lazımdır.

Kaynak: Hanefi ve Şafi Mezhebine Göre Asrımız Meselelerine Fetvalar, Reyhani Yayınları.
 

gencsofi

New member
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.seferli.net
allah razı olsun abiciim kırmadığın için beni
allaha emanet olun benim gitmem gerekiyo
tekrar kandiliniz mubarek olsun
dua edin inş.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt