Kur'an Ehli
New member
- Katılım
- 26 Ara 2005
- Mesajlar
- 99
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
Uzun bir aradan sonra tekrar foruma yazalım. Bugün çok önemli bir konuya değinmek istiyorum.
Namaz vakitleri müslümanlar için tam bir muaamma.bu konuda iki TEMEL farklı görüş var.birincisi ÜÇ vakit diyenler ikincisi 5 vakit diyenler.üç cüler: sabah orta akşam var diyorlar.beş cilerin yorumu ise malumunuz….
Ben bu konu hakkında ciddi bir araştırma yaptım.Çünkü iki görüş de beni tam anlamıyla tatmin etmedi.
Şimdi namaz vakitlerinin geçtiği ayetlere bakıp iki görüşün yorumlarına ve şahsımın yorumuna bakalım.
Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve uzanarak ALLAH'ı anın. Güvene kavuştuğunuzda namazı gözetiniz. Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz kılınmıştır.
Nisa :103
Bu ayet üzerinde herkes ittifak halinde ben dahil.yani namaz belli vakitlerde farzdır.
Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Fecir(sabah) vakti Kuran'ı, fecir(sabah) vakti Kuran’ına tanık olunur.
17 İsra Suresi 78
bu ayette de iki farklı yorum var beşciler güneşin sarkmasından gecenin kararması vaktine öğle vakti diyorlar zorlamayla.üçcüler ise akşam olduğunu söylüyorlar.bende üçcülerle aynı fikirdeyim.ayet net akşam işa vaktini işaret ediyor.ayrıca sabah kuran okumak da farz.Bu da ayette belirtilmiş.
Gündüzün iki tarafında ve gecenin yakınlarında namaz kıl. Güzellikler çirkinlikleri giderir.
11 Hud Suresi 114
Bu ayette üççüler gündüzün iki ucunun sabah ve akşam gecenin yakınları ifadesini ise es geçip akşama vurgu olduğunu iddia ediyorlar.Fakat beşciler ise burada üç vaktin belirtildiğini gündüzün iki ucunun sabah ve akşam;gecenin yakınları ifadesinin ise yatsı vakti olduğunu iddia ediyorlar.Bende aynen beşçilere katılıyorum.ayet bana göre üç vakti işaret ediyor sabah akşam yatsı.
Namazları koruyun. Ve vusta (orta, en iyi) namazı da.
2 Bakara Suresi 238
Şimdi kızılca kıyametin kopduğu ayete geldik.vusta kelimesinin orta demek olduğu malumumuz.fakat bana göre iki ekolde bu orta kelimesini manupile ediyorlar.daha öncede belirttiğim gibi beşciler buraya kadar dört vakit çıkardılar sabah öğle akşam yatsı ve bunların ortasıda ikindi yani onlara göre vusta ikindiye işaret ediyor.beşcileri mazur görüyorum çünkü onların en büyük amaçları hadislerdeki beş vakti ne olursa olsun kurana yamamak.
Üçcüler ise bu konuda mantık dogmalarına mağlup oluyorlar.onlar için orta mutlaka gün ortasında olmalı.ALLAH katında zaman kavramının bizim zamanımızdan farklı olduğunu unutarak….ve bu yüzden hud 114 deki açık olan yatsı namazını inkar ediyorlar,çünkü kabul etseler namaz dört vakit olacak ve dördün ortası olmadığından iddiaları otomatikman çökecek ve böylece sırf iddialarını desteklemek için vustanın sabah ve akşam arasında nerde olursa olsun gibi garip bir zaman dilimi içinde olduğunu iddia ediyorlar.ve ayrıca savlarını desteklemek içinde bu ayeti çarpıtıyorlar.
Ey iman edenler! Yönetiminiz altındakilerle, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesinler. Fecir(Sabah) namazından önce, öğle vakti elbisenizi çıkardığınızda, işa(akşam) namazından sonra. çıplak olabileceğiniz üç vakittir bunlar.
24 Nur Suresi 58
Fakat bu ayet net bir şekilde sabah ve akşam namazını belirtiyor ancak öğle vaktinde ise bir namaz olduğu fikrine ulaşmak çok zor.benim tanıdığım çıplak namaz kılan tek bir kişi var o da edip yüksel.edip yükselin bu yoruma ulaşması mantıklı fakat diğerlerine ne demeli?
Ben buraya kadar olan ayetlerde üç vaktin ismini zikrettim sabah akşam ve yatsı.o zaman vusta(orta) hangisi tabi ki çok basit yeter ki ön yargılarımızdan kurtulalım.vusta net bir şekilde akşam vaktidir.yani 2:238 ayeti yeni bir vakti değil zaten olan bir vakti akşamı vurguluyor.,isra :78 de olduğu gibi.
Zaten kanımca namazın kaç vakit olduğu ne üçcülerin iddiasına göre önce ikiydi sonra vusta ile üç oldu.nede beşcilerin mirac yalanıyla pazarlık sonucunda beş oldu.ALLAH tek bir ayetle hud:114 le üç vakti verdi ve diğer ayetler sadece bu vakitleri destekledi.
Not: Bunlar tamamen benim görüşlerimdir. Herkes bizzat bu konuyu kendisi araştırmalı, benim dediğime direk doğru ya da yanlış kabul etmemelidir. En doğrusunu Allah bilir.
Namaz vakitleri müslümanlar için tam bir muaamma.bu konuda iki TEMEL farklı görüş var.birincisi ÜÇ vakit diyenler ikincisi 5 vakit diyenler.üç cüler: sabah orta akşam var diyorlar.beş cilerin yorumu ise malumunuz….
Ben bu konu hakkında ciddi bir araştırma yaptım.Çünkü iki görüş de beni tam anlamıyla tatmin etmedi.
Şimdi namaz vakitlerinin geçtiği ayetlere bakıp iki görüşün yorumlarına ve şahsımın yorumuna bakalım.
Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve uzanarak ALLAH'ı anın. Güvene kavuştuğunuzda namazı gözetiniz. Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz kılınmıştır.
Nisa :103
Bu ayet üzerinde herkes ittifak halinde ben dahil.yani namaz belli vakitlerde farzdır.
Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Fecir(sabah) vakti Kuran'ı, fecir(sabah) vakti Kuran’ına tanık olunur.
17 İsra Suresi 78
bu ayette de iki farklı yorum var beşciler güneşin sarkmasından gecenin kararması vaktine öğle vakti diyorlar zorlamayla.üçcüler ise akşam olduğunu söylüyorlar.bende üçcülerle aynı fikirdeyim.ayet net akşam işa vaktini işaret ediyor.ayrıca sabah kuran okumak da farz.Bu da ayette belirtilmiş.
Gündüzün iki tarafında ve gecenin yakınlarında namaz kıl. Güzellikler çirkinlikleri giderir.
11 Hud Suresi 114
Bu ayette üççüler gündüzün iki ucunun sabah ve akşam gecenin yakınları ifadesini ise es geçip akşama vurgu olduğunu iddia ediyorlar.Fakat beşciler ise burada üç vaktin belirtildiğini gündüzün iki ucunun sabah ve akşam;gecenin yakınları ifadesinin ise yatsı vakti olduğunu iddia ediyorlar.Bende aynen beşçilere katılıyorum.ayet bana göre üç vakti işaret ediyor sabah akşam yatsı.
Namazları koruyun. Ve vusta (orta, en iyi) namazı da.
2 Bakara Suresi 238
Şimdi kızılca kıyametin kopduğu ayete geldik.vusta kelimesinin orta demek olduğu malumumuz.fakat bana göre iki ekolde bu orta kelimesini manupile ediyorlar.daha öncede belirttiğim gibi beşciler buraya kadar dört vakit çıkardılar sabah öğle akşam yatsı ve bunların ortasıda ikindi yani onlara göre vusta ikindiye işaret ediyor.beşcileri mazur görüyorum çünkü onların en büyük amaçları hadislerdeki beş vakti ne olursa olsun kurana yamamak.
Üçcüler ise bu konuda mantık dogmalarına mağlup oluyorlar.onlar için orta mutlaka gün ortasında olmalı.ALLAH katında zaman kavramının bizim zamanımızdan farklı olduğunu unutarak….ve bu yüzden hud 114 deki açık olan yatsı namazını inkar ediyorlar,çünkü kabul etseler namaz dört vakit olacak ve dördün ortası olmadığından iddiaları otomatikman çökecek ve böylece sırf iddialarını desteklemek için vustanın sabah ve akşam arasında nerde olursa olsun gibi garip bir zaman dilimi içinde olduğunu iddia ediyorlar.ve ayrıca savlarını desteklemek içinde bu ayeti çarpıtıyorlar.
Ey iman edenler! Yönetiminiz altındakilerle, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesinler. Fecir(Sabah) namazından önce, öğle vakti elbisenizi çıkardığınızda, işa(akşam) namazından sonra. çıplak olabileceğiniz üç vakittir bunlar.
24 Nur Suresi 58
Fakat bu ayet net bir şekilde sabah ve akşam namazını belirtiyor ancak öğle vaktinde ise bir namaz olduğu fikrine ulaşmak çok zor.benim tanıdığım çıplak namaz kılan tek bir kişi var o da edip yüksel.edip yükselin bu yoruma ulaşması mantıklı fakat diğerlerine ne demeli?
Ben buraya kadar olan ayetlerde üç vaktin ismini zikrettim sabah akşam ve yatsı.o zaman vusta(orta) hangisi tabi ki çok basit yeter ki ön yargılarımızdan kurtulalım.vusta net bir şekilde akşam vaktidir.yani 2:238 ayeti yeni bir vakti değil zaten olan bir vakti akşamı vurguluyor.,isra :78 de olduğu gibi.
Zaten kanımca namazın kaç vakit olduğu ne üçcülerin iddiasına göre önce ikiydi sonra vusta ile üç oldu.nede beşcilerin mirac yalanıyla pazarlık sonucunda beş oldu.ALLAH tek bir ayetle hud:114 le üç vakti verdi ve diğer ayetler sadece bu vakitleri destekledi.
Not: Bunlar tamamen benim görüşlerimdir. Herkes bizzat bu konuyu kendisi araştırmalı, benim dediğime direk doğru ya da yanlış kabul etmemelidir. En doğrusunu Allah bilir.