seyfullah putkýran
New member
- Katılım
- 30 Eyl 2005
- Mesajlar
- 5,807
- Tepkime puanı
- 205
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
- Konum
- Ruhlar Aleminden
- Web sitesi
- www.tevhidyolu.net
Haşir risalesi altıncı hakikatte “Muvafakat sırriyle bütün enbiyanın ubudiyyetini tazammum eder.” cümlesindeki muvafakat sırrı ne demektir?
Üstad hazretleri Şuaat isimli eserinde şöyle der:
"Dünyada bundan doğru ne haber olabilir ki; yüz binler enbiya yüz binler mu’cizat ile nübüvveti iddia etmişler. Mu’cizat ile isbat etmişler. Nokta-i nübüvvette müttefik, selef halefe mübeşşir, halef selefe musaddık, asl-ı dinde müttehiddirler. Öyle ise cemi-i enbiyanın cemi-i mu’cizatı Hazret-i Muhammed’in (a.s.m) bir mucizesi hükmündedir. Çünkü medar-ı nübüvvet ve enbiyaya nebi dedirten esaslar, Hazret-i Ahmed’de Aleyhisselam daha ekmel bulunur. Dünyada nebi varsa, O da nebidir."
Yani, peygamber efendimiz ilk defa nübüvvet iddiasında bulunan biri değildir. Daha önce de nice nebiler gelmiştir. Bu nebiler benzeri şeyler söylemişlerdir, dinin özünde hepsi birdirler. Daha önceki nebilere nebi dedirten esaslar (iman, ibadet, mucizeler, güzel ahlak vb) peygamber efendimizde ekmel tarzda bulunur. Felsefeciler genelde birbirlerini inkâr ederken nebiler birbirlerini tasdik ederler. Önce gelen sonra geleni müjdeler, sonra gelen önce geleni tasdik eder.
Hak dinlerin hepsinde, Allah’a, ahirete ve diğer rükünlere iman vardır. Yine bu dinlerin tümünün ortaya koyduğu kâmil insan modeli aynıdır. Hepsinde salih amel, hepsinde takva ve yine hepsine güzel ahlak mevcuttur.
Üstad hazretleri Şuaat isimli eserinde şöyle der:
"Dünyada bundan doğru ne haber olabilir ki; yüz binler enbiya yüz binler mu’cizat ile nübüvveti iddia etmişler. Mu’cizat ile isbat etmişler. Nokta-i nübüvvette müttefik, selef halefe mübeşşir, halef selefe musaddık, asl-ı dinde müttehiddirler. Öyle ise cemi-i enbiyanın cemi-i mu’cizatı Hazret-i Muhammed’in (a.s.m) bir mucizesi hükmündedir. Çünkü medar-ı nübüvvet ve enbiyaya nebi dedirten esaslar, Hazret-i Ahmed’de Aleyhisselam daha ekmel bulunur. Dünyada nebi varsa, O da nebidir."
Yani, peygamber efendimiz ilk defa nübüvvet iddiasında bulunan biri değildir. Daha önce de nice nebiler gelmiştir. Bu nebiler benzeri şeyler söylemişlerdir, dinin özünde hepsi birdirler. Daha önceki nebilere nebi dedirten esaslar (iman, ibadet, mucizeler, güzel ahlak vb) peygamber efendimizde ekmel tarzda bulunur. Felsefeciler genelde birbirlerini inkâr ederken nebiler birbirlerini tasdik ederler. Önce gelen sonra geleni müjdeler, sonra gelen önce geleni tasdik eder.
Hak dinlerin hepsinde, Allah’a, ahirete ve diğer rükünlere iman vardır. Yine bu dinlerin tümünün ortaya koyduğu kâmil insan modeli aynıdır. Hepsinde salih amel, hepsinde takva ve yine hepsine güzel ahlak mevcuttur.