Mutluluk Sohbeti

E R H A N

New member
Sevgili kardeslerim, kim Allah'a ulasmayi dilemezse o kisinin kurtulusu mümkün degildir. Gidecegi yer mutlak olarak cehennemdir.
Bir insan, Allah'a ulasmayi dilemeyince yapacagi amellerin onu kurtulusa ulastirmasi ne yazik ki mümkün degildir ve insanlar bunun böyle oldugunu bilmiyorlar. Allahû Tealâ'nin ortaya koydugu vakia söyle bir dizayni içeriyor, sevgili okuyucular:
Bir insan Allah'a ulasmayi ya diler, ya da dilemez ama dilemezse kurtulamaz.
Allah'a ulasmayi dilemeyen bir insanin cehennemden kurtulmasi mümkün degildir.
O kisi, Allah'a ulasmayi dilemenin disinda ne yaparsa yapsin, neticeyi degistiremez. Allah'a ulasmayi dilemenin disinda ne yaparsa yapsin sonuç degismez. Sonuç, cehennemdir. Dünya saadeti hep sifirdir. Allah'a ulasmayi dilemeyen bir insan mutlu olamaz! Manevî platformda hiçbir gelisme gösteremez. fikrî plânda ögrendigini zanneder ama aslinda asil ögrenmesi lâzim gelen seyi ögrenmemistir.
Niçin böyle söylüyoruz?
Yunus Suresinin 7 ve 8. âyetleri sebebiyle böyle söylüyoruz. Diyor ki Allahû Tealâ:
10/YUNUS-7: Innellezîne lâ yercûne likâenâ ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).
Muhakkak ki; onlar, Bize ulasmayi (hayatta iken ruhlarini Allah'a ulastirmayi) dilemezler. Dünya hayatindan razi olmuslardir ve onunla doyuma ulasmislardir ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardir.
10/YUNUS-8: Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne).
Iste onlarin kazandiklari (dereceler) geregince varacaklari yer atestir (cehennemdir).

Kazandiklari dereceler itibariyle cehenneme giden bu insanlarin bir tek vasiflari vardir. Allah'a ulasmayi dilememislerdir. 12 defa Allah'in üzerinize farz kildigi ve 73 âyet-i kerimede bahsettigi "ruhu ölmeden evvel Allah'a ulastirma" müessesesini reddedenler ve tabii böyle olunca da hiçbir zaman Allah'a ulasmayi dilemeyenlerdir. Kurtuluslari mümkün degil bu insanlarin.
Sevgili okuyucular, bu istikamette acaba ne olmasi lâzim? Muhtevaya dikkatle bakin.
Allah ile olan iliskilerinizde, Allah'a ulasmayi dileyenler oldugunuz için hep Allah'a hamd ve sükretmelisiniz ki Allah'a ulasmayi dilediginiz anda kurtulusa ulasirsiniz. Çünkü Allahû Tealâ, sizi mutlaka 10 tane ihsanla mürsidinize ulastiracaktir, mutlaka hidayete adim attiracak ve hidayete erdirecektir. Ruhunuz mutlaka Allah'a ölmeden evvel ulasacaktir.
Kim Allah'a ulasmayi dilerse, ruhu her halükârda, bütün sartlarda mutlaka Allah'in Zat'ina ulasir. Bir tek istisnasiyla: Eger o kisinin hayati 3-4 ay yasamaya açik degilse, ruhunu Allah'a ulastirmadan evvel hayati, Allahû Tealâ tarafindan sona erdirilirse, o kisi evliya olamadan ölür ama Allah'in cennetine mutlak olarak girer. Bu kisinin hiç ibadeti olmasa da Allah'a ulasmayi dilemenin, onu mutlaka cennete götürecegini ögrenmis ve bütün kalbiyle istiyor Allah'a ulasmayi. Ruhunu Allah'a ulastirip Allah'in evliyasindan olmayi istiyor kisi, tahallukle. Bu istegini Allahû Tealâ isitmis, bilmis ve görmüs, islemleri hemen yapmis.
O kisinin gözlerindeki hicab-i mestureyi almis, kulaklarindaki vakrayi almis, kalbindeki ekinneti almis yerine ihbat koymus. Kalbinin nur kapisini Allah'a çevirmis, gögsünden kalbine nur yolunu açmis, 1-2 dakika içinde hepsi tamamlanmis. Ertesi gün de kisi ölmüs. Bu kisinin gidecegi yer, mutlak olarak Allah'in cennetidir. Çünkü Allah'in âyetleri açik ve net olarak söylüyor:
Âmenû olmanin en alt kademesi, 3. basamaktir. Allah'a ulasmayi dileyen kisi âmenû olur, dilemezse âmenû olamaz. Âmenû olmussa mutlaka kurtulacaktir. Vel Asr Suresinde diyor ki Allahû Tealâ:

103/VEL ASR 1: Vel asr(asri).
Asra (zamana) yemin ederim.
103/VEL ASR-2: Innel insâne le fî husr(husrin).
Muhakkak ki insanlar hüsrandadirlar.
103/VEL ASR-3: Illellezîne âmenû ve amilûs sâlihâti ve tevâsav bil hakki ve tevâsav bis sabr(sabri).
Ama âmenû olanlar (ilk 7 basamagi asanlar) hariç ve amilüssalihat (nefs tezkiyesi) yapanlar (ikinci 7 basamagi asanlar) hariç ve (Allah'a ruhen ulasip) Hakk'i tavsiye edenler (üçüncü 7 basamagi asanlar) hariç ve sabri tavsiye edenler (dördüncü 7 basamagi asanlar) hariç.

Öyleyse hüsranda olmak nedir acaba? Mu'minun Suresinin 103. âyet-i kerimesi cevap veriyor suale:

23/MU'MINUN-103: Ve men haffet mevâzînuhu fe ulâikellezîne hasirû enfusehum fî cehenneme hâlidûn(hâlidûne).
Kimin mizani (sevap tartilari) (kiyâmet gününde) hafif gelirse onlar nefsleri hüsranda olanlardir, onlar cehennemde ebediyyen kalacaklardir.

Sevgili okuyucular, can dostlarim, gönül dostlarim hüsranda olanlar, günahlari sevaplarindan fazla olanlardir.
Peki, Allah'a ulasmayi dilemeyenler kimler? Iktisap ettikleri dereceler itibariyle ateste kalanlar, cehennemde olanlar.
Iktisap ettikleri derecelerin ne olmasi lâzim? Kisinin kazandigi derecelerin, kaybettigi derecelerden fazla olmasi lâzim. Böyle olursa Allah'in cennetine girebilir. Eger kaybettigi dereceler fazlaysa girecekleri yer cehennemdir ve burada da zaten ateste olacagini söylüyor iktisap ettigi dereceler itibariyle. Yani Allah'a ulasmayi dilemeyen herkesin mutlaka kaybettigi dereceler, kazandigi derecelerden fazladir.
Istisna? Hayir, yok. Konunun tevîle muhtaç bir tarafi da yok. Tevîl götürür tarafi da yok. Kim Allah'a ulasmayi dilemezse, kaybettigi dereceler kazandigi derecelerden fazladir. Gidecegi yer ise cehennemdir. Son derece açik olarak söylüyor Allahû Tealâ:
"Kim Allah'a ulasmayi dilemezse o kisi Benim âyetlerimden gâfildir. Allah'in âyetlerini bilmez."
Bilseydi bunun, üzerine 12 defa farz kilindigini bilirdi. Ve Allah'in farzlarini yerine getirmenin mutlak gerekliligine inanirdi. Ve mutlaka ruhunu Allah'a ulastirmak konusunda harekete geçerdi. Ama kisi, Allah'a ulasmayi dilemeyen bir kisinin cehenneme gidecegini de, bilmiyor. Cehalet sebebiyle kendisine ögretilmedigi için, daha açik bir ifadeyle, ögretme mevkiinde olanlar da o konunun cahili olduklari için, Allah'in âyetlerinden haberdar olmadiklari için. Allahû Tealâ açikça söylüyor:
Öyleyse kisi ögretme mevkiinde de olsa, ögrenen mevkiinde de olsa Allah'a ulasmayi dilemiyorsa Allah'in âyetlerini bilmiyor, Allah'in âyetlerinden gâfildir.
Ögretim kadrolarindan her kim, Allah'a ulasmayi dilemiyorsa Allah'in onlar hakkindaki hükmü açik ve kesindir:
"Onlar Benim âyetlerimden gâfil olanlardir."
Gâfil olmasalardi ne olacakti? Allah'a ulasmayi kendileri dileyeceklerdi, yetmez ilimlerini kime ögretiyorlarsa onlara da diyeceklerdi ki:
"Müfredat programinda yok bu ama Kur'ân'da var. Sen mutlaka Allah'a ulasmayi dilemek mecburiyetindesin."
Elbette Allah'a ulasmak mecburiyetinde kisi, ama ayni zamanda konunun bir püf noktasi var: Kim Allah'a ulasmayi dilerse; Allah, onu otomatik olarak Allah'a ulastiriyor.
Öyleyse bir taraftan Allahû Tealâ, bütün ihsanlarini ve ni'metlerini sunuyor kuluna.
"Ey kulum, sen Benden sadece bir talepte bulunacaksin. Diyeceksin ki: Ben Sana ulasmak, ruhumu Sana ulastirmak istiyorum." Tamam... Gerisi senin isin degil, diyor. Gerisi Benim isim, çünkü Benim sözüm var. Kim Bana ulasmayi dilerse, mutlaka Ben onu Kendime ulastiririm."
Allah'a ulasmayi dileyen kisi âmenû olan kisidir. Ve Hud Suresi 29. âyet-i kerime, Hz. Nuh kavmine diyor ki:

11/HUD-29: Ve yâ kavmi lâ es'elukum aleyhi mâlâ(mâlen), in ecriye illâ alâllâhi ve mâ ene bi târidillezîne âmenu, innehum mulâkû rabbihim ve lâkinnî erâkum kavmen techelûn(techelûne).
Ve ey kavmim! Buna (teblig ettigim seylere) karsilik sizden mal olarak (bir sey) istemiyorum. Eger ücretim (ecrim) varsa ancak Allah'a aittir. Ve ben âmenû olanlari tardedecek (uzaklastiracak, kovacak) degilim. Muhakkak ki; onlar, Rab'lerine mülâki olacaklar. Ve lâkin ben sizi cahillik eden bir kavim olarak görüyorum.

"Muhakkak" (inne) kullanmis Allahû Tealâ.
Öyleyse kim ulastiracak? Allah ulastiracak.
Kimin ruhunu ulastiracak? Sadece Allah'a ulasmayi dileyen kisinin.
Dilemezse kisi? Dilemezse, gidecegi yer mutlak olarak cehennem.
Peki dilerse? Dilerse, mutlaka Allah'in Zat'ina ulasacak. Yetmez, kurtulusa da ulasacak. Mulk Suresi 8, 9, 10. âyetler... Allahû Tealâ diyor ki:

67/MULK-8: Tekâdu temeyyezu minel gayz(gayzi), kullemâ ulkiye fîhâ fevcun seelehum hazenetuhâ elem ye'tikum nezîr(nezîrun).
(Cehennem) nerede ise öfkesinden çatlayacak gibi olur. Herbir grup cehenneme atildiginda, cehennem bekçileri (vazifelileri) onlara, "Size nezir (ikaz edici, uyarici) gelmedi mi?" derler.

Aslinda söyledikleri: "Size Allah'in nezirleri gelip de buraya, cehenneme geleceginizi söyleyerek sizi uyarmadilar mi?"
Ne söyledigini âyet-i kerime almamis ama arkadan gelen sözlerden anliyoruz ki: "Neden cehenneme gireceksiniz? Çünkü siz Allah'a ulasmayi dilemediniz, onun için cehenneme gireceksiniz."
Dileselerdi ne olacakti? Gözlerindeki hicab-i mesture alinacakti, kulaklarindaki vakra, kalplerindeki ekinnet alinacakti. Âyet-i kerimenin gelisinden bunlarin alinmadigini, nezirin uyarisini yaptigini ama onlarin bas gözlerindeki hicab-i mesture sebebiyle onu irsad makami olarak kabul etmediklerini, kulaklarindaki vakra sebebiyle söylediklerini isitmediklerini, kalplerindeki ekinnet sebebiyle idrak edemediklerini görüyoruz. Sonraki âyet-i kerimeye, devamina bakalim:

67/MULK-9: Kâlû belâ kad câenâ nezîrun fekezzebnâ ve kulnâ ma nezzelallâhu min sey'(sey'in), entum illâ fî dalâlin kebîr(kebîrin).
(Cehenneme atilanlar) derler ki: "Evet, andolsun ki bize nezir geldi. Ama biz onu yalanladik ve Allah hiçbir sey indirmemistir." dedik ve "Siz, büyük bir sapiklik içindesiniz." dedik.

Ne demek bu? Yani nezir onlara diyor ki: "Bak, Kur'ân-i Kerim'deki bu Yunus Suresinin 7 ve 8. âyetleri geregince buraya, cehenneme geleceginizi o nezirler size gelip de söylemediler mi? (Hepsine hitap ediyor.) Her milletten olana her zaman parçasinda ayri ayri nezirler geldigine göre bütün nezirler resûldür. Cehennemde olan herkes bundan nasibini alir.
Cehennemde olan kisiler, Allah'a ulasmayi dilemeyenler...
Böyle bir dizaynda Allahû Tealâ'nin söyledigi muhteva, o kisinin Allah'a ulasmayi dilemedigi hususudur ki, bu sebeple cehenneme gelmis. Ama dilemediginin kesin belirtilerini arkadan görüyoruz:
O bize geldi ve sizin söylediklerinizi söyledi. Cehenneme gidecegimizi söyleyerek bizi uyardi. Ama biz, ona dedik ki: "Allah hiçbir sey indirmemistir." Yani senin söyledigin gibi Kur'ân-i Kerim'i Allah indirmemistir. (O zaman Yunus Suresinin 7 ve 8. âyetleri de bu insanlar tarafindan zaten yok farzediliyor.)
Daha ötesi de var: "Biz seni dalâlet içinde görüyoruz."
Her devirde bu olay olmustur, sevgili kardeslerim. Hidayetin sahibi olarak gelen resûlü, hidayetin temsilcisini dalâlette görür insanlar. Çünkü hidayet ve dalâlet kavramlarini bilmezler. "Dalâlet kelimesi (sapiklik) demek, bu adam bizim söyledigimizden farkli seyler söyledigine göre, bu adam bir sapik." diye düsünürler.
Ne söylüyor:
-Ruhunuzu Allah'a ulastiracaksiniz.
Peki bugünün insanlari ne diyor?
-Islâm'in 5 tane sarti vardir, bu sartlari yerine getiren mutlaka Allah'in cennetine girer. Senin söylediklerin bizi hiç alâkadar etmez. Biz isimizi biliriz, mutlaka kurtuluruz. Kaç sebepten birden kurtuluruz, diyorlar:
Birincisi, biz Allah'a inaniyoruz, mü'miniz. Allahû Tealâ da diyor ki: "Biz bütün mü'minleri cennetimize alacagiz, hesapsiz riziklandiracagiz."
Sonra?
- Kiyâmet günü, biz mü'min oldugumuza göre, Peygamber Efendimiz (S.A.V) zaten bize sefaat edecek. Öyleyse korkacak nemiz var ki? Birincisinde olmazsa ikincisi... Mutlaka biz Allah'in cennetine gireriz. Ee tabii, namaz kilmadigimiza, oruç tutmadigimiza göre, görevlerimizi yapmadigimiza göre Allahû Tealâ, bizi elbette baslangiçta cehennemine atacak biraz, hafif tertip kavuracak ve sonra da oradan alip cennetine atacak. Sonsuza kadar cennette kalacagiz.
Iste, bunu söylerler. Simdi âyet-i kerimenin devamina bakalim. Ne demisler?
 

E R H A N

New member
Devami

Devami

-Allah hiçbir sey indirmemistir, demisler.
Baska ne demisler?
-Muhakkak ki biz, seni dalâlette görüyoruz, demisler.
Öyleyse burada muhtevaya baktigimiz zaman bu adamlarin gözlerinde hicab-i mesture oldugu kesin. Çünkü irsad makamini irsad makami olarak görmüyor, irsad makamini dalâlette olarak görüyorlar.
Kulaklarinda vakra oldugu kesin. O, Kur'ân'dan âyetlerle söylüyor ve karsisindaki kisi de diyor ki:
-Hayir, Allah hiçbir sey indirmemistir.
Yani ne Tevrat'i, ne Zebur'u, ne Incil'i, ne Kur'ân-i Kerim'i; Allah hiçbirini indirmemistir.
Yani söyledigi âyetlere de inanmiyor, anlamiyor, idrak etmiyor. Kulaklarinda vakra var isitmiyor, yani mânâyi anlamiyor ve kalbinde de ekinnet oldugu için idrak etmesi de mümkün degil irsad makaminin söylediklerini.
Burada Mulk Suresinin muhtevasina bir defa daha bakmakta fayda var. Diyor ki Allahû Tealâ:

Kullemâ ulkiye fîhâ fevcun.
Onlarin hepsi fevc fevc (bölük bölük) gelirler, cehennemin içine atilirlar.
Seelehum hazenetuhâ.
Cehennemin bekçileri onlara sual ederler.
Elem ye'tikum nezîr(nezîrun).
"Size nezir (ikaz edici, uyarici) gelmedi mi?"
Cevap:

67/MULK-9: Kâlû belâ kad câenâ nezîrun fekezzebnâ ve kulnâ ma nezzelallâhu min sey'(sey'in), entum illâ fî dalâlin kebîr(kebîrin).
(Cehenneme atilanlar) derler ki: "Evet, andolsun ki bize nezir geldi. Ama biz onu yalanladik ve Allah hiçbir sey indirmemistir." dedik ve "Siz, büyük bir sapiklik içindesiniz." dedik.

Yani kulaklarinda vakra var, onun söylediklerini isitmiyor.
"Biz onu tekzip ettik, yalanladik."
Bütün resûlleri, bütün nezirleri yalanlamis bütün kavimler, bütün insanlik tarihi boyunca. Hep reddetmisler, inkâr etmisler.

Ve kulnâ ma nezzelallâhu min sey'(seyin).
Ve biz dedik ki: "Allah hiçbir sey indirmemistir."
Entum illâ fî dalâlin kebîr(kebîrin).
"Siz büyük bir sapiklik içindesiniz." dedik.

67/MULK-10: Ve kâlû lev kunnâ nesmau ev na'kilu mâ kunnâ fî ashâbis saîr(saîri).
Ve derler ki: "Eger biz isitmis ve akletmis (idrak etmis) olsaydik burada ates ehlinin içinde mi olurduk?"

Ev na'kilu.
Ve dediler ki: Isitmis olsaydik, kulaklarimizdaki vakra alinmis olsaydi, isitecektik. Veya akil etmis olsaydik, yani kalbimizdeki ekinnet alinsaydi da yerine ihbat konsaydi ve böylece idrak etmis olsaydik, o zaman akil etmis olacaktik.

Mâ kunnâ fî ashâbis saîr(saîri).
Bu azgin atese atilanlarin arasinda olur muyduk o zaman?

Böyle diyorlar: "Eger biz isitmis ve akil etmis olsaydik o devirde, kulaklarimizdaki vakra alinmis ve kalbimizdeki ekinnet alinmis olsaydi, yerine ihbat konulmus olsaydi ve bas gözümüzdeki hicab-i mesture alinmis olsaydi ve onu irsad makami olarak görebilseydik, dalâlet içinde olarak görmeseydik, söylediklerini isitebilseydik, mânâsina varabilseydik, kalbimize indirip idrak edebilseydik, akil edebilseydik burada cehennemde mi olurduk?
Öyleyse kulaklarindaki vakra alinmis olanlar, kalbindeki ekinnet alinmis olanlar, gözlerindeki hicab-i mesture alinmis olanlar, Allah'a ulasmayi dileyenlerdir. Onlarin cehennemde isi yok.
Cehenneme atilan insanlari, cennete girenlerden ayiran sey ne? Gözlerindeki hicab-i mesture, kulaklarindaki vakra, kalplerindeki ekinnet. Öyleyse burada bir vakiadan hareket etmek mecburiyetindeyiz.
Kim Allah'a ulasmayi dilemezse, mutlaka günahlari sevaplarindan fazla, gidecegi yer mutlaka cehennem.
Kim Allah'a ulasmayi dilerse, mutlaka sevaplari günahlarindan fazla, gidecegi yer mutlaka cennet.
Allahû Tealâ, Allah'a ulasmayi dileyen bir kisinin bu dilegini gördügü zaman ona, her verdigi ihsanla derecesini yükseltiyor. Ve herkeste farkli bir yükseltme var, herkese göre farkli yükseltiyor. Öyle bir noktaya ulastiriyor ki onlari, onlarin sevaplari günahlarindan fazla oluyor. Kim bunlar? Allah'a ulasmayi dileyen ama mürsidine ulasamadan evvel ölenler. Allahû Tealâ, verdigi her ihsaniyla ayni zamanda ona dereceler veriyor. Sadece Allah'a ulasmayi diledi diye ve verdigi bu dereceler, o kisinin günahkâr durumu hangi dereceyi gösterirse göstersin, mutlaka o dereceyi asiyor. Pozitif dereceleri (kazandigi dereceler), kaybettigi dereceleri mutlak olarak asiyor.
Öyleyse sevgili okuyucular, böyle bir dizaynda Allahû Tealâ onlara mutlaka bu dereceleri asirtiyor. Kimler bunlar? Mürsidlerine ulasamadan evvel ölmüs olanlar.
Allah'a ulasmayi diledikleri anda 2-3 dakika içinde Allahû Tealâ, hicab-i mestureyi de, vakrayi da, ekinneti de aliyor yerine ihbat koyuyor. Hatta o kisiye ulasip onun kalbinin nur kapisini da Allah'a çeviriyor. Ve bu çevirme islemini mutlaka yapiyor. Yaptigi kisi eger mürsidine ulasamadan ölürse, her yaptigi bu güzel mükâfatla herbiri için de o kisinin derecelerini öyle bir arttiriyor ki, kazandigi dereceler kaybettigi dereceleri asiyor. Kisi mutlaka cennete giriyor. Hangi standartta giriyor? Cennetlik olarak giriyor. Günahlari sevaplarindan az olarak giriyor. Halbuki Allah'a ulasmayi dilemeden birkaç dakika evvel o kisinin günahlari sevaplarindan fazlaydi.
Allahû Tealâ, o kisi Allah'a ulasmayi dileyince onun kalbindeki bu talebi gördü, isitti ve bildi. Derhal Rahîm esmasiyla tecelliye basladi. Bu tecelliyi söyledigimiz standartlari olusturdu: Vakra, ekinnet ve hicab-i mesture, nur kapisinin Allah'a çevrilmesi hüviyetleri... Herbirine Allahû Tealâ öyle rakamlar verdi ki, pozitif rakamlar; kisinin kazandiklari, kayiplarini asti.
Kimlere verdi bunu? Mürsidine ulasmadan evvel ölenlere verdi ki; onlar, cennete gitsinler, 1. kat cennetin sahibi olsunlar.
Eger bu kisi mürsidine ulasirsa, ulastigi taktirde Allah onun sevaplarini günahlarindan fazla yapmiyor, çok daha büyük bir ni'met veriyor ona. Çünkü bu kisi mürsidine ulastigi an, ni'mete de kavusmustur. Onun günahlarindan daha çok sevabi olmaz. Onun bütün günahlari sevaba çevrilir. Günahlari sifirlanir, sevaplari zaten duruyordur, bütün günahlari da sevaba çevrildigi için sadece sevaplardan olusan bir hazinenin sahibi olur kisi daha baslangiçta, tâbî oldugu an (Furkan-70).
Allahû Tealâ Furkan-69'da cehenneme girecek olanlardan bahsediyor:

25/FURKAN-69: Yudâaf lehul azâbu yevmel kiyâmeti ve yahlud fîhî muhânâ(muhânen).
Kiyâmet gününde onun için azap kat kat artar ve orada ebediyyen alçaltilarak kalir.

Onlarin günahlarinin ve azaplarinin artacagindan bahsediyor. Sonra da diyor ki:

25/FURKAN-70: Illâ men tâbe ve âmene ve amile amelen sâlihan fe ulâike yubeddilullâhu seyyiâtihim hasenât(hasenâtin), ve kânallâhu gafûren rahîmâ(rahîmen). Ama (mürsidin önünde) tövbe eden ve (mürsidin önünde tövbe etmek suretiyle kalbine îmân yazildigi için) mü'min olan ve (ayni sebeple) nefsi islâh edici ameller isleyen kisinin Allah günahlarini sevaba çevirir. Ve Allah günahlari sevaba çeviren ve rahmet gönderendir.

Allah'a ulasmayi dileyerek, 10 tane ihsanla geldigi irsad makaminin önünde, kim tövbe eder de mü'min olursa...
Niçin mü'min olacak? Allah kalbinin mührünü açacak, küfür kelimesini alacak, içine îmâni yazacak. Kalbine îmân yazildigi için de kisi, kesin bir standartta mü'min olmak serefine erecek.
Ve amilüssalihata, nefsi islâha baslarsa, nefs tezkiyesine baslarsa... Nefsi islâh edici ameller...
Ne zaman baslar? Ancak tâbiiyetten sonra baslar, o noktadan itibaren gerçeklesebilir nefs tezkiyesi. "Onlarin bütün seyyiatini hasenata çeviririz." diyor Allahû Tealâ.

25/FURKAN-71: Ve men tâbe ve amile sâlihân fe innehu yetûbu ilallâhi metâbâ(metâben).
Kim tövbe eder ve islâh edici amel (nefs tezkiyesi) islerse muhakkak ki o Allah'a tövbeleri kabul edilmis olarak ulasir.

Simdi burada farkli bir olay oldu. Eger o kisi mürsidine ulasamadan evvel ölmüs olsaydi Allahû Tealâ, onun bütün günahlarini sevaba çevirmeyecekti. Allahû Tealâ, ona sadece dereceler ihsan edecekti. Hicab-i mestureyi aldigi zaman belli bir miktar derece, kulaktaki vakrayi aldigi zaman belli bir miktar derece, kalpteki ekinneti aldigi zaman belli bir miktar derece, kalbin nur kapisini Allah'a çevirdigi zaman belli bir miktar derece, o kisinin gögsünden kalbine nur yolunu açtigi zaman belli bir miktar derece... (Birkaç dakikanin içinde bunlarin hepsi tamamlaniyor.) Bu kisi, mürsidine ulasamadan öldügü taktirde Allahû Tealâ'nin verdigi dereceleri de, o kisinin o güne kadar kazandigi derecelere eklediginizde, bu derecelerin toplami mutlaka onun kaybettigi derecelerden fazla çikar.
Öyleyse o kisinin yasamasi söz konusuysa, mürsidine ulasmasi söz konusuysa, o zaman böyle bir islem yapilmaz, ilâveler yapilmaz, onun bütün günahlari sevaba çevrilir. Yani bundan çok daha büyük bir mükâfat alir ve Allah'in yoluna girer. Ruhu vücudundan ayrilir, nefs tezkiyesine baslar, her kademede de ruhu Allah'a dogru yükselecektir. Öyleyse burada Allahû Tealâ'nin yaptigi sey, kisi mürsidine ulasmissa çok daha büyük bir olay. O kisinin o güne kadarki bütün günahlari sevaba çevrilir. Yani adeta Allahû Tealâ kisinin cehenneme gitme ihtimalini kökünden yok ediyor. Neden? Onunla da kalmiyor çünkü. O güne kadar o kisiye 1'e 10 verirken, 10 tane ihsanla mürsidine ulasan kisiye 1'e 100 vermeye basliyor.
Ruhu zemin kat ve 1. kattayken 1'e 100.
2. kata geçecek ruhu, 1'e 200.
3., 4., 5., 6., 7. katlar 300, 400, 500, 600, 700.
1'e 700'le o kisinin ruhu Allah'a ulasacak. 1'e 700'le daha ileride fizik vücudu Allah'a teslim olacak. 1'e 700'le nefsi Allah'a teslim olacak. 1'e 700'le irsada ulasacak. 1'e 700'le salâh makaminin son noktasina, hakka tukatihi takva'ya ulasacak.
Öyleyse düsünebiliyor musunuz? Kisi irsad makamina ulasip da 10 tane ihsanla tâbî oldugu an, bütün günahlari sevaba çevriliyor. Yani sifir günahla basliyor ama eskiden isledigi onca günahin hepsi sevaba çevrilmis. Yetmez, artik bu kisi namaz kiliyor, bu kisi oruç tutuyor, bu kisi zekât veriyor, bu kisi zikir yapiyor. Devamli derecat kazaniyor yaptigi bu islevlerle ve artik 1'e 10 almiyor, 1'e 100 aliyor. 1'e 100 aldigi sürece o kisinin her gün kazandigi derecelerin 100 katindan daha fazla günah islemesi lâzim ki cehenneme gidebilsin.
2. kattayken 200 katindan fazla hergün günah kazanmasi lâzim.
3., 4., 5., 6. katlarda artiyor. 7. katta hergün o kisinin kazandigi derecelerin 700 katindan daha fazla günah islemesi lâzim bir kisinin. Böyle bir seyse, imkânsiz. Bunun tatbik sahasi bulmasi mümkün degil. Hiçbir standart içinde bu gerçeklesemez. Hiç kimse hayatinin hergününde kazandigi derecelerin 700 katindan daha fazla günah isleyemez. Öyleyse burada bir etken var. Allah garantiye aliyor kulunu. Sevaplari günahlarindan fazla olarak kiyâmet gününe ulassin da o kisi mutlaka Allah'in cennetine girsin diye. Bu konuda Allah'in garantisi var.
Iste sevgili okuyucular, can dostlarim, gönül dostlarim. Allah'a ulasmayi dileyen bir insanla, dilemeyen bir insanin arasinda görüyorsunuzki büyük farkliliklar olusuyor.
Öyleyse 2 ayri cepheden bakiyoruz olaya: Cehennem ve cennet. Allah'a ulasmayi dilemeyen bir kisi mutlaka cehenneme gider. Çünkü o kisinin kaybettigi dereceler mutlaka kazandiklarindan fazladir.
Ve kim Allah'a ulasmayi dilerse, diledigi an, Allahû Tealâ'nin onu isittigi, bildigi ve gördügü an, o kisi Allah'in cenneti için ehil kabul edilir Allahû Tealâ tarafindan. Mürsidine ulasmadan evvel ölürse Allahû Tealâ verdikleriyle ilâveler yaparak, onun kazandigi dereceleri kaybettiklerinden üste çikaracak, mutlaka onu cennetine ulastiracaktir.
Eger mürsidine tâbî olduktan sonra o kisi ölürse bu sefer 2. kat cennetin sahibi olacaktir, çünkü o kisi 2. safhayi tamamlamistir ve nefs tezkiyesinin neresinde ölürse o kadar daha fazla derecat kazanmis olacaktir.
Simdi böyle bir durumda Allahû Tealâ'nin o kisinin Allah'a ulasmayi dilemesi halinde ne olacagina bakalim:

42/SURA-13: Serea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmud dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel musrikîne mâ ted'ûhum ileyh(ileyhi), allahu yectebî ileyhi men yesâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu). "Dîni ikame edin ve firkalara ayrilmayin." diye dîn olarak Nuh'a vasiyet ettigimizi, sana vahyettigimizi, Ibrâhîm'e, Musa'ya ve Isa'ya vasiyet ettigimizi, sizin için de (Allah) seriat kildi. Müsriklere, kendilerini davet ettigin sey (Allah'a davet ve tek Allah'a inanmak) agir geldi. Allah, kimi dilerse onu Kendisine seçer ve Kendisine yöneleni, O'na (Kendisine) ulastirir.
Iste Allah'in seçtiklerinden bir kisi Allah'a ulasmayi dilemis, bunun üzerine Allahû Tealâ Yusuf Suresinin 53. âyet-i kerimesine göre Rahîm esmasiyla tecelli ediyor. Diyor ki Hz. Yusuf orada:

12/YUSUF-53: Ve mâ uberriu nefsî, innen nefse le emmâretun bis sûi illâ mâ rahime rabbî, inne rabbî gafûrun rahîm(rahîmun).
Ve ben nefsimi ibra edemem (temize çikaramam). Çünkü; nefs, mutlaka sui olani (serri, kötülügü) emreder. Rabbimin Rahîm esmasiyla tecelli ettigi (nefsler) hariç. Muhakkak ki; Rabbim magfiret eden (günahlari sevaba çevirendir), Rahîm (rahmet nurunu gönderen, rahmetiyle nefsleri tezkiye ve tasfiye eden)dir.

Rahîm esmasiyla Allah'in tecelli ettigi nefsler olacak. Iste kim Allah'a ulasmayi dilerse, Allah'in Rahîm esmasi çalismaya baslar.
Bütün insanlarin gözlerinde hicab-i mesture var, kulaklarinda vakra var, kalplerinde ekinnet var. Allahû Tealâ diyor ki Isra Suresinin 45 ve 46. âyetlerinde:

17/ISRA-45: Ve izâ kara'tel kur'âne cealnâ beyneke ve beynellezîne lâ yu'minûne bil âhireti hicâben mestûrâ(mestûren) Sen Kur'ân'i okudugun (onlara anlattigin) zaman seninle onlarin arasina, ki onlar ahirete inanmazlar, gizli (örtülü) bir perde koyariz (hicab-i mesture).
17/ISRA-46: Ve cealnâ alâ kulûbihim ekinneten en yefkahûhu ve fî âzânihim vakrâ(vakren), ve izâ zekerte rabbeke fîl kur'âni vahdehu vellev alâ edbârihim nufûrâ(nufûren).
Onlarin kalpleri üzerine ekinnet koyariz ki onu Kur'ân'i (senin söylediklerini) anlamasinlar (idrak, fikih edemesinler). Ve onlarin kulaklarina vakra (isminde bir engel) koyariz (seni isitmelerine mani oluruz). Sen Kur'ân'da Rabbinin tekligini zikrettigin zaman onlar nefretle arkalarini dönerler.

Öyleyse Allah'a ulasmanin ve dilemenin olmadigi bir ortamda, dilemeden evvel insanlarin gözlerinde hicab-i mesture var, kulaklarinda vakra var, kalplerinde ekinnet var ve isitmiyorlar, görmüyorlar. Ve bu insanlar, ne yazik ki gidecekleri yer cehennem olanlar.
Sonra o kisilerin kalplerine ihbat koyariz diyor, Allahû Tealâ Hac Suresinin 54. âyet-i kerimesinde:

22/HAC-54: Ve li ya'lemellezîne ûtul ilme ennehul hakku min rabbike fe yu'minû bihî fe tuhbite lehu kulûbuhum, ve innallâhe le hâdillezîne âmenû ilâ sirâtin mustakîm(mustakîmin).
Ve kendilerine ilim verilenler onun Rabbinden bir hak oldugunu bilsinler diye ve ona inansinlar diye onlarin kalplerine ihbat konmustur. Muhakkak ki Allah âmenû olanlari Sirati Mustakîm'e ulastirir.
 

E R H A N

New member
Devami

Devami

O kendilerine ilim verilenler, emin olsunlar ki; irsad makaminin sahibi Allah'in söylediklerini söyler.
"Onun sözlerinin Hakk'tan gelenler oldugunu idrak etsinler diye, Biz, ilim verilenlerin kalplerine ihbat koyduk." diyor Allahû Tealâ.
Yani kalplerindeki ekinneti aldik, diyor.
Kulaklarindaki vakranin, gözlerindeki hicab-i mesturenin de alinmasi söz konusu Rahîm esmasiyla.
Allahû Tealâ bütün bu islevleri 2-3 dakikalik bir zaman parçasinda yapar.
En'am Suresinin 36. âyet-i kerimesi diyor ki:

6/EN'AM-36: Innemâ yestecîbullezîne yesmeûn(yesmeûne), vel mevtâ yeb'asuhumullâhu summe ileyhi yurceûn(yurceûne).
(Davete) ancak isitenler icabet eder.Ve Allah ölüleri (ölü olan kulaklardaki isitme hassasini, ölü olan kalplerdeki fuad hassasini, ölü olan gözlerdeki görme hassasini) diriltir. Sonra O'na döndürülürler. (Hayatta iken, ruhu mürsid eliyle Allah'a döndürülür).

Kim Allah'a ulasmayi dilerse Allah, onlarin iç dünyalarinda Allah'in kapali olan kapilarini birer birer açacaktir. O kisi, Allah'in emrettigini yapmistir. Iradesini Allah'in emrettigi istikamette kullanmistir, yani Allah'a ulasmayi o kisi dilemektedir. Dileyip dilemedigini de en iyi bilen Allah'tir.
Bununla kalmaz Allahû Tealâ, Tegabun Suresinin 11. âyet-i kerimesi geregince o kisinin kalbine ulasir:

64/TEGABUN-11: Mâ esâbe min musîbetin illâ bi iznillâh(bi iznillâhi), ve men yu'min billâhi yehdi kalbeh(kalbehu), vallâhu bikulli sey'in alîm(alîmun).
Allah izin vermedikçe kimseye bir musibet isabet etmez. Kim Allah'a âmenû olursa Allah onun kalbine ulasir. Ve Allah herseyi bilir.

Ulasirsa ne yapar? Kalbin nur kapisini seytana dönük konumdan Allah'a dönük konuma getirir. Ve Allahû Tealâ bu istikamette yardim ediyor kisiye, kalbinde degisiklik yaparak. Kaf Suresi 33. âyet-i kerime:

50/KAF-33: Men hasiyer rahmâne bil gaybi ve câe bi kalbin munîb(munîbin).
Gaybte Rahmân'a husû duyan ve (Allah'a) dönük bir kalple (Allah'in huzuruna) gelenlerdir.

O kisinin gögsünden kalbine nur yolunu açiyor. En'am Suresi 125. âyet-i kerime:

6/EN'AM-125: Fe men yuridillâhu en yehdiyehu yesrah sadrehu lil islâmi, ve men yurid en yudillehu yec'al sadrehu dayyikan haracen, ke ennemâ yassa'adu fîs semâi, kezâlike yec'alûllâhur ricse alâllezîne lâ yu'minûn (yu'minûne).
Artik Allah kimi hidayete erdirmeyi dilerse onun gögsünü teslime (Islâm'a) açar. Kimi dalâlette birakmayi dilerse, onun gögsünü semâda yükseliyormus gibi daralmis, sikintili yapar. Böylece Allah, mü'min olmayanlarin üzerine azap (darlik, güçlük) verir.

Öyleyse Allahû Tealâ, Allah'in nurlarinin o kalbe ulasabilmesi için kalbe dogru, kalbe ulasan bir yol açiyor.
Bundan sonra kisi, zikredecektir ve nefsinin kalbinde rahmet oraya girmeye baslayarak husû olusacaktir %2 nurla. Sonra Allahû Tealâ, o kisiye mürsidini gösterecektir. Ne karsiligi olarak gösterecektir? Sadece o kisi, Allah'a ulasmayi dilemistir, Allah'a bir adim atmistir. Öyleyse Allahû Tealâ, ona 10 tane adim atacaktir. Iste saydigimiz 10 tane ihsan, 10 tane adimidir Allahû Tealâ'nin. 1'e 10'la o kisiyi mükâfatlandirmistir, Allah'a ulasmayi diledigi için.
O kisiyi husû sahibi kilar dedik, Hadid Suresinin 16. âyet-i kerimesi geregince:

57/HADID-16: Elem ye'ni lillezîne âmenû en tahsea kulûbuhum li zikrillâhi ve mâ nezele minel hakki ve lâ yekûnû kellezîne ûtûl kitâbe min kablu fe tâle aleyhimul emedu fe kaset kulûbuhum, ve kesîrun minhum fâsikûn(fâsikûne)."
Âmenû olanlarin kalplerinde Allah'in zikri ile (ve bu zikirle) Hakk'tan inen seyle (nurla) husûya ulasmak (husû sahibi olmak) zamani gelmedi mi? Kendilerine kitap verilen ve sonra aradan uzun zaman geçen (ve bu zaman zarfinda Allah'i zikretmedikleri için) kalpleri kasiyet baglayan (kalpleri zikirsizlikten kararan ve sertlesen ve hastalanan) kimseler gibi olmasinlar (zikretsinler ki kalpleri kararmasin). Onlarin çogu fasiklardir (hidayete erdikten sonra yoldan çikanlardir).

O kisiye mürsidini gösterecektir, husû sahibi oldugu için. Allahû Tealâ Bakara Suresinin 45 ve 46. âyetlerinde diyor ki:

2/BAKARA-45: Vesteînû bis sabri ves salât(salâti), ve innehâ le kebîratun illâ alel hâsiîn(hâsiîne)."
(Allah'tan) sabirla ve namazla yardim (istiane) isteyin. Fakat muhakkak ki bu, (hacet namazi ile kisiyi Allah'a ulastiran mürsidi sormak) husû sahibi olanlardan baskasina elbette agir gelir.
2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum mulâku rabbihim ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).
O (husû sahipleri) ki; onlar, Rab'lerine (dünya hayatinda) muhakkak mülâki olacaklarini ve (sonunda ölümle) mutlaka O'na döneceklerini bilirler. (Yakîn derecesinde inanirlar).

Böyle bir kisi, hacet namazini kilip da Allah'tan sorarsa, Allah onlara mutlaka istianenin karsiligini gösterecek, yani onlarin ulasmalari lâzim gelen mürsidi gösterecektir.
Bütün bunlar Allah'a ulasmayi dileyen bir kisi için geçerlidir. Dilemeyen bir insan için bunlarin hiçbirisi olusmaz.
Ve cennete girmek, Allah'a ulasmayi dilemek sartinin, "olmazsa olmaz" sartinin mutlak bir gerekliligidir. Bir insan Allah'a ulasmayi dilemiyorsa ne yaparsa yapsin; ne kadar ibadetin sahibi olursa olsun, hangi ibadetleri yaparsa yapsin ömrü boyunca, ibadetleri o kisiyi asla kurtaramaz. Gidecegi yer, ne yazik ki; cehennemdir.
Sevgili okuyucular, Allahû Tealâ'nin hepinizi sonsuz mutluluklara ulastirmasi dualarimizla, dileklerimizle yazimizi insaallah burada tamamliyoruz.
Allah hepinizden razi olsun.
 

Karababa

Member
Atasözüü !

Atasözüü !

Söz Gümüş İse; Süküt ALTINDIR.

Mihenge vurdummu Değeri belli olanlardan olma zamanıdır.

(Artık site sakinlerindende Mehdiyet kazanan var Hepimize mübarek olsun)
 

E R H A N

New member
Allah In Sözü

Allah In Sözü

YUNUS-7: İnnellezîne lâ yercûne likâenâ ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).
Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.


YUNUS-8: Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne).
İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir).
 

mesud

New member
bu alıntılar tamamen iskenderin kurana eklemiş olduğu parentezlerdir ve bu parentezlere konulan anlamlar kuranla yakında ve uzakta hiç bir ilişkisi yoktur
ayetleri tamamen kendi arzularınıza göre
yorumlamışsız
kuranın hangi ayetinde allah a ölmeden önce ruhlarınızı ulaştırın
hangi ayetine devrin imamnı var
hangi ayete murşidin önunde tevbe et ve murşidin elini öp var
hangi ayete devrin imamı HZ.muhammede Allahuın huzurunda namaz kıldırıyor
hangi ayete ben 2.boyutluyum var
hangi ayete ben bir enerji kitlesiyim var
lutfen Alıntı yapmadan ve parentez oyunları oyunlar yapmadan bu sorulara cevap ver
 

E R H A N

New member
mesud' Alıntı:
bu alıntılar tamamen iskenderin kurana eklemiş olduğu parentezlerdir ve bu parentezlere konulan anlamlar kuranla yakında ve uzakta hiç bir ilişkisi yoktur
ayetleri tamamen kendi arzularınıza göre
yorumlamışsız
kuranın hangi ayetinde allah a ölmeden önce ruhlarınızı ulaştırın

cevap
bu meal Ali bulaçtan alınmıştır

secde 9- Sonra Allah onu 'düzeltip bir biçime soktu' ve ona Ruhundan üfledi. Sizin için de kulak, gözler ve gönüller var etti. Ne az şükrediyorsunuz?

herkezde Allahtan bir ruh var ve Allah ruhunu hayattayken geriye teslim etmemizi emrediyor

rad 21- Ve onlar Allah'ın ulaştırılmasını emrettiği şeyi ona ulaştırırlar. Rablerinden içleri saygı ile titrer, kötü hesaptan(günahların sevaplarından fazla omasından)korkarlar

rum 31- 'Gönülden katıksız bağlılar' olarak, O'na dönün ve takva sahibi olun.namazı kılın ve müşriklerden olmayın.

yunus7- Bize hayattayken ulaşmaya inanmayanlar,dünya hayatınan razı oldukları için hayattayken ulaşmayı dilemeyenler ve dünyayla tatmin olanlar ve Bizim ayetlerimizden habersiz olanlar;

yunus8- İşte bunların, kazandıkları dolayısıyla barınma yerleri ateştir.



hangi ayetine devrin imamnı var

cevap
secde24
onlardan imam tahin ederiz emrimizle(bizden aldıkları yetkiyle) hidayete erdirsinler diye.sabır sahibi ve ayetlere yakın hasıl edebilenlerden


hangi ayete murşidin önunde tevbe et ve murşidin elini öp var

cevap
10- Şüphesiz sana tabi olanlar, ancak Allah'a tabi olmuşlardır. onlar senin elini öptüğünüde Allah'ın eli, onların ellerinin üzerindedir. Şu halde, kim ahdini bozarsa, artık o, ancak kendi aleyhine ahdini bozmuş olur. Kim de Allah'a verdiği ahdine vefa gösterirse, artık O da, ona büyük bir ecir verecektir

peygamberimiz s.a.v en ahsen örnekti
sahabe unun elini öperek ona tabi olmuştur
bizde peygamber varisi Allah ın bizim için tahin ettiği imamın önünde biad etmek zorundayız


hangi ayete devrin imamı HZ.muhammede Allahuın huzurunda namaz kıldırıyor
cevap
206- Şüphesiz Rabbinin Katında olanlar, O'na ibadet eder bununla büyüklenmezler; orda O'nu tesbih ederler ve O'na secde ederler.


ayet çok açık
Allah ın huzurunda kılınan namazdan bahsediliyor kuran daha ne desin
bu namazın imamın aslen peygamberimiz s.a.v.dir
ancak vefatından sonra vekaleten hayatta olan devrin imamı kıldırır
peygamberimiz s.a.v dünyada son günlerinde mescidte namazı ebu bekirin kıldırmasını emretmiş,anlayana kendisinden sonraki huzur namazının imamının ebu bekir olduğunun işareti ni vermiştir



hangi ayete ben 2.boyutluyum var
hangi ayete ben bir enerji kitlesiyim var

cevap

ayetin numarası aklıma gelmedi özür dilerim ama
şöyle diyor Allah
ben nuru üstüne nurum
sonsuz nur sonsuz enerji

lutfen Alıntı yapmadan ve parentez oyunları oyunlar yapmadan bu sorulara cevap ver

biliyorum ki bu kadar ayete rağmen siz yine sen kendi kafana göre tercüme ediyosun diyecek bir arapça sözlük alıp incelemek yerine yaşara beyaza ve ya seneler önce yazılmış Allah ın koruması altında olmayan elmalıya bakacaksınız
yine biliyoruz ki
onlar bütün ayetleri görseler inanmazlar
Allah a kalben ermeyi istemeyen
için ay bölünse nafile
 

mesud

New member
E R H A N' Alıntı:
biliyorum ki bu kadar ayete rağmen siz yine sen kendi kafana göre tercüme ediyosun diyecek bir arapça sözlük alıp incelemek yerine yaşara beyaza ve ya seneler önce yazılmış Allah ın koruması altında olmayan elmalıya bakacaksınız
yine biliyoruz ki
onlar bütün ayetleri görseler inanmazlar
Allah a kalben ermeyi istemeyen
için ay bölünse nafile

Allah Aşkına bu ayetlere bakın bir meal elinize alın bu ayetlerle karşılaştırın yada bir sözluk alın bunların ayetleriyle karşılaştırın
bunlar utanmadan Allah'ın ayetlerine iftira atıyorlar
gaşa Allah hangi ayette ben enerji kitlesiyim diyor beni delirtmeyin Allah'a siz bir enerji kitlesi diyemesiz 2.boyutlu diyemesiz siz allah ha şirk koşuyorsuz iskenderin kafesinde yaşuyorum diyor risalet nurları Allah nasıl iskenderin kafesinde yaşar utanmazsız sıkılıp Alemlerin rabinde korkmazsız
o Allah hiç bir şeye benzemez yaratıklarının şekline benzemektem munezehtir
ey Alanmaz utanmazlar kendiniz şirkteyken milete muşrik demekten utanmazmısız

Allah'aşkına Kuranda Allahı okuyun Allah bunların tarif etiğinden çok munezzehtir
o çok yucedir ona yer mekan ida edemesiz o herşeyi sonradan yaratı o enerjiyide yaratandır peki iskenderin uşakları enerji bitimi Size göre tanrıda biter



Allahım iskenderin şerinden sana sığınırım
Allah'ım bizi ve bizden onceki kardeşlerimizi afet
iskenderin muritlerine karşı seni ve senin dinini Anlatmamız için bize guç ver
Allah'ım bilmiyenleri iskenderin şerine karşı bilgilendir


Allah ki, göklerin ve yerin mülkü kendisine aittir, ve Allah her şeye şahittir. (85/9)

Şerefli Arş'ın sahibidir. (85/15)

Dilediği şeyleri mutlaka yapandır. (85/16)

İnsan neden yaratıldığına bir baksın! (86/5)

Atılan bir sudan yaratıldı. (86/6)

(O su) sırt ile göğüs kafesi arasından çıkar. (86/7)

İşte Allah (başlangıçta bu şekilde yarattığı) insanı tekrar yaratmaya da kadirdir. (86/8)

Yüce Rabbinin adını, (87/1)

Yaratıp düzene koyan, (87/2)

(Allah'tan)‘İçi titreyerek korkan' öğüt alır-düşünür. (87/10)

Çünkü Rabbin (her an) gözetlemededir. (89/14)

Artık o gün, Allah'ın edeceği azabı kimse edemez. (89/25)

Sen O'ndan hoşnut, O da senden hoşnut olarak Rabbine dön. (89/28)

Artık kim verir ve sakınırsa, (92/5)

Ve en güzeli de tasdik ederse, (92/6)

Biz de onu en kolaya hazırlarız (onda başarılı kılarız). (92/7)

Ancak yüce Rabbinin rızasını aramak için (verir). (92/20)

Allah, hüküm verenlerin en üstünü değil midir? (95/8)

İman edip sâlih ameller işleyenlere gelince, halkın en hayırlısı da onlardır. (98/7)

Rableri katında onların ödülleri, içinde ebedi kalıcılar olmak üzere altından ırmaklar akan Adn cennetleridir. Allah, onlardan razı olmuştur, kendileri de O'ndan razı (hoşnut memnun) kalmışlardır. İşte bu, Rabbinden ‘içi titreyerek korku duyan kimse' içindir. (98/8)

De ki: O, Allah birdir. (112/1)

Allah sameddir. (112/2)

O, doğurmamış ve doğmamıştır. (112/3)



Kim Rabbinin makamından korkar ve nefsi heva (istek ve tutkular) dan sakındırırsa, (79/40)

Bir nutfeden (spermadan) yarattı da ona şekil verdi. (80/19)

Hayır! (İnsan) Allah'ın emrettiğini yapmadı. (80/23)

Alemlerin Rabbi Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. (81/29)

Öyle bir gün ki, insanlar o günde âlemlerin Rabbinin huzurunda divan duracaklardır. (83/6)

Oysa gerçekten Rabbi onu görüyordu. (84/15)
 

E R H A N

New member
öfkelenme kardeşim
sinirlenme
kızma
Allah a ulaşmayı dileyin ruhunuzu Allah a teslim etmeyi kalben isteğin aksi halde gideceğiniz yer cehennem
aksi halde amelleriiniz heba olacak dememizden dolayı mı bize kızıyosunuz
neden
yoksa bunu Mehdi Resul den başka kimseden duymadınız diyemi inanmıyosunuz

sevgili admin lütfen konunun dağılmasına izin vermeyin ve bu yazılarıda bu konudan silin adamlar ısrarla
bize Allah ı öğreten
bizi doğru yola ileten
namaza zikre oruca başlatan
kuranı öğreten
mürşidimize dil uzatmaktan başka birşey yapmıyorlar
 

Karababa

Member
İİ de kardeş bizlere Allahı öğreten
bizi doğru yola ileten
namazı, zikri ve orucu tanıtan
kuranı bizzat öğreten,

RASULLULLAH Muhammet mustafa S.a.v
neyin polemiğini yapmaya çalışıyorsun.
kendi Dilinin Hangi Kovana girmekte Nefsini bir sorgula İnşaallah.

Ve rasul mevzuunu Gönlünüzde yaşatın.
 

mesud

New member
E R H A N' Alıntı:
öfkelenme kardeşim
sinirlenme
kızma
Allah a ulaşmayı dileyin ruhunuzu Allah a teslim etmeyi kalben isteğin aksi halde gideceğiniz yer cehennem
aksi halde amelleriiniz heba olacak dememizden dolayı mı bize kızıyosunuz
neden
yoksa bunu Mehdi Resul den başka kimseden duymadınız diyemi inanmıyosunuz

sevgili admin lütfen konunun dağılmasına izin vermeyin ve bu yazılarıda bu konudan silin adamlar ısrarla
bize Allah ı öğreten
bizi doğru yola ileten
namaza zikre oruca başlatan
kuranı öğreten
mürşidimize dil uzatmaktan başka birşey yapmıyorlar


bak kardeşim senin o efendin olacak adam kurana ve allah'a dil uzatıyorda sesiniz çıkmıyor e efendimiz öyle ndiyorsa öyledir
haşa Allah'kuranda eksiklikmi yapmış şimdi iskender ayetlere parentezler ve o parentezlerde kuranla ilişkisi yok hata insanı dinmden çıkaran yazılar ekliyor bu Allaha've kitabına hakaret deyilmi


KURANI ÖĞRETİYOR YOKSA KURANA PARENTEZLER EKLİYEREK KENDİ KÖNHE FİKİRLERİNİ ŞİRK ÖĞRETİLERİNİ KURANDIR DİYE ÖĞRETİYOR
ALLAH'AŞKINA İSKENDERİN KURANDIR DİYE VERDİĞİ AYETLEREDE BAKIN
BİRDE DİĞER MEALERE BAKIN YADA ELİNİZE ALIN BİR SOZLUK BAKIN BU ADAMIN TEK GAYESİ DİNİMİZİ YOZLAŞTIRMAK

BURDAKİ İNSANLAR YUZLERCE KEZ DUYDU OKUDULAR İKURAN ALLAH'TAN KORKUN DERKEN İSKENDER HAYIR ALLAH'TAN KORKMAYIN PEKİ EY İSKENDER DENİLEN M......... ALLAH'BENDEN KORKUN SENDE ALLAH'TAN KORKMAYIN DİYORSUN VE SENİN MURŞİTLERİNDE EVET KORKMAMAMIZ LAZIM KURANMI SİZİN İÇİN ÖLÇU YOKSA İSKENDERMİ BAKALIM KURAN NE DİYOR

YALNIZCA ALLAH’TAN KORKMAK



Ey insanlar sizi tek bir nefisten yaratan, ondan eşini yaratan ve her ikisinden birçok erkek ve kadın türetip-yayan Rabbinizden korkup-sakının. Ve (yine) kendisiyle, birbirinizle dilekleştiğiniz Allah’tan ve akrabalık (bağlarını koparmak)tan sakının. Şüphesiz Allah, sizin üzerinizde gözeticidir. (Nisa Suresi, 1)

Yanınızda olan (Tevrat)ı, doğrulayıcı olarak indirdiğime (Kur’an’a) iman edin; onu inkâr edenlerin ilki siz olmayın ve ayetlerimizi az bir değer karşılığında değişmeyin. Ve yalnızca benden korkun. (Bakara Suresi, 41)

İşte bu şeytan, ancak kendi dostlarını korkutur. Siz onlardan korkmayın, eğer mü’minlerseniz, Ben’den korkun. (Al-i İmran Suresi, 175)

Allah’ın üzerinizdeki nimetini ve: “İşittik ve itaat ettik” dediğinizde sizi, kendisiyle bağladığı sözünü (misakını) anın. Allah’tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, sinelerin özünde olanı bilendir. (Maide Suresi, 7)



Ey iman edenler, Allah’tan sakınıp-korkun ve O’nun elçisine iman edin, size kendi rahmetinden iki kat (güzel karşılık) versin. Size kendisiyle yürüyeceğiniz bir nur kılsın ve size mağfiret etsin. Allah çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. (Hadid Suresi, 28)

ALLAH’TAN KORKABİLDİĞİNCE ÇOK KORKMAK



Ey iman edenler, Allah’tan nasıl korkup-sakınmak gerekiyorsa öylece korkup-sakının ve siz, ancak müslüman olmaktan başka (bir din ve tutum üzerinde) ölmeyin. (Al-i İmran Suresi, 102)

Öyleyse güç yetirebildiğiniz kadar Allah’tan korkup-sakının, dinleyin ve itaat edin. Kendi nefsinize hayır (en büyük yarar) olmak üzere infakta bulunun. Kim nefsinin bencil-tutkularından (ya da cimri tutumundan) korunursa; işte onlar, felah (kurtuluş) bulanlardır. (Teğabun Suresi, 16)




EY İSKENDERİN MURİTLERİ İSKENDER DENİLEN FİTNECİYE HAKERET EDEN YOK İSKENDERİN KURANA VE ALLAH A İFTİRA ATIYOR VE BEN ONA BUNU HATIRLATIYORUM HZ MUHAMEDE BU SİTEDE İFTİRA ATILAR HAZRETİ AİŞE ANNEMİZE İFTİRA ATILAR ALLAH A İFTİRA ATILAR HATA KUFUR EDENLER OLDU VE BEN YAZILARINI TAKİP ETİM BU SİTEDE BULUNAN BUTUN ARKADAŞLARDA O İNSANLARA TEPKİLERİNİ GÖSTERDİLER AMA SİZ LERDEN BİR TEPKİ GÖRMEDİM ÇUNKU ONLAR İSKENDERE DOKUNMUYOR HATA İSKENDERİN FELFESESİ ONLARA DAHADA YARIYOR İSKENDERE DOKUNMAYINDA İŞTE SİZİN DİNİNİZ BU
 

E R H A N

New member
sevgili kardeşim
siz iftiradan başka bilmezmisiniz
http://www.islamforum.net/showthread.php?t=842
http://www.islamforum.net/showthread.php?t=581
http://www.islamforum.net/showthread.php?t=782
http://www.islamforum.net/showthread.php?t=34
http://www.islamforum.net/showthread.php?t=751

haklı çıkmak için her yolu deniyosunuz
ama şunu bilinki babalarınızdan abilerinizden atalarınızdan gördüğünüz öğrendiğiniz lim kuran ilmi değil
ve sizi cehennemden kurtarmaya yetmez
bu bir tebliğdir
anlamıyomuısunuz
Mehdi Resul o yüzden gönderildi zaten
Kuranın resmi
islamın ismi
kaldığı için
kuran terk edildiği için
/FURKAN-30: Ve kâler resûlu yâ rabbi inne kavmîttehazû hâzel kur’âne mehcûrâ(mehcûran).
Resûl dedi ki: “Yarab, kavmim Kur’ân’ı terkettiler.”
 

Karababa

Member
Muhammed mustafa Sav. e laf söylenirken sen kitap savunan. İskender öneren değilmisin.
Tevhidi yaralayan deilmisin de sana iftiraada bulunuyoruz Oku yazınıda göster Bizlerede yanlışımızı.
E R H A N' Alıntı:
sevgili kardeş
sen bu gün islam olduğunu iddia eden ülkelere bakarak islamı yargılama
Kuran ı incele
göreceksinki gerçek islam
her dalda en ileriyi temsil eder
sahabedir gerçek islamı yaşayan ve
ota buta tapan cahil halkı
ilimlendiren
fatih sultan Mehmettir gerçek islamı yaşayan
ve en ileri teknolojiye sahip ordusuyla ve Allah ın yardımıyla bize istanbulu hediye eden
y.s.selimdir
avrupaya ilmi ulaştıran
almanyadan kaçan fransız kralını
koruyan,
pislikten parfüm gibi icatların arandığı parise tuvalet yapmasını öğreten
sakın ıraka,suriyeye,irana,şuan ki türkiyeye bakıpta kuranı yargılama
kendine çok yazık edersin

Takdir mi etmeliyiz! Hakirmi görmeliyiz !
Özrün Kabahatinden Büyük..
 

E R H A N

New member
Sevgili Mesud
Sen Seneler önce Yazilmiş
Allahin Korumasi Altinda Olmayan Veya Ilmi Okullardan öğrenmiş Nefsi Kapkara,nefs Tezkiyesi Yapmayan Diplomalilarin Meallerine Bakarak,
Mehdi Resulün Mealini,şuan Bu Zaman A Göre Allah Tarafindan Yazdirilmiş Meale Inanmiyorsun
Keyfin Bilir
Bu Okadarda önemli Değil
Akletmediğin Için Sen Yanacaksin
Ama Yetmezmiş Gibi Bir De Başkalarina Karşi Hakli çikmak Için Iftira Atiyor Başkalarinida Yanliş Yönlerdiriyor,vebal Aliyosun
Işte Budurum çok Vahim
Artik
Ya Incele Tada Sus
Anlamiyomusun
Bizde üzülüyoruz Azabini Arttirma
Iblis Kis Kis Gülüyor
 
Üst