Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kuranı kerim-i herkes aynı şekilde mi anlar??

muhammedordusu

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
177
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
www.mucadeleci.com
selamun aleykum arkadaşlar.(biriniz selamı alsın):)

bildiğiniz üzere bu sitede de bazı arkadaşlarımız dinimizi sadece kuranı kerimden öğrenebileceğimizi hadislere ya da çeşitli rivayetlere gerek duyulmadığını söylüyorlar.onların dediğine göre kuranı herkes aynı şekilde anlarmış.ama bir ayet var ki ben o ayetle ilgili olayın kahramanından gerçeği duymadıkça/okumadıkça kendi bildiğimin doğru olduğunu sanıyordum.belki benim gibi bir çok arkadaşta tefsirlere ya da parantez içindeki açıklamalara bakmayana kadar onlar da yanlış biliyor olabilirlerdi.neyse konuya geçelim.bildiğiniz gibi tebuk seferinde kab bin malik ve iki sahabi daha tambellikleri dolayısıyla savaştan geri kalmışlardı ve onlar hakkında ayet inmişti.işte ben o ayetteki bir ifadeyi yanlış biliyordum.

(Savaştan) Geri bırakılan üç (kişiyi) de (bağışladı). Öyle ki, bütün genişliğine rağmen yeryüzü onlara dar gelmişti, nefisleri de kendilerine dar (sıkıntılı) gelmişti ve O'nun dışında (yine) Allah'tan başka bir sığınacak olmadığını iyice anladılar. Sonra tevbe etsinler diye onların tevbesini kabul etti. Şüphesiz Allah, (yalnızca) O, tevbeleri kabul edendir, esirgeyendir.(tebve 118)

bildiğiniz gibi parantez içindeki cümleler kuranda yer almaz diye biliyorum.sadece arapça kelimeler türkçeye çevrilirken anlaşılsın diye çeviren kişi tarafından parantez içine bazı kelimeler yazılşır.şimdi sizden o parantez içindeki cümleleri görmemnizi istiyorum.yani

Geri bırakılan üç de (bağışladı). Öyle ki, bütün genişliğine...

şimdi bu ayyeten ne anlıyorsunuz.örneğin ben gerçeği bilmeden önce "geri bırakılan"kelimelerinden savaştan geri bırakılan kişileri bilşiyordum.halbu ki gerçekte o geri bırakılna manası haklarındaki kararın daha verşilmemiş olmasıdır.şimdi diyebilirisiniz senin kaafan almamış sen yanlış anlamışsın.hani herkes aynı şekilde anlardı.bana mutlaka birinin bunu açıklamsı gerekmez miydi?
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Ve Aleyküm Selam kardeş.
Kuran-ı Kerim bütün zamanlara hitap ediyor gibi birşey görüyorum. :)


117- Andolsun Allah, Peygamberin, muhacirlerin ve ensarın üzerine tevbe ihsan etti. Ki onlar -içlerinde bir bölümünün kalbi neredeyse kaymak üzereyken- ona güçlük saatinde tabi oldular. Sonra onların tevbelerini kabul etti. Çünkü O, onlara (karşı) çok şefkatlidir, çok esirgeyicidir.

Geri bırakılan üç de . Öyle ki, bütün genişliğine rağmen yeryüzü onlara dar gelmişti, nefisleri de kendilerine dar (sıkıntılı) gelmişti ve O'nun dışında (yine) Allah'tan başka bir sığınacak olmadığını iyice anladılar. Sonra tevbe etsinler diye onların tevbesini kabul etti. Şüphesiz Allah, O, tevbeleri kabul edendir, esirgeyendir.(tebve 118)


Kesin. :D
Siz dilemiş miydiniz? Ben dilemiştim, ordan hatırladım.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Kişi Kur'an öğrenmek için canü gönülden niyet eder ve FESTEİZ BİLLAH diyerek, samimiyetle yönelirse, Kur'anı çok kısa zamanda Allah'ın istediği doğrultuda anlayacaktır ki bu çeşitli deneylerle kanıtlanmış bir olaydır..
Ayetlerin anlaşılır, açık ve kolay olduğuna inanarak, (ön motivasyon) yürüdüğü yolda adımlarını sabit kılarak ve ANLAYAMAYORUM, KAVRAYAMIYORUM gibi vesveselere kapılmadan okunduğunda, büyük adımlar katettiğini görecektir..


2:99 Sana apaçık ayetler indirdik. Yoldan çıkmış olanlardan başkası onları inkar etmez.

Asla Kur'anı ikinci, üçüncü sıraya koymadan, çok basit sıkıntı ve problemleri bile Kur'ana arzederek, Kur'anı hayatın tam içine katarak, sadece cami ve evlerde değil, Sokaklar, caddeler ve yaşanabilen tüm mekanlarda Kur'ana söz hakkı vererek yapılan çalışmalar semeresini kat be kat verecektir..

2:101 Yanlarındakini doğrulayan bir elçi ALLAH tarafından görevli olarak kendilerine gelince, kitap verilenlerin bazısı, ALLAH'ın kitabını sırtlarının ardına attı. Bilmezlermiş gibi...

2:176 Böyledir; çünkü ALLAH gerçeği içeren kitabı indirmiştir ve kitap hakkında tartışanlar ise doğrusu derin bir anlaşmazlık içindedir.

Tek gerçek, tek doğru ve tek tartışılamayan şeyin vahy olduğu inancı muhakkak beyinlere kazınmalı, Ne pahasına olursa olsun, Kur7anın yanına başka eserler konmamalı, Kaynak olarak sadece Kur'an alınmalı, problemi veren Allah'ın muhakkak devasını verdiğinede inanmalı ve tüm problemlerin çözümü Kur'anda aranmalıdır, Hz. Ebu Bekrin dediği gibi, 2DEVEM BİLE KAYBOLSA KUR'AN DA ARARIM".. Bu iman ve inançla yaklaşıldığında Kur'anın bir güneş gibi tüm karanlıkları yırttığı apaşikar ortaya çıkacaktır..

2:209 Size apaçık deliller gelmesine rağmen doğru yoldan kayarsanız, bilesiniz ki ALLAH Üstündür, Bilgedir.

Kısacası, Kur'ana hiçbir şeyi eş ve denk tutmamak şartıyla, saf bir inançla Kur'ana yaklaşan insanın IQ su vasatın altında bile olsa, O'ndan çok şey kazanacağına ve istediği doğruları bulabileceğine inanıyorum, olmaz diyene, bir kez denemesini tavsiye ederim.. Sonra bir daha görüşelim..
 

muhammedordusu

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
177
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
www.mucadeleci.com
ÇAPANOĞLU.

benim IQ vasatın altında mı üstün de mi bilmiyorum ama bildiğim bi şey var ben anlamamıştım ve ben o konu hakkında kab bin malik in açıklamasını okumamış olsaydım daha da öyle düşünecektim.bir de dikkatimi çekti.hadislere bu kadar düşmansınız ama hz.ebubekirin hadislerini örnek olarak önümüze getirdiniz.hz.peygambere yalan isanad eden kişiler hz.ebubekire yalan isnad edemezler mi??lütfen kendinizle çelişmeyin.yani kuranda her şey var.şüpheniz mi vardı hz.ebubekirin sözünü delil olarak getiriyorsunuz.biliyorum diyeceksiniz ki hz.ebubekirin o sözü kuarnla çelişmiyor bilakis onu destekliyor.bende derim ki öyleyse hz.peygamberin de kuarnı tasdikleyici binlerce belkide 10 binlerce hadisi var neden onları da delil olarak getirmiyorsunuz.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
ÇAPANOĞLU.

benim IQ vasatın altında mı üstün de mi bilmiyorum ama bildiğim bi şey var ben anlamamıştım ve ben o konu hakkında kab bin malik in açıklamasını okumamış olsaydım daha da öyle düşünecektim.bir de dikkatimi çekti.hadislere bu kadar düşmansınız ama hz.ebubekirin hadislerini örnek olarak önümüze getirdiniz.hz.peygambere yalan isanad eden kişiler hz.ebubekire yalan isnad edemezler mi??lütfen kendinizle çelişmeyin.yani kuranda her şey var.şüpheniz mi vardı hz.ebubekirin sözünü delil olarak getiriyorsunuz.biliyorum diyeceksiniz ki hz.ebubekirin o sözü kuarnla çelişmiyor bilakis onu destekliyor.bende derim ki öyleyse hz.peygamberin de kuarnı tasdikleyici binlerce belkide 10 binlerce hadisi var neden onları da delil olarak getirmiyorsunuz.

Bu hadis dediğiniz olgu sadece peygamber sözü değil, aynı zamanda Ebu Bekrinde hadisleri var öyle mi..
Yeni birşey daha öğrendim ve bir yaşıma daha girdim, teşekkürler
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Muhammedordusu kardeşimizin klavyesi sürçtü sanırım. Elbette Hz.Ebu Bekir'in (r.anhüm) sözleri hadis değildir. Hadis; sadece Peygamber (s.a.v.) efendimizin sözleridir. Bir an hızlı cevap verdiğinden olabilir, dikkatsizce yazıldığından, o an kafasında belki başka bir şeyi yazmak vardı da iki cümle birbirine geçip değişik bir hal almış da olabilir. Kasıtlı olmadığı zaten samimiyetinden belli oluyor.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
kuran yeter diyenlere güzel soru sormuşsun, ama ben de sık sık sorarım kuran nasıl secde yapmamız gerekiyor? secde nasıl yapılır? anlı yere koymak olduğunu hangi ayette gördük? yada ruku işleminin belden yarım bükmek olduğunu ayetlerden bilemiyoruz ruku ve secde nasıl yapılır? sadece ayetlerle istiyorum, madem ayetlerde herşey açıktır. ozaman secde emrini nasıl uygulucağımızı bize anlatırmısınız_?
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
kuran yeter diyenlere güzel soru sormuşsun, ama ben de sık sık sorarım kuran nasıl secde yapmamız gerekiyor? secde nasıl yapılır? anlı yere koymak olduğunu hangi ayette gördük? yada ruku işleminin belden yarım bükmek olduğunu ayetlerden bilemiyoruz ruku ve secde nasıl yapılır? sadece ayetlerle istiyorum, madem ayetlerde herşey açıktır. ozaman secde emrini nasıl uygulucağımızı bize anlatırmısınız_?


sen çok yaşa e mi seyfullah,
rek'at ve secdenin nasıl yapıldığını bile Kur'an da arıyorsunuz,
gerçi normal sayılmalıdır..
Cünüplükten temizlenmek için Kur'anın verdiği YIKANIN emrini bile anlamayıp, güya, Hz. Aişeye gidip nasıl yıkanılacağını sorup, bir güzel Hz. Aişeye banyo yaptırıp izletenleride gördükten sonra..
Bu kadarı tuhaf kaçmıyor..
Siz istiyorsunuz ki, gözlerimizi nasıl kıpraştıracağız, adımımızı nasıl atacağız, nasıl oturup, kalkacağız bunlar Kur'anda yer alsın..
Bunların insanın doğasında zaten doğuştan varolduğu hesaba katılmadan..
Tamam, ayete göre diyelim namaz kılınamaz...
Hadislere göre bitamam namaz nasıl kılınır, buyur, yaz ve görelim..
Halep ordaysa arşın burada..
 
T

teslimolan

Guest
Dünyadan manzaralar

gebet.jpg


gebet.jpg



isan


Hz. Isa as

carlo-crivelli-altartafel-aus-san-silvestro-i-02157.jpg
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
sevgili teslimolan kardeşim,
yani kısaca diyorsunuz ki..
ANLAYANA SİVRİSİNEK SAZ...
teşekkür
 

muhammedordusu

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
177
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
www.mucadeleci.com
Bu hadis dediğiniz olgu sadece peygamber sözü değil, aynı zamanda Ebu Bekrinde hadisleri var öyle mi..
Yeni birşey daha öğrendim ve bir yaşıma daha girdim, teşekkürler

işte ben buna kııvırtma derim.hz.ebubekirin sözlerine hadis demem bazı sitelere girmemden dolayı olmuştur.yoksa önceden ben hadis demezdim sahabelerin sözüne.neyse konuyu dağıtmayın da soruma cevap verin.neden hz.ebubekirin sözlerini delil olarak getiriyorsunuz da hz.peygamberin kuran ile ilgili hem de kurana ters olmayan sözlerini kabul etmiyorsunuz.bu bişr çelişki değil mi???hz.ebubekir adına yalan uyduran çıkmaz mı??
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
işte ben buna kııvırtma derim.hz.ebubekirin sözlerine hadis demem bazı sitelere girmemden dolayı olmuştur.yoksa önceden ben hadis demezdim sahabelerin sözüne.neyse konuyu dağıtmayın da soruma cevap verin.neden hz.ebubekirin sözlerini delil olarak getiriyorsunuz da hz.peygamberin kuran ile ilgili hem de kurana ters olmayan sözlerini kabul etmiyorsunuz.bu bişr çelişki değil mi???hz.ebubekir adına yalan uyduran çıkmaz mı??

bunun kıvırma neresinde a can..
ister sahabenin sözlerine hadis deyin, ister aliminizin, evliyanızın ya da mahalle bekçisi feyzullahın..
ben hadis diye ayetin direkt işaret ettiğine derim..


casiye 6. Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?

yetmez mi yoksa..
 

muhammedordusu

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
177
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
www.mucadeleci.com
bunun kıvırma neresinde a can..
ister sahabenin sözlerine hadis deyin, ister aliminizin, evliyanızın ya da mahalle bekçisi feyzullahın..
ben hadis diye ayetin direkt işaret ettiğine derim..


casiye 6. Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?

yetmez mi yoksa..

madem yetiyorda neden kuranı kerimde her şeyin bulunduğuna delil olarak hz.ebubekirin sözünü getiriyorsun.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
madem yetiyorda neden kuranı kerimde her şeyin bulunduğuna delil olarak hz.ebubekirin sözünü getiriyorsun.

bak candaşım, sinyali bozulmuş Temel'in arabası gibi etrafında döneleyip duruyorsun..
1- Ebu bekrin sözü dini kurallar belirlemez, seninkide belirlemez, bunun için, seninde güzel kelimelerini kullanabilirim, sakıncası yok, çünkü dine hüküm koyma özelliği bulunmayan şeylerdir..
2- Siz Dinin kurallarını belirlerken Allahın ayetlerinin yanına Peygamberin sözlerini de koyuyorsunuz ki, İslam şirket dini değeldir ve şirki en büyük günah sayar, bu, bir peygambere bile olsa, izin verilmeyecek bir durumdur..
3- Kur'an imanımızın tek kaynağıdır, Kur'an dışı kaynaklara iman etmek ya da etmemek önemli değildir ama, Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur..
4- HZ: İsanın öğretileri din kabul edilince nasıl ki O din iptal ediliyorsa, Hz. Muhammed'in din adına vahy dışı öğretileri de O dinin iptalini gerektirir, çünkü, Din konusunun tek hükümcüsü Allah'tır, buna bir ikincisini eklediğiniz an bu şirket dini olur, dediğim gibi, İslam şirke kökünden karşıdır..
 
T

teslimolan

Guest
Aztek ve maya lari aradim simdi bulamadim ilerde denk gelirsem onlarida eklicem.
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
bak candaşım, sinyali bozulmuş Temel'in arabası gibi etrafında döneleyip duruyorsun..
1- Ebu bekrin sözü dini kurallar belirlemez, seninkide belirlemez, bunun için, seninde güzel kelimelerini kullanabilirim, sakıncası yok, çünkü dine hüküm koyma özelliği bulunmayan şeylerdir..
2- Siz Dinin kurallarını belirlerken Allahın ayetlerinin yanına Peygamberin sözlerini de koyuyorsunuz ki, İslam şirket dini değeldir ve şirki en büyük günah sayar, bu, bir peygambere bile olsa, izin verilmeyecek bir durumdur..
3- Kur'an imanımızın tek kaynağıdır, Kur'an dışı kaynaklara iman etmek ya da etmemek önemli değildir ama, Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur..
4- HZ: İsanın öğretileri din kabul edilince nasıl ki O din iptal ediliyorsa, Hz. Muhammed'in din adına vahy dışı öğretileri de O dinin iptalini gerektirir, çünkü, Din konusunun tek hükümcüsü Allah'tır, buna bir ikincisini eklediğiniz an bu şirket dini olur, dediğim gibi, İslam şirke kökünden karşıdır..

saygıdeğer ÇAPANOĞLU kardeşim..
peygamber efendimizin vahiy dışı öğretileri ne demek

necm suresi:
3. O, hevâdan (arzularına göre) konuşmaz.
4. O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
dedikleriniz bu ayetlere ters değil mi??


ayrıca burda ne demek istediz
[3- Kur'an imanımızın tek kaynağıdır, Kur'an dışı kaynaklara iman etmek ya da etmemek önemli değildir ama, Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur..

selametle..
 

muhammedordusu

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
177
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
www.mucadeleci.com
bak candaşım, sinyali bozulmuş Temel'in arabası gibi etrafında döneleyip duruyorsun..
1- Ebu bekrin sözü dini kurallar belirlemez, seninkide belirlemez, bunun için, seninde güzel kelimelerini kullanabilirim, sakıncası yok, çünkü dine hüküm koyma özelliği bulunmayan şeylerdir..
2- Siz Dinin kurallarını belirlerken Allahın ayetlerinin yanına Peygamberin sözlerini de koyuyorsunuz ki, İslam şirket dini değeldir ve şirki en büyük günah sayar, bu, bir peygambere bile olsa, izin verilmeyecek bir durumdur..
3- Kur'an imanımızın tek kaynağıdır, Kur'an dışı kaynaklara iman etmek ya da etmemek önemli değildir ama, Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur..
4- HZ: İsanın öğretileri din kabul edilince nasıl ki O din iptal ediliyorsa, Hz. Muhammed'in din adına vahy dışı öğretileri de O dinin iptalini gerektirir, çünkü, Din konusunun tek hükümcüsü Allah'tır, buna bir ikincisini eklediğiniz an bu şirket dini olur, dediğim gibi, İslam şirke kökünden karşıdır..

sana katıldığım nokta var.örneğin kuranın tk bir hükmünü inakr eden dinden çıkar.tabiki doğru.ama bizim kuranın değil bir hükmünü bir harfini inkar ettiğimiz ya da değiştiğini savınmamız gibi bir4 iddiamız yok.zaten bunu diyen kişi kafir olmuştur.ikinci olarak sunu söyliyim.biz ALLAHIN ayetlerinin yanına hadisleri koymuyoruz.hadisleri ayetlerin daha iyi anlaşılması için delil olarak getiriyoruz.yoksa bizde biliyoruz ki bu dinin temel kaynağı kuranı kerimdir.istersen söyle bir örnek vereyim.örneğin kuranı kerimde"Şüphesiz o zikri (Kur'an'ı) biz indirdik biz! Onun koruyucusu da elbette biziz"(hicr 9)ayetiyle ALLAH kuranı kerimi koruyacağını belirtiyor.şimödi farzedelimki(yanlış anlaşılmasın sadece bir varsayım)peygamber efendimiz de bu ayete dayanarak kuran değiştirilemez hiç bir kitap kuranın seviyesine ulaşamaz kuranı savunan kişi kafir olmuştur derse bunun ne sakıncası olur.diyebilirisn ki ne gerek var peygamberin demesine zaten kuranda geçiyor.öyleyse bende sana "Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur.."bu sözü söylemen e gerek yoktu derim.ne alakası var dediğini duyar gibiyim..ama emin ol çok alakası var.senin nasıl bizi ikna için ya da bilgi vermek için kuranın bir hükmünü bize açıklıyorsun/bildiriyorsun peygamberde ashabına bunları açıklıyordu.ey bizim peygamberin hadislerine bilgisine ashabtan daha çok ihtiyacımız olduğuna göre kuranı daha iyi anlamak için hadislere başvurmamız kadar doğal bir şey olamaz.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
saygıdeğer ÇAPANOĞLU kardeşim..
peygamber efendimizin vahiy dışı öğretileri ne demek

necm suresi:
3. O, hevâdan (arzularına göre) konuşmaz.
4. O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
dedikleriniz bu ayetlere ters değil mi??


ayrıca burda ne demek istediz


selametle..


Peygamberin vahy dışında öğretileri olamaz, bu zaten yazdığınız ayetle tescillidir.. Ama, birileri Peygamberin vahy dışı öğretilerinin de bulunduğu iddiasındadır ki, hakka suresinin sonunda bakın Allah bu iddiayı nasıl çürütür..


43. Evrenlerin Rabbinden indirilmedir.

44. O bize bazı sözler yakıştırsa,

45. Biz onu kuvvetle yakalar,

46. Sonra, ondan vahyi keserdik.

47. Ve sizden kimse de buna engel olamazdı.

48. Kuşkusuz bu, erdemliler için bir hatırlatmadır.

49. İçinizden yalanlayanlar olduğunu iyi biliyoruz.

50. O, inkarcılar için bir üzüntü kaynağıdır.

51. O, kuşkusuz mutlak gerçektir.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
sana katıldığım nokta var.örneğin kuranın tk bir hükmünü inakr eden dinden çıkar.tabiki doğru.ama bizim kuranın değil bir hükmünü bir harfini inkar ettiğimiz ya da değiştiğini savınmamız gibi bir4 iddiamız yok.zaten bunu diyen kişi kafir olmuştur.ikinci olarak sunu söyliyim.biz ALLAHIN ayetlerinin yanına hadisleri koymuyoruz.hadisleri ayetlerin daha iyi anlaşılması için delil olarak getiriyoruz.yoksa bizde biliyoruz ki bu dinin temel kaynağı kuranı kerimdir.istersen söyle bir örnek vereyim.örneğin kuranı kerimde"Şüphesiz o zikri (Kur'an'ı) biz indirdik biz! Onun koruyucusu da elbette biziz"(hicr 9)ayetiyle ALLAH kuranı kerimi koruyacağını belirtiyor.şimödi farzedelimki(yanlış anlaşılmasın sadece bir varsayım)peygamber efendimiz de bu ayete dayanarak kuran değiştirilemez hiç bir kitap kuranın seviyesine ulaşamaz kuranı savunan kişi kafir olmuştur derse bunun ne sakıncası olur.diyebilirisn ki ne gerek var peygamberin demesine zaten kuranda geçiyor.öyleyse bende sana "Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur.."bu sözü söylemen e gerek yoktu derim.ne alakası var dediğini duyar gibiyim..ama emin ol çok alakası var.senin nasıl bizi ikna için ya da bilgi vermek için kuranın bir hükmünü bize açıklıyorsun/bildiriyorsun peygamberde ashabına bunları açıklıyordu.ey bizim peygamberin hadislerine bilgisine ashabtan daha çok ihtiyacımız olduğuna göre kuranı daha iyi anlamak için hadislere başvurmamız kadar doğal bir şey olamaz.


Sevgili kardeşim,
aynı şeylerden bahsetmiyoruz onun için anlaşamıyoruz,
gel seninle şu imzan var ya, orda bari anlaşalım da, bu mesele kapansın..
TOPARLANIN, CİHADA ÇIKIYORUZ...
Bak, bir ortak payda bulduk, şimdilik bu yeterli olsun..

(biraz değiştirdim, kusura kalma)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
sana katıldığım nokta var.örneğin kuranın tk bir hükmünü inakr eden dinden çıkar.tabiki doğru.ama bizim kuranın değil bir hükmünü bir harfini inkar ettiğimiz ya da değiştiğini savınmamız gibi bir4 iddiamız yok.zaten bunu diyen kişi kafir olmuştur.ikinci olarak sunu söyliyim.biz ALLAHIN ayetlerinin yanına hadisleri koymuyoruz.hadisleri ayetlerin daha iyi anlaşılması için delil olarak getiriyoruz.yoksa bizde biliyoruz ki bu dinin temel kaynağı kuranı kerimdir.istersen söyle bir örnek vereyim.örneğin kuranı kerimde"Şüphesiz o zikri (Kur'an'ı) biz indirdik biz! Onun koruyucusu da elbette biziz"(hicr 9)ayetiyle ALLAH kuranı kerimi koruyacağını belirtiyor.şimödi farzedelimki(yanlış anlaşılmasın sadece bir varsayım)peygamber efendimiz de bu ayete dayanarak kuran değiştirilemez hiç bir kitap kuranın seviyesine ulaşamaz kuranı savunan kişi kafir olmuştur derse bunun ne sakıncası olur.diyebilirisn ki ne gerek var peygamberin demesine zaten kuranda geçiyor.öyleyse bende sana "Kur'anın bir hükmünü reddeden dinden çıkar, aradaki fark budur.."bu sözü söylemen e gerek yoktu derim.ne alakası var dediğini duyar gibiyim..ama emin ol çok alakası var.senin nasıl bizi ikna için ya da bilgi vermek için kuranın bir hükmünü bize açıklıyorsun/bildiriyorsun peygamberde ashabına bunları açıklıyordu.ey bizim peygamberin hadislerine bilgisine ashabtan daha çok ihtiyacımız olduğuna göre kuranı daha iyi anlamak için hadislere başvurmamız kadar doğal bir şey olamaz.


Sevgi deger kardesim,seni anlamakta zorlandim acaba biraz bilgi verirmisin;

hadisleri ayetlerin daha iyi anlaşılması için delil olarak getiriyoruz

Acaba asagidaki hadis hangi ayetin aciklamasinda kullanildiki 1300 yildir insanlari tasladiniz?

Buhari 63:27

“Cahiliye döneminde etrafı başka maymunlarla sarılmış dişi bir maymun gördüm. Hepsi onu zina yaptığı için taşlıyordu. Ben de onlarla beraber taşladım.”
Lütfen bir aciklama yapiniz cok merak ettim?Allaha emanet olun.
 
Üst Alt