Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kur'an mesajının içeriği

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
بســـم الله الرحمن الرحيم
“Bu (Kur’an), kendisiyle uyarıl (ıp sakındırıl) sınlar, O’nun bir tek ilah olduğunu gerçekten bilsinler ve (temiz) akıl sahibleri (düşünüp) öğüt alsınlar diye insanlara (gönderilmiş) bir tebliğdir.” (İbrahim Sûresi, 14/52)

Bu tebliğin, bu bildirinin başlıca temel maksadı "insanların Yüce Allah'ın yalnız ve yalnız tek bir ilah" olduğunu duyup öğrenmeleridir. Bu hem Allah'ın dininin başlıca ilkesidir, hem de İslâm hayat sisteminin dayandığı asıl noktadır.

Tabiatı itibariyle asıl maksad bilgi olmayıp, bu bilginin öngördüğü ilkeye göre insanların günlük hayatlarını yönlendirmeleridir.

İnsanların, "Allah'tan başka ibadete layık ilah yoktur" ilkesine dayanan İslâm dinine bağlanmalarıdır.

Madem ki O'ndan başka ibadete layık ilah yoktur; insanlar sadece O'na karşı boyun eğmelidirler. Çünkü Rablık ve Hakimiyet; efendilik, uygulama, kanun koyma ve hayata yön verme sıfatlarına haiz olanın hakkıdır.

İnsanların hayatlarını bu temel ilkeye dayandırmaları, onları, beşerin yine kendisi gibi bir beşere kul olmasına ve ona itaat edip boyun eğmesine dayanan cahili hayat sistemlerinden ayrı kılar. Bu ayrılış, inanç ve düşüncede, ibadet amaçlı ferdi davranışlarda, ahlâk kurallarında, değer ve ölçülerde kendini gösterir. Aynı zamanda bu ayrılık ekonomik ve toplumsal sistemlerde, fert ve toplum hayatının her alanında ortaya çıkar.

Hiç kuşkusuz bir ve tek olan Allah'ın uluhiyetine ve onun bu uluhiyetinde ortağı olmadığına dair inanç şekli hayatın her alanını kapsayan eksiksiz bir yaşam biçiminin temelini oluşturur. İslâm akidesinin sınırları, hayatın en ince noktalarını içine alacak kadar geniş ve pratiği olmayan bir inanç sisteminden çok daha kapsamlıdır. Kalbde yer eden ve pratikte hiçbir etkisi olmayan bir inanış şekli kendi başına kesinlikle yeterli değildir. Bu akide, bu inanış biçimi, ahlâk sorununu nasıl bir inanç sorunu haline getirmiş ise, aynı şekilde hakimiyet sorununuda bir inanç sorunu haline getirmiştir. Ahlâk ve değer ölçülerini kapsadığı gibi, rejim ve kanunları da kapsayan hayat sistemi bu akideden kaynaklanır. İnanç noktasında hepsi aynı seviyede ve aynı derecede öneme sahiptirler.

Biz bu dinin akideden asıl kastettiğini en iyi biçimde kavramadan, Allah'dan başka ibadete layık ilah olmadığına ve Muhammed (s.a.v)'in Allah'ın Kul'u ve Rasul'ü olduğuna şahitlik etmenin anlamını bilip öğrenmeden, Kur'an'ın anlatmaya çalıştığı mesajları kavrayamayız. Bu şehadetin anlamının sadece O'na boyun eğmek demek olduğunu, sırf namaz esnasında değil, hayatta karşılaşılan her meselede -bu şehadetin-geçerli olduğunu anlamadan Kur'an'ı anlamamız mümkün olmayacaktır.

“Bu (Kur’an), kendisiyle uyarıl (ıp sakındırıl) sınlar, O’nun bir tek ilah olduğunu gerçekten bilsinler ve (temiz) akıl sahibleri (düşünüp) öğüt alsınlar diye insanlara (gönderilmiş) bir tebliğdir.” (İbrahim Sûresi, 14/52)
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
siz şeriatı usulden sayarsınızda biz esastan sayarız.Bu hürriyeti esir almak değil,hürriyetin ta kendisidir.hür olduğunu düşünen birine sen kölesin demek zor iştir.Ama görünende budur.Allah herşeye kadirdir,yeterki imanımızı koruyalım.İslamın ferde bakan yüzü varsa topluma insanlığa bakan yüzüde vardır.diyebiliriz ki İslamın insanlığa ihtiyacı yoktur,insanlığın bu düzene ihitiyacı vardır.sadece cehalet,inat insanlığı zor olana komuş,desek hata mı olur?Allah zalim değil.insanlar zalim,desek.Aldığın nur dersleri sana bu bu bakışı kazandırmış,bizim aldığımız dersler ise bize bu bakışı kazandırmış.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
çok alakası vardır kardeşim.bikere hürriyeti şerriye nedir?rejim nedir?sonra sen cihadı hangi hakla sadece hakiatı vermek olarak alırsın.bir çok ayette mal ve canla şavaşın,cihadın iman ile derin bağını kurarken,senin bu yaptığın indirgemedir.medeniye galebe ikna iledir.bu söz doğrudur.lakin sadece bu değildir.iknaya çalışırsın lakin insan insandır.medeni yahut bedevi.küfri mutlaka mal ve can ile cihad şarttır.burada güç kullanmak,imanın gereğidir.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
size söyleyelim bu gün afganistan,keşmir ve daha başka yerlerde işleri karıştıran müsliman insanlar değildir.buralarda çok çirkin polita kalar dönüyor,bunların arkasını araştırırsanız ne müsliman nede islam siyasetini bulursunuz.Mutlaka inanlar her türlü meselede Allah tealanın hükmünü yapmak,rıza-i ilahiye ermek istiyorlar.Lakin bu bir türlü olmuyor.Burada bu ümmetin cehaleti olduğu gibi münafık ve kafir işbirliği vardır.
İslam devleti esastır.Müslümanın İslam dışı konulara itaat etmesi gibi bir durum söz konusu değildir.Bakınız bize düşen ödev karalı olup,tebliğ ve temsildir.Muhakkak ki İslami eğitim şarttır.Nesillere bu eğitimi vermek şarttır.
Bizim meselemiz tek başına rejim değildir,ama bu şattır.Birde avam meselesi kimse ben avamım demez.Bizim karşımızdaki sorun budur.bu avamı belli bir çitaya yükselmek lazımdır.Sonrası ise gelecektir.Allah'In izni ile..Ayrıca mevzumuz mezhep mevzusu değildir.Hatta sünnettin büyük bir kısmı da değildir.Bunlar ancak İslami bir ortamda neşet eder.bakınız günümüzde insanların bir çoğu Kurandan kopmuşken sünnetin girift meseleri ile bu insanların kafalarını karıştırmak yanlıştır.birde üzerine icma ve kıyas eklersek tam bir kargaşadır.bunlar tekrar değerlendirilebilinicek mevzulardır.Önemli olan ana hatlar ve bu kaideler üzerine yapılanmadır.Bu gün ilk önce bir İslam toplumu oluştumak esastır.Bu konuda her kesime ihtiacımız olduğu açıktır.Önemli olan samimiyettir.selamlar..
 
Üst Alt