Yaratılış kitabı tekbin bize hz ibrahimin çocuğu olmadığını çocuk sahibi olmaktan ümit kestiğini ve allahın çadırındaki ibrahime şöyle seslendiğini söyler.
Şimdi göklere bak ve sayabilirsen gökteki yıldızları say.İbrahim gözleirni gökteki yıldızlara çevirdi ve şöyle bir ses duydu.
Senin soyunda aynı şekilde çoğalacak.
Hanımı sağra 76 hz ibrahim ise 85 yaşındaydı.Kaarısı ibrahime hacer adında mısırlı bir cariyeyi iknici karısı olması içn verdi fakat hanımla cariye arasında geçimsizlik ortaya çıktı.Hacer sağranın kızgınlığından kaçtı ve üzüntü içinde Allaha yalvardı Allah ona melkele mesaj gönderdi senin soyunu o kadar çoğaltacamki onu saymak mümkün olmayacak.melek ona şunları söyledi işte bir çocuğun olacak bir erkek çocuğu dünyaya getireceksin ve adını ismail koyacaksın.Çünkü Allah senin kederini işitti.Sonra hacer ,ibrahim a.s sağrahın yanına döndü.Onlara meleğin söylediklerini haber verdi.
Çocuk doğdunda ibrahim ona Allah işitir anlamındaki ismali adını koydu.İsmail 13 yaşına geldiğinde ibrahim 100 sağra 90 yaşındaydı.
Allah tekrar ibrahim a.s ma seslendi.
Sağranın bir erkek çocuğu dünyaya getireceğini ve adını ishak koymasını söyledi.
Büyük oğlunun Allah katında gözden düşeceğinden korkan ibrahim a.s Allah'a yalvardı.
İbrahim a.s:ismail senin katında yaşamaya devam etsin.
ALLAH C.C :İsmail ile ilgili söylediklerini duydum.Üzülme selamım onun üzerine olsun.Ben onu büyük bir millet yapacağım.Fakat benim ahtim sağra ile gelecek yıl bu vakitte dünyaya gelecek ishak ile yerine gelecek.
Sağra ishaki dünyaya getirdi ve onu kendisi emzirdi.İshak sütten kesildiğinde ibrahim a.s'ma hacer ve ismailin kendi evinde kalmasını gerek olmadığını söyledi.İbrahim a.s ismaili çok sevdiği için buna üzüldü.
Fakat Allah tekrar ibrahime seslendi ve sağranın teklifine uymasını,üzülmemesini söyledi.ismailin korunanlardan olacağını tekrarladı.
İbrahim a.s bir değil iki büyük milletin atası olacaktı.İbrahim a.s beraber akmaması bilakis her birnin kendi yolunda gitmesi gereken 2 manevi ırmağın kaynağı olacaktı.O kesin olarak herşeyin daha güzel olacak inancıyla ismail ve haceri Allahın gözetimine emanet etti.
2 manevi ırmak...
2 Din...
Allah içn 2 dünya...
2 daire...
2 merkez nokta...
Bir yer asla insanların orsanı seçtiği için değil Göklerde seçildiği için mukaddes olur...İbrahim a.s'ım sahasında iki mukkades merkez vardır.Biri yanında diğeri belkide henüz bilmediği yerde.
işte bu ötekisiydi.Hacer ve ismailin götürdüğü bir kıraç arabistan vadisiydi.Vadinin adı bekkeydi.Vadinin darlığı yüzünden bu adı vermişler.Sadece 3 geçiti hariç hertarafı tepelerle çevriliydi.3 geçitin birii kuzeye biri güneye diğeri batıda kızıl denize açılır ve kıyıya 50 mil uzaklıktadır.
Kitaplar hacer ve ismailin bekkeye nasıl ulaştığ hakkında bilgi vermiyor.Kervan yolcularının yardımı ile ulaşmış olsa gerek.Çünkü vadi büyük kervan yollarının üzerindeymiş.Bu yol güney arabistantan akdenize götürülen güzel kokular ve misklerin taşındığı yol .Bu yol bazen misk yolu olarakta adlandırılır.Hacer ve ismail vadiye vardıklarında herhalde kervandan ayrılmışlardır.Ana oğul susuzluktan kavrulmaya başladıklarında hacer oğlunun ölmesinden korktu.Atalarının geneleklerine göre ismailin yattığı yerden Allah'a yalvardı biraz ötesindeki taşa çıkıp yardım gelip gelmediğine baktı.Kimseyi göremeyince karşıdaki yüksek tepeye koştu yine kimseye göremedi .Yarı çılgın vaziyette iki nokta arasından 7 kez geçti.7.cide dinlenmek için kayanın üstüne oturdu ve o anda melek geldi.Allah çocuğun sesini duydu.
Melek:Hacer seni üzen ne ? Korkma çünkü Allah yatan çocuğun sesini duydu.Kalk ve çocuğu kaldır kucağına al çünkü onu biyik bir millet yapacağım.
Allah onun gözlerini açtı ve kaynayan bir su gördü.Allah c.c ismailin topuğunun olduğu yerden bir su kaynağı ffışkırttı.Bundan sonra vadi suyun bolluğu ve güzelliği nedeni ile kervanların konak yeri oldu.Ve kaynak zemzem adını aldı.
Tekbin ibrahim a.s kitabının diğer kolu değil ishak ve soyundan gelenlerin kıtabıdır.ismail ile ilgili şunları yazar.
Ve Allah çocukla beraberdi.Çocuk vahşi doğanın içinde büyüdü.Yaşadı ve bir okçu oldu.Bundan sonra ismailden çok az bahs eder.Sadece ismailin ve ishakın babalarını hebranda beraber gömdüklerini ve birkaç yıl sonra esaunu kuzeni ile yani ismailin kızı ile evlendiğini yazarken ismailin adı geçer.Fakat mezmurda eymihmandarların rabbi senin barınakların ne güzeldir adlı bölümü açarken ismailin ve annesinden zemzemin onların vadiden geçmesi nedeni ile çıktığından bahs eder.mübarek olan gücünü senden alan bekke vadisinden geçip orayı bir su kaynağı yapanların yolunda olan ve onları kalbinde taşıyanlardır.
İsmail ve hacer gittikleri yere ulaştıklarında ibrahim a.s'ın daha 75 yıllık ömrü vardı.Ve oğlunu o kutsal yerde ziyaret etti.
Kuran-ı kerim bize Allahın ibrahim a.s ma ismail ile birlikte zemzem kuyusunun yanına inşa edeceklerin mabedin yerini gösterdiğini söyler.Nasıl yapılacaklarınıda onlara bildirmiştir.Bu mabede şekil olarak küp'e benzediği için kabe adı verilir.4 köşesi pusulanın 4 yönüne göredir.Fakat bu kutsal yerdeki en kutsal nesne yer yüzüne indiğinden beri ebu kubeys tepesinde bulunduğu ve oradan bir melek tarafından ibrahime getirildiği söylenen semavi bir taştır.O cenneten yer yüzüne sütten beyaz bir halde indi.Fakat adem oğlunun günahları onu kararttı.Bu kara taşı kabenin doğu köşesine yerleştirdiler.Mabedin yapımı bittiğinde Allah tekrar ibrahime seslendi.ona bekkeye veya daha sonra adlandırıldığı gibi mekkeye hac geleneğini kurmasını emretti.Bana hiçbirşeyi ortak koşma.Tavaf edenler,kıyam edenler rukuya varanlar için evimi temiz tut.İnsanlar içinde haccı duyur.Gerek yaya gerekse yorgun düşmüş develer üstünde uzaktan sana gelsinler. Hacer ibrahim a.s'ma bekkeye ilk günkü geldiği zaman yaptığı yardım çabalarından bahs etti.Oda hacerin geçtiği iki nokta olan safa ve merve tepeleri arasından hacıların 7 defa geçmelerini haccın gereklerindne birisi kıldı.Daha sonra ibrahim a.s büyük bir ihtimalle kenanda etrafındaki geniş otlaklara buğday ve arpa tarlalarına bakarak
İbarahim a.s :Rabbimiz;gerçekten bn çocuklarımdan bir kısmını beyti haram yanında ekini olmayan bir vadiye yerleştirdim.Rabbimiz dosdoğru namazı kılsınlar diye öyle yaptım.Böylelikle sen insanların bir kısmının kalplerine ilgi duyar kıl ve onları bir takım ürünlerinden rızıklandır.Umulşurki şükür ederler.
Devam edecek yoruldum
Şimdi göklere bak ve sayabilirsen gökteki yıldızları say.İbrahim gözleirni gökteki yıldızlara çevirdi ve şöyle bir ses duydu.
Senin soyunda aynı şekilde çoğalacak.
Hanımı sağra 76 hz ibrahim ise 85 yaşındaydı.Kaarısı ibrahime hacer adında mısırlı bir cariyeyi iknici karısı olması içn verdi fakat hanımla cariye arasında geçimsizlik ortaya çıktı.Hacer sağranın kızgınlığından kaçtı ve üzüntü içinde Allaha yalvardı Allah ona melkele mesaj gönderdi senin soyunu o kadar çoğaltacamki onu saymak mümkün olmayacak.melek ona şunları söyledi işte bir çocuğun olacak bir erkek çocuğu dünyaya getireceksin ve adını ismail koyacaksın.Çünkü Allah senin kederini işitti.Sonra hacer ,ibrahim a.s sağrahın yanına döndü.Onlara meleğin söylediklerini haber verdi.
Çocuk doğdunda ibrahim ona Allah işitir anlamındaki ismali adını koydu.İsmail 13 yaşına geldiğinde ibrahim 100 sağra 90 yaşındaydı.
Allah tekrar ibrahim a.s ma seslendi.
Sağranın bir erkek çocuğu dünyaya getireceğini ve adını ishak koymasını söyledi.
Büyük oğlunun Allah katında gözden düşeceğinden korkan ibrahim a.s Allah'a yalvardı.
İbrahim a.s:ismail senin katında yaşamaya devam etsin.
ALLAH C.C :İsmail ile ilgili söylediklerini duydum.Üzülme selamım onun üzerine olsun.Ben onu büyük bir millet yapacağım.Fakat benim ahtim sağra ile gelecek yıl bu vakitte dünyaya gelecek ishak ile yerine gelecek.
Sağra ishaki dünyaya getirdi ve onu kendisi emzirdi.İshak sütten kesildiğinde ibrahim a.s'ma hacer ve ismailin kendi evinde kalmasını gerek olmadığını söyledi.İbrahim a.s ismaili çok sevdiği için buna üzüldü.
Fakat Allah tekrar ibrahime seslendi ve sağranın teklifine uymasını,üzülmemesini söyledi.ismailin korunanlardan olacağını tekrarladı.
İbrahim a.s bir değil iki büyük milletin atası olacaktı.İbrahim a.s beraber akmaması bilakis her birnin kendi yolunda gitmesi gereken 2 manevi ırmağın kaynağı olacaktı.O kesin olarak herşeyin daha güzel olacak inancıyla ismail ve haceri Allahın gözetimine emanet etti.
2 manevi ırmak...
2 Din...
Allah içn 2 dünya...
2 daire...
2 merkez nokta...
Bir yer asla insanların orsanı seçtiği için değil Göklerde seçildiği için mukaddes olur...İbrahim a.s'ım sahasında iki mukkades merkez vardır.Biri yanında diğeri belkide henüz bilmediği yerde.
işte bu ötekisiydi.Hacer ve ismailin götürdüğü bir kıraç arabistan vadisiydi.Vadinin adı bekkeydi.Vadinin darlığı yüzünden bu adı vermişler.Sadece 3 geçiti hariç hertarafı tepelerle çevriliydi.3 geçitin birii kuzeye biri güneye diğeri batıda kızıl denize açılır ve kıyıya 50 mil uzaklıktadır.
Kitaplar hacer ve ismailin bekkeye nasıl ulaştığ hakkında bilgi vermiyor.Kervan yolcularının yardımı ile ulaşmış olsa gerek.Çünkü vadi büyük kervan yollarının üzerindeymiş.Bu yol güney arabistantan akdenize götürülen güzel kokular ve misklerin taşındığı yol .Bu yol bazen misk yolu olarakta adlandırılır.Hacer ve ismail vadiye vardıklarında herhalde kervandan ayrılmışlardır.Ana oğul susuzluktan kavrulmaya başladıklarında hacer oğlunun ölmesinden korktu.Atalarının geneleklerine göre ismailin yattığı yerden Allah'a yalvardı biraz ötesindeki taşa çıkıp yardım gelip gelmediğine baktı.Kimseyi göremeyince karşıdaki yüksek tepeye koştu yine kimseye göremedi .Yarı çılgın vaziyette iki nokta arasından 7 kez geçti.7.cide dinlenmek için kayanın üstüne oturdu ve o anda melek geldi.Allah çocuğun sesini duydu.
Melek:Hacer seni üzen ne ? Korkma çünkü Allah yatan çocuğun sesini duydu.Kalk ve çocuğu kaldır kucağına al çünkü onu biyik bir millet yapacağım.
Allah onun gözlerini açtı ve kaynayan bir su gördü.Allah c.c ismailin topuğunun olduğu yerden bir su kaynağı ffışkırttı.Bundan sonra vadi suyun bolluğu ve güzelliği nedeni ile kervanların konak yeri oldu.Ve kaynak zemzem adını aldı.
Tekbin ibrahim a.s kitabının diğer kolu değil ishak ve soyundan gelenlerin kıtabıdır.ismail ile ilgili şunları yazar.
Ve Allah çocukla beraberdi.Çocuk vahşi doğanın içinde büyüdü.Yaşadı ve bir okçu oldu.Bundan sonra ismailden çok az bahs eder.Sadece ismailin ve ishakın babalarını hebranda beraber gömdüklerini ve birkaç yıl sonra esaunu kuzeni ile yani ismailin kızı ile evlendiğini yazarken ismailin adı geçer.Fakat mezmurda eymihmandarların rabbi senin barınakların ne güzeldir adlı bölümü açarken ismailin ve annesinden zemzemin onların vadiden geçmesi nedeni ile çıktığından bahs eder.mübarek olan gücünü senden alan bekke vadisinden geçip orayı bir su kaynağı yapanların yolunda olan ve onları kalbinde taşıyanlardır.
İsmail ve hacer gittikleri yere ulaştıklarında ibrahim a.s'ın daha 75 yıllık ömrü vardı.Ve oğlunu o kutsal yerde ziyaret etti.
Kuran-ı kerim bize Allahın ibrahim a.s ma ismail ile birlikte zemzem kuyusunun yanına inşa edeceklerin mabedin yerini gösterdiğini söyler.Nasıl yapılacaklarınıda onlara bildirmiştir.Bu mabede şekil olarak küp'e benzediği için kabe adı verilir.4 köşesi pusulanın 4 yönüne göredir.Fakat bu kutsal yerdeki en kutsal nesne yer yüzüne indiğinden beri ebu kubeys tepesinde bulunduğu ve oradan bir melek tarafından ibrahime getirildiği söylenen semavi bir taştır.O cenneten yer yüzüne sütten beyaz bir halde indi.Fakat adem oğlunun günahları onu kararttı.Bu kara taşı kabenin doğu köşesine yerleştirdiler.Mabedin yapımı bittiğinde Allah tekrar ibrahime seslendi.ona bekkeye veya daha sonra adlandırıldığı gibi mekkeye hac geleneğini kurmasını emretti.Bana hiçbirşeyi ortak koşma.Tavaf edenler,kıyam edenler rukuya varanlar için evimi temiz tut.İnsanlar içinde haccı duyur.Gerek yaya gerekse yorgun düşmüş develer üstünde uzaktan sana gelsinler. Hacer ibrahim a.s'ma bekkeye ilk günkü geldiği zaman yaptığı yardım çabalarından bahs etti.Oda hacerin geçtiği iki nokta olan safa ve merve tepeleri arasından hacıların 7 defa geçmelerini haccın gereklerindne birisi kıldı.Daha sonra ibrahim a.s büyük bir ihtimalle kenanda etrafındaki geniş otlaklara buğday ve arpa tarlalarına bakarak
İbarahim a.s :Rabbimiz;gerçekten bn çocuklarımdan bir kısmını beyti haram yanında ekini olmayan bir vadiye yerleştirdim.Rabbimiz dosdoğru namazı kılsınlar diye öyle yaptım.Böylelikle sen insanların bir kısmının kalplerine ilgi duyar kıl ve onları bir takım ürünlerinden rızıklandır.Umulşurki şükür ederler.
Devam edecek yoruldum