Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Imam Nikahi

Adsiz0000

New member
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaslar, Imam Nikahi yapmadan Evlenmek caiz degilmidir? Yani sadece Devlet, Kağıt üstünde evli görünmek yeterli degilmi?

Bu durumda Eşler öldükten sonra birleşemeyecekmi?
 

byolcu

New member
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Kardeş belki caizdir ama sen yine de imam nikahını yaptırmayı unutma. işini garantiye al.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
imam nikahı şarttır kardeşlerim şöyleki işin inceliklerini incelediğiniz taktirde bazı yanlış sözler nikahı bozmaktadır , buna karşın islam alimleri tekrar nikahı tazeltirler , şayet normal nikahın hükmü çok ehemmiyetli olsaydı böyle bir öneride bulunulmazdı bu yüzden anlıyoruzki tek devlet nikahı kafi değildir.. imam nikahı şarttır. bildiğiniz üzere nikah kıyım şekillerini kıyasladığınızda arada dağlar kadar fark olduğunu görüceksiniz. onun için resmi nikah kıyılıp , dini nikah bir köşeye atılmamalıdır..

saygılarımla...
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
45
imam nikahı

imam nikahı

* İmam nikahlı beraberlikler ve ikinci evlilikler doğru mudur?
* İmam nikahının dindeki yeri nedir?
* İmam nikahının şartları nelerdir?
* Aileden habersiz yapılan imam nikahı sahih midir?
* İmam nikahı nasıl düşer?
* Nikah üzerine bir soru sormak istiyorum. Ben 3 yıl önce nişanlandım ve şu anda yurtdışında yaşıyorum ve anca yılda bir kere Türkiye’ye gidebiliyorum. Nişanlandığım zaman imam nikahı da yaptırmıştım. Bir yıl sonra Türkiye’ye döndüğümde nişanlımın ailesi 10 aydan fazladır nişanlımı görmediğim için nikahın hükmünü kaybettiğini söylediler. Yani bizim nikahımızdan sonra herhangi bir cinsel ilişki olmadığı için evlilerinki gibi olmuyormuş ve uzun sure birbirini görmeyince de nikah hükmünü kaybediyormuş. Böyle bir şey var mıdır?
* Merhaba hocam, ben ailemin yanında kalmıyorum başka şehirde okuyorum ve kız arkadaşım var o da benim gibi ailesinin yanında değil. Yalnız kendisi ile benim bazı çekincelerimiz var; ele ele tutuşmak gibi. Çünkü dinen evli olmadığımız için bunun sakıncaları olabileceğini düşünüyoruz. İmam nikahı kıymak istiyoruz ama ailemize haber veremeyiz. Okulumuz bitmeden izin vereceklerini düşünmüyoruz. İmam nikahı da kıymazsak ele ele tutuşmanın doğru olmadığı düşüncesindeyiz. Şimdi biz ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz? Ayrıca kıyabilirsek okul bittikten sonra nikah sırasında kıyacağımız imam nikahı geçerli olur mu? Yardımcı olursanız seviniriz....not: ikimizde Hanefi mezhebindeniz ve Hanefi mezhebinde aileden habersiz nikahın dinen sakıncası olmadığını yine sizin sitenizden okudum..



İmam nikahlı beraberlikler ve ikinci evlilikler doğru mudur?


Kur'an-ı Kerim, adil davranacağına inanan kişilerin dörde kadar kadınla evlenmelerine müsaade etmiştir. Erkeğin birinci eşine karşı olan bütün hak ve sorumlulukları diğer eşleri için de geçerlidir. Türkiye'de birden fazla evlilikler her zaman olmuştur.

Müslüman olmayan toplumlarda erkeğin birden fazla kadınla birlikteliği yaygındır. İslamiyet, evlilik dışındaki birliktelikleri kesin olarak yasaklayıp evliliği dört kadın ile sınırlamıştır. Karşılıklı hak ve sorumluluklar tespit edilip kanunun koruması altına alınarak kadınların sömürülmesinin önüne geçilmiştir.

Bugün ülkemizde asırlarca bizimle savaşmış ve hala bizi sıkıntılara sokmak için yapmadığını bırakmayan batı toplumundan alınmış kanunlar yürürlüktedir. Bunların toplum yapımıza uyarlanması için bir çaba da sarf edilmemiştir. Meselâ Türk Medeni Kanunu, 1926 yılında, İsviçre Federal Kanunu’ndan iktibas edilmiş olduğundan bize ve çağımızın ihtiyaçlarına uymayan bir çok hükümleri vardır.

Türkiye'deki Müslümanları Hıristiyan yapamayacağımıza ve Kur’an’daki hükümleri değiştirmeye kimsenin gücü yetmeyeceğine göre Kur’an’ın tanıdığı birden fazla kadınla evlenme hakkına mani olunamamıştır. Üstelik bugün bu, çok yaygınlaşmıştır.

Menfaatleri söz konusu olduğu zaman dindarlaşan ama aleyhlerine olduğu zaman dinin hükümlerini görmezlikten gelenlerin sayısı oldukça kabarıktır. Devlet ve kanunlar bu gibi hallerde devreye girip zulme mani olmak için vardır. Bu sebeple ikinci eşle ilgili hukuki düzenleme yapılması çok acil ihtiyaçlardandır. Aksi taktirde sadece kendimizi kandırırız ve İslam’ın bir hükmü, menfaatinden başka bir şey düşünmeyen kişilerin elinde bir zulüm vasıtası olarak kullanılabilir.

Üste Dön
İmam nikahının dindeki yeri nedir?


Nikah, aralarında evlenme engeli olmayan kadınla erkeğin evlenme kararlarını şahitler huzurunda açıklamalarından ibarettir. Dini nikah, dinimizin öngördüğü şartlara uyularak kıyılan nikahtır. Bunun, şahitlerin ve karı-koca adayının durumu, kocanın kadına mehir ödeme yükümlülüğü ve velinin onayı gibi medeni kanunda bulunmayan tarafları vardır.

Ayrıca Medeni Kanun, süt kardeşliğini ve din farkını evlenmeye engel saymaz. Bunlar hem dinimizin yüklediği hak ve sorumluluklar hem de psikolojik bakımdan medeni nikahın yeterli görülmemesine sebep olmaktadır
Üste Dön
İmam nikahının şartları nelerdir?


Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir: "Veli ve iki güvenilir şahit olmadan nikah olmaz. Bu şekilde kıyılmayan nikah batıldır. Anlaşamazlarsa sultan velisi olmayanın velisidir ." Sultan, yetkili amir demekir.

Veli, baba, dede, oğullar, erkek kardeşler amca vs. dir. Bunlar bulunmaz veya bulunur da görevini yapmazsa görev yetkili amire geçer.

Bugün dünyanın hiç bir yerinde velisiz nikah kıyılmaz. Belediye başkanlarının, kilisenin, havranın veya bir başka makamın nikahı onaylamaya veya redde yetkili olması, bunların velilik yetkisini kullanmaları demektir.

Peygamberimizin erkekler için veli aramaması, kadınlar için de velinin onayını yeterli görmesi evliliği kolaylaştırmakta ve sağlıklı yuvaların kurulmasına sebep olmaktadır.

Üste Dön
Aileden habersiz yapılan imam nikahı sahih midir?

“Nikâh, hem aile hem de toplum için büyük öneme sahip bir sözleşmedir. Bu sebeple yalnızca kadın ile erkeğin evlenmek üzere anlaşmaları yeterli görülmez. Bu konuda her toplumun, kendi inancına, gelenek ve göreneklerine göre koyduğu kurallar vardır. İslam’dan önce Mekke’de kız, babasından veya velisinden istenir, kıza mehri verilir ve nikâhı kıyılırdı . İslam bu uygulamayı kabul etmiştir.”

Bu konu çok önemli bir konudur. Bugüne kadar yanlış anlaşılmalara sebebiyet olan bu konuda meşhur mezhepler ( Hanefi, Şafii, Maliki ve Hanbeli ) Kur’an-ı Kerim ile bağdaşmayan görüşler bildirmişlerdir.

Bu konu ile ilgili sitemizde oldukça önemli çalışmalarımız yer almaktadır: KUR'AN ARAŞTIRMALARI bölümünde "NİKAHIN DENETLENMESİ", ve ARAŞTIRMALAR bölümünde “NİKAH SÖZLEŞMESİNDE VELİNİN YERİ”. Bu çalışmaları okuyarak; Kur’an’a uygun, Kur’an’ın onayladığı bir nikahın nasıl olması gerektiğini, velinin nikah sözleşmesindeki yerini, aileden habersiz bir şekilde nikah kıyılıp kıyılamayacağını vb. konuları Kur’an ve onun açıklaması olan Sünnet ışığında öğrenebilirsiniz. Böylece mezheplerin bu konuda Kur’an ve Sünnete uymayan yorumlarını da görebilirsiniz. Ayrıca DÜŞÜNCE PLATFORMU’nda yer alan NİŞANLILARIN NİKAHI ve VELİSİZ NİKAH adlı yazılarımızı da okumanızı tavsiye ediyoruz.

Üste Dön
İmam nikahı nasıl düşer?


Allah Teala Talak suresinde usulüne uygun bir boşanmayı şöyle tarif etmektedir:

"Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda, onları iddetlerini gözeterek boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah'tan korkun. Apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilemezsin, olur ki Allah, bundan sonra
bir durum ortaya çıkarıverir.

İddet müddetlerini doldurduklarında onları ya meşru ölçüler içerisinde tutun veya onlardan meşru ölçülere göre ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, Allah'a ve ahiret gününe inananlara verilen öğüttür. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder. Ve ona beklemediği yerden rızık verir. Kim Allah'a güvenirse O, ona yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur." (Talak, 65/1-3)

Bu ayetlerde gösterilen şekilde bir boşanma olursa imam nikahı düşer.

Bu konu ile ilgili olarak sitemizde yer alan “Erkeğin Evliliğe Son Verme Yetkisi” ve “Kadının Evliliğe Son Verme Yetkisi” başlıklı yazılarımızı okursanız daha geniş bilgi elde edersiniz.

Üste Dön
Nikah üzerine bir soru sormak istiyorum. Ben 3 yıl önce nişanlandım ve şu anda yurtdışında yaşıyorum ve anca yılda bir kere Türkiye’ye gidebiliyorum. Nişanlandığım zaman imam nikahı da yaptırmıştım. Bir yıl sonra Türkiye’ye döndüğümde nişanlımın ailesi 10 aydan fazladır nişanlımı görmediğim için nikahın hükmünü kaybettiğini söylediler. Yani bizim nikahımızdan sonra herhangi bir cinsel ilişki olmadığı için evlilerinki gibi olmuyormuş ve uzun sure birbirini görmeyince de nikah hükmünü kaybediyormuş. Böyle bir şey var mıdır?

Böyle bir şey yoktur. Çünkü nikah, Allah'ın göstermesiyle ve şahitlerin huzurunda yapılmış bir akittir. O, zamanla sınırlı bir şey değildir. Dolayısıyla zaman geçtikçe hükmünü kaybetmez. Nikah ancak Allah'ın gösterdiği ve Peygamberimizin uyguladığı yol ile bozulabilir.
Üste Dön
Merhaba hocam, ben ailemin yanında kalmıyorum başka şehirde okuyorum ve kız arkadaşım var o da benim gibi ailesinin yanında değil. Yalnız kendisi ile benim bazı çekincelerimiz var; ele ele tutuşmak gibi. Çünkü dinen evli olmadığımız için bunun sakıncaları olabileceğini düşünüyoruz. İmam nikahı kıymak istiyoruz ama ailemize haber veremeyiz. Okulumuz bitmeden izin vereceklerini düşünmüyoruz. İmam nikahı da kıymazsak ele ele tutuşmanın doğru olmadığı düşüncesindeyiz. Şimdi biz ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz? Ayrıca kıyabilirsek okul bittikten sonra nikah sırasında kıyacağımız imam nikahı geçerli olur mu? Yardımcı olursanız seviniriz....not: ikimizde Hanefi mezhebindeniz ve Hanefi mezhebinde aileden habersiz nikahın dinen sakıncası olmadığını yine sizin sitenizden okudum..

İmam nikahı, yapılacak olan nikahın yetkili bir kişi veya kurumun bu nikahı denetlemesi demektir. Tıpkı bugün nikahların belediyede kıyılması gibi. Dinimize göre bu nikahı denetleme yetkisi olan ilk kişi; kızın ailesidir. Dolayısıyla öncelikle onların rızası alınmak zorundadır. Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Hangi kız/kadın, velisinin izni olmadan nikahlanırsa onun nikahı geçersizdir!" Fakat aile sebepsiz yere sorun çıkarırsa o zaman denetim, bölgenin yetkili amirine geçer. Yani bugünkü anlamı ile belediyeye.

İmam nikahı için sadece kız ve erkeğin anlaşmaları yeterli değildir. Nikah, bir denetim altında yapılan ve halka ilan edilen bir anlaşma türüdür. Asla gizli ve denetimsiz olarak yapılamaz. Yapılması gereken ilk şey; öncelikle kızı ailesinden istemektir. Razı oldukları taktirde usulüne uygun bir şekilde düğün yapılır, evlilik gerçekleşir. Haksız gerekçelerle buna karşı çıkarlarsa ve kızın yaşı 18 den büyükse Evlendirme Dairesine başvurulur, resmi olarak evlenilir.

Nikah bir sözleşmedir. İmam nikahı kavramı, Hırıstiyanların Kilise Nikahı kavramına karşılık icad edilmiştir. Dinimizde böyle bir kavram yoktur. Nikah, mutlaka "yetkili" birileri tarafından bir kayıt ve "denetim" altında kıyılmalıdır. Bugün bu denetimi belediyeler yapmaktadır.

Hanefi mezhebinde sadece iki şahit ile yetinilen nikahın geçerli oluşu YANLIŞTIR! Bu konuda Hanefi mezhebinin görüşü ile amel edilemez! Kaldı ki Hanefi mezhebi iki şahidi yeterli görmekte fakat nikahın gizli olmasını kabul etmemektedir. Bu konuda sitemizde bulunan NİKAHIN DENETLENMESİ, VELİSİZ NİKAH ve NİŞANLILARIN NİKAHI adlı yazılarımızı okuyunuz.
 
T

teslimolan

Guest
*
Nikah bir sözleşmedir. İmam nikahı kavramı, Hırıstiyanların Kilise Nikahı kavramına karşılık icad edilmiştir. Dinimizde böyle bir kavram yoktur. Nikah, mutlaka "yetkili" birileri tarafından bir kayıt ve "denetim" altında kıyılmalıdır. Bugün bu denetimi belediyeler yapmaktadır.

Hanefi mezhebinde sadece iki şahit ile yetinilen nikahın geçerli oluşu YANLIŞTIR! Bu konuda Hanefi mezhebinin görüşü ile amel edilemez! Kaldı ki Hanefi mezhebi iki şahidi yeterli görmekte fakat nikahın gizli olmasını kabul etmemektedir. Bu konuda sitemizde bulunan NİKAHIN DENETLENMESİ, VELİSİZ NİKAH ve NİŞANLILARIN NİKAHI adlı yazılarımızı okuyunuz.

Sonunu cok güzel bitirdin bu imam nikahi rezaleti ile dostluk hayatlari yasanmaktadir ve bunu imam nikahi kilifinda yapilmaktadir. Seni bosadim diyerek duygulari ile onyanan kadinlarin hic bir dayanagi da yoktur.

Denetimsiz cocuk oyuncagi degildir evlilik ayni yazida belirtildigi gibi.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Sonunu cok güzel bitirdin bu imam nikahi rezaleti ile dostluk hayatlari yasanmaktadir ve bunu imam nikahi kilifinda yapilmaktadir. Seni bosadim diyerek duygulari ile onyanan kadinlarin hic bir dayanagi da yoktur.

Denetimsiz cocuk oyuncagi degildir evlilik ayni yazida belirtildigi gibi.

Futürsuz ve pervasız sözler için sanırım biraz gençsin :)
Bir çok islam alimi senin yaşında fetva nevinden konuşmuyordu bile!
 
T

teslimolan

Guest
Futürsuz ve pervasız sözler için sanırım biraz gençsin :)
Bir çok islam alimi senin yaşında fetva nevinden konuşmuyordu bile!

Ben fetva vermiyorum sadece o kilif hakkinda yasanan rezaletlere dikkat cektim. Nice magdur kadinlar var onlara dikkat cektim bunun fetva ile ne ilgisi var ? Dini alet etmelerine karsiyim kisisel zevkler icin. Emir yalniz Allah dan gelir ve yanlisim varsada Allah afetsin.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Önemli olan insanın karekteri değil mi?
İmam nikahı kılıfı ile dost hayatı yaşayanların olduğu doğruda resmi nikah ile aynı şeyi yapanların olduğu yanlış mı!
İnsan kötüye kullanmak isterse her şeyi kullanabilir.
 
T

teslimolan

Guest
Önemli olan insanın karekteri değil mi?
İmam nikahı kılıfı ile dost hayatı yaşayanların olduğu doğruda resmi nikah ile aynı şeyi yapanların olduğu yanlış mı!
İnsan kötüye kullanmak isterse her şeyi kullanabilir.

Resmi nikah ile nasil dost hayati yasanir khan aciklarmisin ?
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Elbette resmi olarak evli olduğu eşinden habersizce başkalarıyla alakadar olan yüzlercesi var.
Hatta sahte evlilik memuru kiralayıp özellikle kırsalda kanundan hariç resmi nikah yaptıranlarda var.
 
T

teslimolan

Guest
Elbette resmi olarak evli olduğu eşinden habersizce başkalarıyla alakadar olan yüzlercesi var.
Hatta sahte evlilik memuru kiralayıp özellikle kırsalda kanundan hariç resmi nikah yaptıranlarda var.

Neler var neler bunlar dogru senin dediklerinde. Ancak resmi nikahtaki o kirsal misalindekiler haric o resmi degil dolandiriciliktir, resmi nikahtaki esin hic olmazsa nafaka ve miras hakki var. Olmayanlar ve "kocalari" vefat edince hic bir mal göremeyen kadinlarda var bir sürü.

Bu imam nikahi denen olayin tarihcesi nedir cünkü nikah nikahtir sahitlerin arasinda ve Allah huzurunda. Bu bana kilise nikahini hatirlatiyor hiristiyanlar da ekstra kiliseye gidiyorlar devlet dairesi haricinde.
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
45
Elbette resmi olarak evli olduğu eşinden habersizce başkalarıyla alakadar olan yüzlercesi var.
Hatta sahte evlilik memuru kiralayıp özellikle kırsalda kanundan hariç resmi nikah yaptıranlarda var.

zaten bu hatı yapan aptaldır
 

eiyu35

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
İmam Nikahı

İmam Nikahı

Merhaba,

öğrenmek istediğim bir şey vardı, yardım ederseniz sevinir ve minnettar olurum. Sorumuun cevabını bu forumda bulamadığımdan buraya yazmayı uygun gördüm lakin şayet daha önce sorulmuş ise özür dilerim. Yine de cevaplarsanız sevinirim.

Kıyılacak olan İmam Nikahında Kadınlar ( veya sadece biri kadın ) şahitlik edebilir mi ?

Teşekkürlerimle...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
kardeş kadın şahit 2 tane olmalıdır çünkü kadın egerkege göre daha zayıf unutkandır bunun sebebi ev işleri ve çoçuk bakıcılıgına kadarır bu sureçte kadın her şeyi unuta bilir veya düşünce olaraka zayıf kalır bu husuta ayet vardır eger bir kadın unutursa digeri ona hatırlatır imam nikahı diye bir şey yoktur dini nikah vardırşahitlik durumunda erkek 1 kadınlarda 2 şahit lazım olunur
 
Z

zabotek

Guest
kardeş kadın şahit 2 tane olmalıdır çünkü kadın egerkege göre daha zayıf unutkandır bunun sebebi ev işleri ve çoçuk bakıcılıgına kadarır bu sureçte kadın her şeyi unuta bilir veya düşünce olaraka zayıf kalır bu husuta ayet vardır eger bir kadın unutursa digeri ona hatırlatır imam nikahı diye bir şey yoktur dini nikah vardırşahitlik durumunda erkek 1 kadınlarda 2 şahit lazım olunur


CANIM ARKADAŞIM KEŞKE birde kaynak gösterseydin.. bu tip sorularda kaynak göstermeden konusmak bunun için demiyorum ama her an bizleri yanlış yönlere sevk edebilir..

bir konu hakkında bir şeyler paylaşırken yardım aşamasında şayet elimizde kaynak varsada onu paylaşmamız.. hem sorunun muhatabına hemde bu soru ile aydınlanacak olan diğer üyelerede bir ışık saçmış olur..

saygılar
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
kardeş kadın şahit 2 tane olmalıdır çünkü kadın egerkege göre daha zayıf unutkandır bunun sebebi ev işleri ve çoçuk bakıcılıgına kadarır bu sureçte kadın her şeyi unuta bilir veya düşünce olaraka zayıf kalır bu husuta ayet vardır eger bir kadın unutursa digeri ona hatırlatır imam nikahı diye bir şey yoktur dini nikah vardırşahitlik durumunda erkek 1 kadınlarda 2 şahit lazım olunur


dediğiniz ayet....

BAKARA SÛRESİ
(282) Ey iman edenler! Belli bir süre için birbirinize borçlandığınız zaman bunu yazın. aranızda bir yazıcı adaletle yazsın. Yazıcı, allah'ın kendisine öğrettiği şekilde yazmaktan kaçınmasın, (her şeyi olduğu gibi dosdoğru) yazsın. Üzerinde hak olan (borçlu) da yazdırsın ve Rabbi olan allah'tan korkup sakınsın da borçtan hiçbir şeyi eksik etmesin (hepsini tam yazdırsın). Eğer borçlu, aklı ermeyen, veya zayıf bir kimse ise, ya da yazdıramıyorsa, velisi adaletle yazdırsın. (Bu işleme) şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun. Bu, onlardan biri unutacak olursa, diğerinin ona hatırlatması içindir. Şahitler çağırıldıkları zaman (gelmekten) kaçınmasınlar. az olsun, çok olsun, borcu süresine kadar yazmaktan usanmayın. Bu, allah katında adalete daha uygun, şahitlik için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha elverişlidir. Yalnız, aranızda hemen alıp verdiğiniz peşin ticaret olursa, onu yazmamanızdan ötürü üzerinize bir günah yoktur. alış-veriş yaptığınız zaman da şahit tutun. Yazana da, şahide de bir zarar verilmesin. Eğer aksini yaparsanız, bu sizin için günahkârca bir davranış olur. allah'a karşı gelmekten sakının. allah size öğretiyor. allah her şeyi hakkıyla bilendir.


ayette kadının şahitliğinden bahsedilen yer alışveriştir..ancak alışverişte o zamanın kadınlaındaki eğitim durumunuda düşünmek gerekiyor... sadece bu ayetse deliliniz (allahüahlem) dediğiniz değildir..yani nikahta 1 erkeğe 2 kadın şahit.. ?????
 
Üst Alt