yelken06500
New member
Faizi yasaklayan âyetler çoktur. Bu konudaki hadislerden bazilarinin Buhari ve Ebû Dâvud söyle rivayet etmislerdir. Peygamber'imiz (S.A.S.) vucûda dögme isleyenler ile isletenleri, faiz yiyenler ile yedirenleri lânetlemis, köpek alip satarak ve zina yolu iie kazanç saglamayi yasaklamis ve resim yapanlari lânetlemistir.
Ahmed lbni Hambel. Ebû Ya'lâ. Ibni Huzeyme ve Hibban'in Ibni Mes'-ûd
'dan rivayetine göre fâiz alan ve müvekkiler, bile bile faize sahitlik ve kâtiblik edenler, süs olsun diye vücûdlarina dögme isleyenler ve isletenler, zekât yemekten kaçinanlar, hicretten sonra Islâm'dan dönen bedeviler. Peygamberimizin
dili ile lânetlenmislerdir.
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Su "dört kimseyi cennete koymamak, onlara oranin nimetlerinden tattirmamak Allah (C.C)'in kesin sözüdür: 1) Devamli içki içenler. 2) Faizciler. 3) Gayri mesru sekilde yetim mali yiyenler. 4) Ana - babaya âsi olanlar.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Faiz yetmis üç cesittir, en hafifi insânin anasi ile zina etmesi gibidir.»
Yine Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Faiz, yetmis küsur çesittir. Sirk de onun gibidir.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Faiz yetmis çesittir. En asagi derecelisi, anasi ile zina edenin yaptigi gibidir.»
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Fâiz yolu île kazanilan bir dirhem, insanin Islâm'i kabul ettikten sonra otuz üç kere zina etmesinden daha agir bir günahtir.»
Abdullah Ibni Ömer
der ki; «Faiz yetmis iki dereceli bir günahtir, en hafifi muslüman olduktan sonra insanin anasi ile zina etmesi gibi bir günahtir. Faiz yolu ile kazanilan bir dirhem, otuz küsur zinadan daha agir bir günahtir. Ulu Allah (C.C) Kiyamet Günü. iyi kötü herkesin mezardan dogrulmasina izin veriyor, fakat faizciye vermiyor. Cünki o ancak seytan tarafindan çarpilmis biri gibi mezardan dogrulacaktir.
Kâ'b Ibni Ahbar
der ki; «Bile bile bir dirhem faiz yiyecegime otuz üç kere zina etmeyi tercih ederim.»
«— Bile bile yenen bir dirhem faiz. otuz alti kere zinadan daha agirdir.»
Beyhakî'nin rivayet ettigi bir hadisde söyle denilmisitir: «Peygomber'imiz (S.A.S.) bize hutbe okudu, faiz meselesini ele aldi, onun büyük önemini belirterek buyurdu ki:
"Insanin faizden ele geçirdigi bir dirhem, Allah (C.C) Kati'nda otuz alti kere zina islemekten daha agir bir günahtir. Bu katmerli faiz müslümanin nâmusudur."
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Kim bir hakki örtmek için batil bir yolla bir zâlimi desteklerse Allah (C.C)'in ve Rasûlü'nün
himmetinden uzak kalir. Kim faiz yolu ile elde edilmis bir dirhem yerse o, otuz üç kere zina etmis gibidir. Kimin eti haram ile beslenirse ona cehennem daha yarasir.»
Beyhakî'ye göre Peygamber'imiz
buyuruyor ki:
"Faiz yetmis küsur çesittir, en hafifi anasi ile zina eden gibidir. Faizden elde edilen bir dirhem otuz bes zinadan daha agirdir."
Taberânî'ye göre Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
«— Faiz yetmis iki türlüdür. En hafifi insanin anasi ile zina etmesi gibidir. Faizden de kötüsü; insAnIn müslüman kardesinin namusuna dil uzatmasidir.»
Ahmed lbni Hambel. Ebû Ya'lâ. Ibni Huzeyme ve Hibban'in Ibni Mes'-ûd
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Yine Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Abdullah Ibni Ömer
Kâ'b Ibni Ahbar
«— Bile bile yenen bir dirhem faiz. otuz alti kere zinadan daha agirdir.»
Beyhakî'nin rivayet ettigi bir hadisde söyle denilmisitir: «Peygomber'imiz (S.A.S.) bize hutbe okudu, faiz meselesini ele aldi, onun büyük önemini belirterek buyurdu ki:
Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Beyhakî'ye göre Peygamber'imiz
Taberânî'ye göre Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki: