Ikra;

Karababa

Member
Kur'an NUR dur Kuran Nurunun 7 ilahi spektrumu okumanın Kuran içinde saklı olan 7 türü
vardır. Kur'an; Nuruyla tüm paralel evrenleri super uzayları ve hiper uzayları yani tüm
Alemleri kapsar Sad 87 " Kur'an bütün alemlere ancak bir öğüttür." yani en alt bilinç seviyesinden en üstte kadar tüm bilinç seviyelerine ayrı ayrı hitap eder.
Bilinç seviyelerini 7 katlı kule gibi düşünürsek(kesinlikle kumdan deil) en alttan başlayarak


1. Kur'anın MÜSLİME hitabı
2. Kur'anın ABİDE hitabı
3. Kur'anın MÜ'MİNE hitabı
4. Kur'anın ZAKİRE hitabı
5. Kur'anın MANACA hitabı
6. Kur'anın ARİFE hitabı
7. Kur'anın ALİME hitabı gibi 7 lisanda 7 tür insana hitap özelliği vardır.

Görüldüğü gibi ;
Kur'an bir bedevi için sadeliğiyle bir Alim için zorlu misalleriyle ap-açık bir kitap olabiliyor
gerçektende Kur'an kulun her türlüsüne detaylı bir tebliğ ile açıklayıcılık götürebilmektedir (Nasibince).
yani her seviyede o seviyenin muhatabına apaçıktır. Kur'an Nurunun yedi hitabının 7 muhatabını şöyle toplayabiliriz

1. Müslim: En sade müslümandır.(Zerre kadar imanını korursa cennet farzdır.)Böyle bir sade
Müslim ibadetten kaçınsa bile amel ve niyetiyle ALLAH'ı hoşnut edebilir.
2. Abit: sade müslümanın inancına ek olarak ayrıca ibadetlerini yerine getirme alışkanlığı olup din bilgisinde derinleşmeye güç getiremeyen,bir din grubuna bağlı olmayan tüm müslümanlar abitlerdir.
3. Zakir: İbadetten öte dinde derinlik arayan dini yüce bir hobi sayan, dinsel bilgi birikimi ile kendini geliştiren herkes zakirdir,zikredendir.
4. Mü'min Tüm bunları yerine getirdikten başka ALLAH'ı akıl(beyin) yada duyguyla(kalben) arayan, sakınan,münevver zakirlerdir.Kur'an da " Ya eyyühellezine amenü " ile tanımlanan yapıya uygun herkes Mü'mindir.Allah müslim ve Mü'mine ayrı ayrı hitap etmektedir Müslimi normal mesai yapan Mü'mini fazla mesai yapan çalışanlara benzetebiliriz.
5. Mutasavvuf (manacı): Dinde İlahi aşkı ön plana alarak aşk sanatıyla ilgili felsefi cemaatlerden birine mensup hayat felsefesini spiritüellik üzerine kurmuş derviş-mürid Mü'minler MANA ile Allah'a yakınlaşırlar.
6. Arif : Tasavvuf felsefesi ve mana sanatının Hak aşıkları Mürşitleri ve velileri bu kapsamdadırlar maddeci değil maneviyatcı ruhiyatcı hatta kerametli Allah dostlarıdır.
7. Alim: Mana ehlinin duygusallığı gibi, İlim ehlinin de mantıksallığına muhatab olması bakımından mana ehli dahil diğer tüm insanların asla anlayamayacağı ALLAH misalleri, yine onların anlayamayacağı ALLAH korkusu Kur'an da sadece Alimlerin çok özel bir imtiyazı ve özel bir lütfullah olarak bildirilmiştir.

Tasnife aldığımız 7 tip kul genelde 7 tabaka cenneti Hak etmeye layık iyi kullardı. Ama birde madalyonun öteki yüzü varki, bu tasnifin Arif ve Alimler dışında kalanların yollarından sapmaları muhtemeldir. Arif ve Alimler geri dönüşsüz bir yola girmişlerdir. kolaymı Allah dostu olmak?...Müslim olmaya karar vermiş birinin coşku ve heyecanı yani kontrolsüz duygusallığı şeytanın kurduğu tuzaklar için pek elverişlidir. Kur'anı anlamanın dolaysız kolaylığını imkansızlaştıran kısır ve yanlış tercümeler yüzünden Kur'anın terki ile yan kitaplara yönelinmesi. Pusudaki şeytanın canına minnet. Kur'anı değiştiremeyenler, diğer tali kitapları Kur'ana karşı tutarlar. Görülüyorki herkes Kur'an okuduğu zaman bulunduğu bilinç türü seviyesinden okuyacak algılayacak ve o seviyeden anlayacaktır , bir üst bilinç seviyesinde ki anlamı hiç aklına gelmeyecektir . Bilincin her seviyesinde sanki farklı bir dil farklı bir Kur'an okuma, algılama ve anlaşılma ortaya çıkmaktadır. Kur'an ı Hakkıyla okuyabilenler sadece Alimlerdir onların okuması yukardan aşağıya okunması şeklinde yani; inzal oluş haliyle Levh-i Mahfuz dan Cebrailin indirdiği haliyle okurlar .

Ayetleri; tüm bilinç seviyelerini kapsar şekilde okurlar. Bu yüzden Alim 7 dil bilir.en üst boyut olan saf bilinç boyutunda Alimler kendinden hiç bir şey katmadan Allah'tan indiği haliyle okurlar böyle Kur'an okumak için zahiri ve batıni müşahade ve keşif ilimleride dahil yeterli değildir İLM-Ü LEDÜN bilmek gerekir. Çünkü Alimlerin Kur'an okuması " Misallerin okunması " anlamındadır. Alimin ilmi Kur'an ın indiği Levh-i Mahfuz misallerinden türer. Kur'an ın en güçlü ve gizli okunuş biçimlerinden biri misallerin çözümlenmesidir.

Bu idrak noktaları olmaksızın okumak eylemi Yüzeysel politik söylemler olmaktan öte gidemez.
 
Üst