Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hz. Cebrail vahiy meleğidir

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
“Hz. Cebrail vahiy meleğidir” deniliyor. 14 asırdır yeni bir peygamber gelmediğine göre şu anda ne vazife görüyor?


16. Sözde geçen şu kısım, sorunuza cevap olabilir diye düşünüyoruz:
"Üçüncüsü: Nurani ruhların aksidir. Şu akis, hem hayydır hem ayndır. Fakat âyinelerin kabiliyeti nisbetinde tezahür ettiğinden, o ruhun mahiyet-i nefs-ül emriyesini tamamen tutmuyor.

Meselâ: Hazret-i Cebrail Aleyhisselâm, Dıhye suretinde huzur-u Nebevîde bulunduğu bir anda, huzur-u İlahîde haşmetli kanatlarıyla Arş-ı A`zam`ın önünde secdeye gider. Hem o anda hesabsız yerlerde bulunur, evamir-i İlahiyeyi tebliğ ederdi. Bir iş bir işe mani olmazdı."

Yani, peygamberlere vahiy getirmek Cebrailin (a.s) görevlerinden sadece biridir. Ama onun görevi bununla sınırlı değildir. Allah`ın huzurunda daima secde ve ibadet halinde bulunması, meleklere ilahi emirleri tebliğ etmesi gibi mühim ve daimi vazifeleri de vardır.
 

hasret

New member
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
709
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
Rabbim razı olsun kardeşim...
selam ve dua ile...
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
“Hz. Cebrail vahiy meleğidir” deniliyor. 14 asırdır yeni bir peygamber gelmediğine göre şu anda ne vazife görüyor?


16. Sözde geçen şu kısım, sorunuza cevap olabilir diye düşünüyoruz:
"Üçüncüsü: Nurani ruhların aksidir. Şu akis, hem hayydır hem ayndır. Fakat âyinelerin kabiliyeti nisbetinde tezahür ettiğinden, o ruhun mahiyet-i nefs-ül emriyesini tamamen tutmuyor.

Meselâ: Hazret-i Cebrail Aleyhisselâm, Dıhye suretinde huzur-u Nebevîde bulunduğu bir anda, huzur-u İlahîde haşmetli kanatlarıyla Arş-ı A`zam`ın önünde secdeye gider. Hem o anda hesabsız yerlerde bulunur, evamir-i İlahiyeyi tebliğ ederdi. Bir iş bir işe mani olmazdı."

Yani, peygamberlere vahiy getirmek Cebrailin (a.s) görevlerinden sadece biridir. Ama onun görevi bununla sınırlı değildir. Allah`ın huzurunda daima secde ve ibadet halinde bulunması, meleklere ilahi emirleri tebliğ etmesi gibi mühim ve daimi vazifeleri de vardır.



yani, cebrail irade sahibidir ve tebliğ ile muhataptır, irade sahibidir, ibadet etmek zorundadır.. diyorsunuz..
kabul edelim ama..
iradenin sadece insanlara verildiği gerçeğini ne yapacağız..
iradesiz bir yaratığın tebliğ ile, ibadet ile emrolunması hangi sebebi ilahinin eseridir, melekler içinde hesap-kitap meselesi mevcut mudur, mevcut ise, onların sevap ve günahlarını kim yazar (insanlarınkini melekler yazar diye öğretirler ya hep) ve melekler için ahirette bir mekan tayini var mıdır?

Not: Bunlar tartışma amaçlı sorular değildir, bilgilenme amaçlıdır, her ne kadar bu tip israiliyyat bilgilere inanmasam da, verilecek sağlam delillere hayır diyecek kadar katı biride değilimdir..
 

yolcu

New member
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
667
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
43
Konum
yoldan
Melekler, Allah'ın emirlerine harfiyen bağlıdırlar. O'na asla karşı gelmez ve isyan etmezler, herhangi bir yasağını çiğnemezler, günah işlemezler. Çünkü "İsmet" ve "Emanet" sıfatlarıyla muttasıfdırlar. Bütün meleklerin ortak özelliği; daima Allah'a hamd ve senada bulunmak, O'nu itaat ve ibadetle, tesbih etmektir (el-Enbiyâ, 21/26-27; el-Mümin, 40/7).

Meleklerin, nuranî mahiyetlerine uygun (yaptıkları iş ve vazifelerine göre) ikişer, üçer, dörder kanatları vardır. Bu husus, Allah kelâmı Kur'an ayetleriyle sabittir. Ancak; gâib (görülmeyen) âlemden olan, maddî kesafetten soyutlanmış, mahiyeti bilinmeyen melekleri kuşlar gibi kanatlı, maddî varlılar olarak tasavvur etmek, yanlış bir anlayıştır. Çünkü onlar Allahu Teâlâ'nın irade ve takdiri ile bizim gözlerimizle görülecek şekilde yaratılmamış, Kuran'ı Kerimde bir konuda açık bilgi verilmemiştir. Sözü edilen kanat, meleğin yaratılış gayesi ve nuranî mahiyeti ile bağdaşan, vazifelerini en süratli bir şekilde yerine getirmelerine delâlet eden manevî bir kanat, bir kuvvet ve iktidar sembolüdür. Bu söz, temsilî ve mecazî bir ifade tarzıdır. Nitekim, din ve dünya ilimlerine sahip olan bir kimseye, mecazen "zül-cenaheyn" iki kanat sahibi dendiği gibi; anaların çocukları için "şefkat ve merhamet kanatları"ndan bahsedilir. Hristiyanlar ise melekleri, bir kuş gibi kanatlı olarak düşünür ve tasvir ederler. Onların İslâm itikadından ayrıldıkları bir husus da budur.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Melekler, Allah'ın emirlerine harfiyen bağlıdırlar. O'na asla karşı gelmez ve isyan etmezler, herhangi bir yasağını çiğnemezler, günah işlemezler. Çünkü "İsmet" ve "Emanet" sıfatlarıyla muttasıfdırlar. Bütün meleklerin ortak özelliği; daima Allah'a hamd ve senada bulunmak, O'nu itaat ve ibadetle, tesbih etmektir (el-Enbiyâ, 21/26-27; el-Mümin, 40/7).

Meleklerin, nuranî mahiyetlerine uygun (yaptıkları iş ve vazifelerine göre) ikişer, üçer, dörder kanatları vardır. Bu husus, Allah kelâmı Kur'an ayetleriyle sabittir. Ancak; gâib (görülmeyen) âlemden olan, maddî kesafetten soyutlanmış, mahiyeti bilinmeyen melekleri kuşlar gibi kanatlı, maddî varlılar olarak tasavvur etmek, yanlış bir anlayıştır. Çünkü onlar Allahu Teâlâ'nın irade ve takdiri ile bizim gözlerimizle görülecek şekilde yaratılmamış, Kuran'ı Kerimde bir konuda açık bilgi verilmemiştir. Sözü edilen kanat, meleğin yaratılış gayesi ve nuranî mahiyeti ile bağdaşan, vazifelerini en süratli bir şekilde yerine getirmelerine delâlet eden manevî bir kanat, bir kuvvet ve iktidar sembolüdür. Bu söz, temsilî ve mecazî bir ifade tarzıdır. Nitekim, din ve dünya ilimlerine sahip olan bir kimseye, mecazen "zül-cenaheyn" iki kanat sahibi dendiği gibi; anaların çocukları için "şefkat ve merhamet kanatları"ndan bahsedilir. Hristiyanlar ise melekleri, bir kuş gibi kanatlı olarak düşünür ve tasvir ederler. Onların İslâm itikadından ayrıldıkları bir husus da budur.

Diyelim Melek, şu yukarıda kırmızıya aldığım özelliklere haiz bir yaratıktır, bakın Bakara 34 te şeytanın da bir melek olduğu veriliyor, peki, bu özelliklere haiz melek nasıl şeytana dönüştü..

Bakara Suresi 34 O vakit biz meleklere, "Adem'e secde edin" demiştik de İblis dışında tümü secde etmişti.İblis yan çizmiş, kibre sapmış ve nankörlerden olmuştu.

Melek Şeytanlaşınca kovulur ama maddi bir varlığa dönüştürülmez, hal böyle olunca, acaba şeytan nasıl haşredilir ve nasıl Cehenneme atılır, şeytanında ateşten yaratıldığı bir vakia iken, ateşin ateşe atılma sırrı nedir?

Meryem Suresi 68 Rabbine yemin olsun ki; onları da, şeytanları da mutlaka haşredeceğiz, sonra hepsini diz çökmüş halde cehennemin çevresinde hazır bulunduracağız.

İblis isyan edince şeytanlaştı, derseniz, haşr 16 da şeytan bunları resmen inkar ediyor ve Allah'tan korktuğunu deklare ederek, resmen insanın şeytanlığına vurgu yapıyor..

Haşr Suresi 16 Durumları, şeytanın durumuna benziyor. Hani, şeytan insana, "Küfret/inkâr et!" der, insan küfür ve inkâra sapınca da şöyle konuşur: "Vallahi ben senden uzağım; ben, âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım!"

Hal böyle olunca, melek konusunda bilenen bu bilgiler biraz havada kalıyor, tekrar ediyorum, MELEK meselesi israiliyyattan aldığımız aşırmalardan öğrendiğimiz kadar basit mi? değilse, ne?
 

yolcu

New member
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
667
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
43
Konum
yoldan
bak kardeşim senin ne yapmak istedigini anlayabilmiş değilim, kafna takılan önemli bir sorun varsa, eli öpülecek alim bir zatın yanına gidersin sorarsın,
eger kalbine bir vesvese geldiyse ve Allah a sıgınmak bunu uzaklaştırmak istiyosan, 3kere Ayete'l Kürsi'yi oku üzerine üfle, Ayete'l Kürsi şeytanı kahredecek en güzel silahlardan biridir.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
bak kardeşim senin ne yapmak istedigini anlayabilmiş değilim, kafna takılan önemli bir sorun varsa, eli öpülecek alim bir zatın yanına gidersin sorarsın,
eger kalbine bir vesvese geldiyse ve Allah a sıgınmak bunu uzaklaştırmak istiyosan, 3kere Ayete'l Kürsi'yi oku üzerine üfle, Ayete'l Kürsi şeytanı kahredecek en güzel silahlardan biridir.

konseptte buna ilmi münazara denir sevgili kardeşim,
benim vesvesem falan olamaz, bir kere anladığınız manada şeytanım olmadı hiç..
bir iddia attınız, ben başka iddialarla iddianızın isbatını istiyorum,
varsa terekede cevap verirsiniz, yoksa, susarsınız..
hiddetle ilim yapılmaz, sindirmeklede gerçekler örtülemez..
Ayetelkürsiyi üfürük malzemesi yapmanda başka bir handikap, başım ağrıdığındada aspirinlik görevini görür mü acep, merak ettim
 

yolcu

New member
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
667
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
43
Konum
yoldan
hadi arkadaşım sana hayırlı geceler senle ugrasacak vaktım yok benım
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
yani, cebrail irade sahibidir ve tebliğ ile muhataptır, irade sahibidir, ibadet etmek zorundadır.. diyorsunuz..
kabul edelim ama..
iradenin sadece insanlara verildiği gerçeğini ne yapacağız..
iradesiz bir yaratığın tebliğ ile, ibadet ile emrolunması hangi sebebi ilahinin eseridir, melekler içinde hesap-kitap meselesi mevcut mudur, mevcut ise, onların sevap ve günahlarını kim yazar (insanlarınkini melekler yazar diye öğretirler ya hep) ve melekler için ahirette bir mekan tayini var mıdır?

Not: Bunlar tartışma amaçlı sorular değildir, bilgilenme amaçlıdır, her ne kadar bu tip israiliyyat bilgilere inanmasam da, verilecek sağlam delillere hayır diyecek kadar katı biride değilimdir..


benim anladığıma göre: (ALLAHÜAGLEM)
orda cebrail irade sahibidr denmiyor saygıdeğer ÇAPANOĞLU arkadaşım..ve tebliğ derken galiba yukarda tabir yanlışı yapılmış..tebliğden maksat iletme..ama irade sahibi olmadıkları için vahy gibi değil..sadece Allahın emrini iletme..böyle oluncada melekler için heap kitap meselese olmuyor..
selametle..
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
benim anladığıma göre: (ALLAHÜAGLEM)
orda cebrail irade sahibidr denmiyor saygıdeğer ÇAPANOĞLU arkadaşım..ve tebliğ derken galiba yukarda tabir yanlışı yapılmış..tebliğden maksat iletme..ama irade sahibi olmadıkları için vahy gibi değil..sadece Allahın emrini iletme..böyle oluncada melekler için heap kitap meselese olmuyor..
selametle..

elbette iradesiz varlığın hesabı kitabı olamaz, bunda hemfikiriz, ama, konuyu yazan kardeş sanki meleklerin insanlar gibi hayat sürdüğü tarzındadır ki, bunu kabu etmek mümkün değil
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
DEĞİLİM ELBETTE,
BEN, SİZİN MELEK DİYE TANIMLADIĞINIZ ŞEYİN SECDE ETTİĞİ VARLIĞIM..
belki bunların arasında cebrail de vardı, olamaz mı?...

o secde ettiği varlık sen değilsin senin ceddin. öyle insan vardırki hayvandanda aşağıdır... yanlış anlaşılmasın hitabım size değil, ama her insanı değerli zannetmeyin...

Lekad halaknel'insane fiy ahseni takviymin. Sümme redednahü esfele safiliyne.

“Biz gerçekten, insanı en güzel bir biçimde yarattık. Sonra da onu aşağıların aşağısına indirdik.” (Tîn, 4-5)

İşte bütün sır bu ayette gizli. Ayetin ilk bölümünde insanın mükemmel yaratıldığını anlatıyor Rabbimiz ve devam ediyor "onu aşağıların aşağısı yaptık". Sanki ilk bakışta bu söylemde bir çelişki var gibi (haşa). Asla öyle değil tabi ki. Burada anlatılan özde şu: Ben diyor(ALLAH c.c.) insanı mükemmel yarattım ve onu en şerefli yaptım. Sonra da ekliyor: Onu "Aşağıların aşağısı" yaptım. Kimi, tüm insanlığı mı? Hayır. Sadece fıtratına (yaradılış)aykırı hareket edenleri.

demekki böbürlenmemek lazımmış...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Diyelim Melek, şu yukarıda kırmızıya aldığım özelliklere haiz bir yaratıktır, bakın Bakara 34 te şeytanın da bir melek olduğu veriliyor, peki, bu özelliklere haiz melek nasıl şeytana dönüştü..

Bakara Suresi 34 O vakit biz meleklere, "Adem'e secde edin" demiştik de İblis dışında tümü secde etmişti.İblis yan çizmiş, kibre sapmış ve nankörlerden olmuştu.

Melek Şeytanlaşınca kovulur ama maddi bir varlığa dönüştürülmez, hal böyle olunca, acaba şeytan nasıl haşredilir ve nasıl Cehenneme atılır, şeytanında ateşten yaratıldığı bir vakia iken, ateşin ateşe atılma sırrı nedir?

Meryem Suresi 68 Rabbine yemin olsun ki; onları da, şeytanları da mutlaka haşredeceğiz, sonra hepsini diz çökmüş halde cehennemin çevresinde hazır bulunduracağız.

İblis isyan edince şeytanlaştı, derseniz, haşr 16 da şeytan bunları resmen inkar ediyor ve Allah'tan korktuğunu deklare ederek, resmen insanın şeytanlığına vurgu yapıyor..

Haşr Suresi 16 Durumları, şeytanın durumuna benziyor. Hani, şeytan insana, "Küfret/inkâr et!" der, insan küfür ve inkâra sapınca da şöyle konuşur: "Vallahi ben senden uzağım; ben, âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım!"

Hal böyle olunca, melek konusunda bilenen bu bilgiler biraz havada kalıyor, tekrar ediyorum, MELEK meselesi israiliyyattan aldığımız aşırmalardan öğrendiğimiz kadar basit mi? değilse, ne?

şeytanla melekler arasında sağlar kadar fark vardır, şeytan dumansız ateştendir, cin topluluğu gibi, ama melekler nurdandır. şeytan iradeli mahlukturi düşünmüş ve isnanın kendinden üstünbe olmadığına kanat etmiştir, melekler ise Rabbimin sözüne asla karşı gelmemiştir, hatta melekler , rahmana biz seninin bize bildirdiğinden başka bir şey bilmeyiz dediklerinden, buda onların Allaha karşı teslimiyetlerinin en ölçüde ve bilgilerinin ne ölçüde olduğu bellidir. verdiğiniz ayetlerde şeytanın ve meleği bir gösteen hiçbir ortak kısım yoktur. bir ikincisi şeytan hz adem yaartıldıktan sınra şeytandır. iblisin önceki adıda azazildir. ve meleklere komuta etmekteydi. taki kendinden üstün varlık yaratılıp , kibrine kapılıp, onun üstünlüğünü kabul etmiyene kadar. ve en bariz örenğide şudur tüm melekler secde ediyor ama şeytan etmiyor bu olay bile melekler ile şeytan arasındaki farkı apaçık ortaya seriyor... bir sürü düşünün sürünün başında çoban sürü çoban ne derse yapar ama sürü koyun sürüsü olduğu halde arada çoban köpeğide vardır. işte şeytan sürüdeki köpektir. taki kendinde üstün biri vazifeye gelene kadar sahibine itaatsizik etmemiş koyun gibi olan melekleri komuta etmiştir. ama ne zamanki ondan daha şerefli mahluk yaratılmıştır vazife ona verilmiştir. koyunlar o yeni gelen biat etsede köpek köpekliğini yapmıştır. ısırmaya kalkmıştır. teşbihte hata olmasın. sürünün sahibi Allah C.C: melekler koyun gibidir sorgulamaz ve itaat ederler ve her daim Allahı tespih ederler. şeytan sürüdeki köpekti gayesi sürüye komutalıktı. ama kibir afetine yenildi. köpek dişlerini gösterdi. onun için arada farkı karıştırmıyalım....
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
şeytanla melekler arasında sağlar kadar fark vardır, şeytan dumansız ateştendir, cin topluluğu gibi, ama melekler nurdandır. şeytan iradeli mahlukturi düşünmüş ve isnanın kendinden üstünbe olmadığına kanat etmiştir, melekler ise Rabbimin sözüne asla karşı gelmemiştir, hatta melekler , rahmana biz seninin bize bildirdiğinden başka bir şey bilmeyiz dediklerinden, buda onların Allaha karşı teslimiyetlerinin en ölçüde ve bilgilerinin ne ölçüde olduğu bellidir. verdiğiniz ayetlerde şeytanın ve meleği bir gösteen hiçbir ortak kısım yoktur. bir ikincisi şeytan hz adem yaartıldıktan sınra şeytandır. iblisin önceki adıda azazildir. ve meleklere komuta etmekteydi. taki kendinden üstün varlık yaratılıp , kibrine kapılıp, onun üstünlüğünü kabul etmiyene kadar. ve en bariz örenğide şudur tüm melekler secde ediyor ama şeytan etmiyor bu olay bile melekler ile şeytan arasındaki farkı apaçık ortaya seriyor... bir sürü düşünün sürünün başında çoban sürü çoban ne derse yapar ama sürü koyun sürüsü olduğu halde arada çoban köpeğide vardır. işte şeytan sürüdeki köpektir. taki kendinde üstün biri vazifeye gelene kadar sahibine itaatsizik etmemiş koyun gibi olan melekleri komuta etmiştir. ama ne zamanki ondan daha şerefli mahluk yaratılmıştır vazife ona verilmiştir. koyunlar o yeni gelen biat etsede köpek köpekliğini yapmıştır. ısırmaya kalkmıştır. teşbihte hata olmasın. sürünün sahibi Allah C.C: melekler koyun gibidir sorgulamaz ve itaat ederler ve her daim Allahı tespih ederler. şeytan sürüdeki köpekti gayesi sürüye komutalıktı. ama kibir afetine yenildi. köpek dişlerini gösterdi. onun için arada farkı karıştırmıyalım....


Bakara Suresi 34 O vakit biz meleklere, "Adem'e secde edin" demiştik de İblis dışında tümü secde etmişti.İblis yan çizmiş, kibre sapmış ve nankörlerden olmuştu.

ayeti dikkatlice oku seyfullah,
eğer edebiyat kurallarını iyi biliyorsan, bu cümleden isyan etmeden önce şeytanın melek olduğu çıkar..
eğer vahyi iyi biliyorsan, ademe secde etmeyişi ile şeytanın şeytanlaştığı çıkar.
velhasılı, şeytanın iradesi vardı, meleğin yoktu gibi iddialar dayanaksızdır..
aslında, melek ve şeytan konusu israiliyyat kaynaklı bize geçtiği için, folklorik olarak bilinenlerin hepse dayanıksızdır, vahy ile bu işe eğildiğinizde göreceksiniz bu mesele bilinenlerden çok uzaktır
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
DEĞİLİM ELBETTE,
BEN, SİZİN MELEK DİYE TANIMLADIĞINIZ ŞEYİN SECDE ETTİĞİ VARLIĞIM..
belki bunların arasında cebrail de vardı, olamaz mı?...

melekler insana secde etmemmiştir ALLAH c.c insan üzerindeki nuruna varlıga secde etmiştir insan secde edilmege layık degildir secde edilecek tek yaratıcı olan ALLAH tır
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
melekler insana secde etmemmiştir ALLAH c.c insan üzerindeki nuruna varlıga secde etmiştir insan secde edilmege layık degildir secde edilecek tek yaratıcı olan ALLAH tır

ibadet maksatlı secdeden bahsetmiyorum elbette, vahyi bilen ve sadece vahydiyen birinin böyle bir hataya düşmesini düşünmüyorsun sanırım, fakat, insan insana ve hatta ay-güneş gibi yaratıklar insana secde edebiliyor, buyrun ayetler..

Yusuf Suresi 4 Bir vakit Yûsuf babasına şöyle demişti: "Babacığım, ben rüyada on bir yıldızla, Güneş'i ve Ay'ı gördüm; onları bana secde ediyorlar gördüm."

Yusuf Suresi 100 Ana-babasını tahtın üstüne çıkardı. Hepsi, Yûsuf'un önünde secde eder gibi eğildiler. Yûsuf dedi: "Babacığım, işte bu, benim önceden gördüğüm rüyanın yorumudur. Rabbim onu gerçekleştirdi. O, bana çok güzel lütuflarda bulundu, şeytan, benimle kardeşlerim arasına yakumluk soktuktan sora, O beni zındandan çıkardı. Sizi de çölden getirdi. Rabbim, dilediği şeyde çok ince lütuflar sergiliyor. Alîm olan O'dur, Hakîm olan O'dur."
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Bu başka türlü secde sanırım. Üstün olduğunu kabul etmek oluyor sanırım. Allah Teala' ya yapılan secdenin farklı olduğunu bazı din adamlarından duymuştum. Mürşidin elinin öpmek gibi sanırım.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
peygamberler den hariç hiçbir insan görevli meleklerden üstün degildir sadece avvam meleklerden üstünlügümüz vardır oda her insan degil tabi bunuda buradan belirtmek isterim
 
Üst Alt