Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hür müyüz?

kursatotcu

New member
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
- Rızık Allah’tan mı? İçki içmek rızık mı? İçki içmek Allah’tan mı?
2- Herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var. Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu?
3- Allah günahların işlenmesini diler mi? Günahlar işleniyor mu? O halde dünyada Allah’ın dilemesinin, iradesinin dışında bir şey mi oluyor?
4- Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz? Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya...
5- "Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz? Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?
6- Allah şerri irade eder mi? İster mi, diler mi? “Hayır” dersen, Allah’ın dilemesi dışında mı oluyor bu şerler?
7- İnsan kadere mi bağlıdır, yoksa hür müdür?
8- Şimdi, senin bu yazıları okuman kader mi?
9- Allah dilemeseydi sen bu yazıları okuyabilecek miydin?
10- Önünde iki meyve var, elma ve çilek; seç birini. Senin bu seçimin Allah’ın iradesiyle mi oldu yoksa iradesi dışında mı oldu?
11- İnsan Allah’ın murad ettiği (istediği, dilediği) şeye muhalif bir şey yapabilir mi?
12- Bir insan çalıntı yiyeceklerle yaşarsa, bunlar ona Allah’ın verdiği rızık mıdır?
13- Allah mahlukatının (yaratıklarının) kendisine itaat etmeden önce, itaat edecek olmalarını ve O'na isyan etmeden önce isyan edecek olmalarını irade etmiş miydi? Bu soruya “hayır” derseniz, Allah’ın iradesinin ezeli olduğunu reddetttiniz demektir. Eğer "bildiği için diledi" derseniz, bunun da cevabı sitededir.
14- Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe?
Bu soruları ne kadar bilgili olursa olsun “insanın hür iradesi” olduğunu savunan kişilere sorarsanız, yüzü kıpkırmızı kesileceğini tahmin etmekteyim. Gece uyuyamaz tahminime göre; sorun görün. Defalarca söylediğim gibi peygamberin kader hadislerinde, insanın özgür iradesi olmadığı anlatılır. Bu hadisleri de onlara sorarsanız yine kıpkırmızı olurlar. Hadi sorun artık! Cüzi irade vardır, bizim tercihlerimiz vardır, ama bunlar sonuçta düşüncedir ve düşüncelerimiz de Allah’ın yaratmasıyla oluşur; dolayısıyla aslında biz de Allah hangi düşünceyi yaratırsa, biz o düşünceyi düşünebiliriz. googleden Ara bilgi için: kursatotcu , konuşmak isteyenler:
: kursatotcu@ho...


“Allahım beni saptırma” diye dua ediyon mu, demek ki kim saptırıyo seni? “şeytan” dersen, neden öyle dua ettin? “Allah şeytandan korusun” diye dersen, allahın şeytandan korumadıkları da mı var o halde? Bu da ayrımcılık olmuyo mu acaba Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



- Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe? Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

şer (kötülük) allahtansa zinadamı Allahtan? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





hırsızlık allahtanmı hani şer (kötülük) allahtandı Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





Zamanın her zaman var olduğundan kuşku duyulabilir mi? Kuşku duyulursa zamanın olmadığı bir zamana inanmak gerekirdi, Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


soru: hırsızlık Allahtan mı? hani şer (kötülük) Allahtandı Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



İnsan kadere mi bağlıdır, yoksa hür müdür? Şimdi, senin bu yazıları okuman kader mi? Allah dilemeseydi sen bu yazıları okuyabilecek miydin? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


Allaha sövenlerin bu yaptıkları kader mi, değimli? Kaderse mecbur sövdüler ya, kader değilse bak inanmıyon kadere sen. Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


Çocukları depremde öldüren kim? Demek ki kötülükte ondan geliyo öyle mi? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


"Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



sen diyormusun: “insanların yaptığı kötülüklerde Allahın dilemesiyle olur.” Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),
*** yüzde kaç etkili Allahın iradesi senin yaptıklarında? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


*** Allah ne yapacağını sen yapmadan önce mi dilemişti? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



*** zulmü yaratan allah mı? evet dersen o halde allah zalim olmuyor mu? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


s

Herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var. Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu? Hani herşey Allahın dilemesiyle oluyodu ya? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. Allah bizim ne yapacağımızı önceden biliyosa hiç böyle imtihan olur mu (bakalım uyuyabilecek misin) kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


Kafirlik kader mi? A Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak llah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



sssssss

allah bizim hareketlerimizi ezeldemi takdir etti? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




Allah günah işlememizi ezelde mi takdir etti Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

*** Allah neyi tercih edeceğimizi de ezelde mi (ezeli olarak) irade etmişti Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),






Allah (yaratıklarının) kendisine itaat etmeden önce, itaat edecek olmalarını ve O'na isyan etmeden önce isyan edecek olmalarını irade etmiş miydi? Bu soruya “hayır” derseniz, Allah’ın iradesinin ezeli olduğunu reddetttiniz demektir. Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


Şerri (kötülük) allahmı yaptırıyo? Yani zinayıda hemi? Hani hayır şer allahtandı? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



Kadere hayrın ve şerrin (kötülük) Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz? Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya. . Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),
 

kursatotcu

New member
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
- Allah günahların işlenmesini diler mi? Günahlar işleniyor mu? O halde dünyada Allah’ın dilemesinin, iradesinin dışında bir şey mi oluyor? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

s

1- Rızık Allah’tan mı? İçki içmek rızık mı? İçki içmek Allah’tan mı? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe? herşey allahın dilemesiyle oluyosa kızına tecavüz edenlerdemi allahın dilemesiyle oluyo, şer(kötülük) allahtansa zinadamı allahtan ekle : kursatotcu@ho.. ( bilinen şekilde tamamlayın) bilgi için googleden ara: kursatotcu ( allah zorla günah işletiyor, forumlarda yazdım) zaten son peygamberde öyle diyor kader hadislerine bakabilirsin kitap var şurda : www. islamdakader. cjb. net (adresi boşluksuz yaz)



son peygamber dedi ki: allah bize zorla günah işlettiriyo dedi, yapacaklarımız , cennetlik cehennemlik olduğumuz önceden ana karnında yazıldı dedi, Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


81/29 Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe sizler bir şey dileyemezsiniz.( Kuranda tekvir suresi 29 uncu ayet bu) bak işte Allah zorla günah işlettiriyo gördün mü Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





16 / 93 allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu tutulacaksınız. ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyo hem de sorumlu tutuyo ya, Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık…. ( kuranda araf suresi 179 uncu ayet bu,
Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve büyük azap onlar içindir. ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyo hem de onlara iman etmeyi emrediyo, Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





17/46 (Kuran'&#305 anlarlar diye kalplerine örtüler ve kulaklarına da ağırlık koyduk. (kuranda isra suresi 46 ıncı ayet bu, kuranı anlamasınlar diye kalplerinin mühürlendiği söyleniyo ya, hem de onlara kurana inanmaları emrediliyo değil mi, Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





Resulullah dedi ki: “Hayrı (iyilik) ve şerri (kötülük) ile kadere iman etmeyen kimseyi Allah ateşte yakar. (Ahmed bin hanbel) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




Peygamberimiz dedi ki: Biriniz kaderin hayrına da, şerrine de iman etmedikçe iman etmiş olmaz. Başına gelecek olanın mutlaka geleceğini, başına gelmemesi mukadder olanın da mutlaka gelmeyeceğini bilmedikçe (iman etmiş sayılmaz). (Tirmizi) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



Peygamberimiz dedi ki: “Allah gökleri ve yeri yaratmadan ellibin yıl önce, Arşı su üzerindeyken yaratıkların kaderlerini yazmıştır. (Tirmizi, Müslim) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




Peygamberimiz dedi ki: ”Kul yetmiş sene cennetliğin ameli gibi amel eder. Hatta herkes onun cennetlik olduğunu söyler. Öyle ki aralarında manen bir karış mesafe kalmaz. Sonra mukadderatı galebe çalar da cehennem ehlinin işini yapar ve cehenneme girer. (Buhari, Müslim) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





Peygamberimiz dedi ki: “Said ( cennetlik) annesinin karnında said olandır, bedbaht (cehennemlik)da annesinin karnında bedbaht ve şaki olandır” (Müslim) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

s


Ömer “Ya Resulullah buna göre şimdi biz olmuş bitmiş, hükmü verilmiş bir şeye göre mi amel ediyoruz (çabalıyoruz), yoksa henüz hükmü verilmemiş bir şeye göre mi amel ediyoruz? Bunun üzerine Hz. Peygamber de “(Yazılıp) bitirilmiş bir şeye göre ey Ömer. Kalemler (onu yazıp) kurumuş, kaderler onunla cereyan etmiş (ona göre meydana gelmi&#351. Fakat her insana yaratıldığı şey kolaylaştırılır. (Müslim) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





Peygamberimiz dedi ki: : “(Kader) kalemi, kıyamete kadar olacak şeyleri yazıp kurumuştur (bitirmiştir)“ (Buhari) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





Peygamberimiz dedi ki: : “Allah var iken hiçbir şey yoktu. Daha sonra O, Levhi yarattı ve kıyamete kadar gelecek olan bütün mahlukatın hallerini ona kaydetti” (Buhari) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



“Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: “Ey Allah’ın Resulü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmi&#351 bir işi mi yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemi&#351 şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi? Resulullah: “Olup biten işi” dedi. Adam - veya cemaatten biri - yine sordu: “Öyleyse niye çalışılsın ki?” Hz. Peygamber şu açıklamada bulundu: ”Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser (kolaylaştırmak) kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır” (Ebu Davud) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




İman, küfür, saptırma, mühürleme: Bakara 6,7, 21 , Araf 100, 158, 178,179, 186, En’am 107,109,110,111,148, Tevbe 55, 85, Yunus 100, Yusuf 101, İbrahim 35, Kehf 29, Taha 79, 85, Mülk 2, Zariyat 56, Nahl 93, Kasas 56, 64,68, Zümer 36,37, 41, Hacc 16, Tin 7, Muhammed 24 ; Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



*** Resulullah dedi ki: “Allah’ın dilediği oldu, dilemediği olmadı.” (Ebu Davud) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




Peygamberimiz dedi ki: "Kul, hayrıyla (iyilik), şerriyle(kötülük) kadere inanmadıkça, kendine (hayır ve şerden) isabet edecek şeyi atlatamayacağını, (hayır ve şerden) kaçacak olan şeyi de yakalayamayacağını bilmedikçe iman etmiş olmaz."
(Tirmizi) Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




Aişe anlatıyor: "Bir çocuk ölmüştü. Ben: "Ne mutlu ona! Cennet kuşlarından bir kuş oldu!" dedim. Peygamber "Sen Allah'ın cenneti de cehennemi de yarattığını, beriki için de öteki için de ahali yarattığını bilmiyor musun?" dedi. (Müslim)
Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

Allah bizim ne yapacağımızı önceden biliyosa hiç böyle imtihan olur mu ya? zorla günah işlettiriyo işte. Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



Sonucu önceden belli olan şey için “sınav yapılıyor” denebilir mi? Denemezse; Allah bizim yapacaklarımızı önceden biliyor ya, (yani ne olacağı belli) o halde böyle sınav olur mu? (mülk 2’ inci ayeti de biliyom ha! Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),



Allah olacak olaylar için önceden bildiği gibi mi diledi yoksa bildiğinin dışında olmasını mı diledi? Bildiği gibi dilediyse senin burda benimle yazışmanı dilemiş olmadı mı? Sen allahın dilediği olayın olmasını engelleyebilir misin acaba? Hayır dersen şu an engelleyemeyeceğin bir işi miyapıyorsun acaba? Özgür iraden yok yani. Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),


Düşüncemizi allahmı yaratıyor? Evet diyorsan Allaha sövme düşüncesinide mi Allah yaratıyor? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),




Allah yaptıklarımızı biz yapmadan önce mi dilemişti? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),





Allah neyi dilediğini de senden önce dilemiş miydi? Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak Allah zorla günah işletiyo gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / ekle: kursatotc@ho.. kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),






sana teklifim var: sen hür iradeyi savunuyon ya, sen çağırcam adamla cebrci ( hür irademiz yok diyenler ) gibi konuşacaksın; baştan diyebilirsin “ben hür iradeyi savunuyorum” diye, ama böyle bir tartışmak istiyorum seninle diyeceksin okey mi, gelişeceksin ve öbür taraftan bakma imkanı bulacaksın tartışmaya, ne diyorsun, kabul mü, ben yardım etecem sana, yol göstereceğim

ssss

*** Zulmü yaratan Allah mı? “evet” dersen, o halde Allah zalim olmuyor mu? "Hayır zulmü Allah yarattığı halde yine de zalim değildir" derseniz, bana anlatın, hem zulmü yaratıp hem de zalim olmama nasıl oluyor? Benim aklım bunu almıyor.. Son peygamber hür irademiz yok dedi inanmazsan kader hadislerine bak
 

Abd

New member
Katılım
28 Tem 2006
Mesajlar
225
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
ben bütün iradenin Allah'a ait olduğuna inanıyorum. başka bir iradenin olmadığı bir yerde zorlamada olmaz. zorlama yoksa sonsuz özgürlük vardır. bu özgürlük dilediğini yapan Allah'ın özgürlüğüdür!

varlıkta esasen zulüm diye bir kavram yoktur. çünkü herşey tümüyle Allah'ındır. ancak Allah'ın belli bir amaca yönelik yarattığı varlıkların yaptıklarına karşılık vermesi vardırki oda Allah'ın adaletidir. bize göre olan zulüm izafidir. mesela birisi başka birine hakettiği halde ücretini ödemese bu esas manada zulüm olmaz sadece izafi bir zulümdür. çünkü herşeye varis olan Allah'tır.

kader konusunu varlıklarla Allah'ı ayrı ayrı görerek aşamazsınız.
 
T

teslimolan

Guest
Hersey Allah dan indi her yere dileme konursa böyle düsünmek normal zaten ama Allah dan indi olarak bakarsan olayi cözersin.

Olaya söyle bakabiliriz. Allah bu dünyada istediginizi yapmakta secim size kalmis demiyormu ? Diyor !

Öyleyse söyle düsünün
a-b-c-d-e-f-g-h-i-i-j-k-l-m-n-o-ö-p-r-s-s-t-u-ü-v-y-z

Allah bu harfleri indirmis bunlardan kombinasyon yapip yararli kullanmakta sana kalmis. Onlari kötüye kullanip benligine zulmetmekte sana kalmis.
 

kursatotcu

New member
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
ya kötü düşünceleri sizde ki m yaratıyo. peki ya kafirlik düşüncesini kim yaratıyo
 
T

teslimolan

Guest
ya kötü düşünceleri sizde ki m yaratıyo. peki ya kafirlik düşüncesini kim yaratıyo

Hersey Allah dan indi fakat biz dünya ya eksi ile baslariz cünkü önümüzde seytan adinda bir düsman vardir. Allah da bizlere bu düsmana karsi savas icin imana sarilin diyor benim indirdiklerimi dogru ya kullanin diyor "verdigim alfabe misali gibi"

Seytandan korunmak da Allah i anmaktan gecer devamli Allah i anmaktan kötü bir seyle karsi karsiya kaldikmi kovulmus seytanin serrinden Allah a siginirim da bunun icin ve seytana karsi diger iki silah Namaz ve Kuran´i Kerim okumak kendi anladigin dilde cünkü yoksa o silah yerine gecmez. Dünya ya gelirken eksideyken iste o silahlari kullanarak beyninde seytana karsi bir duvar olusturacaksin. Tüm gaye zaten budur Adem babamiza secde etmeyen seytani Allah in silahlari ile secde ettirmek. Ben bir gif animasyonu yaptim bunla ilgili yakinda koyacagim.
 

VeyselicNumbers

New member
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
9
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
55
"Benim şöyle bir durumum var bu hususta yorumlarınız nedir : ben ne kadar okursam okuyayım yine kendimi bilgili biri olarak hissedemiyorum. hatta ne kadar okursam yetersizliğimi o oranda hissediyorum. mesela 10 saat okusam bile sanki 1 saat kitap okumuş gibi kendimi hissediyorum ve bu işi anlamıyorum. sizce bu psikolojik bir sorun mu? ben kendimi devamlı olarak eksik, ilmi açıdan güçsüz hissediyorum ancak buna karşılık konuştuğum kişilere ekseriyetle tartışmada üstün geldiğimi de görmekteyim. gerçeklik böyle olmakla beraber yine de kendimi yetersiz hissetmekten kendimi alamıyorum. bu işi yorumlayınız."
Kürşat Otçu

YORUMLUYORUM:
Çok konuşan çok hata yapar. Sen çok önemli konularda aklına ilk geleni söylüyorsun. Ve çok önemli konularda çok hata yapıyorsun. Bunu hissediyorsun. Sen aklın ve nakil çatıştığı zaman aklını doğru kabul edip nakli inkar ediyorsun. Halbuki nakli doğru kabul edip aklını düzeltmen gerekiyor. Mesela dua konusu ve CEBR konusu. Bu konularda sana iki düzeltme yapacağım:
Şunlar senin lafların:

"dua etmek doğru değildir. "
"Peki ama ezeli bir irade kabul edildiğinde bu duanın ne manası kalır ki? Çünkü zaten ezeli olarak, ne meydana gelecekse onun irade edilmiş olduğuna inanılıyor. Ezeli olan şey ise değişmez; demek ki, duayı edenlerin çoğu farkına varmadan Allah’a hadis bir irade ispat ediyorlar."
"Dua etmenin bir mahzuru da şudur ki; zaten meşhurdur. Allah’ın ilminde bir değişmenin olabileceğini ihsas ettiriyor. Zaten Allah’ın ilminde değişme olmaz, o halde bu duanın bir manası yoktur. Dua etmemek gerekir.Ama sorulursa Kuran da ayet var, “Dua edin ki size icabet edeyim” buna ne dersin? Cevap: Yukarıda da izah ettiğim gibi bu Allah’ın kullarını aldatmasına bir örnektir. Çünkü dua edildiğinde ortaya çıkan mahzurları anlattım; buna karşılık böyle bir ayet var. İşte burada kullarını aldatıyor Allah. Evet peygamberlerin de dua ettikleri Kuran’da vardır. O halde onlar da bu inceliklerin farkına varamamışlardır demek gerekir. Denirse ki, o halde bu ayetin manası nedir? şöyle diyorum: Yukarıda nedensizlik prensibini anlatmıştım. Yani Kuran ayetleri de Allah’ın ezeli ilminde vardır ve bu yönüyle nedensizdir, dolayısıyla manasızdır demek gerekir. Ancak Kuran okurken bu gibi dua ile ilgili ayetleri de elbette okuyacağız. Ancak ayet oldukları için ve bir mana kasdetmeyeceğiz, manası yok, nedensiz diyeceğiz. Yani Allah’ın ezeli ilminde bilinmesi hasebiyle nedensiz diyeceğiz yoksa elbette ki bu ayetlerin nedeni Allah’ın ilmidir yani Allah’tır. "
"Cüzi İrade yoktur, Cebr vardır."
Kursat Otcu
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kürşat, aslında sorduğun soruların cevabı soruların içinde. Sen aklını doğru kabul edip, nasslardan aklına uymayanı "bu bozuktur" deyip inkar ediyorsun. İşin tuhaf tarafı aklın da sürekli değişiyor. Aslında yapman gereken nassları doğru kabul edip, aklındaki bozukluklukları düzeltmeye çalışmandır.
Birinci düzeltme: "Dua etmek doğru değildir, duanın bir manası yoktur, dua etmemek gerekir." diyorsun. Kuran'da da birçok dua etmeyi teşvik eden ayet olduğunu kabul ettiğin halde. Bir de utanmadan haşa "Allah kullarını aldatıyor" diyorsun. Şimdi bu yaptığın çok yanlış, Kuran'daki ifadeler ise çok doğrudur. Senin akli delilini çürütmeye gelince; "Allah'ın ezeli ilmi değişmez, dua gereksizdir" diyorsun. Burada yaptığın şuna benziyor, terazinin bir kefesini elinle sabit tutuyorsun, diğer kefesine bişeyler koyuyorsun, bakın bunların ağırlığı değişmedi diyorsun. Kardeşim sen Allah'ın ezeli ilmine sahipmisin ki böyle diyorsun? Allah'ın ezeli ilminde senin dua edip etmeyeceğin zaten var. Otobüs örneğinde dediğin şey, ezeli ilminde senin dua edeceğin ve Allah'ın da bunu kabul edeceği yazıyorsa, sen zamanı gelince dua edersin, Allah ta duanı kabul eder. Yani, sen şimdi dua edersen bu kaderde de varmış demektir ve Allah ta ona icabet eder. Sen zaman mefhumunda hata ediyorsun. Ezeli ve değişmez kader vardır. Fakat orada senin dua edip etmeyeceğin de yazılıdır. Şimdi anladın mı?
Bir de şu ayet var;
"Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var. (Furkan 77) "
Allah Kuran-ı Kerim'de diyor ki: "Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var.". Kürşat Efendi diyor ki "Duanın ehemmiyeti yoktur." . Hadi canım sende!
İkinci düzeltme: "Cüzi İrade yoktur, Cebr vardır." diyorsun. Şimdi sana cüzi iradenin olduğunu ve Cebr olmadığını ispatlayacağım. Şu anda sen yaşıyorsun ve aklın başında. Kuran'da (Bakara 132)(Fe la temutünne illa ve entüm müslimun / Siz de ancak müslümanlar olarak ölün) diye bir ayet var. Duanın ehemmiyetine ve Allah'ın dualara icabet edeceğine inanıyoruz (Bunu yukarda izah etmiştim). Şimdi sen Allah'tan seni müslüman olarak öldürmesini, ve ateşin azabından korumasını isteyebilir misin, isteyemez misin? İsteyebilirsin. (Tabi Allah istemeni istemişse ki sen onun isteyip istemediğini şu an bilmiyorsun, ama bir dakika sonra öğreneceksin, çünkü sen istersen ve bu yönde kalpten dua edersen, bu demektir ki Allah ta senin istemeni istedi.) Ee iste o zaman, seni tutan nedir? Bak, işte bu içindeki isteme senin cüzi iradendir. Tamam Allah'ın külli iradesinde yoksa sen de isteyemezsin.
Ve ma teşaune illa en yeşa allahu rabbül alemin.
Alemlerin rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
Burada Allah'ın meşietinden bahsediliyor, evet, ama kulun meşietinden de bahsediliyor, o da mevcut.
Buradaki incelik şudur, sen dilediğini yaptığını görüyorsun, istersen oturuyor, istersen zıplıyorsun. İşte bu senin cüzi iradendir. Ama "Allah dilemedikçe sen dileyemezsin." o zaman senin cüzi iraden yok hükmünde mi olacak? Hayır, çünkü sen Allah'ın senin ne isteyeceğini istediğini baştan bilmiyorsun. Sen dilediğini yapıyorsun. Buradaki incelik şudur, sen "Alemlerin rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz." ayetine inanıyor musun, inanmıyor musun? İnanıyorsan, onun senin hakkında hayır dilemesini dilersin yani o yönde dua edersin, Allah ta seni boş çevirmez. Yok eğer inanmıyorsan, o zaman özgür (sandığın) iradenle ya Kuran'ı çürüteceksin ki bu imkansızdır, ya da Kuran'daki tehditlere gönül rızasıyla katlanacaksın, başına gelince itiraz etmeyeceksin.

(Fatiha 6) Bizi doğru yola ilet.
(Bakara 128) "Rabb'imiz! Bizi, sana teslim olmuş iki müslüman kıl. Soyumuzdan da sana teslim olan müslüman bir ümmet oluştur. Bize ibadet yerlerimizi göster, bizim tövbemizi kabul et. Sen, evet sen, Tevvâb'sın, tövbeleri cömertçe kabul edersin; Rahîm'sin, rahmetini cömertçe yayarsın."
(Bakara 201)"Onlardan, “Rabbimiz! Bize dünyada da iyilik ver, ahirette de iyilik ver ve bizi ateş azabından koru” diyenler de vardır."
(Ali İmran 8)"(Onlar şöyle yakarırlar): “Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize katından bir rahmet bahşet. Şüphesiz sen çok bahşedensin.”"
(Furkan 65) "Onlar, şöyle diyenlerdir: “Ey Rabbimiz! Bizden cehennem azabını uzaklaştır, gerçekten onun azabı sürekli bir helâktir!”"
Bak şimdi, sen ne yapıyorsun, Levhi mahfuz'daki yazılı kader metni elinde ve sabit olarak farzediyorsun. Sonra da ben dua ederek bunu değiştiremem diyorsun. Fakat şunu unutuyorsun, sen şimdi dua edersen, kaderde de dua edeceğin yazılmış ve o gerçekleşmiş demektir. Ve kaderde senin dua ettiğin yazılmışsa, ona Allah'ın verdiği cevap ta yazılmıştır. Çünkü Allah bütün dualara icabet eder. Dolayısıyla sen bundan sonraki kaderini bir nevi değiştirmiş gibi olursun. Dua et, Allah ta icabet etsin. Sanki herşey şu anda oluyormuş, ezeli olarak belirlenmemiş gibi. Sen ezelde, şimdi dua etmeyi isteyip istemeyeceğini Allah'ın istediğini bilmiyorsun. Senin bildiğin, şu anda istersen dua edebileceğindir. Etsene, ne duruyorsun. Sen şunu mu diyorsun; Ezeldeki kaderde, senin şu anda dua etmek isteyeceğini Allah istemiş, mesela uzun ömür istiyorsun diyelim, bunu dua ile isteyeceğini Allah istemiş, fakat ondan bir süre önce senin ne zaman öleceğini sabitlediği için senin duana icabet edemeyecek. Bunu mu diyorsun? Bu yanlış. Allah senin ne zaman öleceğini sabitlerken senin filanca an gelince dua edeceğini biliyordu, onu da dikkate alarak ne zaman öleceğini sabitledi. Yani dua'na icabet etti. Senin yanılgın şurada, Kürşat sen çoğu zaman aynı yanılgıya düşüyorsun, o da şudur: Terazi meselesi. Terazinin bir kefesini elinle sabit tutup, sonra öbür kefesine bişeyler koyup, "bakın bunların ağırlığı değişmedi" diyorsun. Dua konusuna bunu tatbik edersek, sen diyorsun ki "Allah ezeli ilmiyle kaderi, olup olacakları yazdı, ecelinin ne zaman oduğunu bile yazdı, bunlar dua ile değiştirilemez." Bunu diyorsun değil mi? Hayır efendim öyle değil. Sen duayı yani dua etmeyi niye Allah'ın yazdıklarından ayrı bir yere koyuyorsun? Sanki, herşey yazıldı bitti, orada dua edeceğin yazılmadığı halde dua ediyoruzmuş gibi düşünüyorsun. Hayır. Alakası yok! Yazılan şeyler içinde dua edeceğin de yazılı. Şimdi anladın mı? Ve Allah'ın ona nasıl icabet ettiği de yazılı. Sen Allah'tan hidayet, hidayete erdirdikten sonra kalbini eğriltmemesini, uzun ömür, bol rızık, bu Dünya'da iyilikler, öbür dünyada iyilikler, ateşin azabından korumasını ve ne istiyorsan isteyebilirsin. İşte bence cüzi irade de bu oluyor. Yani dua kabiliyeti! "Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var. (Furkan 77) " Demek ki neymiş, duamız olmasa Rabbimizin katında ehemmiyetimiz yokmuş, yani duamız varsa Rabbimizin katında ehemmiyetimiz var demektir.
(Tekvir 81:29 Ve ma teşaune illa en yeşaallahu rabbul'alemiyne.)
Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
Bence kaderin sırrı şu; Şimdi bu (81:29) ayetine inanıyor musun?
"Evet" ise ne yapman lazım? Demin bahsettiğim duaları yapman lazım. Yani Allah'ın seni salih kullarından eylemesini Allah'tan dua etmen lazım.
"Hayır" ise, o zaman iradenin özgür olduğuna inanıyorsun ve Allah'ın Kuranını yalanlıyorsun demektir. O zaman yapman gereken, ya Kuran'ın benzerini getirerek ya da başka bir şekilde Kuran'ı çürütmen lazım. Ya da kendi içinde çelişkili olduğunu kabul ederek, eğer Allah ve Ahiret varsa "özgür" iradenle yaptıklarının cezasına gönül rızası ile katlanacağını beyan etmen lazım. Zaten bazıları diyor ki, "bu durumda bütün arkadaşlarım cehennemde olacak, Jimi Hendrix bile cehennemde olacak, onlarla sıcak bir ortamda vakit geçirmeyi yeğlerim." diyorlar.
Tüfek meselesine gelince. "Adam tüfeği ateşlemeseydi de öbür adam ölecekti, çünkü ecel sabittir" diyorsun. Yine terazi hatası. Bak şimdi doğrusunu açıklayayım: Bir kere bu soruda bir yanlışlık var, o da şudur:"Adam tüfeği ateşlemeseydi" ne demek? Sorun burda. Anladın mı? Yani kaderde ateşleyeceği yazılmışsa "ateşlemeseydi ne olurdu" denmez, çünkü ateşlemek zorunda. Ha sen eğer şunu sormak istiyorsan, "Allah kaderinde ateşleyeceğini istemiş ve yazmış, ezelde, fakat Allah ateşlemesini istemeseydi ne olurdu?", bunu soruyorsan eğer, işte bu ayrı bir soru oluyor, yani soru şuna döndü; "Allah filanca şeyi istemiş, ama istemeseydi ne olurdu?". Dikkat edersen sen şimdi kaderde yazılı olan bişey başka türlü olsaydı ne olurdu? diyorsun. İşte Bediüzzaman'ın dediği şey bu, Allah bunu istemeseydi ne isterdi? bizce meçhuldür. Çünkü saçma bir sorudur. Belki adamın bir sene evvel zatürreden ölmesini isterdi, ya da o anda kalp krizi geçirmesini isterdi, ya da 15 sene sonra trafik kazasından öleceğini isterdi. Yani kaderde sabit olan iki şey var birisi tüfek atılması, diğeri adamın ölmesi. Sabitlerden biri olmasaydı ne olurdu saçma bir soru. O zaman şu da sorulabilir. "Adam tüfeği ateşledi, sabit olan eceli bir yıl ileri atalım diyelim, o zaman ne olur?". Deminki soru da bu soru gibi saçma. Adamın kafası parçalanacak ama biZ eceli bir sene sonraya attığımız için yaşayacak! İşin özeti; "kader böyle olmasaydı, kaderdeki ecel nasıl olurdu, yani kaderin yeni hali nasıl olurdu? " saçma bir soru, cevabını da Ancak Allah bilir, çünkü isteyen ve irade eden O.
(İnsan 3) İnna hedeynahussebiyle imma şakirav ve imma kefura. / Biz ona yolu gösterdik; (artık o) ya şükredici olur ya da (pek) kafir..

VeyselicNumbers

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

VeyselicNumbers

New member
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
9
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
55
Dua ve Özgür İrade

Dua ve Özgür İrade

Kürşat, diyorsun ki;
"Benim şöyle bir durumum var bu hususta yorumlarınız nedir : ben ne kadar okursam okuyayım yine kendimi bilgili biri olarak hissedemiyorum. hatta ne kadar okursam yetersizliğimi o oranda hissediyorum. mesela 10 saat okusam bile sanki 1 saat kitap okumuş gibi kendimi hissediyorum ve bu işi anlamıyorum. sizce bu psikolojik bir sorun mu? ben kendimi devamlı olarak eksik, ilmi açıdan güçsüz hissediyorum ancak buna karşılık konuştuğum kişilere ekseriyetle tartışmada üstün geldiğimi de görmekteyim. gerçeklik böyle olmakla beraber yine de kendimi yetersiz hissetmekten kendimi alamıyorum. bu işi yorumlayınız."
Kürşat Otçu

YORUMLUYORUM:
Çok konuşan çok hata yapar. Sen çok önemli konularda aklına ilk geleni söylüyorsun. Ve çok önemli konularda çok hata yapıyorsun. Bunu hissediyorsun. Sen aklın ve nakil çatıştığı zaman aklını doğru kabul edip nakli inkar ediyorsun. Halbuki nakli doğru kabul edip aklını düzeltmen gerekiyor. Mesela dua konusu ve CEBR konusu. Bu konularda sana iki düzeltme yapacağım:
Şunlar senin lafların:
"dua etmek doğru değildir. "
"Peki ama ezeli bir irade kabul edildiğinde bu duanın ne manası kalır ki? Çünkü zaten ezeli olarak, ne meydana gelecekse onun irade edilmiş olduğuna inanılıyor. Ezeli olan şey ise değişmez; demek ki, duayı edenlerin çoğu farkına varmadan Allah’a hadis bir irade ispat ediyorlar."
"Dua etmenin bir mahzuru da şudur ki; zaten meşhurdur. Allah’ın ilminde bir değişmenin olabileceğini ihsas ettiriyor. Zaten Allah’ın ilminde değişme olmaz, o halde bu duanın bir manası yoktur. Dua etmemek gerekir.Ama sorulursa Kuran da ayet var, “Dua edin ki size icabet edeyim” buna ne dersin? Cevap: Yukarıda da izah ettiğim gibi bu Allah’ın kullarını aldatmasına bir örnektir. Çünkü dua edildiğinde ortaya çıkan mahzurları anlattım; buna karşılık böyle bir ayet var. İşte burada kullarını aldatıyor Allah. Evet peygamberlerin de dua ettikleri Kuran’da vardır. O halde onlar da bu inceliklerin farkına varamamışlardır demek gerekir. Denirse ki, o halde bu ayetin manası nedir? şöyle diyorum: Yukarıda nedensizlik prensibini anlatmıştım. Yani Kuran ayetleri de Allah’ın ezeli ilminde vardır ve bu yönüyle nedensizdir, dolayısıyla manasızdır demek gerekir. Ancak Kuran okurken bu gibi dua ile ilgili ayetleri de elbette okuyacağız. Ancak ayet oldukları için ve bir mana kasdetmeyeceğiz, manası yok, nedensiz diyeceğiz. Yani Allah’ın ezeli ilminde bilinmesi hasebiyle nedensiz diyeceğiz yoksa elbette ki bu ayetlerin nedeni Allah’ın ilmidir yani Allah’tır. "
"Cüzi İrade yoktur, Cebr vardır."
Kursat Otcu
----------------------------------------------------------------------------------------------- Kürşat, aslında sorduğun soruların cevabı soruların içinde. Sen aklını doğru kabul edip, nasslardan aklına uymayanı "bu bozuktur" deyip inkar ediyorsun. İşin tuhaf tarafı aklın da sürekli değişiyor. Aslında yapman gereken nassları doğru kabul edip, aklındaki bozukluklukları düzeltmeye çalışmandır.
Birinci düzeltme: "Dua etmek doğru değildir, duanın bir manası yoktur, dua etmemek gerekir." diyorsun. Kuran'da da birçok dua etmeyi teşvik eden ayet olduğunu kabul ettiğin halde. Bir de utanmadan haşa "Allah kullarını aldatıyor" diyorsun. Şimdi bu yaptığın çok yanlış, Kuran'daki ifadeler ise çok doğrudur. Senin akli delilini çürütmeye gelince; "Allah'ın ezeli ilmi değişmez, dua gereksizdir" diyorsun. Burada yaptığın şuna benziyor, terazinin bir kefesini elinle sabit tutuyorsun, diğer kefesine bişeyler koyuyorsun, bakın bunların ağırlığı değişmedi diyorsun. Kardeşim sen Allah'ın ezeli ilmine sahipmisin ki böyle diyorsun? Allah'ın ezeli ilminde senin dua edip etmeyeceğin zaten var. Otobüs örneğinde dediğin şey, ezeli ilminde senin dua edeceğin ve Allah'ın da bunu kabul edeceği yazıyorsa, sen zamanı gelince dua edersin, Allah ta duanı kabul eder. Yani, sen şimdi dua edersen bu kaderde de varmış demektir ve Allah ta ona icabet eder. Sen zaman mefhumunda hata ediyorsun. Ezeli ve değişmez kader vardır. Fakat orada senin dua edip etmeyeceğin de yazılıdır. Şimdi anladın mı?
Bir de şu ayet var;
"Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var. (Furkan 77) "
Allah Kuran-ı Kerim'de diyor ki: "Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var.". Kürşat Efendi diyor ki "Duanın ehemmiyeti yoktur." . Hadi canım sende!
İkinci düzeltme: "Cüzi İrade yoktur, Cebr vardır." diyorsun. Şimdi sana cüzi iradenin olduğunu ve Cebr olmadığını ispatlayacağım. Şu anda sen yaşıyorsun ve aklın başında. Kuran'da (Bakara 132)(Fe la temutünne illa ve entüm müslimun / Siz de ancak müslümanlar olarak ölün) diye bir ayet var. Duanın ehemmiyetine ve Allah'ın dualara icabet edeceğine inanıyoruz (Bunu yukarda izah etmiştim). Şimdi sen Allah'tan seni müslüman olarak öldürmesini, ve ateşin azabından korumasını isteyebilir misin, isteyemez misin? İsteyebilirsin. (Tabi Allah istemeni istemişse ki sen onun isteyip istemediğini şu an bilmiyorsun, ama bir dakika sonra öğreneceksin, çünkü sen istersen ve bu yönde kalpten dua edersen, bu demektir ki Allah ta senin istemeni istedi.) Ee iste o zaman, seni tutan nedir? Bak, işte bu içindeki isteme senin cüzi iradendir. Tamam Allah'ın külli iradesinde yoksa sen de isteyemezsin.
Ve ma teşaune illa en yeşa allahu rabbül alemin.
Alemlerin rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
Burada Allah'ın meşietinden bahsediliyor, evet, ama kulun meşietinden de bahsediliyor, o da mevcut.
Buradaki incelik şudur, sen dilediğini yaptığını görüyorsun, istersen oturuyor, istersen zıplıyorsun. İşte bu senin cüzi iradendir. Ama "Allah dilemedikçe sen dileyemezsin." o zaman senin cüzi iraden yok hükmünde mi olacak? Hayır, çünkü sen Allah'ın senin ne isteyeceğini istediğini baştan bilmiyorsun. Sen dilediğini yapıyorsun. Buradaki incelik şudur, sen "Alemlerin rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz." ayetine inanıyor musun, inanmıyor musun? İnanıyorsan, onun senin hakkında hayır dilemesini dilersin yani o yönde dua edersin, Allah ta seni boş çevirmez. Yok eğer inanmıyorsan, o zaman özgür (sandığın) iradenle ya Kuran'ı çürüteceksin ki bu imkansızdır, ya da Kuran'daki tehditlere gönül rızasıyla katlanacaksın, başına gelince itiraz etmeyeceksin.

(Fatiha 6) Bizi doğru yola ilet.
(Bakara 128) "Rabb'imiz! Bizi, sana teslim olmuş iki müslüman kıl. Soyumuzdan da sana teslim olan müslüman bir ümmet oluştur. Bize ibadet yerlerimizi göster, bizim tövbemizi kabul et. Sen, evet sen, Tevvâb'sın, tövbeleri cömertçe kabul edersin; Rahîm'sin, rahmetini cömertçe yayarsın."
(Bakara 201)"Onlardan, “Rabbimiz! Bize dünyada da iyilik ver, ahirette de iyilik ver ve bizi ateş azabından koru” diyenler de vardır."
(Ali İmran 8)"(Onlar şöyle yakarırlar): “Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize katından bir rahmet bahşet. Şüphesiz sen çok bahşedensin.”"
(Furkan 65) "Onlar, şöyle diyenlerdir: “Ey Rabbimiz! Bizden cehennem azabını uzaklaştır, gerçekten onun azabı sürekli bir helâktir!”"
Bak şimdi, sen ne yapıyorsun, Levhi mahfuz'daki yazılı kader metni elinde ve sabit olarak farzediyorsun. Sonra da ben dua ederek bunu değiştiremem diyorsun. Fakat şunu unutuyorsun, sen şimdi dua edersen, kaderde de dua edeceğin yazılmış ve o gerçekleşmiş demektir. Ve kaderde senin dua ettiğin yazılmışsa, ona Allah'ın verdiği cevap ta yazılmıştır. Çünkü Allah bütün dualara icabet eder. Dolayısıyla sen bundan sonraki kaderini bir nevi değiştirmiş gibi olursun. Dua et, Allah ta icabet etsin. Sanki herşey şu anda oluyormuş, ezeli olarak belirlenmemiş gibi. Sen ezelde, şimdi dua etmeyi isteyip istemeyeceğini Allah'ın istediğini bilmiyorsun. Senin bildiğin, şu anda istersen dua edebileceğindir. Etsene, ne duruyorsun. Sen şunu mu diyorsun; Ezeldeki kaderde, senin şu anda dua etmek isteyeceğini Allah istemiş, mesela uzun ömür istiyorsun diyelim, bunu dua ile isteyeceğini Allah istemiş, fakat ondan bir süre önce senin ne zaman öleceğini sabitlediği için senin duana icabet edemeyecek. Bunu mu diyorsun? Bu yanlış. Allah senin ne zaman öleceğini sabitlerken senin filanca an gelince dua edeceğini biliyordu, onu da dikkate alarak ne zaman öleceğini sabitledi. Yani dua'na icabet etti. Senin yanılgın şurada, Kürşat sen çoğu zaman aynı yanılgıya düşüyorsun, o da şudur: Terazi meselesi. Terazinin bir kefesini elinle sabit tutup, sonra öbür kefesine bişeyler koyup, "bakın bunların ağırlığı değişmedi" diyorsun. Dua konusuna bunu tatbik edersek, sen diyorsun ki "Allah ezeli ilmiyle kaderi, olup olacakları yazdı, ecelinin ne zaman oduğunu bile yazdı, bunlar dua ile değiştirilemez." Bunu diyorsun değil mi? Hayır efendim öyle değil. Sen duayı yani dua etmeyi niye Allah'ın yazdıklarından ayrı bir yere koyuyorsun? Sanki, herşey yazıldı bitti, orada dua edeceğin yazılmadığı halde dua ediyoruzmuş gibi düşünüyorsun. Hayır. Alakası yok! Yazılan şeyler içinde dua edeceğin de yazılı. Şimdi anladın mı? Ve Allah'ın ona nasıl icabet ettiği de yazılı. Sen Allah'tan hidayet, hidayete erdirdikten sonra kalbini eğriltmemesini, uzun ömür, bol rızık, bu Dünya'da iyilikler, öbür dünyada iyilikler, ateşin azabından korumasını ve ne istiyorsan isteyebilirsin. İşte bence cüzi irade de bu oluyor. Yani dua kabiliyeti! "Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var. (Furkan 77) " Demek ki neymiş, duamız olmasa Rabbimizin katında ehemmiyetimiz yokmuş, yani duamız varsa Rabbimizin katında ehemmiyetimiz var demektir.
(Tekvir 81:29 Ve ma teşaune illa en yeşaallahu rabbul'alemiyne.)
Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
Bence kaderin sırrı şu; Şimdi bu (81:29) ayetine inanıyor musun?
"Evet" ise ne yapman lazım? Demin bahsettiğim duaları yapman lazım. Yani Allah'ın seni salih kullarından eylemesini Allah'tan dua etmen lazım.
"Hayır" ise, o zaman iradenin özgür olduğuna inanıyorsun ve Allah'ın Kuranını yalanlıyorsun demektir. O zaman yapman gereken, ya Kuran'ın benzerini getirerek ya da başka bir şekilde Kuran'ı çürütmen lazım. Ya da kendi içinde çelişkili olduğunu kabul ederek, eğer Allah ve Ahiret varsa "özgür" iradenle yaptıklarının cezasına gönül rızası ile katlanacağını beyan etmen lazım. Zaten bazıları diyor ki, "bu durumda bütün arkadaşlarım cehennemde olacak, Jimi Hendrix bile cehennemde olacak, onlarla sıcak bir ortamda vakit geçirmeyi yeğlerim." diyorlar.
Tüfek meselesine gelince. "Adam tüfeği ateşlemeseydi de öbür adam ölecekti, çünkü ecel sabittir" diyorsun. Yine terazi hatası. Bak şimdi doğrusunu açıklayayım: Bir kere bu soruda bir yanlışlık var, o da şudur:"Adam tüfeği ateşlemeseydi" ne demek? Sorun burda. Anladın mı? Yani kaderde ateşleyeceği yazılmışsa "ateşlemeseydi ne olurdu" denmez, çünkü ateşlemek zorunda. Ha sen eğer şunu sormak istiyorsan, "Allah kaderinde ateşleyeceğini istemiş ve yazmış, ezelde, fakat Allah ateşlemesini istemeseydi ne olurdu?", bunu soruyorsan eğer, işte bu ayrı bir soru oluyor, yani soru şuna döndü; "Allah filanca şeyi istemiş, ama istemeseydi ne olurdu?". Dikkat edersen sen şimdi kaderde yazılı olan bişey başka türlü olsaydı ne olurdu? diyorsun. İşte Bediüzzaman'ın dediği şey bu, Allah bunu istemeseydi ne isterdi? bizce meçhuldür. Çünkü saçma bir sorudur. Belki adamın bir sene evvel zatürreden ölmesini isterdi, ya da o anda kalp krizi geçirmesini isterdi, ya da 15 sene sonra trafik kazasından öleceğini isterdi. Yani kaderde sabit olan iki şey var birisi tüfek atılması, diğeri adamın ölmesi. Sabitlerden biri olmasaydı ne olurdu saçma bir soru. O zaman şu da sorulabilir. "Adam tüfeği ateşledi, sabit olan eceli bir yıl ileri atalım diyelim, o zaman ne olur?". Deminki soru da bu soru gibi saçma. Adamın kafası parçalanacak ama biZ eceli bir sene sonraya attığımız için yaşayacak! İşin özeti; "kader böyle olmasaydı, kaderdeki ecel nasıl olurdu, yani kaderin yeni hali nasıl olurdu? " saçma bir soru, cevabını da Ancak Allah bilir, çünkü isteyen ve irade eden O.
(İnsan 3) İnna hedeynahussebiyle imma şakirav ve imma kefura. / Biz ona yolu gösterdik; (artık o) ya şükredici olur ya da (pek) kafir..

VeyselicNumbers

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
<<Zaten Allah’ın ilminde değişme olmaz, o halde bu duanın bir manası yoktur<<

-Gerçek sonsuz sürekli olarak ilerleyen ve ilerleme ile son bulmayan demektir..İlimde değişme olmaz dersen ilme sınır koymuş olursun..Bu Allah yeni birşey yaratmaz yani düşünemez demekle aynı ifadedir..Zamanın sonu olmadığı için zamansız deriz, aynı şekilde sonun sonu olmadığı için sonsuz deriz..Peki sonsuz ilim nedir?Sonsuz ilim ilmin sonu olmadığı anlamına gelir..

-İlmin sonu yoksa Allah her an her saniye düşünüp yeni birşey yaratıyor demektir..Hür irade yeni bir bilgidir..Bu yeni bilgiyi insana vereceğini düşündüğü anda olacak olan herşey insanın sorumluluğundadır..Bütün gerekli müdahaleler yapılıp kader yazısı yazıldıktan sonra insanın bende hür irade varmı yokmu şeklinde sorular sorması anlamsızdır.

-Allah ilimde olanı varederek bizim yaptığımız seçimleri anlamamızı sağlamıştır..Hür irade bilgisini yaratacağını düşündüğü anda insana karşı sonsuz rahmet sahibi olduğunu göstermeyi murad ettiği için yapılan güzel işe karşılık 10 kat sevap, yapılan kötü işe de aynı derecede günah vermiştir..

-Bizim anlayamadığımız nokta herşey Allah'ın nuru ise "ben kimin" sorusudur ya da özgür irade Allah'tan insana nasıl geçebilir sorusudur..Yukarı da da anlattığım gibi bu geçişin bir önemi yoktur..Allah "cüz-i irade" bilgisini düşünmüş ve bu yeni bilgiyi insana adaletli olarak paylaştırmış ve yaratmıştır..Bu yeni bilgi gerçek sonsuzluk tanımına uygundur..Çünkü ilim sürekli olarak ilerliyor ve ilerleme ile son bulmuyor.

Son olarak bi soru da ben size sorayım:

"Eğer hür değilseniz hür olmadığınızı nasıl düşünüyorsunuz?"
 
Son düzenleme:
Üst Alt