Ehl-i Beyt, sözcük anlamiyla „ev ehli“ (yani ayni evin çatisi altinda
yasayanlar) demektir. Istilahi anlamda Ehl-i Beyt deyince akla hemen
Muhammed (a.s)“in ev ahalisi veya ona kan bagiyla bagli olanlar gelmektedir.
Bu yazimizda Ehl-i Beyt kavramina Kur“an bütünlügünde anlam vermeye
çalisacagiz. Zaten en dogru olan da Ehl-i Beyt“i Kur“an“dan tanimaktir.
Kur“an“daki Ehl-i Beyt“i taniyabildigimiz an, tarih boyunca bazi sahabelere
yapilan saldirilarin ve tek kanaldan Hadis-i Serif kabul etmenin dogru
olmadigini anlayabiliriz. Kendi anladiklari anlamdaki Ehl-i Beyt kavraminin
arkasina siginarak diger müslümanlara üstünlük saglamaya çalisan bazi
müslümanlarin bu tutumlarinin Kur“an“a ters düstügünü bir din kardesleri
olarak kendilerine hatirlatmak üzerimize bir borçtur. „Ama yine de hatirlat,
hatirlatmak mü“minlere fayda verir“ (51/55). Eger bu konuda biz yanlis
düsünüyorsak kendilerinin de bizi uyarmasi üzerlerine bir borçtur.
Ehl-i Beyt kavrami simdiye kadar hep dar anlamda ele alinmistir. Bu yaklasim
biçimi, çok sayida müslümani yanlis sonuçlara, yanlis hükümler vermege
götürmüs ve gereksiz yere müslümanlarin aralarinin açilmasina neden
olmustur.
Bu yazimizda Ehl-i Beyt kavramini Özel Ehl-i Beyt ve Genel Ehl-i Beyt olarak
iki kategoride ele alacagiz. Burada sadece Kur“an“a göre gerçek ve Allah“in
razi oldugu Ehl-i Beyt“i tanitmaya çalisacagiz.
yasayanlar) demektir. Istilahi anlamda Ehl-i Beyt deyince akla hemen
Muhammed (a.s)“in ev ahalisi veya ona kan bagiyla bagli olanlar gelmektedir.
Bu yazimizda Ehl-i Beyt kavramina Kur“an bütünlügünde anlam vermeye
çalisacagiz. Zaten en dogru olan da Ehl-i Beyt“i Kur“an“dan tanimaktir.
Kur“an“daki Ehl-i Beyt“i taniyabildigimiz an, tarih boyunca bazi sahabelere
yapilan saldirilarin ve tek kanaldan Hadis-i Serif kabul etmenin dogru
olmadigini anlayabiliriz. Kendi anladiklari anlamdaki Ehl-i Beyt kavraminin
arkasina siginarak diger müslümanlara üstünlük saglamaya çalisan bazi
müslümanlarin bu tutumlarinin Kur“an“a ters düstügünü bir din kardesleri
olarak kendilerine hatirlatmak üzerimize bir borçtur. „Ama yine de hatirlat,
hatirlatmak mü“minlere fayda verir“ (51/55). Eger bu konuda biz yanlis
düsünüyorsak kendilerinin de bizi uyarmasi üzerlerine bir borçtur.
Ehl-i Beyt kavrami simdiye kadar hep dar anlamda ele alinmistir. Bu yaklasim
biçimi, çok sayida müslümani yanlis sonuçlara, yanlis hükümler vermege
götürmüs ve gereksiz yere müslümanlarin aralarinin açilmasina neden
olmustur.
Bu yazimizda Ehl-i Beyt kavramini Özel Ehl-i Beyt ve Genel Ehl-i Beyt olarak
iki kategoride ele alacagiz. Burada sadece Kur“an“a göre gerçek ve Allah“in
razi oldugu Ehl-i Beyt“i tanitmaya çalisacagiz.