Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Biraz tartışmaya ne dersiniz?

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ýstanbul
benim hep düşündüğüm bir şey var.bizim inancımıza göre tüm insanlar bir gün ölecek ,dünya hayatı bitecek ve ahiret hayatı başlayacak.tabi herkesin hayatı aynı şekilde olmayacak.dünyada yaptıklarının karşılığını alacak.
kimi insanlar dünya hayatını çok mutlu geçirmiş olacaklar.kimilerinin ahiret hayatı çok güzel olacak.
peki bir insan iki hayatını da güzel geçiremeyecekse var olmasının sebebi nedir?
ben bunu hep merak etmişimdir.
belki size saçma gelmiştir ama ben yine de sizinle paylaşmak istedim.yorumu olan paylaşırsa Allah razı olsun.
 

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ýstanbul
ama bazı insanlar Allahın kurallarına uydukları halde mutlu olamıyorlar.bazıları da bu dünyada islamı felan tanımıyorlar kuralsız yaşıyorlar ama yine de bu dünya hayatlarını güzel geçiriyorlar.öbür hayat berbat oluyor.yine de bu dünyada güzel yaşamış oluyorlar.
ama bir insan iki hayatta da mutlu olamıyacaksa var olmasının,yaratılmasının sebebi nedir?
 

saadete özlem

New member
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
136
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
peki bir insan iki hayatını da güzel geçiremeyecekse var olmasının sebebi nedir?
ben bunu hep merak etmişimdir.
belki size saçma gelmiştir ama ben yine de sizinle paylaşmak istedim.yorumu olan paylaşırsa Allah razı olsun.

eğer bir kişi bahsettiğiniz şekilde iki dünyası da kötü neticelenmişse...

aslına bakarsan garip bir soru bu...

söyle ki:
eğer bir kişi ahirette ziyana uğrayacak pozisyondaysa - ki Allah bilir , bunun ilmi bizde değildir ve yargılamak haddimiz değildir- bu kişi zaten dünyada nefsinin hoşuna gittiği bir hayat sürmüştür huzur bulduğunu zannederek, fani zevkleri peşinde koşarken. yani kişi bunu istemiş ahiretten bi haber sürmüştür dünya hayatını. ne kadarını tatmıştır dünyadayken sorusu geliyorsa kardeşlerimizin aklına.

cevap şu: Yüce Yaratıcı(c.c.) rahimdir ve rahmandır... yani rahman sıfatı şerifiyle dünyada çalışana; müslüman, gayri müslim ayırdetmeden dünyalığını verir. rahim sıfatı şerifiyle ise ahiret inancını yüreğinde hisseden mü'min kişiler için akramda bulunucudur ve ahirette de mü'min kişilere ayrıca verir mukafatlarını...

yani kişi hem dünyalığını kaybetmiş hem ahiretliğini kaybetmiş gibi bir soru gariptir.
sorguyu hak eden tüm insanlara Allah(c.c.) akıl nimeti vermiştir.

dileriz ki: akıl nimetini hakkıyla kullanır tüm insanlar (bizler, sizler, onlar)...
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
asya kardesin verdigi örnegi biz hayatta fazlasiyla yapiyoruz gibi geldi bana

mesela,öss sinavina 2 milyon ögrenci giriyor bu sinava calisanda giriyor calismayanda.ve calismayanlar niye giroyr degilmi ama giriyor.....

birde olayin su yönü var bu insanlar neden yasiyor degilde bildikleri halde nasil günah isleyebiliyorda ölmüyorlar yerin dibine giremiyorlar degilmi

bu soruna daha baska türlerdende bakabiliriz.....
 

REYHANLI

New member
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
63
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
ALLAHU TEALA, cehennemlik olup, dunyada iken zevk ve sefa içinde , rahat, sıkıntısız bir hayat geçiren kuluna sorar; "sen dunyada hiç rahatlık,zevkü-sefa içinde yaşadınmı, rahatlık gördünmü?"
-o kişi, cehennem azabını ve şiddetini gördüğünden, dunyada yaşamış olduğu o zevk ve rahatlığı unutacak, daha doğrusu o azab yanında bu rahatlığın payı hiç olmadığından " HAYIR YA RABBİ,BEN HİÇ RAHAT YAŞAMADIM" diyecektir...

ALLAHU TEALA, cennetlik ve dunyada ien sıkıntılı bir hayat yaaşayan kuluna sorar ; "sen dünyada hiç sıkıntı gördünmü, yaaşadınmı?"
-o kişi (cennet nimetlerini ve ordaki rahatlığı görünce) dunyadaki sıkıntıları ona hiç gibi geldiğinden "HAYIR YA RABBİ, BEN DENYADA HİÇ SIKINTI ÇEKMEMİŞİM" diyecektir...

RABBİM BİZİ, DUNYADA SIKINTI VE MUTSUZ OLSAK DAHİ, AHİRETTE CENNETLİK OLAN KULLARINDAN EYLESİN (AMİN)
 

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ýstanbul
ben yine bir sonuca varamadım ama yine de hepinize teşekkür ederim.bu galiba kafamda hep soru işareti olarak kalacak.
 

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ýstanbul
Her iki dünyada mutlu olamaynlar)Bu adamların Ruhları ızdırap içindedir. Bozulmuş yağ gibidirler. Yağ ise bozulunca artık işe yaramaz. Aldıkları İslam'i kültürden oluşan ahlaki direnç onları tutarken imansızlıktan gelen bir isyan ve zevke düşkünlük hayatlarını mahf etmiştir.İki arada sıkışıp kalmışlardır. Oysa onlar dinden çıkan bir Hristiyan gibi olamıyorlar. Zira, Hristiyan İslam'a benzemez. Bir hristiyan dinden çıksa dünyaperest olur artık dünya için yaşamaya çalışır. Kendini düzeltecek başka örf ve adetler kolayca bağlanır insanlığa faydası olabilir. Allah'ın dünya mutluluğu için koyduğu ve her insanın uymak zorunda olduğu kuralları yerine getirir. Mutlu olur.
Bak sklolastizmi terk eden Avrupa dinsiz oldu. Ahiretlerini ve dünyasını mahf eden taasubu terk ettiler. Dinden uzaklaştılar.Bari dünyasını imar ettiler. Bari bu dünyasını kazandılar. Amma İslam'ı bırakan bir Müslüman Peygamberin üstüne daha başkasını vicdanen göremez, tutunacak bir dal bulamaz gümler gider.

Müslüman Allah'ın şer'i kanunlarına uymak ve dünyaya koyduğu kanuna ve düzene uymak zorundadır. Ancak, dünyaya koyduğu kanunlara uymasa dünyası harab olur. Ahiret ile alakalı kanunlara uymasa daha dünyevi kanunlarda uyamıyor her ikisini kaybediyor.

Değerli Asya kardeşim sorunu cevabını vermiştim. Belki gözünüzden kaçmış diye tekrar yazdım. Ancak sorunuz çok güzel ve hem kendimi yetiştirmek ve hem kendimi eleştirtmek hem anladıklarımı paylaşmak gayesi ile konuya devam etmek isterdim. Sorunuzu beklerim

Muhabbetle

ben bi örnekl veriym o zaman.belki daha açık olur.
mesela bir terörist düşnünün.bu dünyada zaten hayatı hep korkuyla,güvensizlikle,şiddetle,ölümle öldürmekle geçmiş.din iman diye bir şeyi tanımamış hayatında ve bu yolda ölmüş.
1.bu kişinin dünyası zaten berbat geçmiş.mutlu da olamamış.
2.ahireti de imanlı olarak ölmediği ve kötü yolda öldüğü için iç açıcı olmayacak,sonsuz bir cehennem hayatıyla karşılaşacak.
sonuç ititbariyle bu kişinin iki dünyası da berbat,kötü.
peki bu insanın var edilmesinin anlamı nedir?
ben onu soruyorum.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
ben bi örnekl veriym o zaman.belki daha açık olur.
mesela bir terörist düşnünün.bu dünyada zaten hayatı hep korkuyla,güvensizlikle,şiddetle,ölümle öldürmekle geçmiş.din iman diye bir şeyi tanımamış hayatında ve bu yolda ölmüş.
1.bu kişinin dünyası zaten berbat geçmiş.mutlu da olamamış.
2.ahireti de imanlı olarak ölmediği ve kötü yolda öldüğü için iç açıcı olmayacak,sonsuz bir cehennem hayatıyla karşılaşacak.
sonuç ititbariyle bu kişinin iki dünyası da berbat,kötü.
peki bu insanın var edilmesinin anlamı nedir?
ben onu soruyorum.


selam,ben söyle sorunuza karsi bir soru ile cevap vereyim;

Iblis neden yaratildi?
Bir insanin iki dünyasindan birinin berbat olmasi gaydesi nereden geliyor?
Veya her iki dünyasida güzel veya kötü?
Bence biz Kitabullahi yasayamiyoruz sorun burada..Forumda bir yazi vardi Ya ates ol Ya Ibrahim diye istersen o yaziyi basindan sonuna birdaha oku bütün cevaplari ile....Insallahu Teala yardimci olur.
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
asya KARDEŞİM SORU saçma değil aksine mükemmel olmuş..

bütün yorumlarıda okudum.. ve beğendim. bende bi başka yönden konuya yaklaşsam nasıl olur?

mutluluk nedir? biraz felsefe gibi olacak ama. bence bu mutlu olma kavramı tek değil. herkese ve şartlara göre değişir..bu yüzden hayatın berbat hala dönüşmesi aslında içinde bulunduğumuz durumu kendimizin değiştirememsiyle alakalıdır.. daha iyi anlaşılması için şöyle diyim. mesela terörist örneğini vermişsin. evet bi yerde bu kişinin hayatı berbat geçmektedir. hep korku hep dert. hep kan vs vs. ancak Allah bu kişiyide akıl vermiş ve irade nasip etmiştir.. ve Allah kimseye kaldıramayacağı yük vermez.. demekki aslında insan bi şekilde kendi durumunu kedisi mutlu hale getirebilir.. iki tarafını berbat eden insan yine kendi yapıyordur bunu.. sebep yine kendisidir..
(kafam dağıldı:() daha sonra devam ederiz inş.
 

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ýstanbul
orada bir sorun yok zaten mhmt kardeş.herkes yaptığının karşılığını alıyor ve bi şekilde mutlu olması kendi elinde.ama sizin dediğiniz benim sorumun tam cevabı değil.
 

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ýstanbul
Sorunu görmemişim. Şu an vaktim müsait değil. Gereksiz sorularla uğraşmaktan esas yazmaktan zevk aldığım böyle bir konuya bakmayı ihmal ettiğimden tokat olarak bakmayı unuttum.

Hakkını helal et.

ne demek efendim böyle bir konuyu dikkate alıp cevaplamanız bile çok güzel.
 

Þeyh Bedevi

New member
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Söyle ki İnsanın bir keRe var olma sebebi Hayatını güzel geçirmek değildir.Rabbim Kulunu hayatını güzel geçirmesi için yaratmış olsaydı , direk Cennetine alır dünyada eza cefa göstermezdi.

Kul kulluk bilincine ulaştığı ölçüde bir Hediye bir ödül kazanır ki o Dünyada ve ahirette mutluluktur.

Ama şu var misal en çok sıkıntıyı Peygamberler sonra Allaha yakınlık derecesine göre Evliyalar vs çeker ki onlar da zaten o sıkıntıdan şikayetci olmazlar... Çünkü bilirler ki bu sıkıntının bir mükafatı var...

Gelse Celalinden Cefa
Yahut cemalinden vefa
İkiside cana sefa
Kahrında hoş lütfunda hoş...

Tabi biz aciz kullar sıkıntı geldiği zaman of puf :)

Ama daha soylenecek çok şey var...benim şu an vaktm yok siz devam ediniz :)
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
asya kardeş bunun açıklaması yine kuranda yazılı ve insanlara ne şekilde yaşamalrında söylüyor egerki bizler bunun aksini yapıyorsak iki taraftada mutlu olamayazı sayın nihat hatipoglunun cehennem azabı konulu kasadedinde güzelce açıklamıştır
 
Z

zeynep_hearty

Guest
sevgideğer Asya maksat dünya hayatını güzel,konfor içerisinde geçirmek değildir amaç yaradılana kul olma çabasında gösterilen gayrettir terörist örneğini verdiniz kişi kendince güzel gördüğü için ve gerçekten içinde bulunduğu vahim durumun farkında olmadığı içindirki kendi öz iradesiyle bu yolu tercih etmiştir söyleminizde madem güzel yaşamıycacaksa yaradılmasının ne anlamı var demişsiniz yaradılmış olmamızın gayesi yani yaradılış gayemiz güzel yaşamak değildir kaldıki dünyada maddi imkanları yerinde olan ferah içerisinde yaşayan nerdeyse hiç sağlık sorunu olmayan yani özetle çok fazla sıkıntıyla karşı karşı gelmeyen bir çok insan mevcuttur bu demek değildirki bu insanlar bunun için yaratılmışlar diğer bir ifadeyle sözkonusu terörist örneğinde anlatmış olduğunuz olumsuz yaşam biçimide teröristin yaratılma amacı değildir ..burda şu soruyla karşıkarşıya geliyoruz insanlar iyi ve kötü hayır veya şer nasıl yaşamayı tercih ederlerse etsinler yaradılış amacı tektir hayr üzere olmaktır yaradan yalnız bana kulluk edesiniz diye yarattım diyor fakat seçenekler sınırsızdır hayr,şer,iyi,kötü,güzel,çirkin hem şer,hem hayr ,hem iyi, hem kötü, hem güzel hem çirkin bir çok tezatı birliktede yaşıyor olabilirler çünkü genel anlamda değerlendirdiğimizde bir insanın tümden kötü olması mümkün değildir zira bu yaratıcının rahman ve rahim sıfatının tecellisine aykırıdır ..verdiğiniz örnekte din iman diye birşey tanımamış demişsiniz fakat Allah bizlere içerisinde bulunduğumuz hayatın herkaresinde mevcudiyetinin ıspatı olarak birçok şey göstermiştir hz İbrahim 'in hayatına baktığımızda bu açıkça görülmektedir bizi nefes alma sitemiyle donatmış ama oksijen olmassa bu sitemin işe yaramıycanı göstermiş yakıcı bir maddeyle hayat bulmayı sağlamış hergün sayısını bile bilmediğimiz binlerce nefes alıp veriyoruz bu sistemin muhteşemleiği bile Allahın varlığının ıspatı iken dağda herşeyden bi haber yaşıyan iyiliği değilde kötülüğü kendisine rehber edinen biri için aklını kullanma çabasıda olmasa gerek bu anlamda yaradılış gayesinin anlamını kavrıyamadığından kendince doğru bulduğu yanlışlıklarla dolu hayatını rahmanın istediği doğrultuda yaşamadığı için yaşanılmaz bir hale getirir zira yaşamak yaşadığından lezzet almak durum ,mevki, ekonomik durum,fiziksel görünüm,arzular,korkular vs... ne olursa olsun rahmanın belirlediği ölçü dahilinde bir anlam kazanır ve bu güzllik hayatına yansır ...tek cümleyle yaradılış amacı hakkaniyete hakka kul olma çabasında ve güzel yaşamak ise hakka kul olma çabasına bağlı olarak şekil alır ...selam ve dua ile...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
valla iki hayatta güzel olabilir bence ama insanın her başına gelen kendi kötülüğünden değildir yani o ayet kimi durumlar içindir hehalde fazla bilmiyorum
bazı şeyler kaderdir herhalde mesela tecavüze uğrayan bir kız veya kadın kötü olduğundanmı tecavüze uğruyor örnekler çoğalabilir neyse dedim ya fazla bilmiyorum bu konuyuda aslında bir acıklık verelim
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Bu soruya farklı bir şekilde yaklaşmakta fayda görüyorum, Acaba sahip olduklarımızın değerini biliyor muyuz ?
21. yüzyıl , yani yaşadığımız çağ çılgınlıklar zamanı , çılgınca yaşıyoruz, israf ediyoruz , tüketiyoruz, elimizde tüm geçmiş zamanların elinde olmadığı kadar imkan var , ama yine de mutlu olamıyoruz!!!
Demek ki maddiyat bu dünyada mutlu olabilmek için yeterli değil!!!
Mutluluğu maddiyatta aramak , boş bir meşguliyetten öte bir şey değil..
Biraz zihin egzersizi yapalım, örneğin bir cep telefonunu ele alalım, kullanıyoruz, konuşabiliyoruz, mesaj yazabiliyoruz, sonra piyasaya yeni bir modeli çıkıyor , örneğin kameralı, polifonuk , gb si yüksek olan , çözünürlüğü yüksek olan bir cep telefonu çıkıyor ve ne kadar pahalı da olsa hiç düşünmeden satın alıyoruz, neden alıyoruz???
Çünkü , daha iyisini istediğimiz için, biraz daha fazla haz almak için , mutlu olmak için, hayat kalitesini yükseltmek için.
Yine bir araba düşünelim, kliması olmadı mı taktırıyoruz, neden taktırıyoruz? Çünkü daha iyi yaşamak için, daha mutlu olabilmek için....
Görüldüğü gibi günlük yaşamımızda küçücük bir rehavet için yapmayacağımız maddi fedakarlık yok, paraya hiç acımıyoruz, neyse fiyatı veriyoruz !!!
Ya parayla satın alınamayanlar, acaba iyimser olabilmenin bir fiyatı olsaydı bunun bedeli ne olurdu ??
Ya sevebilmek, sevmenin, sevilmenin fiyatı ne kadar??
Ya anne ,babanın , kardeşlerin fiyatı ne kadar ???
İnsan tüm dünyaya sahip olsa bile bunların hiç birine parayla sahip olamaz, hiç birini satın alamaz, çünkü bunlar satılık değildir, bu da gösteriyor ki, maddiyat, yani zenginlik insanı her zaman mutlu yapmaz.,
 

muaz

New member
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
58
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Bence Rabbimizin bizleri yaratışı bizler için yetmeli bile,aksi yaşanamayacağı şeyleri idarak edemeyeceğimizden yaratılamamış olmak ne demektir onu bilemeyiz.şu ise sabit ki Allah cc Rahman olduğu için dünyevi hayatta iki gruptan nimetlerini esirgememektedir.ve bu her iki grubunda bu dünyada mutlu olabilmesine sebeptir.ve mutluluk huzur gibi kavramlar ise hayatın belli dönemlerinde sebeplere(imtihanlara) bağlı olarak değişecektir.major depresyon gibi zamanın neredeyse tümüne yayılan bir mutsuzluk yoktur heralde.ahiret hayatı ise Allah ın takdiriyle geçirilecek olduğu için ümitle beklemeliyiz.bir de eğer yanılıyorsam Allah cc affetsin varlığımızın sebebinin "Allah cc'nun
bilinmek istemesi" olduğunu duymuştum.sonuçtada yaratılmamız için biz birşey yapmadığımıza göre ve hal böyleyken varlığımızın sebebi rıza i ilahi ise bu insanın eleştirel olamayacağı bir konudur derim son söz olarak.
 

zalim09

New member
Katılım
20 Nis 2007
Mesajlar
74
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Yaradılan hiç bir şey yaradılışından ötürü gayesiz ve hayırsız değildir.ALLAH ın yarattığı herşey kendi güzelliğinin göstergesidir.İki hayat var edilmiş bize...Birincisi bir sınav yeri acı zorluk göz yaşı felaket bir yerde tatlı fanilik gecici güzellik dolu.2. si ise gerçekten sonsuza dek yaşayacağımız yer sonsuz ebediyet.Bunlar açıkça belirtilmiş bizlere.Birinci hayatta sececeğimiz yol vereceğimiz imtihan sonucunda ikinci hayatımıza devam edeceğimiz yeri belirler.Zorluk çekip inanan,Emrolunduğu gibi yaşayan bu dünyadan mutlu göçüp Yüce Kitap da vaad edilen güzel hayata kavuşacaktır.Akis ise ALLAH muhafaza.

Bir örnek vereyim mesela amacımız ünv yi kazanmak...Var gücümüzle sınava hazırlanıyoruz İçinde zorluklarla dolu bir sürec,azim gerektiren emek isteyen bir sürec...Bu zorlukları ceken katlanan imhihanı kazanıp mukafatını alıyor.Zorluklara katlanmayanlar ise pes edip bırakıyor ve kolayı secip hakkını vermiyor çalışmanın sonucunda ünv de olmuyo...

Bir soru düşünün tek doğrusu olan 5 secenekli.Geri kalan dört secenek yanlış ve çeldirici.Tıpkı fani hayatımız gibi tek yol iman edip Kur an a göre yaşamak ve doğruyu bulup sınavı geçmek.

Bunlarda benim şahsi görüşüm...Hakkınızı helal edin...
ALLAH bizi doğru yolundan şaşmayıp,fani dünyaya aldanmayıp,ahiretini unutmayıp emrolunduğu gibi yaşamak nasip etsin yar ve yardımcımız olsun...
Selam ve Dua İle
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
Kainatın Rabbi olan Allah Teala,yarattığı her varlığa nimetler ve lutuflar vermiştir,araştıranlar bilir
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
Portal bölümünden adıma tıklayarak,bütün mesajlarımı yazdığım konu'ya zan konuşmamak için bu yazıyı yazdım,içim bu yüzden çok rahat.Güncel mevzular olsun,dini mevzular olsun kendimi çok yorum yaparken gördüm,Allah beni affetsin,benim ne haddime Kuran-ı Kerim ayeti ve Resulullah'ın hadis-i şerifini belirtmeden söz söylemem böyle bir iş yaparsam sapıtmış olurum,kardeşlerim ben zan konuşmadan önce ilim öğrenmek istiyorum,zira Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan konuşmadan önce ilim öğrenin.'' bir diğer hadis-i şerifinde Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan sözün en yalan olanıdır.'' zancı olmak yalancı olmaktır,ben böyle olmaktan korkuyorum,bugüne kadar yazmış olduğum yazılarımda doğru kısımda vardır yanlış kısımda siz onları atın bir kenara . Allah Teala Hazretleri insanoğluna Ayetler ve Resuller göndermiştir.Allah insanların uymaları gereken bilgileri insanlara vermiştir.İnsan kendi nefsince konuşamaz,konuşursa baş kaldırmış olur.Yazılarımda sizlere herhangi bir yanlış harekette bulunduysam beni affedin.Bir konu ile ilgili konuşulması lazım geliyorsa bu konuda tek söz sahibi nefisler değil Allah'ın ayetleri ve Resulullunun uygulamaları (sünnetleri) olmalıdır,gerisi yalan.Yazı yazdığım her konunun arkasına bu yazımı da yazacağım nasip olursa.Demek istediğim şu,konuştum konuştum konuştum ama ne konuştum ? artık konulara katılımımda ben değil önce Allah Teala Hazretleri ve sonrasında Resulu söz sahibi olacak kendimden bir şey eklemeyeceğim.Allah'ım nasip ederse
 
Üst Alt