malik bin nebi
Mesajlari Onaylanacak
- Katılım
- 23 Mar 2006
- Mesajlar
- 42
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
BENZER EDİLEN SÖZLER
Selam arkadaşlar umarım hepiniz iysinizdir, rahman olan Allah, indirmiş olduğu kitabın eksiksiz, detaylı, apaçık, içinde herşeyden bir öğüdün olduğu.... şeklinde tanımlamış, ve bi rmeydan okuma da bulunmuştur, meydan okuma kendi sözleri ile ilgli,
De ki: "Eğer bütün ins ve cin (toplulukları), bu Kur'an'ın bir benzerini getirmek üzere toplansa, -onların bir kısmı bir kısmına destekçi olsa bile- onun bir benzerini getiremezler." (İSRA SURESİ / 8
Peki, bu meydan okuma karşısında hiç mi, kibirli ve küstah duruşlar sergilenmemiş, bunun tarihsel kısmı ile ilgilenmeden, güncel olanına değinmek daha hayırlı olacak inşallah.
Bir sözün benzeri nasıl getirilebilir, bu getirilemeyecek, peki, insanlar zihinlerin de bazı sözleri Allah'ınkilere benzetebilirler mi pek tabi,
Bir söz iki şekilde önemlidir, birincisi sahibi ve içeriği ikincisi etkisi.
Bir söz ancak ve ancak Rahman olan Allahtansa, işittik ve itaat ettik denir, bunda hiç bir şüpheye düşülmez, eğer anlaşılmayan bir şey varsa bu sözden kaynaklana bir şey değil, sözü dinleyenden kaynaklanan bir şeydir, o zaman da Rabbım ilmimi arttır diye dua edilir,
Günümüzde, Allahi2ın sözlerine benzer edilmiş sözler var mıdır peki, ellerinde okumakda oldukları, başlarında ve sonlarında( r.a) kısaltması bulunan sözlere iman ile, Allah'ın sözlerine iman arasında bir benzerlik yok mu sizce de, başlarında hz. lakaplı adamların sözlerinr yapılan iman, başında, (s.a.v) kısaltmasının yer aldığı sözlere iman ile Allah'ın sözlerine iman arasında bir benzerlik yok muur, bu sözlere iman edişimiz, allah'ın sözlerine iman edişimiz gibiyse, Allah'ın sözlerinin bir benzerini getirmiş olmaya çalışma cürretkarlığına düşmüyormuyuz, Allah bunu başaramazlar diyor, zaten de başarılamıyor, brilerine göre sahih olan diğerlerine göre uyduruk olabiliyor rahatlıkla, birinin şeyhine göre cici olan diğerininkine göre kaka olabiliyor, ama var olan bir gerçeklik var ki, ellerinizde ki sözlere iman edişiniz allah'ın sözlerine olması gerektiği gibi bir iman, yteter ki bir sözün başında sahih yazsın, yeter ki bu söz bir hazret lakaplı birine bir şeyh lakaplı birine ait olsun, sempatizanları tarafından hemen, allah'ın sözüne iman edilir gibi, heee omu demiş, o kitapta mı geçiyor, o zaman dur ya hata bendedir, söz de değil, beyler okuduklarınız Allah'ın sözleri değil, beşerlerin sözleri, beşerlere isnad edilen sözler, beşerlerin söylediği meçhul olan sözler, siz bu sözlere nsıl Allah.2ın sözlerine iman eder gibi iman edersiniz,
Aristonun öğrencilerine ne kadar da benziyorsunuz, öğrenciler gidiyor atın dişlerini sayıyor, 30 sayıyorlar,aristo 31 diyor, öğrencilerin tepkisi, at bu konuda yanılmıştan öteye gitmiyor, durumunuz gerçekten bunu andırıyor, Bir söz sadece ve sadece Allahtansa, kayıtsız şartsız itaat edilir, ve bundan başka herhangi bir beşer sözüne bu şekilde yapılan itaat, o sözü allah'ın sözü gibi yapmaktan ötesi değildir,
İçeriği itibari ile aydınlığın yolu olan kitap, birilerinin ellerinde, buhari müslime, birilerinin ellerinde mesnevi, risalelere, dönüşmüş durumda, unutmayın aydınlığın yolu sadece ve sadece kur'ândan geçer, bunun benzerini aramayın, olmazsa olmazınız allah'ın sözü değilse, bunun yanında başka sözler olmazsa eksik, karanlık kalacağınızı düşünerek bu kitaplar ellerinizdeyse yazık,.....e
ikinci nokta, bir söz uyandırdığı etki ile de değerlidir, ve Allah'ın sözünün iddiası şudur,
Allah, rızasına uyanları bununla kurtuluş yollarına ulaştırır ve onları kendi izniyle karanlıklardan nura çıkarır. Onları dosdoğru yola yöneltip-iletir. (MAİDE SURESİ / 16)
Allah indirmiş olduğu bu sözlerle insanları karanlıklardan, kaostan, kargaşadan aydınlığa ve saadete ulaştıracağını iddia ediyor, bir başkaları da ayn ıiddiaları bir başka sözlerle yerine getirmeye çalışırsa burda da bir başkaldırı vardır, Allah yeryüzündeki adaleti bu sözlerle, bu nizamla sağlanacağını bildirmişken, birileri, bu aydınlığa çıkarma işlemini, krutuluşu, sonu izimle biten her din, paranın sözünün geçtiği kapitalizmden, yeryüzünün tanırlarının sözünün geçtiği laikliğe varıncaya kadar, hepsi bu iddiayı atmaktadılar, oysa bu iş sadece ve sadece Allah'ın sözünün geçtiği düzenin işidir, zira kalpler sadece Allah'ın sözleri ile huzur bulur, o'nun hatılanması ile doğrulur, kurtuluşu ve çareyi bu sözlerin dışında arayanlar, Allah2ın sözlerinden kibirlenimiş, bu işideki ehliyeti, benzer edilen sözlere vermişlerdir, aynı seçim dönemlerinde sandık başlarında, kendisini krutuluşa çıkarması ümidi ile demokrat beylere tanınna ehliyet gibi, söz hakkı gibi,...
Kur'an Okunduğunda dinleyin,
babasının duyduklarını duyan ama babasına su getimeyen, babasının su getirme isteğini duyan ama babasının sözünü dinlemeyerek ne su getiren ne de yerinden irkilen, bu çocuk şu toplumun müslümanlarına ! ne kadar da çok benziyor, arkadaşlar kur'an okunduğunda onu dinleyelim, hiç bir söz ne uyandırdığı etki bakımından ne de içeriği bakımından Allah2ın sözlerine benzemez, ve hiç bir söze iman ediliş Allah'ın sözlerine iman ediliş gibi olamaz,
şimdi çıkıp biz zaten öyle demiyoruz demeyin, misafirin yatağını toplayıp, uyuyacakmıydın diye sormak ne kadar gereksiz se sizin bu iddianız da o denli gereksiz olacak.
Müşrik aynı zaman da ilahi vasıfları Allah ile birlikte bir başkasına verendir, Allah'ın bu kendi sözleri hakkında ki kayıtsız ve şartsız olma özelliğini bir başkası ile bölüştürmeyin,
mağara gençlerinin duası, mağaraya çıktıktan sonra dikkatinizi çekerim, ki bu gençler mağaraya çıkanba kadar çok çekti, duaları şu, Umulurki Rabbimiz bizi bundan daha yakın bir doğruluk bilincine ve duyarlılık düzeyine ulaştırır,
ben Allah2ın bir ayetinden anladıklarımı yazdım sadece, eksikler ve yanlışlar olabilir, düzeltenelrden Allah razı olsun
haydi vahyi dinliyelim,
Şüphesiz, bu Kur'an, en doğru yola iletir ve salih amellerde bulunan mü'minlere, onlar için gerçekten büyük bir ecir olduğunu müjde verir. (İSRA SURESİ / 9)
Kur'an'dan mü'minler için şifa ve rahmet olan şeyleri indiriyoruz. Oysa o, zalimlere kayıplardan başkasını arttırmaz. (İSRA SURESİ / 82)
selam ve dua ile
Selam arkadaşlar umarım hepiniz iysinizdir, rahman olan Allah, indirmiş olduğu kitabın eksiksiz, detaylı, apaçık, içinde herşeyden bir öğüdün olduğu.... şeklinde tanımlamış, ve bi rmeydan okuma da bulunmuştur, meydan okuma kendi sözleri ile ilgli,
De ki: "Eğer bütün ins ve cin (toplulukları), bu Kur'an'ın bir benzerini getirmek üzere toplansa, -onların bir kısmı bir kısmına destekçi olsa bile- onun bir benzerini getiremezler." (İSRA SURESİ / 8
Peki, bu meydan okuma karşısında hiç mi, kibirli ve küstah duruşlar sergilenmemiş, bunun tarihsel kısmı ile ilgilenmeden, güncel olanına değinmek daha hayırlı olacak inşallah.
Bir sözün benzeri nasıl getirilebilir, bu getirilemeyecek, peki, insanlar zihinlerin de bazı sözleri Allah'ınkilere benzetebilirler mi pek tabi,
Bir söz iki şekilde önemlidir, birincisi sahibi ve içeriği ikincisi etkisi.
Bir söz ancak ve ancak Rahman olan Allahtansa, işittik ve itaat ettik denir, bunda hiç bir şüpheye düşülmez, eğer anlaşılmayan bir şey varsa bu sözden kaynaklana bir şey değil, sözü dinleyenden kaynaklanan bir şeydir, o zaman da Rabbım ilmimi arttır diye dua edilir,
Günümüzde, Allahi2ın sözlerine benzer edilmiş sözler var mıdır peki, ellerinde okumakda oldukları, başlarında ve sonlarında( r.a) kısaltması bulunan sözlere iman ile, Allah'ın sözlerine iman arasında bir benzerlik yok mu sizce de, başlarında hz. lakaplı adamların sözlerinr yapılan iman, başında, (s.a.v) kısaltmasının yer aldığı sözlere iman ile Allah'ın sözlerine iman arasında bir benzerlik yok muur, bu sözlere iman edişimiz, allah'ın sözlerine iman edişimiz gibiyse, Allah'ın sözlerinin bir benzerini getirmiş olmaya çalışma cürretkarlığına düşmüyormuyuz, Allah bunu başaramazlar diyor, zaten de başarılamıyor, brilerine göre sahih olan diğerlerine göre uyduruk olabiliyor rahatlıkla, birinin şeyhine göre cici olan diğerininkine göre kaka olabiliyor, ama var olan bir gerçeklik var ki, ellerinizde ki sözlere iman edişiniz allah'ın sözlerine olması gerektiği gibi bir iman, yteter ki bir sözün başında sahih yazsın, yeter ki bu söz bir hazret lakaplı birine bir şeyh lakaplı birine ait olsun, sempatizanları tarafından hemen, allah'ın sözüne iman edilir gibi, heee omu demiş, o kitapta mı geçiyor, o zaman dur ya hata bendedir, söz de değil, beyler okuduklarınız Allah'ın sözleri değil, beşerlerin sözleri, beşerlere isnad edilen sözler, beşerlerin söylediği meçhul olan sözler, siz bu sözlere nsıl Allah.2ın sözlerine iman eder gibi iman edersiniz,
Aristonun öğrencilerine ne kadar da benziyorsunuz, öğrenciler gidiyor atın dişlerini sayıyor, 30 sayıyorlar,aristo 31 diyor, öğrencilerin tepkisi, at bu konuda yanılmıştan öteye gitmiyor, durumunuz gerçekten bunu andırıyor, Bir söz sadece ve sadece Allahtansa, kayıtsız şartsız itaat edilir, ve bundan başka herhangi bir beşer sözüne bu şekilde yapılan itaat, o sözü allah'ın sözü gibi yapmaktan ötesi değildir,
İçeriği itibari ile aydınlığın yolu olan kitap, birilerinin ellerinde, buhari müslime, birilerinin ellerinde mesnevi, risalelere, dönüşmüş durumda, unutmayın aydınlığın yolu sadece ve sadece kur'ândan geçer, bunun benzerini aramayın, olmazsa olmazınız allah'ın sözü değilse, bunun yanında başka sözler olmazsa eksik, karanlık kalacağınızı düşünerek bu kitaplar ellerinizdeyse yazık,.....e
ikinci nokta, bir söz uyandırdığı etki ile de değerlidir, ve Allah'ın sözünün iddiası şudur,
Allah, rızasına uyanları bununla kurtuluş yollarına ulaştırır ve onları kendi izniyle karanlıklardan nura çıkarır. Onları dosdoğru yola yöneltip-iletir. (MAİDE SURESİ / 16)
Allah indirmiş olduğu bu sözlerle insanları karanlıklardan, kaostan, kargaşadan aydınlığa ve saadete ulaştıracağını iddia ediyor, bir başkaları da ayn ıiddiaları bir başka sözlerle yerine getirmeye çalışırsa burda da bir başkaldırı vardır, Allah yeryüzündeki adaleti bu sözlerle, bu nizamla sağlanacağını bildirmişken, birileri, bu aydınlığa çıkarma işlemini, krutuluşu, sonu izimle biten her din, paranın sözünün geçtiği kapitalizmden, yeryüzünün tanırlarının sözünün geçtiği laikliğe varıncaya kadar, hepsi bu iddiayı atmaktadılar, oysa bu iş sadece ve sadece Allah'ın sözünün geçtiği düzenin işidir, zira kalpler sadece Allah'ın sözleri ile huzur bulur, o'nun hatılanması ile doğrulur, kurtuluşu ve çareyi bu sözlerin dışında arayanlar, Allah2ın sözlerinden kibirlenimiş, bu işideki ehliyeti, benzer edilen sözlere vermişlerdir, aynı seçim dönemlerinde sandık başlarında, kendisini krutuluşa çıkarması ümidi ile demokrat beylere tanınna ehliyet gibi, söz hakkı gibi,...
Kur'an Okunduğunda dinleyin,
babasının duyduklarını duyan ama babasına su getimeyen, babasının su getirme isteğini duyan ama babasının sözünü dinlemeyerek ne su getiren ne de yerinden irkilen, bu çocuk şu toplumun müslümanlarına ! ne kadar da çok benziyor, arkadaşlar kur'an okunduğunda onu dinleyelim, hiç bir söz ne uyandırdığı etki bakımından ne de içeriği bakımından Allah2ın sözlerine benzemez, ve hiç bir söze iman ediliş Allah'ın sözlerine iman ediliş gibi olamaz,
şimdi çıkıp biz zaten öyle demiyoruz demeyin, misafirin yatağını toplayıp, uyuyacakmıydın diye sormak ne kadar gereksiz se sizin bu iddianız da o denli gereksiz olacak.
Müşrik aynı zaman da ilahi vasıfları Allah ile birlikte bir başkasına verendir, Allah'ın bu kendi sözleri hakkında ki kayıtsız ve şartsız olma özelliğini bir başkası ile bölüştürmeyin,
mağara gençlerinin duası, mağaraya çıktıktan sonra dikkatinizi çekerim, ki bu gençler mağaraya çıkanba kadar çok çekti, duaları şu, Umulurki Rabbimiz bizi bundan daha yakın bir doğruluk bilincine ve duyarlılık düzeyine ulaştırır,
ben Allah2ın bir ayetinden anladıklarımı yazdım sadece, eksikler ve yanlışlar olabilir, düzeltenelrden Allah razı olsun
haydi vahyi dinliyelim,
Şüphesiz, bu Kur'an, en doğru yola iletir ve salih amellerde bulunan mü'minlere, onlar için gerçekten büyük bir ecir olduğunu müjde verir. (İSRA SURESİ / 9)
Kur'an'dan mü'minler için şifa ve rahmet olan şeyleri indiriyoruz. Oysa o, zalimlere kayıplardan başkasını arttırmaz. (İSRA SURESİ / 82)
selam ve dua ile