alptraum
New member
- Katılım
- 1 Ocak 2005
- Mesajlar
- 2,908
- Tepkime puanı
- 166
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
- Konum
- Aþk`dan
- Web sitesi
- www.muhakeme.net
Bediüzzaman rüyada Peygamberimizden Kuran ilmi istediğinde: Peygamberimiz; “Sana Kur
Ustadımız rüyada Peygamberimizden Kuran ilmi istediğinde: Peygamberimiz; “Sana Kuran ilmi verilecek, ancak ümmetimden sual sormamak şartıyla.” buyurmuş. Burada sual sormama şartının hikmeti nedir?
1- Vazife itibariyle: Müeyyit men indillah (Allah tarafından teyit edilenler) ümmetin meselelerini çözmek ile vazifelendirilmişler, sual sormakla değil.
2- Makam itibariyle: Makamı mehdiyet olduğundan bu makamın sualini kaldırmak muhatap açısından mümkün olmaz.
3- Mesele münazara ve mübahase meselesi değil, dava, ikna ve irşat mevzuu olduğundan sual uygun düşmez.
4- Tevazu mahviyet ve hizmetkârlık ruhu; bir nevi gurur ve enaniyeti okşayan sual sorma vaziyetine müsaade etmez.
5- Sual soran Allah tarafından bildirilen (ilmi) bir zat olduğundan, muhatap ise ona herhangi bir şey öğretme özelliğinde olmadığından sual sormak men edilmiştir. Sorma öğrenme, cevap verme öğretme ve eğitme makamıdır. Aksi münasip olmaz.
6- Şefkat sırrınca ümmetinin fikren sıkıntıya ve dara düşmesinden rahatsız olan Resulûllah (SAV) Rahmeten lil Âlemin olma mahiyetine zıttır. “Ümmeti ümmeti” sırrına muhaliftir.
7- İhtiyaçları tespit etme hususunda gelecek suallere açık olmak ümmetin ihtiyacına cevap vermek mevzuu mühimdir. Üstadın mana ve muhtevasında sorulacak sualler ihtiyacın fevkinde olur. Ve lüks düşebilir. İnsanların anlayışına itibar ve alaka göstermek irşadın icabındandır.
8- Müsbet hareket etmek bu tarz muameleyi icap ettirir.
9- Müşteri olunca mal değerlenir. Ve kıymetlenir. Mal, pazarı olmayan yerde satılmaz. Üstadımız buyuruyor; müşterisi olmayan malı satmam.
10- Fıtri bir sevki ilahiye itibar etmek, Risale-i Nur eserlerinin yazılmasına vesile olan bir nevi sorulan sorulardır.
11- Sünuhat kabilinden tezahür eden bir dava içine his ve irade içine karıştırılamaz.
12- "Sailin ehemmiyeti sualinde anlaşılır." kaidesiyle sırrı imtihanı bozmamak için Üstadımız sual sormamış olabilir. Çünkü; Üstad canibinden gelecek sualler Üstadın makamını düşündürür. İmtihan sırrına zarar verir. Evhamlar kuvvetlenebilir.
Ustadımız rüyada Peygamberimizden Kuran ilmi istediğinde: Peygamberimiz; “Sana Kuran ilmi verilecek, ancak ümmetimden sual sormamak şartıyla.” buyurmuş. Burada sual sormama şartının hikmeti nedir?
1- Vazife itibariyle: Müeyyit men indillah (Allah tarafından teyit edilenler) ümmetin meselelerini çözmek ile vazifelendirilmişler, sual sormakla değil.
2- Makam itibariyle: Makamı mehdiyet olduğundan bu makamın sualini kaldırmak muhatap açısından mümkün olmaz.
3- Mesele münazara ve mübahase meselesi değil, dava, ikna ve irşat mevzuu olduğundan sual uygun düşmez.
4- Tevazu mahviyet ve hizmetkârlık ruhu; bir nevi gurur ve enaniyeti okşayan sual sorma vaziyetine müsaade etmez.
5- Sual soran Allah tarafından bildirilen (ilmi) bir zat olduğundan, muhatap ise ona herhangi bir şey öğretme özelliğinde olmadığından sual sormak men edilmiştir. Sorma öğrenme, cevap verme öğretme ve eğitme makamıdır. Aksi münasip olmaz.
6- Şefkat sırrınca ümmetinin fikren sıkıntıya ve dara düşmesinden rahatsız olan Resulûllah (SAV) Rahmeten lil Âlemin olma mahiyetine zıttır. “Ümmeti ümmeti” sırrına muhaliftir.
7- İhtiyaçları tespit etme hususunda gelecek suallere açık olmak ümmetin ihtiyacına cevap vermek mevzuu mühimdir. Üstadın mana ve muhtevasında sorulacak sualler ihtiyacın fevkinde olur. Ve lüks düşebilir. İnsanların anlayışına itibar ve alaka göstermek irşadın icabındandır.
8- Müsbet hareket etmek bu tarz muameleyi icap ettirir.
9- Müşteri olunca mal değerlenir. Ve kıymetlenir. Mal, pazarı olmayan yerde satılmaz. Üstadımız buyuruyor; müşterisi olmayan malı satmam.
10- Fıtri bir sevki ilahiye itibar etmek, Risale-i Nur eserlerinin yazılmasına vesile olan bir nevi sorulan sorulardır.
11- Sünuhat kabilinden tezahür eden bir dava içine his ve irade içine karıştırılamaz.
12- "Sailin ehemmiyeti sualinde anlaşılır." kaidesiyle sırrı imtihanı bozmamak için Üstadımız sual sormamış olabilir. Çünkü; Üstad canibinden gelecek sualler Üstadın makamını düşündürür. İmtihan sırrına zarar verir. Evhamlar kuvvetlenebilir.