Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bakan, Peçeli Türban Takan Rehberi Toplantidan Atti!..

kaira

New member
Katılım
16 Ocak 2007
Mesajlar
29
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
BAKAN, PEÇELİ TÜRBAN TAKAN REHBERİ TOPLANTIDAN ATTI!..




muspec309.jpg





"Peçeli türbanı tamamen reddediyorum. Hiçbir dini rehber peçeli türban takmamalı, çünkü şeriat bunu emretmez."
10 Ocak 2007 Çarşamba 13:01



Mısır Dini Varlıklar Bakanı Mahmud Hamdi Zakzuk, peçeli türban takan dini rehberi toplantıdan attı.
El Masri El Yom gazetesinin haberine göre, Bakanlık tarafından Mısırlı kadınların dini konularda aydınlatılması için atanan dini rehber, dün imamların eğitimiyle ilgili bir toplantı sırasında, bakanın gelişinden önce ya peçeli türbanını çıkarması ya da salonu terk etmesi yönünde uyarıldı.
Haberde, dini rehberin salonu terk etmeyi tercih ettiği belirtilirken, Bakanın, "Peçeli türbanı tamamen reddediyorum. Hiçbir dini rehber peçeli türban takmamalı, çünkü şeriat bunu emretmez. Dini Varlıklar Bakanlığının türban takan bir dini rehberi nasıl olur da Müslümanları dini prensipler konusunda eğitir" dediği ve imamları da vaazlarını yenilemeye ve peçeli türbanı ortadan kaldırmaya çağırdığı kaydedildi.
Kadınların çoğunun türbanlı olduğu Mısır’da bu konudaki polemik hala gündemde. Mısırlı Kültür Bakanı Faruk Hüsni türbanı gericilik olarak niteleyince ağır eleştirilere hedef olmuştu.
Dini Varlıklar Bakanlığında 50 kadar kadın dini rehber bulunduğu belirtiliyor.
 

kaira

New member
Katılım
16 Ocak 2007
Mesajlar
29
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Mısır’da peçeli türban gerginliği


7267.jpg


El Masri El Yom gazetesinin haberine göre, Bakanlık tarafından Mısırlı kadınların dini konularda aydınlatılması için atanan dini rehber, dün imamların eğitimiyle ilgili bir toplantı sırasında, bakanın gelişinden önce ya peçeli türbanını çıkarması ya da salonu terk etmesi yönünde uyarıldı. Haberde, dini rehberin salonu terk etmeyi tercih ettiği belirtilirken,

Bakanın, “Peçeli türbanı tamamen reddediyorum. Hiçbir dini rehber peçeli türban takmamalı, çünkü şeriat bunu emretmez. Dini Varlıklar Bakanlığının türban takan bir dini rehberi nasıl olur da Müslümanları dini prensipler konusunda eğitir” dediği ve imamları da vaazlarını yenilemeye ve peçeli türbanı ortadan kaldırmaya çağırdığı kaydedildi.

Kadınların çoğunun türbanlı olduğu Mısır’da bu konudaki polemik hala gündemde. Mısırlı Kültür Bakanı Faruk Hüsni türbanı gericilik olarak niteleyince ağır eleştirilere hedef olmuştu. Dini Varlıklar Bakanlığında 50 kadar kadın dini rehber bulunduğu belirtiliyor.

AhRaR tarafından 10 Ocak 2007 tarihinde eklendi. Yorum yok.
Benzer haberler için tıkla Türkçe ve Dünya ve İnanç ve İslam ve İnsan ve
 

birtekben

New member
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Peçe şart mıdır bence değil,örtünme yerleri Kur AN da belirtiliyor zaten peçeye ne gerek var?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Peçe şart mıdır bence değil,örtünme yerleri Kur AN da belirtiliyor zaten peçeye ne gerek var?

dilyen dilediği şeyi yapmakta özgürdür , onun için peçe takmak yasaklanmamıştır . dileyen samimyeti dahiinde kapanız kime nedne nasıl kapandın diyemeyiz, sadece kapalılıkta minimum sınır vardır. ordan aşağı olmaz deriz . ama sınırın üstünde hangi derecede olursa olsun nedne kapandın gerek varmı denmez. dileyen dilediği gibi kapansın tabi islam alimlerinin verdiği minimumum sınır üzerinde olsun. onun dışında kim nasıl kapanırsa kapansın..
 

Afra Hatun

New member
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Esselamu aleykum we rahmetullahi we berekatuhu,

Hanefi Mezhebine göre yüz avretten sayilmiyor, fakat fitne nedeni ile pece takmak vacibmis?? Bu dogrumu?? Bu konuda cok alman ve türk müslümanla yazistim ve bana vacib diyorlar fakat ben kitablarda vacib olduguna dair birsey bulamiyorum. Ibn Abidin'de vacib diyormus (Hashiyat Rad al-Muhtar 'ala ad-Dur al Mukhtar, 1 , Sayfa 438 , Dar Al Fikr , 1995, Beirut) Bu Kitab birinizde var ise lütfen bakabilirmi gercektende orada vacib diye birsey yaziyormu?
 

hakka davet

New member
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
153
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
53
Cilbab ve peçe

Cilbab ve peçe

"Ibn Abidin'de vacib diyormus (Hashiyat Rad al-Muhtar 'ala ad-Dur al Mukhtar, 1 , Sayfa 438 , Dar Al Fikr , 1995, Beirut) Bu Kitab birinizde var ise lütfen bakabilirmi gercektende orada vacib diye birsey yaziyormu?" Afra Hatun


Cilbab ve peçe

Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. Ahzab sur. 59.ayet

CİLBAB: Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. "Kadınların elbiselerinin üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir.” (Elmalılı Hamdi Yazır- Hak Dini Kur’an Dili)

Fetevayi Hindiye de;
“Hür olan kadının, yüzü, elleri ve ayakları hariç bütün bedeni avrettir. Matuun’da da böyledir. Namazda avret mahallini, başkalarına karşı kapatmak farzdır. Bu hususta ihtilaf yoktur.”( Fetevayi Hindiye- cilt 1. sayfa 205.)

Hür kadın için hünsa bile olsa avret yeri bütün bedenidir. Hatta esas kavle göre sarkan saçlarda avrettir. Bundan yalnız yüz ve avuçlar müstesnadır. Avuçların arkası mezhebe göre avrettir. Mutemed kavle göre ayaklarda müstesna olduğu gibi tercih edilen kavle göre sesi, tercih edilmeyen kavle göre kolları dahi müstesnadır. Genç kadının erkeklerin arasında yüzünü açması men edilir. Fakat bu avret olduğu için değil fitneden korkulduğu içindir.(İbni Abidin 2.cilt sayfa 110-111.)

Ebussuud Efendi:
«Cilbabtan maksat, çok geniş ve uzun bir örtüdür. Kadın bununla başını örttüğü gibi yüzünü ve göğsünü de örterek ayaklarına kadar salar. Buna göre âyetin manası, «Kadınlar dışarıya veya yabancı bir erkeğin karşısına çıkacakları zaman bu örtüyle yüzlerini ve bütün vücutlarını örtsünler.» olur. Süddî de âyetin tefsirinde, «Kadın alnını ve yüzünü örter. Yalnız bir tek gözü açık kalır.» demiştir.» ( Ebussuud. C. 6. S. 3Ol)

İbn Ebi Hâtim, ibni Cerir ve İbn Merduye'den rivayet edildiğine göre İbn Abbas şöyle buyurmuştur:
"Allah, kadınlara evlerinden bir ihtiyaç için dışarı çıktıklarında, sadece gözlerini açıkta bırakacak şekilde örtülerini üstlerine almalarını ve yüzlerini gizlemelerini emretmiştir.
" Katade ve Süddi de bu ayete aynı anlamı vermişlerdir.
Sahabe ve tabiun döneminden sonra gelen bütün büyük müfessirler de bu ayeti aynı şekilde tefsir etmişlerdir. İmam ibn Cerir el-Taberi bu ayetin tefsirinde şöyle der:
"Saygıdeğer kadınlar evlerinden çıktıklarında, açık ve yüzleri örtüsüz cariyeler gibi görünmemelidirler. Örtülerinin veya dış elbiselerinin bir kısmını yukarıdan bırakıp örtünmelidirler ki, kötü niyetli kimseler onlara zarar vermesin." ( Camiul-Beyan cilt, 22 s. 33)

Allame Nizamüddin Nişaburî de şöyle der:
"Yani, onlar örtülerinin bir kısmını üzerlerine örtmelidirler; bu ayette kadınlara başlarını ve yüzlerini örtmeleri emredilmektedir." (Garaibul-Kur'an cilt. 11. s. 32)

İmam Razi ise şöyle der:
"Burada kastedilen diğer insanların onların hafif kadınlar olmadığını bilmesidir. Çünkü yüz setr'e dahil olmadığı halde yüzünü örten bir kadının, diğer erkeklerin yanında örtmesi farz olan setrini açması beklenemez. Böylece herkes bu kadınların kendilerinden ahlaksızca bir davranış beklenilemeyecek saygıdeğer ve vakarlı olduklarını bilecektir." (Er Razi-Tefsir-i Kebir)
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
SORU: Tesettür sadece çarşafla mı olur, mantoyla tesettür sağlanamaz mı?

CEVAP: Hayır! Tesettür çarşafla değil, hasırla bile olur. Dışardaki namaz kılınan hasırı bürünse, hasırla bile olur. Mühim olan, insan günah yerlerini, ayıp yerlerini örtmesidir. Bu örtmeyi nasıl sağlarsa, olur.

Bizim Hanefî fıkhında, ille belli bir kıyafet olacak, ille belli bir renk olacak diye şart yoktur. Muhtelif şekillerde olabilir. Çarşaf olur, harmânî olur, abâye olur, bol manto olur... Daha başka şekiller olur, bol şalvar olur... Mühim olan vücudun hatlarının belli olmaması ve kumaştan öbür tarafının görünmemesi... Öbür tarafı göründü mü, içi belli oldu mu, kalın kumaş olsa bile olmaz!

Bu iki şarta dikkat ederek, vücudun hatları belli olmayacak ve içi görünmeyecek tarzda; kadınlar için yüz ve eller, ayaklar hariç her tarafın örtülmesi lâzım gelir. Naylon çorap, altı göründüğü için tesettür değildir. O çorabın göründüğü her yerde, vücudu görünüyor demektir. Tesettür olmamış oluyor.

Zâten de, o çorabı giydiği zaman, giymediğinden daha da cazib olduğunu cümle cihan halkı biliyor. Çorapçılar da reklam yaptırırken bu hususu öne çıkarıyorlar.

O bakımdan, böyle öbür tarafı görünen naylon çorap tesettür olmaz; güzelce örtünmesi lâzım! Bunu böylece bilesiniz.

SORU: Pardesü tesettür yerine geçer mi, ille çarşaf mı olmalı?..

CEVAP: Muhterem kardeşlerim! Bu konuda alimler toplanmışlar, müzakere etmişler, bir kitap yazmışlar. Dün akşam elimdeydi, bu sabah da masamda duruyor, ciddî bir kitap... Bizim fıkıh kitaplarından ben delilleri getirdim, burda bize derse gelen kadınlar daha önceden sormuşlardı. Onlara eski senelerde söylemiştim.

Çarşaf mecburiyeti yok dinimizde... Cilbâb kelimesi var Kur'an-ı Kerim'de... Bu cilbâbın ne olduğu hususunda ulemâmızın kavilleri çok muhteliftir. "Omuzları örten bir başörtüden, topuklara kadar inen bir örtüye kadar, bu işi gören her kıyafete şamildir." diye ulemâmızın kat'î kanaati vardır. Hanefî fakihlerinin, büyüklerimizin kanaati de budur.

Binâen aleyh, İslâm'ın örtmesini emrettiği azalarını, altı görülmeyecek şekilde, münâsib bir bollukta, şeffaf olmayan bir kumaşla örtündüğü zaman tesettür yerine gelmiş olur. İlle çarşaf olma mecburiyeti yoktur. Ulemamızın, Hanefî fukahâsının, din alimlerinin, kitap yazmış, toplantı yapmış insanların genel kanaati budur.

Bizim dinimiz tek bir model, tek bir kıyafet üzerinde durmuyor. Zâten İslâm ülkelerinde de kıyafetler muhtelif... Yâni aynı ölçüyü sağlıyor ama, formlar, şekiller farklı olabiliyor; örtünmeyi esas alıyor.


GÜNCEL MESELELER

M. Es'ad Coşan
 
Üst Alt