Hz. Ali mücedehitti, Hz. muaviyede mücdehitti, ve her mücdehit kendi ictihadıyla hareket edebilir,
gaye halifelik mevzu ise , aralarındaki savaş demekten haya ettiğim karışlaşmadı iki farklı içtihad söz konusu oldu ve üstelik bu rda verdiğiniz ayet geçerli değildir, çünkü bu olay halfenin şehit edilmesi üzerine yerine seçilicek yeni halife üzerine ictihad farklılığıyla çıkmıştır. yani dediğiniz gibi ortada bir helife yoktu. Hz. Ali icdihadında haklıydı ve 2 sevap aldı, Hz. muaviyenin ictihadı doğru tespit değildi bu sebeple 1 sevap aldı. ama ikiside ehhli cennettir verdiğim ayette Allah onlardan razı olsuğunusöylüyor. Allah ın sözü üzerine söz mü sarfedersiniz? Allah ın rızasını kazanan bir yiğide nefretmi beslersiniz ? ozaman imanınızı kontrole çağırıyorum... onlar gökteki yıldız hangisine ulaşırsanız hidayete erersinzi efendimizin katibi olan ne fazla hadis rivayet edenlerden Hz. Muaviye (RadıyAllahu Anh) "ı düşman bilen bilsinki ehli sünnete ters düşmüştür. hiçbir ehli sünnet alimi Hz. muaviye hakkında ters söz söylememiştir, hatta Hz. Ali de dahil , yoksa zanendermisiniz hz. hasan onunla anlaşma imzalasın. ozaman siz hz. hasanıda suçlarsınız neden anlaşma yaptı diye? vel hasılı evet hz. muaviyenin ictihadı Hz. Aliye karşı değil, ve derdi ne makamdı, nede şöhretti derdi Allah ın rızası idi... ehli sünnet olan kardeşlerimi uyarıyorum bu konuyu ehli sünnetten dinlemenizi ve ehli sünnet ictihadının dışında düşünmemesi gerektiğini iyi bilmeli, herkes bu konuda dileyen kardeşlerimize ehli sünnetin bu konuda fikrilerini paylaşabilriz, ehli sünnet olmıyana zaten sözümüz yok...